מאגיה, כישוף והשאר- האיסורים-שאלה!

The Spirit

New member
מאגיה, כישוף והשאר- האיסורים-שאלה!../images/Emo26.gif

רציתי לדעת, האם מותר על פי היהדות לעסוק בכישוף, מאגיה וסיאנס, ומה בדיוק האיסור, למה, ומה כן מותר, הייתי שמח אם מישהו היה יכול להרחיב בתשובה, כי זה באמת חשוב לי, Tanx!
 

frank n furter

New member
לא

אסור, אסור בגלל שביהדות מאמינים שאלוהים הכי חזק בעולם ולא רוצים שלאף בנאדם יהיה כוח כמו של "אלוהים"... הדבר היחידי שמותר להשתמש בו הוא כישוף על פי הקבלה.
 

The Spirit

New member
אבל...

אני מאמין באלוהים, ואני לא מנסה אפילו להעלות על דעתי כ,ח חזק ממנו, או שלי יש כח חזק ממנו ח"ו, ואני לא עושה את זה מתוך מחשבות או כוונות רעות, ומה ההבדל בין כישוף של קבלה לכישוף הזה?
 

frank n furter

New member
תשמע,

אין לי שום כוונה לתת לך את כל מידע שאתה רוצה דרך הפורום. אתה צריך לדעת שאם אתה רוצה משהו אתה צריך לעבוד בשבילו יש לך מחשב, יש לך אינטרנט, תחקור.
 

SaberTooth

New member
התאוריה שאני מאמין בה....

אני לא כתבתי את התאוריה הבאה, אבל אני מאמין בה... היהדות (והנצרות והאיסלם) אוסרת על מאמיניה להישתמש בכישוף מכוון שמייסדי הדת חוששים שאנחנו נגלה משהו שאנחנו לא אמורים לגלות. למשל, למה אנו (הדתיים לפחות) ממלאים את המצוות, נכון שאולי בימים טרופים אלו אנו עושים את זה כדי ליזכות בגאולה, אך פעם, קיימנו את המצוות בגלל הפחד מהגהנום. האחיזה היחידה שיש לדת על מאמיניה היא היא בדעה שאם המאמינים לא ימלאו את כל המצוות כמו שהן כתובות הם ידונו לחיי נצח תחת עינויים בגהינום, אם המאמינים יגלו משהו שהם לא אמורים לדעת ע"י השימוש בכישוף (למשל ע"י תיקשור עם רוחות בסיאנס), אם הם יגלו שאין גהנום (אני לא אומר עכשיו שאין גהנום!) אז האחיזה של הדת במאמיניה תחלש ובסוף תעלם! לכן (לדעתי) היהדות אוסרת על השימוש בכישוף בכל צורותיו!
 

The Wraith

New member
והתיאוריה שלי?

אם אתה משתמש בכישוף, אתה בעצם נוטל אמצעים שנותנים לך כוח לקחת את העניינים לידיים במקום לסמוך על האל שידאג לך, זהו. חוץ מזה, שהיה בזמנו אדם דתי בפורום שטען שלפי התלמוד (אני אישית לא זוכר מילה מהתלמוד, במילא רק התחילו ללמד אותנו כשעזבתי) כישוף פשוט לא קיים... מצד שני, אתה רואה את כל הרבנים המקובלים (עוסקי קבלה) האלה...
 
............

אני מאמין שיש משהו במילים שלכם.... ו............ רציתי באמת לשאול מה זה בעצם מאגיה בקבלה???
 

meital97

New member
יש לי כמה דברים להגיד בנושא...

לפי מה שאני הבנתי וממה ששמעתי כל אחד יכול ללמוד קבלה (שהיא כאילו תורת הזוהר והנסתר) אבל השאלה היא איך האדם ידע לעכל אתכל מה שהוא למד... ויש מלא סיפורים על אנשים שהשתגעו כאשר התחילו ללמוד קבלה! חוץ מזה יש כמה מקרים בתנ"ך שאפשר לקרוא להם מעשי כישוף כמו עם אלישע (הסיפור עם השמן) ואליהו (הבן של האלמנה). מה גם שמצאתי בסיפריה העירונית ספר על כל מיני לחשים, קמיעות וקללות לפי היהדות נגיש לכל. יש גם איסור בתנ"ך על סיאנס מפורשות (הסיפור עם שאול ובעלת האוב) אבל כנראה שהיהדות והנצרות חשות מאוימות מהכישוף כי אם זה לא היה נכון לא היה להם צורך לרדוף את מבצעי פעולות אלו מיטל
 

RainBird

New member
לא ממש כל אחד מי שמיושב בדעתו מעבר לגיל 40 ושיש לו משפחה וילדים אבל עזבי מהנסיון שיש לי מהקבה הכסף עובד פה יותר מאשר הרוחניות והקבלה למרות שזו שיטה נחמדה להבנת היקום היא איננה שיטה עם היכולת לשלוט בו, ואם תקחי למשל את פולסא דנורא שזו נגיד קללה זו דרך מקובלת בין האלוהים ולאדם לשלוח לאדם אחר את ה"צדק" שלו ואם זה היה אדם צדיק הוא יקבל הרבה עושר ואושר וזו הסיבה שאין נקמנות, וזו רק דוגמא אחת. הקבלה נועדה לספק את אלו שזקוקים למאגיה מבלי לתת ממש מאגיה. ארדן
 
למעלה