לקראת לידה HELP

shavuah

New member
לקראת לידה HELP

היי, דבר ראשון תודה על התשובות שלכן לשאלות ששאלתי עד כה. מאוד נעזרתי בכן וגם בתשובות שנכתבו לאחרות. עכשיו אני בשבוע 39 לפני כמה שבועות כתבתי פה קצת על חששות שלי ועל כך שאני מפחדת מחדרי הלידה. בסופו של דבר, אחרי שכבר החלטתי שלא, שינתי את דעתי ואני כן רוצה ללכת לחדר לידה טבעי של הדסה עין כרם למרות ההוצאה הגדולה. בחודש האחרון הבנתי שאני חייבת תמיכה בכל מה שנוגע לעיניין של לידה "טבעית" הבנתי גם שאין אף אחד בסביבה שלי שיכול לתת לי את זה ושאני מאוד מפחדת שהדברים לא יהיו כמו שאני שואפת ולא מסיבות מוצדקות. מתחילת ההריון לא נתקלתי בבן אדם שחושב כמוני בנוגע לאופן הלידה (חוץ מבפורום) ועכשיו כל כך קרוב לסוף אני מבינה שזה עשה עליי את העבודה. אם קודם זה היה נראה לי ככ טבעי ופשוט (אך כואב) עכשיו אני מרגישה כמו איזו יצורה הזויה שלא מבינה כלום מהחיים שלה. זאת לידה ראשונה ואני לא יודעת איך הגוף שלי יגיב. אני כן יודעת שבשביל לעבור את זה בדרך שאני רוצה אני צריכה להיות חזקה מנטאלית ואני מרגישה שאין לי מספיק ביטחון כי אני רק שומעת מכל הסביבה כמה שזה מטורף ואין לי ממי לשמוע את ההיפך. מה ששבר אותי היום זה שכשהתקשרתי למרכז ללידה טבעית כדי לקבוע פגישה "דחופה" האחות שם שאלה אותי אם עשיתי קורס הכנה ללידה והתחילה לחקור אם אני מתאימה. כאילו מה, גם שם הם ספקנים?? התגובה שלה עוד יותר הורידה לי את הביטחון והתקשרתי לשם כדי לקבל את הביטחון. היא אמרה שזה בעייתי ושאני צריכה לדעת דברים ושזה לא עיניין של מה בכך. זה כל כך מעצבן אותי למה לסבך? קורס הכנה ללידה יכול להכין אותי לזה שזה כואב? ואם אני יודעת מה זה מקוניום או מחיקה הופך אותי ליותר מוכנה? אז לא עשיתי קורס הכנה אבל קראתי את הספר לידה פעילה והתמקדתי בשלבי הלידה. קראתי סיפורי לידה בכל פעם שנתקלתי בכאלה פה ובפורום השכן. קראתי הרבה בפורומים ואני מרגישה שאני מבינה פחות או יותר תיאורתית את הסיפור. אני כן מרגישה שחסר לי ידע על משככי כאבים אבל מלכתחילה אני שואפת לא להגיע לזה. לגבי תנועות ונשימות אני מאמינה ומקווה שזה משהו אינטואיטיבי. בזכות כל מה שקראתי אני מבינה שאני לא יכולה לקבוע מה יהיה וצריכה לזרום עם השינויים גם אם הם לא משקפים את מה שתכננתי. אני רוצה לדעת אם זה מספיק לדעתכן? עד כמה בכלל אפשר להתכונן ללידה ראשונה? יעזור לי מאוד לשמוע מכן הנשים שילדו בצורה טבעית בלי משככי כאבים בתנוחה שנוחה להן שזה נורמלי שזה רצוי ושזה אפשרי אני צריכה קצת איזון לשמוע גם דברים בעד ולא רק נגד. תודה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
שאף אחד לא יערער את הביטחון שלך!

לכל אחת מתאים משהו אחר-לקרוא ספר, ללכת לקורס, לקרוא סיפורי לידה... תהיה בטוחה בעצמך שעשית את מה שמצאת לנכון. הקשיבי לכולם אבל קחי את ההצעות המתאימות לך. אני יכולה לספר לך שגם בהרין שני יש חששות לקראת ההולך לקרות. זה טבעי וזה בריא וזה הגיוני ואם זה לא היה כך אז זה היה לא אמיתי. בטוח קראת שהכל יכול להיות אבל צריך להיות אפטימית, לסמוך על הגוף שלך ולהחליט החלטות כאשר מגיעים לגשר וצריך לעבור אותו. אני חוויתי לידה של כשלוש שעות בבית החולים ואת ההתחלה התחלתי בבית. אך עדיין יש את סימני השאלה איך יהיה הפעם???
 

shavuah

New member
הלואי והלידה שלי לא תהיה ארוכה ומייגעת

יא אללה, איזו עייפות. החלטתי מעכשיו לחשוב רק מחשבות טובות. לא רציתי להגיע שאננה אבל נראה לי שהפחדתי את עצמי מספיק בינתיים ומעכשיו אני צריכה רק להאמין.
 

savvysunflower

New member
איזה מבאסים!

לדעתי קורס הכנה יכול לתרום המון ולתת מגוון כלים להתמודדות עם הצירים. אבל את צודקת לגמרי, התנועות והנשימות אמורות להגיע אינטואטיבית. אני חושבת שכדאי ללמוד הרפיה, אבל גם זה משהו שאפשר לעשות בבית. יש לא מעט סיפורים יפים שעולים כאן על נשים שילדו בלי שום קורס, רק קריאה. אני רק מדמיינת את עצמי מגיעה לשם ומתמודדת עם הצירים והמיילדת עומדת מעליי בשילוב ידיים ומלמלת לעצמה "רואים שהיא לא הגיעה לקורס הכנה... עכשיו יהיה לי עבודה קשה..." זאת ממש חוצפה לדעתי. עזבי! תלדי בבית עם מיילדת שמאמינה בך!
זה רק יעלה לך 1000 ש"ח יותר...
 

shavuah

New member
מקווה שהסיפור שלי גם יעלה כאן ויהיה מעצים

ממש מעצבנת היציאה של המיילדת. אני מקווה שזו היתה נפילה נקודתית. מתארת לעצמי שהיא רצתה לבחון כמה אני "רצינית". זה מתנשא בעיניי אבל עדיין מתוך האופציות שיש יהיה לי יותר נוח שם מאשר בבית ואני מקווה שזה יסתדר. הם לא יכלו לפגוש אותי לפני יום א' ואני מקווה שאני לא אמצא את עצמי בבית חולים לפני כן. כרגע אין כל כך פעילות של התכווצויות אצלי אז אולי זה אומר שעוד יש לי זמן.
 
מרכז טבעי עין כרם-

לדעתי לא דיברת עם האדם הנכון, שבוע שעבר דיברתי עם ננסי, מנהלת המרכז, והיא מאד מאד תומכת, כמובן שצריך לבוא אליהם עם כל הבדיקות שעשית במהלך ההריון ולהרשם, אבל זה הליך נורמלי ומתבקש, אז קודם כל אם בא לך תכתבי לי ואשלח לך את מס' הפלאפון שלה (היא חזרה אלי באותו יום שחיפשתי אותה) והיא כבר תגיד לך בדיוק מה צריך להביא לפגישה, אני מאד ממליצה לך לדבר איתה, עברתי שם כמה מוקדניות עד שהבנתי שאין להן מושג מה הולך שם. ודבר שני אין ברירה אלא לשים אטמי אוזניים, אם הסביבה שלך לא מספיק תומכת, לפחות שלא תפריע, תנסי לא להיות מושפעת למרות שזה קשה, אולי כן כדאי לך לשקול לקחת קורס אפילו בפגישה חד פעמית עם מישהי שבאה בגישה טבעית רק כדי שתרגישי בטוחה יותר. בהצלחה עם כל מה שתחליטי
 
../images/Emo24.gif יקרה תתחזקי....

כל התחושות והחששות מאוד נורמליות לפני לידה ולא משנה מספר הלידה. לצערי הרב הסביבה מחלישה בכל מה שקשור לגוף האדם, לא רק ללידות, יש אמונה ברפואה הרבה יותר מהמשאבים הטבעיים המולדים של הגוף לרפא את עצמו, כמו כן בלידה. גוף האישה ונפשה יודעים ללדת. נקודה החלטת ללדת בדרך שלך, תכנסי פנימה ושם תמצאי כוחות שאין להם סוף. אשמח לעזור כאן או במסרים לידה טובה וחג שמח דינה
 

shavuah

New member
אמא שלי המקסימה

היא מסבירה לי שאף אחד לא יכריח אותי לעשות שומדבר שאני לא רוצה היא אומרת לי שהעולם התקדם וחלק מהקדמה הזאת זאת הרפואה המודרנית ומה שהיא מציעה גם ליולדות ושפעם גם היו בעיות וכ"ו זה נשמע הגיוני באופן מסויים אני מוכנה לקבל את זה שיש תועלת בהתערבות רפואית בחלק מהלידות אני מעולם לא הייתי מאושפזת ואני לא יודעת איך דברים מתנהלים שם מבפנים, רק מסיפורים אבל הרושם שאני מקבלת הוא שלגבי יולדות אין מספיק הבחנה בין יולדת ליולדת והצרכים השונים שלה ופשוט מחילים את התערבויות גם על מי שלא זקוקה להן וזה מה שמרתיע אותי. אני שואלת את עצמי אם זה ככה בכל התחומים או שזה בולט רק בלידות כי יולדת היא לא חולה ובכל זאת מתייחסים אליה כמו יצור חסר ישע.
 
לצאת מנקודת הנחה שהצוות המקצועי רוצה רק לטובה

חשוב לו שתלדי ולא ישתבש כלום. את המחליטה את והמלווה צריכים להיות מספיק אסרטיביים ובעלי בטחון, להקשיב לכל העצות, לשאול שאלות ובסוף להחליט. אני בדיעה שאומנם יש מיילדת שלא איתך באותו ראש אבל מתפקידך להיות החכמה והבוגרת ולהבין שלשנות אותה לא תצליחי רק תוכלי לחשוב חיובי ולתת לה גם את הכבוד שיש לה ניסיון ביילודה יותר ממך.
 

שונצו

New member
אני יכולה להעיד שכן השתתפתי בקורס הכנה ללידה

(בשני השיעורים הראשונים, בכל אופן), והכנתי את עצמי ללידה בבי"ח (כולל הכנת תכנית לידה מפורטת), והקשבתי לאמא שלי כשהסבירה על איך נושמים בזמן צירים (אמא שלי היתה מדריכה של שיטת למאז' בזמנו) וקראתי כל מה שיכולתי על סימנים מבשרי לידה וכל הידע הזה עף מהחלון ברגע האמת - לא תזמנתי צירים כשהראש עמד לצאת אני בכלל הייתי בטוחה שאני עומדת לחרבן ורצתי לשירותים לא נשמתי בכלל כמו שאמא אמרה, אבל כן צעדתי כמו משוגעת ברחבי הדירה קיצר - את אף פעם לא יכולה לדעת מראש בדיוק מה יקרה, באף לידה. את רק יכולה לקוות לטוב. מה שכן, בידיעה שהריונות והלידות של נשים במשפחה שלי היו קלים, ובגלל שההריון עם אופצ'ו היה קל למדי, הנחתי שגם הלידה שלה תהיה קלה וקצרה, מה שעזר לי להאמין בעצמי שאני מסוגלת לעשות את זה לבד. עוד לפני שחוויתי את זה בפועל. אז זה משהו מאוד חשוב- האמונה שאת מסוגלת. אם אין גורמים חיצוניים שמפריעים (אמירות מחלישות, תרופות מיותרות וכד') האמונה שלך בעצמך מהווה גורם מאוד חשוב ביכולתך לעשות את זה. בהצלחה ולידה קלה! וחג שמח!
 

shavuah

New member
תודה

סיפור לידה מקוצר וחמוד. כשאני חושבת על זה אני לא במקרה לא עשיתי קורס הכנה חוצמיזה שחשבתי שאפשר לקבל את המידע התיאורתי גם בקריאה וסיורים בבתי חולים, חששתי מזה שכל מיני הוראות על איך נושמים וזזים רק יתקעו אותי. אני כל כך מקווה שהכל יעבור טוב ושהחלטתי נכון
 

שונצו

New member
זהו, שבקורס עושים עוד כמה דברים

ראשית, מלמדים אותך על עוד דרכי התמודדות עם הצירים, ועפ"י רוב גם ילמדו אותך על התרופות וההשפעות שלהן. שנית, יסבירו לך איך מתנהלת לידה (איך התינוק יוצא החוצה) שלישית, תתרגלו תרגילים, בדרך כלל עם כדור פיזיו או על מזרונים ורביעית, הקורס מספק לך חברה: כל הבנות שאיתך בקורס, אלה מן הסתם בנות ש: א. יילדו באותו בי"ח שאת (כי רוב ההריוניות הולכות לקורס באזור מגוריהן, ואז מבחר בתיה"ח לא ענק) ב. יילדו פחות או יותר מתי שאת (הפרש של מקסימום שבועות ספורים לכאן או לכאן). כך שאלה בנות שיכולות להיות חברות שלך גם אח"כ. זו הסיבה שאני ויתרתי על הקורס מהר מאוד- את הידע הרגשתי שאני יכולה ללמוד לבד והחברה לא מצאה חן בעיניי..... כתבתי סיפור לידה אמיתי גם, אגב. זה באמת היה תקציר מאוד קצר.
 
לקראת לידה

נשים רבות ילדו בדרכן הייחודית בלידות פיזיולוגיות ללא קורס הכנה ללידה. את עשית ועושה מה שנכון לך, האמיני בכל כוחך בעצמך, יש בך את הכוחות. תדאגי לסביבה תומכת עד הלידה ובלידה, ותעבדי עם הדמיון בחופשיות ובאופטימיות. אשמח לעזור ולייעץ לידה טובה וחג שמח
 
בלי שקראתי תגובות אחרות

לדעתי הקושי לא קשור להתמודדות עם כאב וכו כי הגוף שלנו יודע לעשות זאת בצורה משולמת. הקושי הוא להתמודד עם הפרוצדורות הרפואיות בזמן לידה העלולות לחבל בפנטזיה. מסכימה שללדת בלי משככים אחרי זירוז של פיטוצין זה באמת נאיבי... אני אישית שונאת כאב! וילדתי בבית בלידה ראשונה (וגם שניה לאחרונה). לא נזקקתי להכוונה או עזרה כמעט לכל אורך הלידה הראשונה. דווקא בשניה היה לי קושי מנטאלי להתמודד עם הצירים החזקים של הסוף, אבל גם זה לא לקח יותר מדי זמן. והמלצה- לא לדבר עם אנשים שלא תומכים בלידה שאת בוחרת בשלב זה. אחר כך יהיה זמן לדיונים...תתמקדי פנימה במה שנכון לך. הכנה כלשהי כולה לתת לך יותר בטחון, למרותש נשמע שכבר יש לך ואת מאמינה ביכולת שלך ללדת. מאחלת לך לידה כמו שאת חולמת! ושיהיה בשעה טובה:)
 
ואגב- גם אני בלי קורס

אבל עם הרבה קריאה לצבירת ידע והכנה מנטלית. בן זוגך גם מאמין בך ומתכונן ללידה? לדעתי ההכנה של זן הזוג חשובה לא פחות...
 

shavuah

New member
תודה יפנית

גם על התגובה הקודמת. כן, התחלתי עם ביטחון אבל אני גם מבינה שאני הולכת לקראת חוויה שלא היתה לי כמוה אז הביטחון מוגבל. התגובות פה עזרו לי להבין שאין בקורסים איזה משהו נסתר שלא חשבתי עליו ולכן אני לא מתחרטת שלא עשיתי ונשארת באותה הדעה. בן הזוג שלי לא כל כך מאמין שלידה "טבעית" מתאימה לי. הוא חושב לעצמו שאם כל הנשים שהוא מכיר אומרות משהו אחד, שזה כל כך קשה מיותר וכו, אז בטח גם לאשתו לא יהיו כוחות. צילמתי לו את העמודים הרלוונטיים בספר לידה פעילה. את כל היתרונות בלידה "פיזיולוגית" את התנוחות שמקדמות את הלידה ואיך בן הזוג יכול לתמוך בהן הוא קרא והבין. אפילו הפניתי אותו לשירשורים בפורום שיבין למה אני מפחדת מחדרי לידה בבתי חולים וגם היה נראה שהבין אבל לא באמת הפנים ולמעשה הדברים שהוא אומר לאחרונה מבהירים לי שהוא לא מבין שזה חשוב ולא מאמין שזה מתאים לנו בעעעעעעעעעעעע
 

shlomitit

New member
בלת"ק - עשיתי קורס הכנה

לפני הפעם הראשונה ולדעתי הוא היה מאוד לא הכרחי ואם הכרחי - אז לא מספק. לא יודעת למה, אבל נראה לי שלא קלטתי בו הרבה, לא יודעת אם להאשים את עצמי או את הקורס. (פרטי, באוריינטציה טבעית.) לפני הלידה השנייה קראתי בפורומים, קראתי את הספר לידה פעילה ועשיתי רענון עם טאש מהפורום השכן, והרגשתי שיש לי הרבה יותר ידע. לספר בהחלט היה חלק נכבד בזה, ואני חושבת שאם הפנמת היטב את מה שכתוב שם, מבחינת התיאוריה את די מכוסה. עכשיו נשאר רק טכניקות להתמודדות עם הקושי ועם הלא נודע. אולי קצת חבל שלא למדת משהו שיאפשר לך להעשיר את היכולת שלך להתמודד, אבל גם זה לא סוף העולם. נראה לי שדי לזכור את עניין התנועתיות (אבל לא לעשות מהלידה מרתון!), ההקשבה לגוף, הצורך להפחית רמות אדרנלין והעדיפות לתנוחות מאונכות בזמן הלידה (ואם יש משהו ששכחתי אשמח שיוסיפו לי) כדי לעבור את הלידה בשלום ובלי משככי כאבים. בהצלחה ושתהיה לידה טובה ובריאה.
 

shavuah

New member
תודה

אחד הדברים שמפחידים אותי זה העייפות. אם הלידה תהיה ארוכה וכבר לא יהיה לי כוח להתמודד
 
למעלה