לקראת הגשת התקנות לפעלת הרק"ל בירושלים

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
בוא נסכם ככה:
אין חכם כבעל ניסיון ! האוטובוס נכנס לנו לנתיב כאשר הנתיב שלו למעשה ריק או כמעט ריק ! הוא בעצמו נתקע בפקק ותוקע גם אותנו חזק יותר ! חלמאות ללא סוף ! ודרך אגב: הוא פונה ימינה מהמת"צ שלו לנתיב שלי ! ויש לו תמרור "האט" במקום ! הינך מתבקש להגיע למקום ולראות במו עינייך ! תבוא בשעה 17:00 מדי יום לשם ותראה את הגיהנום הזה מול עינייך ! ולא מספיק זה אלא שיש גם כלי רכב פרטיים שמגיעים מהנתיב הימני, נדחפים לנתיב הפונה שמאלה בחצי עיגול לסנהדריה ולרחוב ים-סוף והברדאק חוגג ! בקיצור ולענין: הנהיגה במקום הזה הפכה למלחמת קיום מאז שהוקם הנת"צ הארור ! הנת"צ הזה מיותר לגמרי ! אני לא אשם שיש לי רכב פרטי ! תוריד את אלה שנוסעים באוטובוס לרכב פרטי - בנה להם כלי רכב זולים - לא יודע מה, סוסיתות, סאברות ואמו ! רק תן לי להגיע בשלום הביתה ובלי הלשון בחוץ !!! נמאס לי להגיע הביתה ככה:
המטרה של המת"צ היא להגדיל את היתרון לתח"צ
ואחת הדרכים לעשות את זה היא להקשות על התחבורה הפרטית. לפי התיאורים שלך זה עובד לא רע... (האמת היא שגם אני מגיע לצומת הזה מדי פעם בשעות האלה, וזה בד"כ לא כ"כ נורא כמו שאתה מתאר.)
 
המטרה של המת"צ היא להגדיל את היתרון לתח"צ
ואחת הדרכים לעשות את זה היא להקשות על התחבורה הפרטית. לפי התיאורים שלך זה עובד לא רע... (האמת היא שגם אני מגיע לצומת הזה מדי פעם בשעות האלה, וזה בד"כ לא כ"כ נורא כמו שאתה מתאר.)
אבל לא למעוך את הרכב הפרטי !
אני לא שק תפוחי אדמה של איזה נהג אוטובוס קיקיוני של איזו חברה קיקיונית מעיר קיקיונית ליד חברון.... וגם לא של איזה שכיר באגד שאפילו לא מביט במראה הימנית שלו ומה שעומד בראש מעיינותיו זה רק לסיים את הטור וללכת הביתה לישון.... תיכף גם תכתוב שאולי נהפוך עוד כבישים לנת"צים....מילא אם זה ישרת אוכלוסייה אחרת שמתגייסת לצה"ל....אבל בשביל פארזיטים שיש להם את המפתח הראשי של סניף "ברקליס דיסקונט" ברחוב שבטי ישראל, כי המנהל נותן להם אותו (ששששש.....) לא מוכן לוותר !!!
 

easylivin

New member

החוצפה בירושלים שוברת שיאי גינס: כל ההשתלשלות הזו תביא רק כאוס והפסדים לכולם. מילא סיפור החמורים ובעלי החיים: מחר אולי ייאסר גם על יהודים לחצות את הפסים? נשמע לי הזוי ביותר כפי שכל הרכבת הקלה היא הזוייה ובזוייה ! נראה מה יעשו שם אחרי פיגוע התופת הראשון? מה הם יעשו כאשר בשועפאט תתנגש ברק"ל בעוצמה אדירה משאית תופת? עכשיו החמאס והג'יהאד האיסלמי ''מרדימים'' אותנו יופי לאורך התקופה, כפי שעשו בעבר. אך "אל דאגה": מתי שהוא זה יחזור ושוב יתרחשו פיגועי תופת בשרשרת. השמועה העקשנית אומרת שאין פיגועים כאשר משמנים היטב את חשבונות הבנק של המהנדסים......הרי גדר ההפרדה היא תירוץ מטופש אם מדובר בטרמפולינה שבעזרתה ניתן לעבור את הגדר בצ'יק....ומה עם המנהרות שמתחתיה?!... אבל ניחא: זה מה שבאמת מוציא אותי מהכלים במה שהיתה פעם בירת ישראל אך נראית היום כמו עיר ספר במוזמביק או ב-צ'אד: החוצפה הגדולה ביותר עלי אדמות היא כאשר אוטובוסים באזור הר חוצבים וסנהדרייה מעיזים להיכנס לנתיבי תחבורה המיועדים לנסיעת רכב פרטי כאשר במקביל אלייהם יש להם נתיבי תחבורה ציבורית. אני קורא לכל נהגי ירושלים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית ו"לסתום" אותם בפני האוטובוסים כדי שתצא כבר תקנה האוסרת על כלי רכב ציבוריים לנוע בכבישים של תחבורה פרטית באם קיים במקום נתיב לתחבורה ציבורית בנוסף. לא יעלה על הדעת שאוטובוסים יסעו גם וגם ! האוטובוסים באזור הר חוצבים מפריעים מאוד לתנועת הרכב הפרטי בנתיבי הרכב הפרטי ומדובר בחוצפה ממדרגה ראשונה ! כץ: תוכיח שאתה שווה משהו: אסור בחקיקה גורפת תנועת אוטובוסים בנתיבי רכב פרטי אם במקביל אלייהם קיים נת"צ ! תחושת הכאוס רק מתגברת. משטרת התנועה לא תצליח לאכוף נסיעת רכב פרטי בנת"צ אם כולנו ניסע בנת"צ לאות מחאה ! אוטובוסים צריכים לנסוע אך ורק בנת"צ כאשר הוא קיים למענם. אני לא נוסע במכוניתי בנת"צ - ולכן אין לשום רכב ציבורי מה לחפש בנתיב שלי כאשר במקביל אליו נת"צ ! זו עוולה שחייבים לפתור !
ואני אומר:

ועף על פי כן, נוע תנוע! וירבץ חמור עם רקל"ת
הכל יהיה טוב ובעוד כמה שנים לא תצליחו לדמיין את העיר הזאת ללא הרכבת.
 
ואני אומר:

ועף על פי כן, נוע תנוע! וירבץ חמור עם רקל"ת
הכל יהיה טוב ובעוד כמה שנים לא תצליחו לדמיין את העיר הזאת ללא הרכבת.
אני חושב שההפסד של תחנת "החאן" הרבה יותר גדול
כי הפוטנציאל העצום שהיה לרכבת הכבדה די הלך לאיבוד. אם לא יוקם מסוף מטענים במלחה (מסילות 7 ו- 8 בתשריט) ולא תהיה רכבת תיירותית רווחית, הרי ששוב יהא צורך לקרוא לאדון קהלת כדי שיוכל לכתוב המשך לספרו. הטעויות בירושלים לא נגמרות, הן רק הולכות ומתגברות והעיר שלי נראית כמו כאוס עצום שאיבד שליטה. יש תחושה של כאילו ירידה ועוד ירידה ואין עלייה. העלייה הפכה להיות חלום רחוק באספמייה. כל החילונים עוזבים, העיר ממש מתה, והיא העיר הענייה ביותר בארץ. לילה טוב איש יקר !
 

easylivin

New member
אני חושב שההפסד של תחנת "החאן" הרבה יותר גדול
כי הפוטנציאל העצום שהיה לרכבת הכבדה די הלך לאיבוד. אם לא יוקם מסוף מטענים במלחה (מסילות 7 ו- 8 בתשריט) ולא תהיה רכבת תיירותית רווחית, הרי ששוב יהא צורך לקרוא לאדון קהלת כדי שיוכל לכתוב המשך לספרו. הטעויות בירושלים לא נגמרות, הן רק הולכות ומתגברות והעיר שלי נראית כמו כאוס עצום שאיבד שליטה. יש תחושה של כאילו ירידה ועוד ירידה ואין עלייה. העלייה הפכה להיות חלום רחוק באספמייה. כל החילונים עוזבים, העיר ממש מתה, והיא העיר הענייה ביותר בארץ. לילה טוב איש יקר !
אכן, הרבה טעויות קשות נעשו בעבר. אבל...
עם הפנים לעתיד, אני מאמין (תחושת בטן?) שהמצב ישתפר. אולי הייתה זאת ירידה לצורך עלייה? הרי כל הדברים שציינת, הם לא באמת חלומות באספמיה. בינינו - כל הדברים האלה הם ריאלים לחלוטין, והם בשילוב של כמה צעדים נוספים, באמת יכולים להביא לתחייה ולפריחה שלא נראתה כמוה בעשורים האחרונים. הרי המון מקומות בירושלים שאיכות החיים בהם יכלה להיות גבוהה יותר ממה שרוב תושבי גוש דן משכבת הביניים יכולים לחלום כרגע - אבל משהו חשוב עדיין חסר לבירה, כדי שתהפוך לעיר מודרנית ומושכת גם עבור המעמד הבינוני. לא רק קישוריות נוחה עם מרכז הארץ חסרה, אלא אפילו קישוריות שתאפשר התניידות סבירה בין השכונות והמרכז, שלא דבר על הכניסות והיציאות מהעיר בשעות הקריטיות ביותר... וכן, גם הרקלת הנודעת לשמצה, היא צעד חשוב בכיוון הנכון. צעד הכרחי, למרות הקשיים האדירים הכרוכים בו בעיר כל כך לא פשוטה. לא קלה העיר הזאת, אבל בטוחני שהיא שווה את ההשקעה. אחריה יבואו צעדים נוספים וזה יתגלגל כמו כדור שלג - אם רק תתנו לו תנופה. לילה טוב ואיחוליי הטובים והאופטימיים ביותר ממישור החוף!
 
אכן, הרבה טעויות קשות נעשו בעבר. אבל...
עם הפנים לעתיד, אני מאמין (תחושת בטן?) שהמצב ישתפר. אולי הייתה זאת ירידה לצורך עלייה? הרי כל הדברים שציינת, הם לא באמת חלומות באספמיה. בינינו - כל הדברים האלה הם ריאלים לחלוטין, והם בשילוב של כמה צעדים נוספים, באמת יכולים להביא לתחייה ולפריחה שלא נראתה כמוה בעשורים האחרונים. הרי המון מקומות בירושלים שאיכות החיים בהם יכלה להיות גבוהה יותר ממה שרוב תושבי גוש דן משכבת הביניים יכולים לחלום כרגע - אבל משהו חשוב עדיין חסר לבירה, כדי שתהפוך לעיר מודרנית ומושכת גם עבור המעמד הבינוני. לא רק קישוריות נוחה עם מרכז הארץ חסרה, אלא אפילו קישוריות שתאפשר התניידות סבירה בין השכונות והמרכז, שלא דבר על הכניסות והיציאות מהעיר בשעות הקריטיות ביותר... וכן, גם הרקלת הנודעת לשמצה, היא צעד חשוב בכיוון הנכון. צעד הכרחי, למרות הקשיים האדירים הכרוכים בו בעיר כל כך לא פשוטה. לא קלה העיר הזאת, אבל בטוחני שהיא שווה את ההשקעה. אחריה יבואו צעדים נוספים וזה יתגלגל כמו כדור שלג - אם רק תתנו לו תנופה. לילה טוב ואיחוליי הטובים והאופטימיים ביותר ממישור החוף!
או.קיי: 2 צעדים חשובים נדרשים:
1. להחזיר את התנועה הרגילה לכל אורכו של רחוב יפו ולהוריד שם את הרקללת למטה לרקללת תחתית ! 2. לבטל את מדרחוב בן-יהודה - להחזיר את המצב לקדמותו - כלומר להפוך אותו לרחוב בן-יהודה ואז תראה OUT OF THE BLUE כיצד הפקקים מתפוגגים.....מדרחוב זה רעיון נהדר ל....אירופה, פה זה לא ישים ! המצב היה נהדר לפני שקם המדרחוב ולפני שהעבירו את תנועת האוטובוסים לרחובות הנביאים ואגריפס ! רוצה סיוט אמיתי? בא לך אריק אחי? תבוא עם רכב פרטי למרכז ירושלים ! אתה תקלל את כל העולם אחרי זה !
ליל מנוחה.
 
או.קיי: 2 צעדים חשובים נדרשים:
1. להחזיר את התנועה הרגילה לכל אורכו של רחוב יפו ולהוריד שם את הרקללת למטה לרקללת תחתית ! 2. לבטל את מדרחוב בן-יהודה - להחזיר את המצב לקדמותו - כלומר להפוך אותו לרחוב בן-יהודה ואז תראה OUT OF THE BLUE כיצד הפקקים מתפוגגים.....מדרחוב זה רעיון נהדר ל....אירופה, פה זה לא ישים ! המצב היה נהדר לפני שקם המדרחוב ולפני שהעבירו את תנועת האוטובוסים לרחובות הנביאים ואגריפס ! רוצה סיוט אמיתי? בא לך אריק אחי? תבוא עם רכב פרטי למרכז ירושלים ! אתה תקלל את כל העולם אחרי זה !
ליל מנוחה.
ויש את הבולשיט הקבוע שגורס כי
"פעם היו פחות כלי רכב" אז זה היה ניתן והיום עקב העובדה שיש הרבה כלי רכב, המצב בערים החמיר.....= עוד שטות ללא ביסוס רעיוני ! לא היה צריך להתערב בדבר. היה צריך להשאיר את מרכז ירושלים בדיוק כפי שהיה בשנת 1981. הנהגים היו לומדים לבד להסתגל לצפיפות ונמנעים מלהיכנס לעיר בשעות מסויימות. היו מסגלים לעצמם הרגלי כניסה אחרים והכל באופן טבעי ללא התערבות מלמעלה - התערבות טיפשית ומיותרת. בישראל זה לא עובד כמו בשטוקהולם ! אנחנו מעתיקים מודלים של מע"ר מערים מרכזיות האירופה וכאן נעוץ שורש הטעות ! יש לזה הסבר מאוד ארוך ובהזדמנות אשמח להרחיב. זמני קצר כרגע מטבע הדברים וענייני ה-"מאטרנה" שעלי להכין.....
 

easylivin

New member
ויש את הבולשיט הקבוע שגורס כי
"פעם היו פחות כלי רכב" אז זה היה ניתן והיום עקב העובדה שיש הרבה כלי רכב, המצב בערים החמיר.....= עוד שטות ללא ביסוס רעיוני ! לא היה צריך להתערב בדבר. היה צריך להשאיר את מרכז ירושלים בדיוק כפי שהיה בשנת 1981. הנהגים היו לומדים לבד להסתגל לצפיפות ונמנעים מלהיכנס לעיר בשעות מסויימות. היו מסגלים לעצמם הרגלי כניסה אחרים והכל באופן טבעי ללא התערבות מלמעלה - התערבות טיפשית ומיותרת. בישראל זה לא עובד כמו בשטוקהולם ! אנחנו מעתיקים מודלים של מע"ר מערים מרכזיות האירופה וכאן נעוץ שורש הטעות ! יש לזה הסבר מאוד ארוך ובהזדמנות אשמח להרחיב. זמני קצר כרגע מטבע הדברים וענייני ה-"מאטרנה" שעלי להכין.....
דווקא את מרכז י-ם אף פעם לא זכרתי לטובה...
לא ראיתי אותו ב-81 אמנם, אבל כן ב-97 וב-2001... מה אני אגיד, גם אז הוא לא נראה משהו, בלשון המעטה. בעצם עכשיו הרבה יותר טוב עם המדרחוב...
באביב השנה יצאתי ביום חמישי עם חברים, הספקתי לבקר ב-4 פאבים שונים באותו לילה - בכל מקום מלא צעירים, אוירה על הכיפק (מאות אנשים טיילו לאורך רחוב יפו החפור בלילה!) ומאוד נהניתי. ברגע שהרכבת תפעל - היא גם תספק נגישות מהירה יותר לכל בתי העסק, וגם תתרום לאויר נקי יותר ואוירה נקייה יותר מבעבר. אני סבור ובטוח. זהו, לילה טוב, הפעם באמת
 

amit1270

New member
דווקא את מרכז י-ם אף פעם לא זכרתי לטובה...
לא ראיתי אותו ב-81 אמנם, אבל כן ב-97 וב-2001... מה אני אגיד, גם אז הוא לא נראה משהו, בלשון המעטה. בעצם עכשיו הרבה יותר טוב עם המדרחוב...
באביב השנה יצאתי ביום חמישי עם חברים, הספקתי לבקר ב-4 פאבים שונים באותו לילה - בכל מקום מלא צעירים, אוירה על הכיפק (מאות אנשים טיילו לאורך רחוב יפו החפור בלילה!) ומאוד נהניתי. ברגע שהרכבת תפעל - היא גם תספק נגישות מהירה יותר לכל בתי העסק, וגם תתרום לאויר נקי יותר ואוירה נקייה יותר מבעבר. אני סבור ובטוח. זהו, לילה טוב, הפעם באמת

ותאמין לי שב-1981 מרכז העיר לא נראה יותר טוב: בניינים ישנים עם פיח שמסתיר כל זכר לעברם המפואר ועם שלטים מכוערים שמסתירים את פיתוחי האבן היפים. דווקא בשנים האחרונות יש שיפור חזותי גדול במרכז העיר. ב-1981 היה זה רחוב בן יהודה, המדרחוב הראשון בארץ שהביא משהו שונה (אם כי הוא הידרדר במהירות לרחוב של מזללות ובזארים בשקל), בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 נחלת שבעה הפכה לאזור הבילויים המועדף עם סגירתם לתנועה של הרחובות סלומון וריבלין, ובעשור האחרון עוד ועוד רחובות (בן-שטח, החבצלת, ש"ץ ועוד ועוד) עוברים שיפוץ יסודי שמחזיר להם את היופי שכמעט נשכח. רחבו יפו, אגב, כבר לא חפור, אבל עדיין במצב אסתטי לא טוב (ועם כל המעקות גם לא נוח להולכי רגל). אבל גם זה ישתנה, ואז באמת נוכל להתגאות שיש לנו עיר אחת בישראל "כמו באירופה".
 

amirv

New member
דווקא את מרכז י-ם אף פעם לא זכרתי לטובה...
לא ראיתי אותו ב-81 אמנם, אבל כן ב-97 וב-2001... מה אני אגיד, גם אז הוא לא נראה משהו, בלשון המעטה. בעצם עכשיו הרבה יותר טוב עם המדרחוב...
באביב השנה יצאתי ביום חמישי עם חברים, הספקתי לבקר ב-4 פאבים שונים באותו לילה - בכל מקום מלא צעירים, אוירה על הכיפק (מאות אנשים טיילו לאורך רחוב יפו החפור בלילה!) ומאוד נהניתי. ברגע שהרכבת תפעל - היא גם תספק נגישות מהירה יותר לכל בתי העסק, וגם תתרום לאויר נקי יותר ואוירה נקייה יותר מבעבר. אני סבור ובטוח. זהו, לילה טוב, הפעם באמת
דווקא המבט לעתיד די ורוד
ב-2017 אם ירצה השם, תזכה ירושלים להיות העיר הראשונה, ואולי היחידה בה יש מסוף תח"צ אמיתי ומגוון עם ממשקים נוחים מאד בין סוגי התח"צ א. בניין התחנה המרכזית לנסיעות בינעירוניות ב. רחוב יפו לאוטבווסים עירוניים ג. נתיב הרכבת הקלה ליעדים על תוואי הרכבת הקלה ד. תחנת הרכבת הכבדה ליעדים בינעירוניים כבדים (לרבות תל אביב וחיפה) ה. מתחם בנייני האומה ליעדים פרבריים בפרוזדור ירושלים. כל זה יעוטר במגדלי משרדים ומבני ציבור על חניון בנייני האומה ובכלל באזור ובא לציון גואל. כבר עכשיו מתחם התחנה המרכזית הזמנית הישנה קיבל אישור למגדלים של 24 קומות אני לא מאמין שהרכבת הקלה תצדיק את התחזיות ואת ההשקעה העצומה בה, אבל למרכז ירושלים אני מאמין שהיא תעשה טוב.
 

גילביון

New member
ויש את הבולשיט הקבוע שגורס כי
"פעם היו פחות כלי רכב" אז זה היה ניתן והיום עקב העובדה שיש הרבה כלי רכב, המצב בערים החמיר.....= עוד שטות ללא ביסוס רעיוני ! לא היה צריך להתערב בדבר. היה צריך להשאיר את מרכז ירושלים בדיוק כפי שהיה בשנת 1981. הנהגים היו לומדים לבד להסתגל לצפיפות ונמנעים מלהיכנס לעיר בשעות מסויימות. היו מסגלים לעצמם הרגלי כניסה אחרים והכל באופן טבעי ללא התערבות מלמעלה - התערבות טיפשית ומיותרת. בישראל זה לא עובד כמו בשטוקהולם ! אנחנו מעתיקים מודלים של מע"ר מערים מרכזיות האירופה וכאן נעוץ שורש הטעות ! יש לזה הסבר מאוד ארוך ובהזדמנות אשמח להרחיב. זמני קצר כרגע מטבע הדברים וענייני ה-"מאטרנה" שעלי להכין.....
תסלח לי חבר, אבל בעיניי האידיאל הוא...
לסגור לחלוטין את מרכז העיר לכלי רכב (כולל אוטובוסים) ולהשאיר רק"ל בלבד. מדרחוב + רק"ל בכל מרכז ירושלים...בכל מרכז ת"א... ובכל מקום.... לא ערים של מכוניות אלא ערים למען אנשים ותחבורה נקיה. אולי הדיעה שלי קיצונית, אבל ... אני חושב שהייתי נותן לילד שלי ליסוע לבד ברק"ל לאיפה שהוא צריך בלי לפחד ממכוניות..וגם כיף להסתובב במקום כזה, כמו שכיף להסתובב באירופה. אוטובוסים הם בשביל....תיירים, ותחליף רק"ל עד שיפרש בכל מקום... ממני החוזה בהקיץ
 

easylivin

New member
תסלח לי חבר, אבל בעיניי האידיאל הוא...
לסגור לחלוטין את מרכז העיר לכלי רכב (כולל אוטובוסים) ולהשאיר רק"ל בלבד. מדרחוב + רק"ל בכל מרכז ירושלים...בכל מרכז ת"א... ובכל מקום.... לא ערים של מכוניות אלא ערים למען אנשים ותחבורה נקיה. אולי הדיעה שלי קיצונית, אבל ... אני חושב שהייתי נותן לילד שלי ליסוע לבד ברק"ל לאיפה שהוא צריך בלי לפחד ממכוניות..וגם כיף להסתובב במקום כזה, כמו שכיף להסתובב באירופה. אוטובוסים הם בשביל....תיירים, ותחליף רק"ל עד שיפרש בכל מקום... ממני החוזה בהקיץ
זה האידיאל ולא רק בעיניך, אגב...

אלא גם בעיני האירופים הטיפשים, ששום פתרון שעובד אצלם מצוין לא מתאים לישראל, כמובן... ולכן אנחנו נמשיך להמציא פה גלגלים ופטנטים "מקוריים" וללמד את כל העולם איך לחיות. /irony mode off/
 

easylivin

New member
תסלח לי חבר, אבל בעיניי האידיאל הוא...
לסגור לחלוטין את מרכז העיר לכלי רכב (כולל אוטובוסים) ולהשאיר רק"ל בלבד. מדרחוב + רק"ל בכל מרכז ירושלים...בכל מרכז ת"א... ובכל מקום.... לא ערים של מכוניות אלא ערים למען אנשים ותחבורה נקיה. אולי הדיעה שלי קיצונית, אבל ... אני חושב שהייתי נותן לילד שלי ליסוע לבד ברק"ל לאיפה שהוא צריך בלי לפחד ממכוניות..וגם כיף להסתובב במקום כזה, כמו שכיף להסתובב באירופה. אוטובוסים הם בשביל....תיירים, ותחליף רק"ל עד שיפרש בכל מקום... ממני החוזה בהקיץ
ועוד משהו לחיזוק דבריך, אם יורשה לי.
אני מחשיב את עצמי כפטריוט וכציוני נלהב (מותר לי?..) ולכן אני לא חושב שעם ישראל יותר טיפש מאחרים. אבל אני גם לא גזען ולכן איני חושב שעם ישראל יותר טוב מאחרים... לכן אין שום סיבה, שדברים שעובדים מצויין בגרמניה, בטורקיה, בארה"ב, בסינגפור ובטוניסיה - לא יעבדו מצויין גם בישראל. לסיום אאחל לירושלמים שהרקלת תיפתח במהרה ותפעל ללא רבב, ושיקומו קווים נוספים בעיר במהרה בימינו. כנ"ל לגבי תל אביב, ועד כאן חלקי בויכוח זה.
 

easylivin

New member
או.קיי: 2 צעדים חשובים נדרשים:
1. להחזיר את התנועה הרגילה לכל אורכו של רחוב יפו ולהוריד שם את הרקללת למטה לרקללת תחתית ! 2. לבטל את מדרחוב בן-יהודה - להחזיר את המצב לקדמותו - כלומר להפוך אותו לרחוב בן-יהודה ואז תראה OUT OF THE BLUE כיצד הפקקים מתפוגגים.....מדרחוב זה רעיון נהדר ל....אירופה, פה זה לא ישים ! המצב היה נהדר לפני שקם המדרחוב ולפני שהעבירו את תנועת האוטובוסים לרחובות הנביאים ואגריפס ! רוצה סיוט אמיתי? בא לך אריק אחי? תבוא עם רכב פרטי למרכז ירושלים ! אתה תקלל את כל העולם אחרי זה !
ליל מנוחה.
אני אבוא גם עם אוטו מתישהו. אבל לא לפני
שהרכבת הקלה תתחיל לפעול!
שיהיה לי חניון "חנה וסע" שאוכל לעבור ממנו לרכבת מודרנית ונוחה. בינתיים אני מעדיף, באופן פארדוקסאלי... לנסוע באוטובוס! למרות הפקקים ולמרות הבלאגן... וכאשר יפעל הקו המהיר, לא יהיה עוד צורך לנוהג לירושלים באוטו הפרטי. נקודה למחשבה: כמו שתמיד אמרתי, אני מאוד אוהב את ירושלים - אבל אין סיכוי שאפילו שקול לעבור אליה, בטרם יוקם בה מערכך תחבורה נורמלי עם רכבת קלה ועם קישור מהיר למישור החוף. וכמוני עוד כמה וכמה תושבים מהמרכז המחניק, אבל עדיין - שהרבה יותר נוח לחיות ולעבוד בו. ירושלים לדאבוני לא הייתה עיר נוחה, בטח שלא כאשר רחוב יפו היה כביש ראשי סואן (וזה לא היה כל כך מזמן)...
 
אני אבוא גם עם אוטו מתישהו. אבל לא לפני
שהרכבת הקלה תתחיל לפעול!
שיהיה לי חניון "חנה וסע" שאוכל לעבור ממנו לרכבת מודרנית ונוחה. בינתיים אני מעדיף, באופן פארדוקסאלי... לנסוע באוטובוס! למרות הפקקים ולמרות הבלאגן... וכאשר יפעל הקו המהיר, לא יהיה עוד צורך לנוהג לירושלים באוטו הפרטי. נקודה למחשבה: כמו שתמיד אמרתי, אני מאוד אוהב את ירושלים - אבל אין סיכוי שאפילו שקול לעבור אליה, בטרם יוקם בה מערכך תחבורה נורמלי עם רכבת קלה ועם קישור מהיר למישור החוף. וכמוני עוד כמה וכמה תושבים מהמרכז המחניק, אבל עדיין - שהרבה יותר נוח לחיות ולעבוד בו. ירושלים לדאבוני לא הייתה עיר נוחה, בטח שלא כאשר רחוב יפו היה כביש ראשי סואן (וזה לא היה כל כך מזמן)...
תבוא תבוא אחינו היקר:
אולי אפילו ינסו להחזיר אותך בתשובה תוך כדי נסיעה באוטובוס הירושלמי....... אני מתנדב בחפץ לב להראות לך היכן נמצא הסניף המשובח ביותר של "מעדני מזרע" ו-"מעדני זילבר" בירושלים - מקום בו השפיות והמערביות המודרנית עדיין קיימת.....
 

easylivin

New member
תבוא תבוא אחינו היקר:
אולי אפילו ינסו להחזיר אותך בתשובה תוך כדי נסיעה באוטובוס הירושלמי....... אני מתנדב בחפץ לב להראות לך היכן נמצא הסניף המשובח ביותר של "מעדני מזרע" ו-"מעדני זילבר" בירושלים - מקום בו השפיות והמערביות המודרנית עדיין קיימת.....
אוהוהו! בטח... שינסו!
אחל'ה עיר - גם בירה במלעיל ובמלרע, וגם ממיטב המעדנים
תודה רבה! הלוואי שיצא לי בזמן הקרוב עם העבודה הזאת, אמן. זהו, עד כאן שידורינו לערב זה...
 

הרדוף3

New member
תבוא תבוא אחינו היקר:
אולי אפילו ינסו להחזיר אותך בתשובה תוך כדי נסיעה באוטובוס הירושלמי....... אני מתנדב בחפץ לב להראות לך היכן נמצא הסניף המשובח ביותר של "מעדני מזרע" ו-"מעדני זילבר" בירושלים - מקום בו השפיות והמערביות המודרנית עדיין קיימת.....
במעדני איוו ברחוב שמאי ובמעדני ז'קו קנטי
ויש כמובן את מלון אמריקן קולוני ואת שייח' ג'ארח ומלון אמבסדור. ‫אוכל מעולה באמריקן קולוני, פשוט מס' 1 בישראל - השינקן שלהם מדהים באיכותו כי הוא מתוצרת איטלקית וראוי לכל שבח קיים עלי אדמות ! האוכל של אמריקן-קולוני הוא משובח ביותר. מי שלא אכל באמריקן קולוני, לא יודע איזו חוויה הוא מפסיד. גם היחס לאורחים שם יחודי. זה מלון מרמה שלא קיימת בארץ. מלון של העולם הגדול ויחד עם זאת אישי מאוד בטעם של פעם. ‫חבל רק שבמערב העיר אין מלונות‬ ברמה כזו. רוב האח"מים שבאים ארצה מחו"ל, מעדיפים להתאכסן בו ולא במלון המלך דוד. ללא ספק האמריקן קולוני עולה באיכותו על המלך דוד בנקל. גם כמות האטרקציות לתיירים בסמיכותו של האמריקן קולוני עצומה, אין בעיות חנייה, אין חפירות והפרעות מטעם הרכבת הקלה, וממש בסמיכות אליו קיימות חנויות רבות במחירים רזואנייבל, וכמובן המקומות הקדושים ואוירה אוריינטלית יחודית לעיר העתיקה. לזה תוסיף את איכות המזון המוגשת שם, איכות שמוכרת לי רק מחו"ל, והנה קיבלת פנינה אמיתית ונדירה בעיר שרבים ממקומותיה המיוחדים נסגרו זה מכבר. האוכל בשייח'-ג'ראח מעולה ! הירקות אצל הארמני, הגבינות אצל אבו-רמון והחומוס בסיבוב - אין שני להם בארץ. גבינות ערביות ממחלבת "אל-ג'ונדי‬ המייצרת אותן בעיר חברון. ניתנות לרכישה בחנויות בשייח-ג'ראח, וחלב? רק מוסא עלמי מיריחו ! אין בישראל חלב איכותי. החלב מתוצרת מוסא-עלמי מגיע מיריחו והוא איכותי ובתקנים מחמירים מאוד. טעמו? כמו בגן-עדן... כנ"ל הביצים שבשייח'-ג'ראח. בלאדי אמיתי בלי שום חשש למחלות.כל מה שמגיע מיריחו כמו החלב בקרטון של מוסא עלמי - מדהים ! החלב נקי ומפוסטר וטעמו כטעם גן עדן ! יש גם את המנזר הרומני ברח' עידו הנביא בשכונת מוסררה (מורשה) בירושלים - מול משרד החינוך לשעבר. הסלמי איכותי בטירוף וכולל חיצי חזיר וחצי סוס ונחשב לנקניק הטוב ביותר עלי אדמות. רק תדעו שהמחיר מאוד יקר: נדמה לי 280 ש"ח לקילו אך שווה כל ש"ח. ותודה רבה לאביתר על המידע, חלק מהמידע שפורסם כאן מאביתר. ‫
 
במעדני איוו ברחוב שמאי ובמעדני ז'קו קנטי
ויש כמובן את מלון אמריקן קולוני ואת שייח' ג'ארח ומלון אמבסדור. ‫אוכל מעולה באמריקן קולוני, פשוט מס' 1 בישראל - השינקן שלהם מדהים באיכותו כי הוא מתוצרת איטלקית וראוי לכל שבח קיים עלי אדמות ! האוכל של אמריקן-קולוני הוא משובח ביותר. מי שלא אכל באמריקן קולוני, לא יודע איזו חוויה הוא מפסיד. גם היחס לאורחים שם יחודי. זה מלון מרמה שלא קיימת בארץ. מלון של העולם הגדול ויחד עם זאת אישי מאוד בטעם של פעם. ‫חבל רק שבמערב העיר אין מלונות‬ ברמה כזו. רוב האח"מים שבאים ארצה מחו"ל, מעדיפים להתאכסן בו ולא במלון המלך דוד. ללא ספק האמריקן קולוני עולה באיכותו על המלך דוד בנקל. גם כמות האטרקציות לתיירים בסמיכותו של האמריקן קולוני עצומה, אין בעיות חנייה, אין חפירות והפרעות מטעם הרכבת הקלה, וממש בסמיכות אליו קיימות חנויות רבות במחירים רזואנייבל, וכמובן המקומות הקדושים ואוירה אוריינטלית יחודית לעיר העתיקה. לזה תוסיף את איכות המזון המוגשת שם, איכות שמוכרת לי רק מחו"ל, והנה קיבלת פנינה אמיתית ונדירה בעיר שרבים ממקומותיה המיוחדים נסגרו זה מכבר. האוכל בשייח'-ג'ראח מעולה ! הירקות אצל הארמני, הגבינות אצל אבו-רמון והחומוס בסיבוב - אין שני להם בארץ. גבינות ערביות ממחלבת "אל-ג'ונדי‬ המייצרת אותן בעיר חברון. ניתנות לרכישה בחנויות בשייח-ג'ראח, וחלב? רק מוסא עלמי מיריחו ! אין בישראל חלב איכותי. החלב מתוצרת מוסא-עלמי מגיע מיריחו והוא איכותי ובתקנים מחמירים מאוד. טעמו? כמו בגן-עדן... כנ"ל הביצים שבשייח'-ג'ראח. בלאדי אמיתי בלי שום חשש למחלות.כל מה שמגיע מיריחו כמו החלב בקרטון של מוסא עלמי - מדהים ! החלב נקי ומפוסטר וטעמו כטעם גן עדן ! יש גם את המנזר הרומני ברח' עידו הנביא בשכונת מוסררה (מורשה) בירושלים - מול משרד החינוך לשעבר. הסלמי איכותי בטירוף וכולל חיצי חזיר וחצי סוס ונחשב לנקניק הטוב ביותר עלי אדמות. רק תדעו שהמחיר מאוד יקר: נדמה לי 280 ש"ח לקילו אך שווה כל ש"ח. ותודה רבה לאביתר על המידע, חלק מהמידע שפורסם כאן מאביתר. ‫
אלה המילים ! אלה ולא אחרות !!!
חוויות הקנייה והאוכל בשכונת שייח'-ג'ראח גוברות על כל מסעדה בהרצליה פיתוח ובכל תל-אביב בה אוכלים לא מעט אוכל "סינטטי". אוכל ערבי תמיד איכותי יותר ! גם שמן הזית החברוני הוא הטוב מכולם בעולם. בגליל לא קיים שמן זית כמו החברוני המשובח מכולם ! וחריע? כבר דיברנו עליו כמובן....אצלנו היהודים אוכלים את הקנולה והסוייה....
 

הרדוף3

New member
אלה המילים ! אלה ולא אחרות !!!
חוויות הקנייה והאוכל בשכונת שייח'-ג'ראח גוברות על כל מסעדה בהרצליה פיתוח ובכל תל-אביב בה אוכלים לא מעט אוכל "סינטטי". אוכל ערבי תמיד איכותי יותר ! גם שמן הזית החברוני הוא הטוב מכולם בעולם. בגליל לא קיים שמן זית כמו החברוני המשובח מכולם ! וחריע? כבר דיברנו עליו כמובן....אצלנו היהודים אוכלים את הקנולה והסוייה....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה