ל-the ror וכולם,שלא תטענו שפרשנותי לא מציאותית,משמיצה וכו'

מתלמד8

New member
אני שגיתי?אתם טועים בכל האגדות ששמם תורה ותושב"ע,יש לכם מח'-

"רהבליטציה" מעולה המכשירה(מלשון כשרות וטיהור) כל עוון,פשע,או מעשה דמיוני,של איש/אישה מאבות האומה ומנהיגיה.
זה מתחיל בפרשת השבוע של אתמול(תולדות),

-לא מסתדר לפרשני "העם הנבחר" שיעקב אבינו בן שני של רבקה,אז מדמים את רחמה של רבקה לתיבה ומספרים לנו שמה שנכנס ראשון-יוצא שני,אותי זה מצחיק.

-רבקה ויעקב-"התרמית הגדולה ביותר בתורה",,,ו"המלבינים את השחור" בראשם רבי יוחנן שממציא לעשיו 5 עבירות(אחת קשורה כמובן במין) ממציאים אגדות במדרש "שוחר טוב" ומדרש "תנחומא" ומפרשים את שוד הברכה כעונש שמגיע לעשיו בכלל.
רבקה ויעקב ששיקרו וגנבו,לא שמעו על "ולפני עיוור לא תתן מכשול"?הרי יעקב למד תורה אצל שם ועבר?.
בהמשך "מחלקת הרהבליטציה"- מלבינה את מה שלא נראה הגיוני באגדות עד הגלות במצרים וכל הסיפורים של העבדות במצרים,מעשה הקסמים של אהרון ,-10 המכות הדמיוניות והטיול הקצר של -40 שנה במדבר.
כשמקבלים את לוחות"החרוטות באש",יש בעיה, האות מם סופית שלא יכולה לעמוד בחריטה באבן,אז ממציאים אגדה חדשה -נס,הנס החזיק את האות מם סופית בלוחות.
ומה עם המלך דוד שחמד,נאף ורצח?, אז בא רבי יהודה הנשיא ומספר לנו בלוף על
גט שניתן לפני הקרב,ופסק דין מוות לאוריה "כי סירב לצאת לאפטר", אוי לאותם המצאות הזויות, יהודה הנשיא לא יסדר רהביליטציה לסבא רבא רבא שלו?
אחר כך יש אגדות על "רוחות רעות" בשום מקולף,מלאך המוות בתוך גופה של אישה היוצאת מבית קברות, כישוף של נשים אם גבר עובר בינהם,רוחות שמדברות בינהם,קוף שאונס את גבירתו(ועוד מ-2 הצדדים,אבל מכחישים שמוצא האדם מהקוף,זו ההוכחה-למדנו מאבות אבותינו )סגולות מיניות מיוחדות לפנחס,סיסרא ושמשון,ליקוי חמה בגלל משכב זכר,,,ועוד ועוד,,
אז בטח סידרו איזה "אגדה מיוחדת לרצח של-42 ילדים" מתובל במעשה מין להלבין את אלישע.

סיפורי הברון מינכאוזן בגירסה עתיקה,,,וכנראה אני שגיתי?.
 

מתלמד8

New member
מתקשה? רוב התנך ותושב"ע=אגדות,במיוחד אלישע והדובים ואסביר-

כמו שזמרי בן סלוא לא היה יכול לשכב עם כוזבי-424 פעמים וסיסרא(אחרי קרב ומנוסה ברגל )עם יעל-7 פעמים,גם 2 דובות לא יכולות לטרוף-42 ילדים,זה לא אנושי,הכל דמיון פרוע של כותבי הסיפורים .
זה שכתב את הסיפור על הדובות,כנראה לא ראה דב בחיו ,לא ידע דבר על
"הזריזות הגדולה" של הדובים ,
אם היו יוצאים מהיער נמרים ,או ברדלסים,גם אז זה דמיוני,

איזה חיה יכולה לתפוס 21 נערים קטנים?, נראה-אחלה סיפור הזוי.

אז הסיפור עם ההורים שהלכו לחגוג ב"ליל כל נידרי" בטח ,,,,,לא רוצה להתבטא.
 

מתלמד8

New member
ומה עם הסיפור שיעקב אבינו התמים למד אצל שם ועבר,אגדה?

סיפור?מי כתב את האגדה ההזויה? למה לא כתוב בתורה?
 

מתלמד8

New member
מצטער-לא מבין בין הסיפורים בתלמוד,למדרש והאגדה,הרי הכל-

סיפורים דמיוניים,גדולי תורה לאורך הדורות פסלו אותם ופתאום אתה מאמין בסיפורי "שם ועבר" והמדרש על אשמתם של 42 הילדים המלבין את הרצח של אלישע הנביא.
צר לי -אין שום עקרונות,הכל סיפורי סבתא(כולל סיפור הדובים שטרפו-42 ילדים במקרא,2 דובות טרפו-42 ילדים? זה נראה שפוי???).
מבקש שתסלחו לי שאני לא מבין דבר בין אגדה למדרש.
 

מתלמד8

New member
כמה התנשאות יש בכם?בורות,כשלון, באי ידיעת סיפורים דמיוניים?

אנו יודעי הסיפורים הדמיוניים ההזויים והמיניים,אנו הידענים ואתם הבורים-נכשלתם בהבנה בין סיפור הזוי לסיפור הזוי אחר.
זה פשוט מצחיק.
 

מתלמד8

New member
הרי אתה יודע מה אני חושב עליהםץ

התנ"ך-אוסף חוקים משולבים בהסטוריה(חלק דמיונית) וסיפורי עם ואגדה.
תושב"ע-פירוט והרחבת הסיפורים והחוקים בתוספת הדמיון של חז"ל.
אלוהים-המצאה שהולבשה על התנ"ך והתושב"ע.
המדרש-סיפורים דמיוניים.
האגדות-כשמם כן הם.
ומתנצל שאני לא מוצא הבדל בין כל סוגי הסיפורים ומתנצל שנכשלתי.
 

מתלמד8

New member
בקיצור סיפור דמיוני להצדיק רצח של ילדים,וזו הבעיה,למה- .

צריך להמציא סיפור בכדי להצדיק מעשה נורא של הנביא?,
אלה שאומרים יער לא היה ודובים לא היו,לדעתי קרובים לאמת,אלא שלא יגידו שיש
סיפורים בדויים במקרא.
 

מתלמד8

New member
לגבי יכולותיהם המיניות של סיסרא ופנחס אתה בחוסר הסכמה-

איתי?זה הגיוני?
 

מתלמד8

New member
ל-the ror וכולם,שלא תטענו שפרשנותי לא מציאותית,משמיצה וכו'

יש את המקרה של אלישע הנביא והילדים שקראו לו "עלה קרח" בספר מלכים ב'
אלישע קילל אותם בשם ה',יצאו 2 דובים מהיער וטרפו את הילדים.
אחד ההסברים של התלמוד למקרה נאמר ע"י שמואל(בר פלוגתא של רב) במסכת סוטה דף מ"ו עמוד 2 "ושמואל אמר,,,".
מבקש שתקראו את ההסבר של שמואל אם ההסבר מציאותי,
אני את ההסבר למדתי -אשמח לשמוח אחרים במיוחד אלה הבאים בטענות שאני לא מציאותי,או משמיץ.
 

מתלמד8

New member
יחי ההבדל בין כריסטיאן אנדרסון לברון מינכאוזן למדרש ולאגדה-

כולם= "מילה דבדיחודיתא",או "גוזמא בעלמא".ראה כמה מרבנך ופוסקך לאורך הדורות,,,,, פשוט לועגים לסיפורים ולאגדות .
ספר התורה שכביכול נמסר בע"פ למשה וכביכול-40 שנה אחרי נכתב,(ואין שום הוכחה שנכתב),מלא בסיפורים ואגדות דמיוניות,
אז מה נגיד על המדרשים??.
לא נעים-איך אנשים אינטלגנטים במאה ה-21 מאמינים בהם.???
 

מתלמד8

New member
אתה טוען שאני מבין את ההלכה והרבנים בצורה לא מציאותית-

לכן מבקש ממך להסביר לי דעתך איך התלמוד מפרש את סיפורו של אלישע הנביא .
אתה טוען שאני לא מציאותי וההסברים של אחרים לא מקובלים עלי,
אשמח לקרוא דעתך,אז במקום לענות לי פעמיים בשאלה-עיין במסכת סוטה דף מ"ו עמוד ב' והסבר.
 

the ror

New member
את ההכללה אתה עשית, לא אני. כאמור, תגובותי היו בהתאם לנושא.

 

the ror

New member
אין לי דעה על זה כי לא למדתי את זה...

כאמור, לא אני זה שהכללתי על הבנתך את ההלכה והרבנים...
ואני לא איש הוראה בתחום.
אשמח לשמוע מה ההסבר שלמדת... ומה המקור של הלימוד?
אולי אחרי זה יהיה לי טעם להביע דעה...
 
למעלה