לשאלה ל"סינים" כאן

Charlie

New member
לשאלה ל"סינים" כאן

לעוד קיים בסין החוק המגביל ילודה? מה בדיוק הוא אומר?
 

Mei11

New member
זהו שזה לא בדיוק חוק

אלא מדיניות (יחי ההבדל הקטן). וכמו כל דבר בסין, בכל מקום הוא מיושם אחרת. בעיקרון, המדיניות היא לעודד ילד אחד למשפחה, אבל בגלל שהיה מאד קשה לישם את זה בכפרים הגיעו לכל מיני פשרות, כמו ילד שני מותר אם הלידה הראשונה היתה של בת, או שני ילדים בכל מקרה. בעיר הנורמה היא ילד אחד, כי החיים של תושבי עיר תלויים הרבה יותר בשירותים שהמדינה נותנת, כמו חינוך ובריאות, וילד נוסף יעלה לך לא רק בסנקציות כספיות אלא גם במחיר של השירותים המסובסדים האלה. היום ילד שני בעיר זה כבר סמל סטטוס ומעיד על עושר. חוץ מזה, מיעוטים פטורים מהעניין. חוץ מתעמולה המדיניות הזאת מיושמת גם בגיל המותר לנישואין, שהוא כל הזמן משתנה אבל בפעם האחרונה ששמעתי על זה משהו היה 22 לנשים ו-25 לגברים, הפלות כפויות במקרים קיצוניים(באיזורי כפר נשים בהיריון לא חוקי בורחות כדי לחזור לכפר עם המוצר המוגמר), ועוד כל מיני כולרות. אבל ככל שהכלכלה הסינית פתוחה יותר, קשה יותר לשלטון המקומי להעניש את הסוררים.
 

Tonjin

New member
אני לא יודע עד כמה זה מדויק אבל

כל הבחורות הסיניות שלומדות איתי כאן יפאנית טוענות שהילד השני במשפחה לא זכאי אפילו לקבל אזרחות סינית וזו הסיבה שהרבה מהחברות שלהן נוסעות ללדת בארה"ב (בעיקר באיזורים בהם יש קהילה סינית גדולה) כדיי שתהיה לו אזרחות כלשהי... תמיד תהיתי אם זה נכון..
 

Charlie

New member
הייתי מאמץ כמה מהרעיונות ומביא

אותם לישראל במהרה....
 

Omiz

New member
also

the one child policy (计划生育)became a norm among the Chinese (like going to the army is a norm, and a law, in Israel), and so having more than one child is not accepted, as well as what have been said here that the second child does not get any benefits from the government. Just as in Israel, one can find his way out of the army but society will look bad on him... However, the goverment alowes minority groups to have more than one child, and sometimes they have as much as 5 kids. This is true, like mentioned before, also to the poor areas as you head west...​
 

טיפ_טיפ

New member
הקבלה מעניינת ו...

מעוררת מחשבה
 
למעלה