למה לא הגיוני?
"החצי השני שלי" מאיפה לדעתך לקוח הביטוי? אביא לך מדרש על מה שכתבתי למעלה (לא על חציית הנשמות, על זה עדין לא מצאתי אתהמדרש). פירוש הסולם: " דרך כוכב מיעקב": רבי רבי כמה סודות סתומים כלולים כאן. פתח ואמר "ויפל ה´ אלקים תרדמה על האדם ויישן". כי כשברא הקב"ה את אדם הראשון, שהו ז"א, בראו דו פרצופין, דהיינו שני פרצופין, ז"א ומלכות, שהם זכר ונקבה דבוקים זה בזה. והיו מתחברים יחד בלי פרוד. מהו הטעם. הוא משום שכתוב "זכר ונקבה בראם", בלי פרוד. ולא כתוב בראו אלא "בראם". משום שהיו שניים. כיוון דאתבריאו הוו וכו´: כיוון שנבראו היו כאחד זה עם זה בשוה. מה עשה הקב"ה, נסר אותם בנסירה, ולקח הנקבה ממנו, ותיקן אותה בכמה תיקונים, וקישט אותה בכמה עדיים, והלבישה בכמה לבושים. וסוד הנסירה עיין באדרא רבא נשא אות שכ"ד ע"ש. כאן אתר בגנתא וכו´: שואל, באיזה מקום תיקן אותה? ומשיב, בגן עדן תיקן אותה. כמה עדיים העדה אותה. שבעים. והם ע´ פנים לתורה. כמה תיקונים תיקן לה. שלוש עשרה. והם י"ג מדות שהתורה נדרשת בהם. כמה לבושים הלביש אותה. ששה לבושים. והם ששה סדרי משנה. בששה פנים". הדברים עמוקים פה שקול. וכי במה מדובר? הרי כתוב היה "זכר ונקבה בראם" ולא בהכרח שזכר ונקבה זה גבר ואשה. רק לידע אישי, שתבין חלק קטן מעומק הדברים - זכר=ימין=נותן=תורה שבעל פה אשה=שמאל=מקבלת=תורה שבכתב לא בכל מקום שכתוב זכר ונקבה, הכוונה לגבר ואשה. אולי הכוונה העמוקה פה היתה שהאדם נברא עם יכולת נתינה וקבלה מושלמת ושאחר כך נתפצל האדם לשנים. ממש כמו התורה