לקרוא ולבכות , פשוט ככה.

צר לי - לא אמין בכלל

לא ברור לי מה ענין ה'חוק' לכאן. אבל רק 9% מהנשים הדתיות חושבות שאין לבעל זכות לאנוס אותן ?? הלו ???? לא קונה את המספר הזה. לחלוטין לא. גם בציבור הכללי המספרים לא אמינים. אני רוצה לראות את הסקר ואיך הוא נוסח ומי בכלל ערך אותו.
 

אורי 0

New member
רק 9% "בטוחות"

ולא בטוח שהן טועות לחלוטין. אמנם אין בישראל חוק שמחייב אותן, אך לפי דעתי סרוב לקיים יחסי מין הוא עילה להכריז על אשה כ"מורדת", ואם התביעה הוגשה לבית דין רבני לדון בעניני הממון - ייתכן שהדבר משמעותו שלילת זכויות ממוניות.
 

מתודי

New member
אין דבר כזה לנשים,דווקא יש לגברים

אם גבר מסרב לקיים את מצוות עונה לאשה יש עילה להתגרש ממנו. לא מזמן עצרו חרדי אחד שאנס את אשתו(בעקבות תלונה שלה) .
 

אורי 0

New member
קרא והשכל

"אשה מורדת עשויה להפסיד את מזונותיה. "אשה מורדת" הינה אשה המסרבת לחיות חיי אישות עם בעלה, כלומר מסרבת לקיים עמו יחסי מין. קיום יחסי אישות הינו אחת מארבע חובותיה של אשה כלפי בעלה. אשה שאינה עושה את שאר המלאכות שהינה מחוייבת בהן כלפי בעלה, אינה נחשבת מורדת, ורק סרוב לחיי אישות יכול לגרום להכרזת אשה כמורדת. " הציטוט לקוח מאתר "גירושין", ממידע שנכתב על ידי עו"ד. אז נכון: לא מדובר כאן בחובה חוקית, שגוררת ענישה פלילית, ומדובר בחובה לקיים יחסי מין באופן כללי ולא בכל רגע נתון (כלומר, האשה רשאית לסרב כשלא נוח לה). ובכל זאת זה קיים וגורר סנקציה כלשהי.
 

מתודי

New member
אשה מורדת קצת יותר מורכב מזה

"רק אשה המסרבת לחיי אישות באופן מוחלט תחשב כמורדת. אשה המסרבת לחיי אישות לעיתים ואינה מוכנה להעתר לדרישות הבעל בכל עת, אינה נחשבת מורדת מאחר ואין האשה שבוית חרב החייבת להענות לבעל בכל שעה. אשה שיש לה טעם מבורר לסרובה לחיי אישות לא תפסיד בהכרח את זכותה למזונות, ואם נתנה אמתלא מבוררת – זכאית היא למזונות. אמתלא מבוררת כזו יכולה להיות מטעמים רבים כמו: כאשר הגבר מקיים קשרים עם אשה אחרת, כאשר הגבר נהוג בעצבנות ובגסות באשה, כאשר הגבר עצמו עזב את הבית, כאשר האשה טוענת שהגבר הכאיב לה במהלך חיי האישות, כאשר הבעל מאשים את האשה כי זנתה תחתיו מבלי שהוכיח זאת כלל. כל אלו הן סיבות המצדיקות את סרובה של האשה לחיי אישות מחד וקבלת מזונות מאידך למרות ההימנעות מתשמיש מיטה. " היא שכחה את "מאיס עלי" שפרושו כפשוטו,הוא מגעיל אותי.. לאשה יש יותר משנה להמנע מיחסי אישות ,לגבר יש לכל היותר חודשיים(תלוי בסוג העבודה,אם הבעל הוא איש צבא שחוזר הביתה פעם בחודש נוהם בתקופה המותרת,הוא חייב לספק אותה) כך שיש כאן העדפה לאישה.
 

JBR

New member
אולי עדיף להסתכל על מה שקורה בפועל

עד כמה יתייחסו בבית הדין הרבני לטענותיה של האשה על חוסר סיפוק לעומת טענותיו של הגבר על חוסק סיפוק... ובכלל, אישה שחושבת שהיא כלי של הגבר למטרות סיפוק, כנראה לא מתעמקת יותר מידי בסיפוקה האישי...
 
חלק מחיי הנישואין הוא קיום

יחסי מין. סרוב גורף של הבעל או של האישה הוא בודאי עילה לגירושין (ומעמיד את הסרבן בעמדה נחותה לגבי הצד הכלכלי). אני לא יודעת מה זה בדיוק סירוב גורף, אבל ההלכה מאד מענינת בקטע הזה: לבעל יש חובה לספק את אשתו כל פעם שהיא רוצה (כשהם מותרים) אבל החובה של האישה היא לרוב פעם בשבוע (מותר יותר כמובן
). אבל כמובן הכי טוב זה כשזה הדדי וזהו הרעיון היסודי בנישואין.
 

bbb234

New member
גם אני רוצה לראות איך נוסח הסקר אבל

לא נטען בכתבה שרק 9% מהנשים חושבות שאין לבעל זכות לאנוס אותן. השאלה היתה שונה והשאלה היתה אם יש חוק שמחייב אותן לספק את הצרכים המינים של הבעל. השאלה בפירוש דיברה על מה שמותר ואסור לאישה ולא על מה שמותר ואסור לבעל. כמו כן ניסוח השאלה כמו שמופיע בכתבה לא ברור. הנה דוגמה לכמה ניסוחים מפורטים יותר. 1)האם את מאמינה שזאת עבירה פלילית לא לספק את הצרכים המינים של הבעל? 2)האם את מאמינה שזאת עבירה לא פלילית(כמו בגידה בבן זוג) לא לספק את הצרכים המינים של הבעל? 3)האם את מאמינה שיש חוק מוסרי שמחייב את האישה לספק את הצרכים המינים של הבעל? 4)האם את מאמינה שיש חוק דתי שמחייב את האישה לספק את הצרכים המינים של הבעל? אפילו הניסוחים האלו לא לחלוטין ברורים כי לא ברור מה הכוונה ב"לספק את הצרכים המינים של הבעל" לא ברור למשל אם אישה שלא מסכימה לשכב עם בעלה בתדירות שהוא רוצה נחשבת לאישה שלא מספקת את הצרכים המינים של הבעל. יכול להיות שנשים שונות הבינו את השאלה אחרת ,ויכול להיות שנשים רבות לא היו בטוחות מה היא כוונת השאלה ,ולכן לא אמרו שהן בטוחות שאין חוק כזה.
 
למעלה