מאיפה מתחילים בעול השקעות?

Sernas

New member
מאיפה מתחילים בעול השקעות?

כמישהו שקרא די הרבה ספרים בנושא, אני חייב לציין שהם דלי ביותר וחסרי כל תוכן מועיל. חוץ מהמלצות על ספרים אחרים של אותו הסופר שבהם יש פרסומות לספרים אחרים, אני הבנתי מה זה אופציות(ועדיין אני לא מתמצא כ''כ) ושהכנסה פסיבית זה קל ודבר שחייבים לעשות אותו. עכשיו כמו מישהו שעוד לא התגייס (בעזרת השם אני ילמד כלכלה במסגרת עתודה) מה עלי לעשות? יש איזשהו ספר שבאמת מסביר אחד ולתמיד איך נכנסים לעולם השקעות? או שיש מקומות טובים שאפשר ללמוד בהם על השקעות? תודה רבה לעוזרים.
 

קרלטון

New member
הכנסה פסיבית זה קל?

אני לא חושב, בטח לא ברמה של לחיות מההכנסה הזאת תוך זמן קצר ובטח לא אם אתה בלי כמות נכבדה של כסף כשאתה מתחיל (וקיוסאקי יכול לעמוד על הראש ולצעוק עד מחר "נדל"ן, נדל"ן" וזה לא ישנה את העובדות). בתור יעד לעוד 20-30 שנה מהנקודה בה אתה מתחיל להרוויח כסף? יש על מה לדבר. דבר ראשון שאתה צריך בשביל להשקיע, זה שיהיה לך כסף להשקיע. תתחיל בזה. תבנה איזשהו בסיס של חסכון עקבי. את ההוקוס פוקוס של מינוף נדל"ני סטייל קיוסאקי - תשאיר לקיוסאקי (עובד לו - בעיקר בשביל למכור ספרים). ואת ההכנסה הפסיבית שגדלה בצורה מעריכית דרך מוצרי פלאים כאלה ואחרים בשיטת השר"ש - תשאיר לחבר'ה האלה, שברוב המקרים לא מצליחים להגיע להכנסה "פסיבית" של כמה מאות דולרים בחודש ליותר מכמה חודשים רצופים (בנקודה הזאת הם פורשים או מאבדים את החברים שלהם).
 

Sernas

New member
התכוונתי יותר בכיוון של בורסה ומניות

כי כל ספר שקראתי הסבירו רק את הבסיס אבל לא איך באמת מבצעים השקע או איך מזהים מניה שכדי להשקיע בה, אני מחפש מקור שדרכו ניתן ללמוד על עולם השקעות, יש קורסים או סדנאות שבאמת עוזרות, או אולי ספר שבאמת עוזר?
 

motyka

New member
מי שבאמת יודע - לא מספר

ומי שצריך לעבוד וללמד - לא באמת יודע
 

ami026

New member
השקעה בבורסה

היי, אני קראתי את קיואסקי ועוד הרבה חומר נוסף ושאלתי את אותן השאלות. המסקנות שהגעתי אליהן: 1. לפזר את ההשקעות הן מבחינה גיאוגרפית והן מבחינת זמני ההשקעה כי כמעט ולא ניתן לתזמן את השוק. 2. ללמוד את עקרונות השקעות הערך שהן עד כה דרך ההשקעה הטובה ביותר המוכרת כיום אך הרווחים נוצרים תוך שנים ולא תוך שנה-שנתיים. 3. לחקות משקיעים מפורסמים (למשל וורן באפט) ולהשקיע במה שהם משקיעים. סעיף (2) דורש הרבה זמן שאין לי כי אני עובד. יחד עם זאת אשמח ללמוד זאת יחד עם מישהו בהתכתבות (מצאתי אתר מצויין בנושא). פשוט צריך להבין את כל היחסים ולתרגל את זה על חברות בשוק.
 

קרלטון

New member
כנ"ל

ישנן הרבה גישות שמצליחות במידה כזאת או אחרת, בכל מקרה העקרון שחייב להיות לך סכום השקעה התחלתי משמעותי הוא אפילו עוד יותר נכון בשוק ההון מאשר בפתיחת עסק, שכן אתה חייב לפזר את ההשקעות שלך, אני לא אכנס לסיבות למה. בשביל לקבל הכנסה פסיבית משמעותית בלי סכום השקעה מספיק אתה חייב להגדיל את רמת הסיכון שלך, למשל על ידי מינוף. אבל ככל שהמינוף עולה הסיכון עולה ואתה הופך ממשקיע למהמר שיכול להפסיד הכל בכל רגע נתון. אני לא אכנס להסברים מעבר לזה, הנושא רחב מאוד ובתגובה כזאת אי אפשר אפילו לגרד את פני השטח. אני ממליץ לך להיכנס לפורום "בורסה ושוק ההון", לעבור על השאלות הנפוצות, על המאמרים ועל רשימת הספרים המומלצים.
 
למעלה