לקרוא ולבכות , פשוט ככה.

dana302

New member
אני לא מאמינה ש 38% מהנשים סבורות שיש לבעל

זכות לאנוס אותן בכח או שזו חובתן ואסור להן לא להסכים. האחוז האמיתי נמוך בהרבה, לא ברור לי איך עשו את הסקר הזה ואיך יצאו כאלו תוצאות, אבל משהו כאן שגוי.
 

dana302

New member
מתבסס על הנשים שאני מכירה

נשות המשפחה שלי,חברות ועמיתות לעבודה.
 

טל קר

New member
ו?

זה כמו אנשים שלא מבינים איך המפלגה שלהם לא מנצחת בנוקאאוט אדיר כי כמעט כל מי שהם מכירים אישית הצביע אליה. מעבר לכך, הייתי נוקטת בזהירות רבה לפני שמסיקים דברים על נשים אחרות אם לא בוצעה שיחה ספציפית איתן בנושא ויש קשרי אמון. האם כל העמיתות שלך לעבודה משתפות אותך ביחסי האישות שלהן? כל נשות משפחתך? מכל דור קיים? אני אומרת זאת כי אני זוכרת שלפני כמה שנים עבדתי במקום מסוים מספר שנים, ואם היית שואלת אותי אם אני מכירה אישית אישה שסבלה אלימות מצד בן זוג הייתי אומרת לך שלא, עד שיום אחד היתה שיחה בנושא הזה ספציפית במקום העבודה, ומתוך שש נשים ארבע סבלו או סובלות אלימות מצד בן זוג. ואלו נשים שעבדתי איתן שנים קודם לכן ולא היה לי מושג, כולל לא מושג בדברים ניכרים (למשל בעל של אחת מהן היה בכלא בשל אלימות כלפיה). גם להן לא היה מושג אחת על השניה. אז מעבר לכך שקבוצת ההתיחסות הקרובה אלינו היא לא כל הנשים באשר הן, גם על קבוצת ההתיחסות הקרובה אלינו יש דברים שאיננו יודעות. זה כמו כל אלו שאומרים שהם 'לא מכירים אף אחת שנאנסה אז איך זה כל כך נפוץ' כאילו שיש קרניים, או האישה אומרת 'שלום, אני רותי, נאנסתי ואני רואת החשבון שלך'. על א/נשים לתת את הדעת לפני שהם שוללים מצב מסוים האם בכלל יש את תנאי הרקע שהם ידעו עליו.
 

dana302

New member
האם תתכן אשה משכילה, עם ידע כללי רחב

תואר שני באוניברסיטה, דעות נחרצות בכל תחום,קוראת עיתונים ומביאה דעתה, כמובן בעד שיוויון לנשים, מזדעזעת מהשחיתות במדינה,ליברלית - וכל זה אני יודעת עליה. אבל מה, יש לה "חור שחור" באישיות, היא מאמינה שלבעלה יש זכות לאנוס אותה, דעה שלא מסתדרת עם כל יתר הדעות שלה ואורח החיים האסרטיבי שלה. האם כזה דבר יתכן ?
 

טל קר

New member
האם יתכן שאישה כזו תנוצל מינית במקום עבודתה?

האם יתכן שאישה זו תסבול מאלימות בביתה? התשובה לכל השאלות האלו היא - כן. אגב כששואלים 'האם לבעלך יש זכות לאנוס אותך' כולם מזהים את השורש א.נ.ס אבל כמו בהתנגדות בחברה לאונס- מוכנים להכיר במעט מאד ממעשי האונס בפועל כאונס, גם כאן כשזה בין בעל לאישה רבים מתקשים להכיר בכך כאונס. אגב כמה נשים לדעתך באוכלוסיה הן נשים עם תואר שני באוניברסיטה שאת זורקת נתונים שלדעתך מיצגים על כלל האוכלוסיה על סמך חברות בעלות תואר שני?
 

SisterMoon

New member
צר לי,

אבל יש לי קצת בעיה עם כל הקטע של העצמת האישיות על ידי השכלה ותארים. אני מבינה את הנקודה שלך בטירוף, וכמובן מסכימה איתה, ולמה שאני אומרת לך כרגע אין שום קשר לפואנטה המאוד הגיונית שלך. זה עניין שלי בלבד. יש אנשים עם תארים, דוקטורטים ופרופסורות שהם טיפשים כמו נעליים. בדוק.
 

dana302

New member
לא התכוונתי שהשכלה פורמלית היא המבחן לשכל

אלא בעיקר שהשכלה לרוב מקנה עצמאות כלכלית ועצמאות בתפיסה וחושפת את הבחורה שלמדה לעולם החשיבה שבו מסתובבים הרעיונות הפמיניסטיים, לעומת בחורה ש"כלואה" בחברה מסורתית ונחיתות האשה נראית לה טבעית. למרות שלדעתי היום, בין הצעירות, גם אלו שלא לומדות,רובן, מבינות שיש להן זכויות לשיוויון בכל.
 

SisterMoon

New member
האמת המרה היא,

וזו תגלית שחשפתי לאחרונה בלבד, היא שגם אנחנו, הנשים שלכאורה יש להן יותר הזדמנויות (מקצועיות, אישיות...), יש להן יותר אפשרות להצליח כנשים עצמאיות, יותר אפשרות להשפיע על העולם -- גם אנחנו חוטפות שוב ושוב במהלך חיינו את מכות השוביניזם ההולמות, אמנם בצורה אחרת ובעוצמות אחרות, מאשר נשים שבאמת, כמו שאמרת, "כלואות" בחברת מסורתית. אבל היום השוביניזם פשוט לבוש אחרת. לבוש מודרני. בסטייל. וצר לי, אבל הוא הפך אכזרי ומגעיל ודוחה, יותר מסתם סגנון חיים שוביניסטי בימי הביניים. אתמול כתבתי על זה פוסט ממש מרשים, נאום חוצב להבות, המון דיעה וחדות לשון, אבל לצערי הניסיון הזה כשל כי המחשב נדפק לי והלך הפוסט לפני ששלחתי אותו. ולצערי, אני לא עושה קופי פייסט (לפחות לא עד אתמול!) במהלך כתיבת פוסטים.
 
כי את כל הנשים הנשואות?

את מכירה את כל הנשים הנשואות? יש לי תחושה שעל נושאים כאלה את לא מדברת עם נשים בנות 60 לדוגמא, או עם נשים ממעמד סוציואקונומי נמוך, ממוצא אתיופי וכדומה... אולי התחושה לא נכונה, אבל ... טוב, הכוונה היא שאם המדגם המדגם אמור להיות מייצג - הוא אמור לכלול את כל הנשים, ולא נשים שיש להן משאבים וגם מודעות בגלל זה, הן משכילות וכו' וכו'.
 

angela8

New member
לא קראתי את הכתבה עד סופה

אבל אם אין פילוח של מגזרים, אז קשה לדעת ממה מורכבים 38% האלה. אני יכולה לשער שאם בקרב החרדיות התקבל ממצא של 56% אז כנראה רוב ה38% מורכב מנשים חרדיות דתיות, ואולי יש הקשרים סוציואקונומיים. מה שמעניין הוא ההבדל בין גברים לנשים 44% מהגברים. לעומת 38% מהנשים.... הגברים בישראל הרבה יותר שוביניסטיים בדיעותיהם מהנשים. זה הזכיר לי מחקר שקראתי על בני נוער המחקר בדק דיעות לגבי שיוויון בחיי משפחה. הבנות הביעו דיעות הרבה הרבה יותר שיוויוניות כולל ציפיות לחיי זוגיות הרבה יותר שיוויוניים הן בחלוקת המטלות בבית, והן בזכותן לקבל תמיכה בכל הנוגע לקרירה.
 

dana302

New member
זה לא מה שכתוב בכתבה :

ואני מצטטת : " מסקר שנערך עבור ארגון הנשים ויצ"ו עולה כי 38 אחוזים מהישראליות סבורות כי זכותו של בעל לכפות על רעייתו לקיים עמו יחסי מין, והדבר לא ייחשב כאונס. 62 אחוזים מהנשים סבורות כי מדובר באונס. בקרב הגברים, רק 22 אחוזים טוענים כי מותר להם בכוח כדי לכפות על בנות זוגם לקיים עמם יחסי מין. עוד עולה מהסקר, שערכה מינה צמח, כי 32 אחוזים מהישראליות סבורות כי הן חייבות לספק את הצרכים המיניים של הבעל על פי חוק. גם 44 אחוזים מהגברים חושבים שקיים חוק כזה.
 

bbb234

New member
אכן נכון והכתבה לא ברורה

כותרת הכתבה: 38 אחוזים מהנשים: זכותו של בעלי לאנוס אותי תוכן הכתבה: "מסקר שנערך עבור ארגון הנשים ויצ"ו עולה כי 38 אחוזים מהישראליות סבורות כי זכותו של בעל לכפות על רעייתו לקיים עמו יחסי מין, " אני חושב שאילו היו שואלים אם זכותו של הבעל לאנוס את אשתו היו מקבלים תוצאות שונות מהתוצאות שמקבלים אם שואלים אם זכותו של הבעל לכפות יחסי מין על אשתו. מן הראוי שהעיתונאים ילמדו לנסח במדויק את הדברים כי אני בטוח שאונס וכפית יחסי מין אינם ביטויים נרדפים בעיני חלק מהאוכלוסיה,והמושג כפיית יחסי מין כולל יותר דברים. גם המושג כפיית יחסי מין הוא לא מושג שמשמעותו מוסכמת. האם בעל שמאיים לא לפרנס את אשתו אם לא תקיים איתו יחסי מין כופה עליה יחסי מין? יש כאלו שיגידו שכן ויש כאלו שיגידו שלא. מן הראוי לנסח שאלות בצורה שלא תותיר מקום לאי הבנה כדי שלא יהיה מצב שנשים שונות הבינו את השאלה אחרת.
 

dana302

New member
אני ממש לא מאמינה

ש 38% מהנשים ו 22% מהגברים ענו שהם מאמינים שמותר בכח. אולי כשהתקשרו הסוקרים הם חשבו שהסקר הוא בדיחה.לא האמינו ששואלים ברצינות שאלה כל כך מטורפת.
 
לדעתי

אין בכלל קשר בין מעמד סוציואקונומי לנושא המדובר. אני בטוחה, שכמו שיש מספיק נשים משכילות ובעלות קריירה שחוזרות הביתה לעבודה שנייה מדי יום, כך יש מספיק נשים כאלה שסופגות אלימות ומין בכפייה ועוד מאמינות שזה מגיע להן.
 

daniella1980

New member
מה שעוד יותר מדהים זה התגובות

"נשים טיפשות, מגיע להן" וכיוב. כלומר, גם אם מכירים בכך שנשים רבות חוות יחסים בכפיה בתוך מערכת הנישואים, לא ראיתי שם אחד שמביע איזושהי סלידה מהאפשרות שאכן כלכך הרבה גברים אלימים מינית כלפי הנשים שלהם , אלא רק מ"הנשים המטומטמות" שחושבות שזה מגיע להן. גם כשאת נאנסת, ועוד יותר גרוע מזה, חושבת שזה מגיע לך כי את כלי סיפוק צרכים, גם אז את אשמה. זה שאונס אותך - אין לו שום יד בדבר הוא בכלל לא פרמטר במשוואה. זה מתחיל ונגמר בהסתכלות הזו - גברים ככה הם, הם "חיות" ולכן הם לא אשמים הם תמיד ירצו לאנוס המסכנים עם הדחפים הבלתי נשלטים שלהם, לעומת זאת נשים אשמות בכל אקט אלים כלפיהן כי הן.. פשוט נותנות לזה לקרות. (מעניין מה מצופה מהן לעשות אם הן כן מתנגדות, כשגבר ששוקל פי שתיים מהן כופה עצמו עליהן. באמת מעניין.)
 
ציטוט משיחה במטבחון של העבודה

"אשתי, כשהיא היתה ברבנות, הרבנית אמרה לה שאם הבעל צועק עליה, שתעצור שניה ותחשוב למה, גבר לא צועק סתם. אם היא תחשוב מה היא עשתה לא בסדר אפשר יהיה למנוע מריבות"
 
למעלה