לקראת הגשת התקנות לפעלת הרק"ל בירושלים

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
אני אבוא גם עם אוטו מתישהו. אבל לא לפני
שהרכבת הקלה תתחיל לפעול!
שיהיה לי חניון "חנה וסע" שאוכל לעבור ממנו לרכבת מודרנית ונוחה. בינתיים אני מעדיף, באופן פארדוקסאלי... לנסוע באוטובוס! למרות הפקקים ולמרות הבלאגן... וכאשר יפעל הקו המהיר, לא יהיה עוד צורך לנוהג לירושלים באוטו הפרטי. נקודה למחשבה: כמו שתמיד אמרתי, אני מאוד אוהב את ירושלים - אבל אין סיכוי שאפילו שקול לעבור אליה, בטרם יוקם בה מערכך תחבורה נורמלי עם רכבת קלה ועם קישור מהיר למישור החוף. וכמוני עוד כמה וכמה תושבים מהמרכז המחניק, אבל עדיין - שהרבה יותר נוח לחיות ולעבוד בו. ירושלים לדאבוני לא הייתה עיר נוחה, בטח שלא כאשר רחוב יפו היה כביש ראשי סואן (וזה לא היה כל כך מזמן)...
יש לך את קו 60 מחניון הלאום...
 

easylivin

New member

החוצפה בירושלים שוברת שיאי גינס: כל ההשתלשלות הזו תביא רק כאוס והפסדים לכולם. מילא סיפור החמורים ובעלי החיים: מחר אולי ייאסר גם על יהודים לחצות את הפסים? נשמע לי הזוי ביותר כפי שכל הרכבת הקלה היא הזוייה ובזוייה ! נראה מה יעשו שם אחרי פיגוע התופת הראשון? מה הם יעשו כאשר בשועפאט תתנגש ברק"ל בעוצמה אדירה משאית תופת? עכשיו החמאס והג'יהאד האיסלמי ''מרדימים'' אותנו יופי לאורך התקופה, כפי שעשו בעבר. אך "אל דאגה": מתי שהוא זה יחזור ושוב יתרחשו פיגועי תופת בשרשרת. השמועה העקשנית אומרת שאין פיגועים כאשר משמנים היטב את חשבונות הבנק של המהנדסים......הרי גדר ההפרדה היא תירוץ מטופש אם מדובר בטרמפולינה שבעזרתה ניתן לעבור את הגדר בצ'יק....ומה עם המנהרות שמתחתיה?!... אבל ניחא: זה מה שבאמת מוציא אותי מהכלים במה שהיתה פעם בירת ישראל אך נראית היום כמו עיר ספר במוזמביק או ב-צ'אד: החוצפה הגדולה ביותר עלי אדמות היא כאשר אוטובוסים באזור הר חוצבים וסנהדרייה מעיזים להיכנס לנתיבי תחבורה המיועדים לנסיעת רכב פרטי כאשר במקביל אלייהם יש להם נתיבי תחבורה ציבורית. אני קורא לכל נהגי ירושלים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית ו"לסתום" אותם בפני האוטובוסים כדי שתצא כבר תקנה האוסרת על כלי רכב ציבוריים לנוע בכבישים של תחבורה פרטית באם קיים במקום נתיב לתחבורה ציבורית בנוסף. לא יעלה על הדעת שאוטובוסים יסעו גם וגם ! האוטובוסים באזור הר חוצבים מפריעים מאוד לתנועת הרכב הפרטי בנתיבי הרכב הפרטי ומדובר בחוצפה ממדרגה ראשונה ! כץ: תוכיח שאתה שווה משהו: אסור בחקיקה גורפת תנועת אוטובוסים בנתיבי רכב פרטי אם במקביל אלייהם קיים נת"צ ! תחושת הכאוס רק מתגברת. משטרת התנועה לא תצליח לאכוף נסיעת רכב פרטי בנת"צ אם כולנו ניסע בנת"צ לאות מחאה ! אוטובוסים צריכים לנסוע אך ורק בנת"צ כאשר הוא קיים למענם. אני לא נוסע במכוניתי בנת"צ - ולכן אין לשום רכב ציבורי מה לחפש בנתיב שלי כאשר במקביל אליו נת"צ ! זו עוולה שחייבים לפתור !
* ואגב, הנה עדכון נוסף מהיום בקשר הרקלת:
"דן דוחה בחמש שנים את רכישת מניות ואוליה ברכבת הקלה בירושלים - תרכוש תחילה מוואוליה 49% בלבד ממניות חברת ההפעלה של הפרויקט. את מניות ואוליה בפרויקט עצמו תרכוש דן רק חמש שנים מתחילת הפעלתה של הרכבת. כפי שפורסם בשבוע שעבר ב-TheMarker, התנגדו באגד למהלך, שעשוי לפגוע בליבת פעילותו העסקית בירושלים. באגד גם זעמו על חברת ואוליה, שלטענתם, ניהלה עמם מו"מ למכירת מניותיה בפרויקט במקביל למו"מ מול דן, מבלי שיודעו בכך. באגד אישרו כי היו מעוניינים בכניסה לפרויקטים - אך הכחישו מכל וכל הבעת מורת רוח או התנגדות לעסקה." - קישור לכתבה ב-TheMarker
 
* ואגב, הנה עדכון נוסף מהיום בקשר הרקלת:
"דן דוחה בחמש שנים את רכישת מניות ואוליה ברכבת הקלה בירושלים - תרכוש תחילה מוואוליה 49% בלבד ממניות חברת ההפעלה של הפרויקט. את מניות ואוליה בפרויקט עצמו תרכוש דן רק חמש שנים מתחילת הפעלתה של הרכבת. כפי שפורסם בשבוע שעבר ב-TheMarker, התנגדו באגד למהלך, שעשוי לפגוע בליבת פעילותו העסקית בירושלים. באגד גם זעמו על חברת ואוליה, שלטענתם, ניהלה עמם מו"מ למכירת מניותיה בפרויקט במקביל למו"מ מול דן, מבלי שיודעו בכך. באגד אישרו כי היו מעוניינים בכניסה לפרויקטים - אך הכחישו מכל וכל הבעת מורת רוח או התנגדות לעסקה." - קישור לכתבה ב-TheMarker
אני עם "אגד" בענין זה ! וזאת למרות ש
שבשום מקום לא כתוב שירושלים רק של אגד. לדעתי, זה לא ממש נכון כל המהלך הזה. אולי לפני שהוא יתבצע - ראוי שתקום חברת "אגדן" המאוחדת ואשר ינתן לה גם לרוץ בכל מכרז ואף לקחת חזרה לידיה קווים שנשמטו ממנה. הרפורמה היא לא דמוקרטייה - היא אפלה וחשוכה וכל מה שעומד מאחוריה היא לא טובת הציבור אלא רק טובת חשבונות הבנקים בשוויץ, במלזייה ובסאן-מרינו של מס' עסקנים מפלגתיים שהקשר בינם לבין הפרטות או רפורמות הוא בערך כמו היכולת של ה-"שינקנזן" לנוע על המסילה המגיעה לתחנת רינתייה........הכל חארטא !
 

easylivin

New member
אני עם "אגד" בענין זה ! וזאת למרות ש
שבשום מקום לא כתוב שירושלים רק של אגד. לדעתי, זה לא ממש נכון כל המהלך הזה. אולי לפני שהוא יתבצע - ראוי שתקום חברת "אגדן" המאוחדת ואשר ינתן לה גם לרוץ בכל מכרז ואף לקחת חזרה לידיה קווים שנשמטו ממנה. הרפורמה היא לא דמוקרטייה - היא אפלה וחשוכה וכל מה שעומד מאחוריה היא לא טובת הציבור אלא רק טובת חשבונות הבנקים בשוויץ, במלזייה ובסאן-מרינו של מס' עסקנים מפלגתיים שהקשר בינם לבין הפרטות או רפורמות הוא בערך כמו היכולת של ה-"שינקנזן" לנוע על המסילה המגיעה לתחנת רינתייה........הכל חארטא !
מבחינתי - שדן ואגד יקימו ביחד חברה בת בבעלות
משותפת, שתעסוק בתפעול הרקלת הן בירושלים והן בת"א, ושיחלקו את המניות ביניהן לבין חברה/ות מקצועיות מחו"ל שתהיינה מוכנות להשקיע בהן. גם נסיון עולמי, וגם נסיון מקומי. ובא לציון גואל! ולא אכפת לי אם זה ישים או בלתי ישים בפועל
פשוט נמאס מהריב הזה כבר, שאוטוטו יגיע למצב של משפט שלמה, חלילה...
 

amit1270

New member
מבחינתי - שדן ואגד יקימו ביחד חברה בת בבעלות
משותפת, שתעסוק בתפעול הרקלת הן בירושלים והן בת"א, ושיחלקו את המניות ביניהן לבין חברה/ות מקצועיות מחו"ל שתהיינה מוכנות להשקיע בהן. גם נסיון עולמי, וגם נסיון מקומי. ובא לציון גואל! ולא אכפת לי אם זה ישים או בלתי ישים בפועל
פשוט נמאס מהריב הזה כבר, שאוטוטו יגיע למצב של משפט שלמה, חלילה...
קוראים לזה "קרטל"
 
מבחינתי - שדן ואגד יקימו ביחד חברה בת בבעלות
משותפת, שתעסוק בתפעול הרקלת הן בירושלים והן בת"א, ושיחלקו את המניות ביניהן לבין חברה/ות מקצועיות מחו"ל שתהיינה מוכנות להשקיע בהן. גם נסיון עולמי, וגם נסיון מקומי. ובא לציון גואל! ולא אכפת לי אם זה ישים או בלתי ישים בפועל
פשוט נמאס מהריב הזה כבר, שאוטוטו יגיע למצב של משפט שלמה, חלילה...
למה חברת בת? דרוש מיזוג מלא: "אגדן":
ואז נראה את כל הפישפשים האחרים "מצליחים" להתחרות בחברה המאוחדת ! מי שלא ישרוד - שילך הביתה ! כך זה צריך לעבוד בשוק חופשי אמיתי נקי מאינטרסנטים בעלי חשבונות בנק מוסתרים במאלזייה......למה מאלזייה? יותר טוב משוויץ ! אין יחסים דיפלומטיים - אין בעיות, אין הדלפות...
לילה טוב...
 

raminec

New member
למה חברת בת? דרוש מיזוג מלא: "אגדן":
ואז נראה את כל הפישפשים האחרים "מצליחים" להתחרות בחברה המאוחדת ! מי שלא ישרוד - שילך הביתה ! כך זה צריך לעבוד בשוק חופשי אמיתי נקי מאינטרסנטים בעלי חשבונות בנק מוסתרים במאלזייה......למה מאלזייה? יותר טוב משוויץ ! אין יחסים דיפלומטיים - אין בעיות, אין הדלפות...
לילה טוב...
צודק, צריך ליצו את אגדן שתפעיל את כל
קווי התח"צ בארץ ואז להלאים את החברה המאוחדת שנוצרה. כי כל מצב שבו יש חברה אחת בלבד שמקבלת זכיונות מהמדינה להפעלת קווי תח"צ ללא מכרז והיא אינה חברה ממשלתית קוראים לו בעולם הנאור שחיתות.
 

down under

New member
צודק, צריך ליצו את אגדן שתפעיל את כל
קווי התח"צ בארץ ואז להלאים את החברה המאוחדת שנוצרה. כי כל מצב שבו יש חברה אחת בלבד שמקבלת זכיונות מהמדינה להפעלת קווי תח"צ ללא מכרז והיא אינה חברה ממשלתית קוראים לו בעולם הנאור שחיתות.
זו תגובה רצינית או צינית (סרקאסטית)?
כי בשיא הרצינות לא הבנתי. כי כן יש מקום לחברות ממשלתיות (או עירוניות) בתחום התח"ץ. אפילו בארה"ב האולטרה קפיטליסטית (עד כדי קפיטליזם חזירי) במרבית הערים התח"ץ הוא של חברות עירוניות ולא פרטיות.
 

הרדוף3

New member
זו תגובה רצינית או צינית (סרקאסטית)?
כי בשיא הרצינות לא הבנתי. כי כן יש מקום לחברות ממשלתיות (או עירוניות) בתחום התח"ץ. אפילו בארה"ב האולטרה קפיטליסטית (עד כדי קפיטליזם חזירי) במרבית הערים התח"ץ הוא של חברות עירוניות ולא פרטיות.
אין מקום לחברות ממשלתיות או עירוניות בתחום !
הלאמת התחבורה הציבורית תגרום למצב שקורה ברכבת ישראל בכל פעם שיש שביתה כללית במשק. אם התחבורה הציבורית בישראל תולאם ותהפוך לחברה ממשלתית, יקרה אותו הדבר בדיוק כמו שקורה כיום ברכבת, והתחבורה הציבורית בישראל תהיה מושבתת לחלוטין במקרה של שביתה כללית במשק, וזה החיסרון שבהלאמת התחבורה הציבורית בישראל. אינני יודע אם בארה"ב קיים גוף כמו ההסתדרות שמשבית מדי פעם את המשק, להערכתי לא.
 

raminec

New member
אין מקום לחברות ממשלתיות או עירוניות בתחום !
הלאמת התחבורה הציבורית תגרום למצב שקורה ברכבת ישראל בכל פעם שיש שביתה כללית במשק. אם התחבורה הציבורית בישראל תולאם ותהפוך לחברה ממשלתית, יקרה אותו הדבר בדיוק כמו שקורה כיום ברכבת, והתחבורה הציבורית בישראל תהיה מושבתת לחלוטין במקרה של שביתה כללית במשק, וזה החיסרון שבהלאמת התחבורה הציבורית בישראל. אינני יודע אם בארה"ב קיים גוף כמו ההסתדרות שמשבית מדי פעם את המשק, להערכתי לא.
אז השביתה בחברה הפרטית
שמפעילה את התח"צ בב"ש למשך שלושה חודשים הייתה כולה בדמיון של חברי הפורום? גם חברות פרטיות שובתות וגם באגד שהיא חברה פרטית יש השבתות מפעם לפעם.
 

הרדוף3

New member
אז השביתה בחברה הפרטית
שמפעילה את התח"צ בב"ש למשך שלושה חודשים הייתה כולה בדמיון של חברי הפורום? גם חברות פרטיות שובתות וגם באגד שהיא חברה פרטית יש השבתות מפעם לפעם.
לא כמו בחברה ממשלתית !
בחברות פרטיות אין כל כך הרבה שביתות והשבתות כמו בחברות ממשלתיות.
 

raminec

New member
לא כמו בחברה ממשלתית !
בחברות פרטיות אין כל כך הרבה שביתות והשבתות כמו בחברות ממשלתיות.
בדקת בכל העולם שההצהרה הזו
מגובה בעובדות, או שההתרשמות האישית שלך היא כל מה שעומד מאחורי ההצהרה?
 

הרדוף3

New member
בדקת בכל העולם שההצהרה הזו
מגובה בעובדות, או שההתרשמות האישית שלך היא כל מה שעומד מאחורי ההצהרה?
אינני יודע מה קורה בעולם !
לעומת זאת טני יודע היטב מה קורה בישראל כאשר ההסתדרות מחליטה על שביתה כללית במשק. מה שקורה במדינת ישראל במקרה של שביתה כללית במשק זה גרוע ביותר, ואני לא מעוניין שהמצב יהיה גרוע יותר.
 

raminec

New member
זו תגובה רצינית או צינית (סרקאסטית)?
כי בשיא הרצינות לא הבנתי. כי כן יש מקום לחברות ממשלתיות (או עירוניות) בתחום התח"ץ. אפילו בארה"ב האולטרה קפיטליסטית (עד כדי קפיטליזם חזירי) במרבית הערים התח"ץ הוא של חברות עירוניות ולא פרטיות.
תראה, קובי
אני לא חושב שהמדינה צריכה להפעיל את האוטובוסים בארץ. אין שום סיבה הגיונית לעשות דבר שכזה. מצד שני, לא ייתכן מצב שבו חברה פרטית מסויימת עקב נסיבות היסטוריות כלשהן תקבל "חזקה" על הפעלת קווי אוטובוסים ללא כל מכרז ואפשרות של חברות פרטיות אחרות להתמודד על הפעלת אותם קווים. על אחת כמה וכמה אם תיווצר חברה אחת שתקבל את הפעלת כל הקווים כפי שאביתר כ"כ מקווה שיקרה. אני מבין שעקב האופן שבו הרפורמה בישראל בוצעה יש לאנשים רבים סלידה מכל המכרזים והחברות הקיקיוניות הקטנות שמפעילות את האוטובוסים כיום. הייתי אומר אפילו שזה הגיוני שיקרה. הפתרון לבעיה הוא לא החזרת המצב הלא תקין לקדמותו אלא הפעלת לחצים על משרד התחבורה לאכוף את תנאי המכרז על מפעילי האוטובוסים וכן שיפור נוסח המכרזים למצב שבו יש לחברות המפעילות של האוטובוסים מה להפסיד במצב שבו הנוסעים באוטובוסים לא יהיו מרוצים מהשירות או סתם אי עמידה בכל אחד ואחד מסעיפי החוזה שנחתם בין משרד התחבורה לבין המפעיל. אז לשאלתך, התשובה הייתה חצי סרקסטית וחצי רצינית. אני לא בעד הלאמת קווי האוטובוסים בישראל, אבל אם תיווצר חברה אחת אגדן שתחזור להפעיל חלק גדול מאוד מקווי התח"צ בארץ (מה שקוראים מונופול) אז הלאמה תהיה האפשרות הסבירה היחידה להמשך פעילות התח"צ בישראל באופן חוקי ומוסרי.
 
תראה, קובי
אני לא חושב שהמדינה צריכה להפעיל את האוטובוסים בארץ. אין שום סיבה הגיונית לעשות דבר שכזה. מצד שני, לא ייתכן מצב שבו חברה פרטית מסויימת עקב נסיבות היסטוריות כלשהן תקבל "חזקה" על הפעלת קווי אוטובוסים ללא כל מכרז ואפשרות של חברות פרטיות אחרות להתמודד על הפעלת אותם קווים. על אחת כמה וכמה אם תיווצר חברה אחת שתקבל את הפעלת כל הקווים כפי שאביתר כ"כ מקווה שיקרה. אני מבין שעקב האופן שבו הרפורמה בישראל בוצעה יש לאנשים רבים סלידה מכל המכרזים והחברות הקיקיוניות הקטנות שמפעילות את האוטובוסים כיום. הייתי אומר אפילו שזה הגיוני שיקרה. הפתרון לבעיה הוא לא החזרת המצב הלא תקין לקדמותו אלא הפעלת לחצים על משרד התחבורה לאכוף את תנאי המכרז על מפעילי האוטובוסים וכן שיפור נוסח המכרזים למצב שבו יש לחברות המפעילות של האוטובוסים מה להפסיד במצב שבו הנוסעים באוטובוסים לא יהיו מרוצים מהשירות או סתם אי עמידה בכל אחד ואחד מסעיפי החוזה שנחתם בין משרד התחבורה לבין המפעיל. אז לשאלתך, התשובה הייתה חצי סרקסטית וחצי רצינית. אני לא בעד הלאמת קווי האוטובוסים בישראל, אבל אם תיווצר חברה אחת אגדן שתחזור להפעיל חלק גדול מאוד מקווי התח"צ בארץ (מה שקוראים מונופול) אז הלאמה תהיה האפשרות הסבירה היחידה להמשך פעילות התח"צ בישראל באופן חוקי ומוסרי.
רוצה רפורמה? סבבה: תן לאגד ולדן
להתחרות על כל קו בישראל ואז נראה את כל האחרות שיפסידו מכרז אחרי מכרז... בדמוקרטייה מאמיתית זכותו המלאה של אגד להתחרות על כל קו בלי חברת בת ובלי בטיח. כאן ישראל שהיא מדינה טוטאליטארית על-פי הספר. לא שמעו כאן על דמוקרטייה ואל תספר לי שזו דמוקרטייה. גם לתלמידים אני אומר את האמת המרה שאין בישראל דמוקרטייה אמיתית כמו שמשקרים בספרי הלימוד. נראה את החברות האחרות מול אגד במכרז כאשר אגד יציע מחיר של 2.70 ש"ח בלבד לנסיעה בירושלים ונסיעה באוטובוסי מרצדס סיטארו יורו 5 (ובקרוב 6) או מאן NL323 מדגם יורו 5 (ובקרוב 6). אגד ידרוס במכרז את כולם ובצדק רב ! מצווה לצרף ולמזג את דן לאגד. מונופול בתח"צ המפוקח ממשלתית הוא הפתרון הטוב ביותר לנוסעים: הכי זול, הכי בטוח, הכי נוח, הכי מסודר והכי איכותי לנוסע שלא יצטרך להחזיק "רב קו" אעלק או להשתמש במיליון חברות שונות בדרכו אל יעד אחד. תן לאגד להסיע בירושלים ב-2.70 ש"ח ולרכוש את מה שהוא באמת רוצה: "מרצדס סיטארו" ואז משכורות הנהגים השכירים והחברים תיגדלנה בעשרות אחוזים ולא תהיינה שביתות. הכל ניתן לעגן אך בישראל אין שכל פוליטי או מקצועי להבין זאת. ובהזדמנות זו אודה לנשיא המדינה - מר שמעון פרס, על מאמציו הבלתי נגמרים מאז 1972 ועד היום לאחד את אגד עם דן איחוד מלא ובהנהלה מאוחדת אחת ! טוב שלנשיא המדינה יש שכל בראש !
 

tanj

New member
רוצה רפורמה? סבבה: תן לאגד ולדן
להתחרות על כל קו בישראל ואז נראה את כל האחרות שיפסידו מכרז אחרי מכרז... בדמוקרטייה מאמיתית זכותו המלאה של אגד להתחרות על כל קו בלי חברת בת ובלי בטיח. כאן ישראל שהיא מדינה טוטאליטארית על-פי הספר. לא שמעו כאן על דמוקרטייה ואל תספר לי שזו דמוקרטייה. גם לתלמידים אני אומר את האמת המרה שאין בישראל דמוקרטייה אמיתית כמו שמשקרים בספרי הלימוד. נראה את החברות האחרות מול אגד במכרז כאשר אגד יציע מחיר של 2.70 ש"ח בלבד לנסיעה בירושלים ונסיעה באוטובוסי מרצדס סיטארו יורו 5 (ובקרוב 6) או מאן NL323 מדגם יורו 5 (ובקרוב 6). אגד ידרוס במכרז את כולם ובצדק רב ! מצווה לצרף ולמזג את דן לאגד. מונופול בתח"צ המפוקח ממשלתית הוא הפתרון הטוב ביותר לנוסעים: הכי זול, הכי בטוח, הכי נוח, הכי מסודר והכי איכותי לנוסע שלא יצטרך להחזיק "רב קו" אעלק או להשתמש במיליון חברות שונות בדרכו אל יעד אחד. תן לאגד להסיע בירושלים ב-2.70 ש"ח ולרכוש את מה שהוא באמת רוצה: "מרצדס סיטארו" ואז משכורות הנהגים השכירים והחברים תיגדלנה בעשרות אחוזים ולא תהיינה שביתות. הכל ניתן לעגן אך בישראל אין שכל פוליטי או מקצועי להבין זאת. ובהזדמנות זו אודה לנשיא המדינה - מר שמעון פרס, על מאמציו הבלתי נגמרים מאז 1972 ועד היום לאחד את אגד עם דן איחוד מלא ובהנהלה מאוחדת אחת ! טוב שלנשיא המדינה יש שכל בראש !
אבל אגד לא ממש הצלחה גדולה בי-ם
כלומר, פריסת קווי אגד בירושלים,השירות אותו היא נותנת,רמת התחזוקה של האוטובוסים,לוח הזמנים הגרוע,היעדרות שירות לילה (חוץ מחמישי ומוצש),גסות רוח של הנהגים, פריסת מסלולים בזיונית שמתאימה אולי לזמנים שי-ם היתה עיירה קטנה בת כ 100,000 איש. כל זה לא הולך להשתנות כשיתנו לאגד להפעיל לבד את התחצ בי-ם. רגע הוא מפעיל לבד את התחצ בי-ם אתה יודע, אני זוכר שהייתי עולה בתחנת מוזיאון ישראל לקו 9 לכוון רחביה. אני עם תיק גב(סטודנט...),הארנק בחוץ ואני מוציא את הכסף ואז...הנהג סוגר את הדלת,מאיץ באיזה 50 מ לשניה בריבוע בדרך רופין לכוון צומת וולפסון בלפחות 90 קמש אני נמרח על זכוכית הדלת הקדמית,נאחז ותלוי על בלימה בעוד הנהג קורע את הכביש. כמובן שלבסוף הוא גם מאחר לאור הירוק אז יש גם בלימה נאה שמורחת אותי(הארנק והמטבעות עדיין אחוזות באצבעותיי בכוח כדי לא להפיל הכל על המדרגות) לכוון ההגה והנהג בגסות רוח אופיינית דורש ממני להפסיק להצמד אליו... האם שמעת על חוצפה גדולה מזו? אז למה לא להעיף את אגד מכל המדרגות? למה לא למצוא איזו חברה נחמדה עם אוטובוסים ברמה טכנית וסניטרית תקינה,עם נהגים שנוסעים ברוגע,עם לוח זמנים ידוע ומספיק נהגים וכלי רכב לעמוד בו? שאשכרה עוצרים בתחנות ולא מתעלמים מנוסעים שמנופפים להם "הי אני בתחנה תעצור לי?" וכמובן איך אפשר בלי הקרוב,חבר,שכנה שעומדת או יושבת ליד הנהג והם מקשקשים על כל מיני ענינים במקום להסתכל על הכביש? ברור שזה לא יקרה אבל בואו נחשוב, מה קורה בי-ם כיום. האם לאגד מגיע פרס על עשרות השנים הבזיוניות הללו? לדעתי לא.
 
אבל אגד לא ממש הצלחה גדולה בי-ם
כלומר, פריסת קווי אגד בירושלים,השירות אותו היא נותנת,רמת התחזוקה של האוטובוסים,לוח הזמנים הגרוע,היעדרות שירות לילה (חוץ מחמישי ומוצש),גסות רוח של הנהגים, פריסת מסלולים בזיונית שמתאימה אולי לזמנים שי-ם היתה עיירה קטנה בת כ 100,000 איש. כל זה לא הולך להשתנות כשיתנו לאגד להפעיל לבד את התחצ בי-ם. רגע הוא מפעיל לבד את התחצ בי-ם אתה יודע, אני זוכר שהייתי עולה בתחנת מוזיאון ישראל לקו 9 לכוון רחביה. אני עם תיק גב(סטודנט...),הארנק בחוץ ואני מוציא את הכסף ואז...הנהג סוגר את הדלת,מאיץ באיזה 50 מ לשניה בריבוע בדרך רופין לכוון צומת וולפסון בלפחות 90 קמש אני נמרח על זכוכית הדלת הקדמית,נאחז ותלוי על בלימה בעוד הנהג קורע את הכביש. כמובן שלבסוף הוא גם מאחר לאור הירוק אז יש גם בלימה נאה שמורחת אותי(הארנק והמטבעות עדיין אחוזות באצבעותיי בכוח כדי לא להפיל הכל על המדרגות) לכוון ההגה והנהג בגסות רוח אופיינית דורש ממני להפסיק להצמד אליו... האם שמעת על חוצפה גדולה מזו? אז למה לא להעיף את אגד מכל המדרגות? למה לא למצוא איזו חברה נחמדה עם אוטובוסים ברמה טכנית וסניטרית תקינה,עם נהגים שנוסעים ברוגע,עם לוח זמנים ידוע ומספיק נהגים וכלי רכב לעמוד בו? שאשכרה עוצרים בתחנות ולא מתעלמים מנוסעים שמנופפים להם "הי אני בתחנה תעצור לי?" וכמובן איך אפשר בלי הקרוב,חבר,שכנה שעומדת או יושבת ליד הנהג והם מקשקשים על כל מיני ענינים במקום להסתכל על הכביש? ברור שזה לא יקרה אבל בואו נחשוב, מה קורה בי-ם כיום. האם לאגד מגיע פרס על עשרות השנים הבזיוניות הללו? לדעתי לא.
עודד ערב טוב
לאחר למעלה מ-40 שנה בירושלים, אני יכול לומר לך רק דבר אחד: רוב הנהגים מאוד אדיבים ואני מכיר אותם אישית. כל הטענות שלך נוגעות רק לתקציבים כאלה ואחרות. אין אוטובוס שאני לא מכיר מתוך 672 האוטובוסים בירושלים. מצבם התחזוקתי הרבה יותר טוב משל כל חברה אחרת. אני מכיר כל מכונאי ומנהל מוסך באגד ירושלים. אתה כנראה צעיר ולא זוכר את שנות ה-60 וה-70 ב"המקשר" וב"אגד" ירושלים. הכל היה אז תקין ונעים. כיום המצב טוב בהרבה אפילו !!! לגבי הבעיות שציינת: אתה יכול להאשים את האוצר ואת הרכבת הקלה. לאגד אין כמעט אשמה בדבר. אני מניח שאין לך רישיון נהיגה באוטובוס. אילו היית נהג באגד, היית מבין עד כמה קשה ומסובך להיות נהג אוטובוס בירושלים. מדובר בעבודה כמעט בלתי אפשרית. עד כאן. אנחנו לא כתובת לתלונות. לילה טוב חביבי.
 

הרדוף3

New member
צודק, צריך ליצו את אגדן שתפעיל את כל
קווי התח"צ בארץ ואז להלאים את החברה המאוחדת שנוצרה. כי כל מצב שבו יש חברה אחת בלבד שמקבלת זכיונות מהמדינה להפעלת קווי תח"צ ללא מכרז והיא אינה חברה ממשלתית קוראים לו בעולם הנאור שחיתות.
אני מתנגד להשבתת התח"צ במקרה של שביתה כללית ב
במשק. הלאמת התחבורה הציבורית תגרום למצב שקורה ברכבת ישראל בכל פעם שיש שביתה כללית במשק. אם התחבורה הציבורית בישראל תולאם ותהפוך לחברה ממשלתית, יקרה אותו הדבר בדיוק כמו שקורה כיום ברכבת, והתחבורה הציבורית בישראל תהיה מושבתת לחלוטין במקרה של שביתה כללית במשק, וזה החיסרון שבהלאמת אותה חברת אגדן המוצעת.
 

raminec

New member
אני מתנגד להשבתת התח"צ במקרה של שביתה כללית ב
במשק. הלאמת התחבורה הציבורית תגרום למצב שקורה ברכבת ישראל בכל פעם שיש שביתה כללית במשק. אם התחבורה הציבורית בישראל תולאם ותהפוך לחברה ממשלתית, יקרה אותו הדבר בדיוק כמו שקורה כיום ברכבת, והתחבורה הציבורית בישראל תהיה מושבתת לחלוטין במקרה של שביתה כללית במשק, וזה החיסרון שבהלאמת אותה חברת אגדן המוצעת.
רדוף 3, בעיית השביתות היא הקטנה שבבעיות
ההלאמה. חברות ממשלתיות נוטות להיות חברות סופר לא יעילות כלכלית מכיוון שכל רווח והפסד של החברה נוגע לקופה הציבורית שלא מעניינת את אף אחד מהעובדים או מנהלים של החברה. עלות הפעלת חברות ממשלתיות, במיוחד במדינה שבה פיקוח הוא דבר שמעולם לא קרה, גבוהה הרבה יותר מכל אפשרות אחרת והתוצאה לא תמיד טובה יותר למשתמש (ר"ע ב"ש).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה