מאיה - חיפשת עוגה ודג מרוקאי
אז נתחיל עם הדג: את נסיכת הנילוס להשרות עם מיץ לימון ומלח לאיזה שעתיים (שיצא הריח של הדג)-לשטוף וליבש לקחת חבילה של כוסברה לקצוץ את הגבעולים מהעלים ולהניח אותם בתחתית הסיר מעליהם להניח את פרוסות הדג. בין פרוסות הדג לשים שיני שום שלמות (מראש שום שלם) ופלפלים חריפים יבשים (הגדולים האדומים) - לפי הטעם. את הכוסברה (עלים) לקצוץ ולערבב בקערה עם שמן, לימון, פפריקה אדומה מתוקה וחריפה (אם חסר לכם חריפות). מהתערובת הזו לשפוך עם כף על כל חתיכת דג ובסוף על הכל. לתת רתיחה ולבשל על אש קטנה. וזה מתכון מאמי המרוקאית לגבי עוגה: עוגה מאוד יפה וטעימה וללא אפיה: לפני הכל: תבנית קפיצית (חובה) בקוטר 26`. לחתוך נייר אפיה בגודל התחתית של התבנית ולהניח אותו בתחתית. קבוצה א`: 1 וחצי חב` בישקוטים חלב את הבישקוטים לחתוך לגובה התבנית (לא לזרוק את הזנבות!) להרטיב בחלב ולהעמיד אותם אחד ליד השני. את הזנבות שנשארו להרטיב בחלב ולסדר בתחתית התבנית במעגלים. קבוצה ב`: 2 שמנת מתוקה 1 אינסטנט וניל 1 כוס חלב להקציף הכל ביחד ולשפוך לתבנית העוגה. קבוצה ג`: 100 גר` שוקולד מריר 2 כפות קקאו 3 כפות סוכר 5 כפות מים להמיס על אדים. להוריד מהאש ולהוסיף 100 גר` חמאה - להמיס אותה. להוסיף לתערובת השוקולד 3 חלמונים. את החלבונים יש להקציף עם כף סוכר לקצף יציב ולהוסיף לתערובת השוקולד. לשפוך על התערובת הלבנה. לקרר במקרר למשך לילה (חובה). לפני ההגשה להוציא את החישוק של התבנית (ואז רואים את הבישוקטים עומדים כמו חיילים במסדר) ולפזר מעל תלתלי שוקולד לבן - גם תאווה לעיניים וגם תאווה לחיך. מקווה שעזרתי מרב
אז נתחיל עם הדג: את נסיכת הנילוס להשרות עם מיץ לימון ומלח לאיזה שעתיים (שיצא הריח של הדג)-לשטוף וליבש לקחת חבילה של כוסברה לקצוץ את הגבעולים מהעלים ולהניח אותם בתחתית הסיר מעליהם להניח את פרוסות הדג. בין פרוסות הדג לשים שיני שום שלמות (מראש שום שלם) ופלפלים חריפים יבשים (הגדולים האדומים) - לפי הטעם. את הכוסברה (עלים) לקצוץ ולערבב בקערה עם שמן, לימון, פפריקה אדומה מתוקה וחריפה (אם חסר לכם חריפות). מהתערובת הזו לשפוך עם כף על כל חתיכת דג ובסוף על הכל. לתת רתיחה ולבשל על אש קטנה. וזה מתכון מאמי המרוקאית לגבי עוגה: עוגה מאוד יפה וטעימה וללא אפיה: לפני הכל: תבנית קפיצית (חובה) בקוטר 26`. לחתוך נייר אפיה בגודל התחתית של התבנית ולהניח אותו בתחתית. קבוצה א`: 1 וחצי חב` בישקוטים חלב את הבישקוטים לחתוך לגובה התבנית (לא לזרוק את הזנבות!) להרטיב בחלב ולהעמיד אותם אחד ליד השני. את הזנבות שנשארו להרטיב בחלב ולסדר בתחתית התבנית במעגלים. קבוצה ב`: 2 שמנת מתוקה 1 אינסטנט וניל 1 כוס חלב להקציף הכל ביחד ולשפוך לתבנית העוגה. קבוצה ג`: 100 גר` שוקולד מריר 2 כפות קקאו 3 כפות סוכר 5 כפות מים להמיס על אדים. להוריד מהאש ולהוסיף 100 גר` חמאה - להמיס אותה. להוסיף לתערובת השוקולד 3 חלמונים. את החלבונים יש להקציף עם כף סוכר לקצף יציב ולהוסיף לתערובת השוקולד. לשפוך על התערובת הלבנה. לקרר במקרר למשך לילה (חובה). לפני ההגשה להוציא את החישוק של התבנית (ואז רואים את הבישוקטים עומדים כמו חיילים במסדר) ולפזר מעל תלתלי שוקולד לבן - גם תאווה לעיניים וגם תאווה לחיך. מקווה שעזרתי מרב