לתמנה - תגובתי להודעה

shkool

New member
לתמנה - תגובתי להודעה

זו את: אדם וחווה היו מחוברים גב אל גב. אני: כתוב כי אלוהים בנה מהצלע שלקח מאדם את חווה - מה שסותר את טענתך שהיו מחוברים גב אל גב. את: וכי האדם והצלע לא היו מחוברים לפני ניתוח ההפרדה. תסבירי לי איך התגובה האחרונה שלך קשורה לדבריי... shkool
 

giingiit

New member
מי אמר שחוה לא היתה מחוברת

לאדם גב אל גב דרך הצלע? וכי הצלע שנלקחה לא היתה מחוברת לאדם לפני הילקחה? איך מחוברים תיאומים סיאמיים?
 

shkool

New member
אבל רשום שאלוהים בנה מן הצלע את חוה

"ויבן ה´ אלוהים את הצלע אשר לקח מן האדם לאשה.." כלומר מהצלע הקטנה שהייתה ברשותו הוא "בנה" אישה חיה ונושמת. shkool
 

giingiit

New member
תקרא מה כתבתי לך בהודעה הקודמת.

אחת הפרשנויות אומרות שהםם היו מחוברים גב לגב (מה מפריע שהצלע היתה משותפת?) ופרשנות נוספת מתיחסת לכך שהיו פני אדם מקדימה ופני חוה מאחורה. בכל מקרה, אין פה סתירה. בברכה תמנה
 

uuuaaa

New member
ובכן

הגמרא מוכיחה מספר תהילים שהאדם נברא עם פרצופין משני צדדיו שנאמר: "אחור וקדם צרתני" (תהלים קל"ט, ה´)
 

shkool

New member
אז למה רשום:

"בצלם אלוהים ברא אותו, זכר ונקבה ברא אותם" - פעם הוא מדבר לייצור הדו פרצופי ביחיד ופעם ברבים? ועם זה ייצור אחד אז למה לקרוא לו ברבים? ואיך אתה מסביר את הפסוק הזה: "ויבן ה´ את הצלע אשר לקח מן האדם לאשה" - בפרוש רשום שמן הצלע אלוהים "בנה" אישה - איך ניתן לפרש זאת כניתוח הפרדה? shkool
 

giingiit

New member
צלם אלוקים מתיחס לנשמה, לא לגוף

שכחת שיש באדם גם נשמה? ומה הבעיה? האישה היתה חלק מהגבר. כדי ליצור אותה נפרדת, צריך היה לקחת את החלק ששיך היה לגוף הגבר עדיין ולבנות ממנו אישה. שוב, אתה לא מתיחס כלל להיבטים הרוחניים ולמשמעויות הרוחניות של הטקסטים ובגלל זה אתה מפסיד הרבה מהיופי שביהדות.
 

shkool

New member
זה כבר מתחיל להימאס עליי...

את כל הזמן עושה את זה - עונה לשאלה שבכלל לא נשאלה - את קוראת את הכתוב או שאת מרפרפת?!? ושוב, השאלה: "בצלם אלוהים ברא אותו, זכר ונקבה ברא אותם" - פעם הוא מדבר לייצור הדו פרצופי ביחיד ופעם ברבים? ועם זה ייצור אחד אז למה לקרוא לו ברבים? עכשיו אכפת לך לענות לעניין?? תודה. " האישה היתה חלק מהגבר. כדי ליצור אותה נפרדת, צריך היה לקחת את החלק ששיך היה לגוף הגבר עדיין ולבנות ממנו אישה" "אחת הפרשנויות אומרות שהםם היו מחוברים גב לגב (מה מפריע שהצלע היתה משותפת?) ופרשנות נוספת מתיחסת לכך שהיו פני אדם מקדימה ופני חוה מאחורה" כתוב: "ויבן ה´ אלוהים את הצלע אשר לקח מאדם לאישה" - כל בר דעת יבין מהפסוק כי אלוהים לקח מאדם את הצלע שלו ובנה מהצלע אישה. אלוהים לא הוציא את הצלע בכדי להפריד בינהם - הוא הוציא את הצלע ומהצלע בנה אישה.
 

giingiit

New member
גם לי נמאס

אולי למישהו אחר תהיה יותר סבלנות ממני.
 

giingiit

New member
אין טעם לענות לך כי

זה הולך במעגל ואינך לומד מדברי כלום. כמו שיש מצווה לומר דברים שנשמעים, כך יש מצווה שלא לומר דברים שאינם נשמעים. אני מקיימת מצווה - לא עונה לך. לפחות לא כל זמן שאני מרגישה שדברי אינם נשמעים.
 

shkool

New member
על מה את מדברת? על שאלה אחת לא ענית

לעניין ועל האחרת עניתי תשובה עניינית ובתגובה לכך אני מקבל תגובה מצידך שאין לך סובלנות כלפיי. הסבירי לי איפה אני יצאתי לא בסדר ומה אמרתי שגרם לך לחשוב שדברייך לא נשמעים. אני הוא זה שצריך להרגיש שדבריי לא נשמעים אחרי שאת כותבת לי תשובות לשאלות שבכלל לא שאלתי והתחמקת(במכוון או לא) מלתת תשובות ענייניות לשאלותיי(והדבר קרה יותר מפעם אחת). shkool
 

giingiit

New member
שנים שהם אחד

נשמה שלמה כוללת זכר ונקבה. כמו במעמד הר סיני שהתיחסו רק לגברים והם היו חצי בלבד כי יש גם את החצי הנשי, שהוא המשלים לנשמת הגבר. "שניים שהם אחד" וכולי. מקווה שהפעם זה קצת יותר ברור.
 

giingiit

New member
אפרט ליתר ביטחון

ההתיחסות ביחיד היא לנשמה שלמה שהיא מורכבת משני חצאים - זכרי ונקבי, מקבל ונותן, משפיע ומושפע. "בצלם אלוקים ברא אותו" - האדם בכללו - זכר ונקבה כי רק כששניהם ביחד הם מהווים שלם. "זכר ונקבה" - שני חצאים של אותה נשמה. בנוסף, ישנם המדרשים שכבר הסברתי לך על פרצופיהם וגב לגב שזה אותו העיקרון רק ברמה הגשמית יותר. מקווה שהפעם זה קצת יותר ברור.
 

shkool

New member
תגובה

"ההתיחסות ביחיד היא לנשמה שלמה שהיא מורכבת משני חצאים - זכרי ונקבי" כלומר אדם קיבל חצי נשמה וחווה קיבלה חצי נשמה? זה לא נשמע הגיוני שלאדם תהיה חצי נשמה ולא נשמה אחת שלמה... ושוב אני יסביר למה העיקרון ברמה הגישמית(מחוברים גב אל גב) לא ייתכן: כתוב: "ויבן ה´ אלוהים את הצלע אשר לקח מאדם לאישה" - ניתן להבין מהפסוק(ותקני אותי אם אני טועה) כי אלוהים לקח מאדם את הצלע שלו ובנה מהצלע אישה - ולא הוציא את הצלע בכדי להפריד בינהם(כי הרי כתוב "ויבן ה´ אלוהים את הצלע") ואפשר לשאול למה לא ענית לאימיילים שלי? שלחתי אותם פעמיים ומזמממממן... בברכה, shkool
 

giingiit

New member
למה לא הגיוני?

"החצי השני שלי" מאיפה לדעתך לקוח הביטוי? אביא לך מדרש על מה שכתבתי למעלה (לא על חציית הנשמות, על זה עדין לא מצאתי אתהמדרש). פירוש הסולם: " דרך כוכב מיעקב": רבי רבי כמה סודות סתומים כלולים כאן. פתח ואמר "ויפל ה´ אלקים תרדמה על האדם ויישן". כי כשברא הקב"ה את אדם הראשון, שהו ז"א, בראו דו פרצופין, דהיינו שני פרצופין, ז"א ומלכות, שהם זכר ונקבה דבוקים זה בזה. והיו מתחברים יחד בלי פרוד. מהו הטעם. הוא משום שכתוב "זכר ונקבה בראם", בלי פרוד. ולא כתוב בראו אלא "בראם". משום שהיו שניים. כיוון דאתבריאו הוו וכו´: כיוון שנבראו היו כאחד זה עם זה בשוה. מה עשה הקב"ה, נסר אותם בנסירה, ולקח הנקבה ממנו, ותיקן אותה בכמה תיקונים, וקישט אותה בכמה עדיים, והלבישה בכמה לבושים. וסוד הנסירה עיין באדרא רבא נשא אות שכ"ד ע"ש. כאן אתר בגנתא וכו´: שואל, באיזה מקום תיקן אותה? ומשיב, בגן עדן תיקן אותה. כמה עדיים העדה אותה. שבעים. והם ע´ פנים לתורה. כמה תיקונים תיקן לה. שלוש עשרה. והם י"ג מדות שהתורה נדרשת בהם. כמה לבושים הלביש אותה. ששה לבושים. והם ששה סדרי משנה. בששה פנים". הדברים עמוקים פה שקול. וכי במה מדובר? הרי כתוב היה "זכר ונקבה בראם" ולא בהכרח שזכר ונקבה זה גבר ואשה. רק לידע אישי, שתבין חלק קטן מעומק הדברים - זכר=ימין=נותן=תורה שבעל פה אשה=שמאל=מקבלת=תורה שבכתב לא בכל מקום שכתוב זכר ונקבה, הכוונה לגבר ואשה. אולי הכוונה העמוקה פה היתה שהאדם נברא עם יכולת נתינה וקבלה מושלמת ושאחר כך נתפצל האדם לשנים. ממש כמו התורה
 

shkool

New member
הבנתי, אבל עדיין - ברמה הגישמית לא

ייתכן כי אדם וחווה היו מחוברים, מהסיבה שהבאתי בהודעה הקודמת. יכול להיות שבאמת הכוונה היא כוונה רוחנית ולא גשמית.
 

giingiit

New member
יש ע´ פנים לתורה

אבל גם מבחינה גשמית, זו לא ממש בעיה. אתה חושב כיום על שני בני אדם שיהיו מחוברים יחדיו אבל האדם הראשון לא היה ממש כבני אדם כפי שאתה מכיר אותם היום. מדרש נוסף: "בשעה שברא הקב"ה את האדם בראו אנדרוגינוס (זכר ונקבה) שנאמר "זכר ונקבה", רבי שמואל בר נחמני אמר דו פרצופין בראו, נסרו ועשאו גבים מכאן וגבים מכאן שנאמר "אחור וקדם צרתני"... (יש עוד אבל בארמית) אגב, יש מדרש שאומר שהיתה לאדם הראשון אישה אחרת לפני חוה - לילי"ת שמה.
 

shkool

New member
2 שאלות:

1.המדרשים האלה, איפה הם כתובים? בגמרא? 2.את יכולה לספר לי קצת על לילית(אני זוכר ששמעתי פעם שהיא שדה שהורגת תינוקות - לא זוכר בדיוק...)
 
למעלה