לרגל תחילת הנחת המסילות בקו לכרמיאל...

מצב
הנושא נעול.

קו32

New member
באמת שלרגע התבלבלתי בין השתיים.

תחנת אחיהוד מזכירה את תחנת אופקים. הלא כן?
תודה על התמונות, בועז! :)
באמת שלרגע התבלבלתי בין השתיים.
תודה בועז טוב לראות שאתה עדיין פעיל בפורום
 

alantan

New member
תודה רבה לך בועז, אני שמח לראות שאתה לא נח בפנסיה שלך...


לרגל תחילת הנחת המסילות בקו לכרמיאל...
אפשר להניח שאת הכתבה הזאת מעטים בלבד פספסו. אוסיף עליה מספר תמונות מהפרויקט. אפתח בתחנת אחיהוד. (3 תמונות)
תודה רבה לך בועז, אני שמח לראות שאתה לא נח בפנסיה שלך...
 
התרומה הקטנה שלי לעניין, תמונות מאתמול.

לרגל תחילת הנחת המסילות בקו לכרמיאל...
אפשר להניח שאת הכתבה הזאת מעטים בלבד פספסו. אוסיף עליה מספר תמונות מהפרויקט. אפתח בתחנת אחיהוד. (3 תמונות)
התרומה הקטנה שלי לעניין, תמונות מאתמול.



 

HomerFlanders

New member
תמונות מעולות. תודה על העדכון! שאלה קצרה ->

לרגל תחילת הנחת המסילות בקו לכרמיאל...
אפשר להניח שאת הכתבה הזאת מעטים בלבד פספסו. אוסיף עליה מספר תמונות מהפרויקט. אפתח בתחנת אחיהוד. (3 תמונות)
תמונות מעולות. תודה על העדכון! שאלה קצרה ->
הקו לכרמיאל ייפתח עם מסילה בודדת? אם כן האם פירוש הדבר שאחת מזוג מנהרות גילון יהיו יתומות במשך כמה שנים טובות עד להכפלת הקו?
 

בועז ל

New member
הקו לכרמיאל הוא קו כפול לכל אורכו.

תמונות מעולות. תודה על העדכון! שאלה קצרה ->
הקו לכרמיאל ייפתח עם מסילה בודדת? אם כן האם פירוש הדבר שאחת מזוג מנהרות גילון יהיו יתומות במשך כמה שנים טובות עד להכפלת הקו?
הקו לכרמיאל הוא קו כפול לכל אורכו.
 

amit1270

New member
כי זה מה שהחליטו באוצר

סתם כי מעניין אותי, למה הקו הזה נפתח כפול ומסילת העמק לא?
כי זה מה שהחליטו באוצר
אבל יש לזה גם סיבות הגיוניות: בקו העמק התדירות המתוכננת היא רכבת נוסעים אחת בשעה. הקו לכרמיאל קצר יותר ומשרת אוכלוסיה גדולה יותר, ולכן הרכבות יסעו בו בתדירות גבוהה יותר. בכל אופן, קו העמק נבנה עם הכנה למסילה נוספת וברגע שתתקבל החלטה לא יהיה קשה להכפיל אותו.
 

נתנאל531

Well-known member
יכול להיות שגם המנהרות הם שיקול

סתם כי מעניין אותי, למה הקו הזה נפתח כפול ומסילת העמק לא?
יכול להיות שגם המנהרות הם שיקול
להוסיף מסילה בתוך מנהרת רכבת פעילה נראה סיפור מורכב למדי, ולכן חייבים לבנות מראש כפול חלקים ניכרים, ואז כבר קל יותר להשלים את כל המסילה ככפולה. אבל הקו לעפולה הוא קו עילי ללא מנהור, ולכן אין צורך לבנות מראש חלקים ממנו כפולים, די להכפיל את המסילה בנקודות מצומצמות כדוגמת תחנות נוסעים ותחנות תפעוליות.
 

luckydude

Active member
המנהרות הן נפרדות (אחת לכל כיוון)

יכול להיות שגם המנהרות הם שיקול
להוסיף מסילה בתוך מנהרת רכבת פעילה נראה סיפור מורכב למדי, ולכן חייבים לבנות מראש כפול חלקים ניכרים, ואז כבר קל יותר להשלים את כל המסילה ככפולה. אבל הקו לעפולה הוא קו עילי ללא מנהור, ולכן אין צורך לבנות מראש חלקים ממנו כפולים, די להכפיל את המסילה בנקודות מצומצמות כדוגמת תחנות נוסעים ותחנות תפעוליות.
המנהרות הן נפרדות (אחת לכל כיוון)
ולכן בגדול עבודה במנהרה אחת אינה מפריעה לשנייה. עם זאת, זה בכל זאת הרבה יותר כלכלי לחפור את שתי המנהרות בו זמנית (ולכן אחד מהאלמנטים הכי ארוכים בפרוייקט נבנה ככפול מלכלתכילה). אני מניח שהשיקול העיקרי היה כלכלי... התוואי של הרכבת לכרמיאל קצר יותר וכנראה גם שהעלות השולית הכוללת של הכפלה לכרמיאל בעתיד היתה יקרה יותר אז החליטו על קו כפול מההתחלה.
 

בועז ל

New member


המנהרות הן נפרדות (אחת לכל כיוון)
ולכן בגדול עבודה במנהרה אחת אינה מפריעה לשנייה. עם זאת, זה בכל זאת הרבה יותר כלכלי לחפור את שתי המנהרות בו זמנית (ולכן אחד מהאלמנטים הכי ארוכים בפרוייקט נבנה ככפול מלכלתכילה). אני מניח שהשיקול העיקרי היה כלכלי... התוואי של הרכבת לכרמיאל קצר יותר וכנראה גם שהעלות השולית הכוללת של הכפלה לכרמיאל בעתיד היתה יקרה יותר אז החליטו על קו כפול מההתחלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה