מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות

מצב
הנושא נעול.

גיאש

New member
מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות

מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות
שלום לכולכם,
החלפת כבל הכרמלית היא הזדמנות מצוינת לתור את מאחורי הקלעים של הרכבל שלנו.
להלן סקירה עם תמונות:
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-cable-replace-behind-scenes/
בתודה לאבישי וצוות הכרמלית.
אגב - מערכת הכרטוס החדשה כבר מוכנה, אבל משרד התחבורה מתעקש שלא לאפשר הכללת הנסיעה בכרמלית בהסדר המעבר החיפאי.
צרות אופקים שלא רואה את האינטרנס של הנוסעים החיפאים והפוטניאל לשפר את הנגישות בין הכרמל להדר, לעיר התחתית ולאמצעי תחבורה המשכיים.



 
כל הכבוד על הסיקור המעניין גיא!

מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות
שלום לכולכם,
החלפת כבל הכרמלית היא הזדמנות מצוינת לתור את מאחורי הקלעים של הרכבל שלנו.
להלן סקירה עם תמונות:
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-cable-replace-behind-scenes/
בתודה לאבישי וצוות הכרמלית.
אגב - מערכת הכרטוס החדשה כבר מוכנה, אבל משרד התחבורה מתעקש שלא לאפשר הכללת הנסיעה בכרמלית בהסדר המעבר החיפאי.
צרות אופקים שלא רואה את האינטרנס של הנוסעים החיפאים והפוטניאל לשפר את הנגישות בין הכרמל להדר, לעיר התחתית ולאמצעי תחבורה המשכיים.
כל הכבוד על הסיקור המעניין גיא!
שים לב שבקטע מפגש הרכבות באמצע הקו אין 'מחלף' אלא יש שני מפלגים.
 

גיאש

New member
תודה חן, מפלג זה "מסוט" ללא חלקים נעים? כי -

כל הכבוד על הסיקור המעניין גיא!
שים לב שבקטע מפגש הרכבות באמצע הקו אין 'מחלף' אלא יש שני מפלגים.
תודה חן, מפלג זה "מסוט" ללא חלקים נעים? כי -
לא סיירתי בקטע של המפלגים אבל הבנתי שאין חלקים נעים אלא הגלגלים הקיצוניים של הקרונות מצוידים בפלאנג'ים שחובקים את הפס וכך מובילים את הקרון לצד הנכון
 
מסוט=מפלג

תודה חן, מפלג זה "מסוט" ללא חלקים נעים? כי -
לא סיירתי בקטע של המפלגים אבל הבנתי שאין חלקים נעים אלא הגלגלים הקיצוניים של הקרונות מצוידים בפלאנג'ים שחובקים את הפס וכך מובילים את הקרון לצד הנכון
מסוט=מפלג
אתה צודק בתיאורך לצמתי המסילה בכרמלית - למעשה אין אלו צמתים כלל, שכן כל אחד מהמערכים (1 ו-2) עובר תמיד באותו ניתוב, שהוא ההופכי לזה של השני, ואין שינוי בתנוחת המסילה כמו ברכבת 'רגילה'.

ביררתי את עניין המסוט/מפלג - מפלג היא מילה חדשה יותר, יש מי שטוען שמסוט הוא חלק ממפלג, יש מי שטוען הפוך, אבל באופן כללי שתי המילים משמשות בערבוביה באותה משמעות במסמכי רכבת ישראל מאז הקמתה ועד היום.
 
תודה על המידע, מאוד נהניתי לקרוא, הבעיה היא

תודה חן, מפלג זה "מסוט" ללא חלקים נעים? כי -
לא סיירתי בקטע של המפלגים אבל הבנתי שאין חלקים נעים אלא הגלגלים הקיצוניים של הקרונות מצוידים בפלאנג'ים שחובקים את הפס וכך מובילים את הקרון לצד הנכון
תודה על המידע, מאוד נהניתי לקרוא, הבעיה היא
שרוצים לדעת עוד....
אני חושב כמוך, אין שמה חלקי מסילה נעים שמכונים את הקרונות בכניסה ללולאות(passing loop), הקיטוב למסילות אכן נעשה -כפי שכתבת- ע״י גלגלים עם 2 פלנג׳ים.
ברשותך אני מצרף סכמה עקרונית של הפתרון, שהומצא כבר על ידי מהנדס שווייצרי לפני כ- 130 שנה.

 
Flange = אוגן, Loop Line = עקלתון

תודה על המידע, מאוד נהניתי לקרוא, הבעיה היא
שרוצים לדעת עוד....
אני חושב כמוך, אין שמה חלקי מסילה נעים שמכונים את הקרונות בכניסה ללולאות(passing loop), הקיטוב למסילות אכן נעשה -כפי שכתבת- ע״י גלגלים עם 2 פלנג׳ים.
ברשותך אני מצרף סכמה עקרונית של הפתרון, שהומצא כבר על ידי מהנדס שווייצרי לפני כ- 130 שנה.
Flange = אוגן, Loop Line = עקלתון
 
בהחלט, בהחלט, בהחלט

נהדר, תודה, אפשר להכין שרטוט לכתבה חלק ב בהשראת התרשים?
בהחלט, בהחלט, בהחלט
ותנסה לשפר אותו, כך שהוא ״ידבר״ ליותר קוראים; מצידי אני אכין משהו על אותו נושא. כדי להסביר איך היה הפתרון במערכות הישנות של הכרמלית.
 

גיאש

New member
הכנתי, וב"שוונג" - כתבת חלק ב' עם עוד פיקנטריה טכנית:

בהחלט, בהחלט, בהחלט
ותנסה לשפר אותו, כך שהוא ״ידבר״ ליותר קוראים; מצידי אני אכין משהו על אותו נושא. כדי להסביר איך היה הפתרון במערכות הישנות של הכרמלית.
הכנתי, וב"שוונג" - כתבת חלק ב' עם עוד פיקנטריה טכנית:
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-haifa-technical-issues/
 

GLSRA

Member
תודה רבה - אחלה תמונות

מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות
שלום לכולכם,
החלפת כבל הכרמלית היא הזדמנות מצוינת לתור את מאחורי הקלעים של הרכבל שלנו.
להלן סקירה עם תמונות:
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-cable-replace-behind-scenes/
בתודה לאבישי וצוות הכרמלית.
אגב - מערכת הכרטוס החדשה כבר מוכנה, אבל משרד התחבורה מתעקש שלא לאפשר הכללת הנסיעה בכרמלית בהסדר המעבר החיפאי.
צרות אופקים שלא רואה את האינטרנס של הנוסעים החיפאים והפוטניאל לשפר את הנגישות בין הכרמל להדר, לעיר התחתית ולאמצעי תחבורה המשכיים.
תודה רבה - אחלה תמונות
כמה זמן נמשך כל המבצע הזה ?
 

גיאש

New member
הוצאת הכבל כשלושה ימים, משיכת החדש יום, -

תודה רבה - אחלה תמונות
כמה זמן נמשך כל המבצע הזה ?
הוצאת הכבל כשלושה ימים, משיכת החדש יום, -
ועכשיו נראה אם החיבורים והבדיקות ימשכו כמתוכנן ימים בודדים לקראת הפעלה מתוכננת בשבוע הבא.
מה שלקח הרבה זמן הוא תהליך הזמנת הכבל החדש וההמתנה להגעתו לחיפה (הכרמלית מושבתת מחודש מרץ)
ואין לי מושג כמה ימים לקח להכין את מערכת הכננות והעיגונים הזמניים לגלגלות למשיכות הכבלים, אבל נעשה במקביל להגעת הכבל החדש.
&nbsp
 
כל הכבוד ! תודה רבה ! בזמנו כתבתי מחקר גדול על

מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות
שלום לכולכם,
החלפת כבל הכרמלית היא הזדמנות מצוינת לתור את מאחורי הקלעים של הרכבל שלנו.
להלן סקירה עם תמונות:
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-cable-replace-behind-scenes/
בתודה לאבישי וצוות הכרמלית.
אגב - מערכת הכרטוס החדשה כבר מוכנה, אבל משרד התחבורה מתעקש שלא לאפשר הכללת הנסיעה בכרמלית בהסדר המעבר החיפאי.
צרות אופקים שלא רואה את האינטרנס של הנוסעים החיפאים והפוטניאל לשפר את הנגישות בין הכרמל להדר, לעיר התחתית ולאמצעי תחבורה המשכיים.
כל הכבוד ! תודה רבה ! בזמנו כתבתי מחקר גדול על
תולדות הכרמלית מאז שהגו אותה ואם אינני טועה הוא אמור להימצא בארכיון הפורום. הנה על קצה המזלג קטע קטן על התקופה שתארת:
"...
בחודש פברואר 1986 פירסם המפקח על התעבורה אזהרה פומבית ובה נאמר כי סכנה נשקפת לכל מי שישתמש בכרמלית, בשל תנאי הבטיחות הלקויים שבהם היא הופעלה. ביום 07.03.1986 הושבתה הכרמלית לשבועיים עקב בעיות טכניות שונות ומאז ועד דצמבר 1986 כמעט ולא הופעלה אלא לנסיעות ריקות כדי למנוע את התנוונות המערכות. ביום שישי 19.12.1986, בסמוך לשעה 15:00 ולאחר 27 שנות הפעלה רצופות, הופסקה פעילותה של הכרמלית כתוצאה ישירה מהתיישנות המערכת: הן 6 קרונות הנוסעים והן מערכות התשתית ומבני 6 התחנות.
בחודש נובמבר 1986 הציעה החברה הממשלתית הספרדית לרכבות "אינרייל" לעיריית חיפה, שיפוץ כללי של הכרמלית, תוך הבטחת מימון ממשלתי ואפשרות ליטול על עצמה את הפעלתה. גם חברת "דיקהוף וייצמן" הגרמנית הציעה הצעה דומה[1] אך דבר לא יצא אל הפועל משתי הצעות אלה.
הוצא מכרז בינלאומי כללי תחת הכותרת "עבודות חידוש ושיקום הרכבת התחתית בחיפה, כולל מנהרה ותחנות". מפרוטוקול הישיבה של ועדת המכרזים מיום 22.01.1988 ניתן ללמוד כי 10 חברות פנו וביקשו חומר, אך רק 2 מהן ניגשו למכרז. חברת SAES מצרפת הגישה הצעה שעל-פיה תבצע את העבודה בתוך 26 חודשים, תמורת 29.2 מיליון שקל (על-פי ערכי המטבע בשנת 1988). חברת VON ROLL השוויצרית דיברה על ביצוע העבודות בתוך 16 חודשים, תמורת 23 מיליון שקל (בחברה זו חשבו שמדובר בכלל ב"פוניקולר" - רכבל המעלה אנשים בעמידה עם ציוד לסקי ולא ברכבת להסעה המונית ! אח"כ תוקנה הצעתם ל 23 מיליון דולר !). במקביל ל- 2 הצעות אלה, הגישה חברת הכרמלית (הישנה) הצעת שיפוץ ושידרוג במחיר משוער של 9 מיליון דולר במונחי שנת 1988. חוסר הבנה מקצועי בנושא הביא להחלטת העירייה לשכור את שירותיה של חברת יעוץ מיוחדת לרכבות תחתיות - חברת "טכניטאס" מצרפת, שתמורת 200 אלף פרנקים צרפתים היתה אמורה להכריע בין 2 המתמודדות העיקריות במכרז. אחרי כשנה של דיונים, התכתבויות וביקורים בפריז, המליצה החברה המייעצת על התקשרות עם החברה השוויצרית VON ROLL. בחודש דצמבר 1988 הודיעה עיריית חיפה לחברה אודות זכייתה.[2]
בין השנים 1986 ועד ל- 1990 המשיכו שישה מעובדי הכרמלית לתחזק את המערכת המחלידה: מתחת לפני האדמה, במנהרה הטחובה של הכרמלית המושבתת, הופעלו קרונות הכרמלית פעמיים ביום הלוך וחזור. כמו-כן, הופעלו המדרגות הנעות, החשמל הודלק והשירותים הושארו פתוחים לרשות הציבור ב- 2 תחנות: "גן האם", ו"הנביאים".[3]
במרוצת שנת 1989 פנה משרד התחבורה אל המכון הישראלי לתכנון ומחקר תחבורה והזמין מחקר מקיף אודות כדאיות שיקום הכרמלית. המסקנות הצביעו בבירור על כך שהכרמלית איננה יכולה להוות פתרון לעומס התנועה בצירים סתומים של תחבורה ציבורית.[4]
[1] בן-צבי ראובן, הצעות מספרד וגרמניה לשיפוץ ה'כרמלית', "מעריב", 27.11.1986.
[2] גורביץ לימור, רטנר דוד, עולה ויורדת, "כלבו" (חיפה), 07.05.1993, עמ' 41.
[3] ריין יעל, מה קורה בכרמלית, "קול חיפה", גיליון מס' 1089, 08.06.1989.
[4] גורביץ לימור, רטנר דוד, שם.
 
אודות הכבל החדש

מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות
שלום לכולכם,
החלפת כבל הכרמלית היא הזדמנות מצוינת לתור את מאחורי הקלעים של הרכבל שלנו.
להלן סקירה עם תמונות:
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-cable-replace-behind-scenes/
בתודה לאבישי וצוות הכרמלית.
אגב - מערכת הכרטוס החדשה כבר מוכנה, אבל משרד התחבורה מתעקש שלא לאפשר הכללת הנסיעה בכרמלית בהסדר המעבר החיפאי.
צרות אופקים שלא רואה את האינטרנס של הנוסעים החיפאים והפוטניאל לשפר את הנגישות בין הכרמל להדר, לעיר התחתית ולאמצעי תחבורה המשכיים.
אודות הכבל החדש
ותיעוד הוצאת הכבל הישן החוצה:
https://www.youtube.com/watch?v=b4mA9UICiHg
וגם
https://www.youtube.com/watch?v=fRECVoIcd4k



 

davidfainshtein

New member
מנהל
עבודת תיעוד ראשונה במעלה!

מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות
שלום לכולכם,
החלפת כבל הכרמלית היא הזדמנות מצוינת לתור את מאחורי הקלעים של הרכבל שלנו.
להלן סקירה עם תמונות:
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-cable-replace-behind-scenes/
בתודה לאבישי וצוות הכרמלית.
אגב - מערכת הכרטוס החדשה כבר מוכנה, אבל משרד התחבורה מתעקש שלא לאפשר הכללת הנסיעה בכרמלית בהסדר המעבר החיפאי.
צרות אופקים שלא רואה את האינטרנס של הנוסעים החיפאים והפוטניאל לשפר את הנגישות בין הכרמל להדר, לעיר התחתית ולאמצעי תחבורה המשכיים.
עבודת תיעוד ראשונה במעלה!
תודה רבה רבה. נהניתי לקרוא כל מילה.
וחידשת לי לגבי מפלס המוסך מתחת לגובה פני הים.
 

GreenCape

New member
באיזו תואנה משרד התחבורה לא מאשר את הכרטוס המשולב?


מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות
שלום לכולכם,
החלפת כבל הכרמלית היא הזדמנות מצוינת לתור את מאחורי הקלעים של הרכבל שלנו.
להלן סקירה עם תמונות:
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-cable-replace-behind-scenes/
בתודה לאבישי וצוות הכרמלית.
אגב - מערכת הכרטוס החדשה כבר מוכנה, אבל משרד התחבורה מתעקש שלא לאפשר הכללת הנסיעה בכרמלית בהסדר המעבר החיפאי.
צרות אופקים שלא רואה את האינטרנס של הנוסעים החיפאים והפוטניאל לשפר את הנגישות בין הכרמל להדר, לעיר התחתית ולאמצעי תחבורה המשכיים.
באיזו תואנה משרד התחבורה לא מאשר את הכרטוס המשולב?

ולמה בכלל צריך את האישור שלו?
 
מאבק שליטה בין משרד התחבורה לעיריית חיפה

באיזו תואנה משרד התחבורה לא מאשר את הכרטוס המשולב?

ולמה בכלל צריך את האישור שלו?
מאבק שליטה בין משרד התחבורה לעיריית חיפה
משרד התחבורה לא מכיר באופן רשמי בכרמלית כאמצעי תחבורה ציבורית ומשרד התחבורה הוא מונופול במדינת ישראל על רישוי אמצעי התחבורה הציבורית.
בשביל שילוב הכרמלית בכרטוס השותף יש צורך בהכרה ואישור של משרד התחבורה, אבל משרד התחבורה רוצה שעיריית חיפה תעביר את תפעול הכרמלית לחברה פרטית לפני שיכיר בה כאמצעי תח"צ ויאפשר את שילובה בכרטוס המשותף, על מנת שהוא יוכל להיות זה ששולט על אופן תפעולה.
כלומר: משרד התחבורה רוצה להעביר את השליטה על תפעול הכרמלית מעיריית חיפה לעצמו.
עיריית חיפה מצידה כמובן שלא מעוניינת לוותר על השליטה.
 

amit1270

New member
שייתנו את זה ל"יפה נוף" וזהו. (כמו נת"ע בגוש דן)

מאבק שליטה בין משרד התחבורה לעיריית חיפה
משרד התחבורה לא מכיר באופן רשמי בכרמלית כאמצעי תחבורה ציבורית ומשרד התחבורה הוא מונופול במדינת ישראל על רישוי אמצעי התחבורה הציבורית.
בשביל שילוב הכרמלית בכרטוס השותף יש צורך בהכרה ואישור של משרד התחבורה, אבל משרד התחבורה רוצה שעיריית חיפה תעביר את תפעול הכרמלית לחברה פרטית לפני שיכיר בה כאמצעי תח"צ ויאפשר את שילובה בכרטוס המשותף, על מנת שהוא יוכל להיות זה ששולט על אופן תפעולה.
כלומר: משרד התחבורה רוצה להעביר את השליטה על תפעול הכרמלית מעיריית חיפה לעצמו.
עיריית חיפה מצידה כמובן שלא מעוניינת לוותר על השליטה.
שייתנו את זה ל"יפה נוף" וזהו. (כמו נת"ע בגוש דן)
 
נת"ע היא לא מפעילה וסביר להניח שגם לא תהיה

שייתנו את זה ל"יפה נוף" וזהו. (כמו נת"ע בגוש דן)
נת"ע היא לא מפעילה וסביר להניח שגם לא תהיה
וגם "יפה נוף" אינה מפעילה. היא מתפקדת כרשות המטרופולינית שאחראית על תכנון התח"צ ואחראית למשל על הקמת מערכת המטרונית, אבל היא לא המפעילה.
משרד התחבורה רוצה שהפעלת הכרמלית תעבור למפעילה שפועלת תחת רשיון שלו ופיקוח שלו.
 

amit1270

New member
אפשר להגיע לפשרה יצירתית. שאלה של רצון

נת"ע היא לא מפעילה וסביר להניח שגם לא תהיה
וגם "יפה נוף" אינה מפעילה. היא מתפקדת כרשות המטרופולינית שאחראית על תכנון התח"צ ואחראית למשל על הקמת מערכת המטרונית, אבל היא לא המפעילה.
משרד התחבורה רוצה שהפעלת הכרמלית תעבור למפעילה שפועלת תחת רשיון שלו ופיקוח שלו.
אפשר להגיע לפשרה יצירתית. שאלה של רצון
אני מניח גם שאין רווחיות רבה בהפעלת הכרמלית, כך שכל מי שיבחר להפעיל יזדקק לסובסידיה ממשלתית או עירונית, או שיהיה בעצמו חברה עירונית/ממשלתית.
&nbsp
לגבי הרק"ל בגוש דן - מי יהיה המפעיל אם לא נת"ע? לא נראה לי סביר שהפרט השולי הזה לא ידוע עדיין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה