לקיחת דברים באופן אישי

לקיחת דברים באופן אישי

כשאנחנו מרגישים במרכז היקום אנו מרגישים שאחרים "עשו לנו". אבל אנחנו לא מרכז היקום.
 

fire snake

New member
רמז לפתרון: כמה מרכזים יש ליקום?

האם זה מספר סופי או אין_? ומאיזו עצמה? מרכז במובן "ציר הסימטריה", "לב הזרימה", או אחר?
 

LucidGuess

New member
כמו שאמר אינשטיין

הכל יחסי, יש אנשים שעבורם הם מרכז העולם וכל סובב סביבם, ראו לדוגמה ילד קטן או תינוק, מה הוא לא מרכז העולם
Lucid
 

kung fu

New member
זה כל הקטע כאילו...דהאאא ../images/Emo6.gif

בילדות אנו מרגישים מרכז העולם...וככל שאנו מתבגרים אנו ממשיכים להרגיש כך בעקבות כל מה שעברנו
ואז כל דבר שמישהו עושה לנו, אז נראה לנו שזה קשור אלינו. אבל זה קשור אליו. הוא גם היה עושה את זה למישהו עם שם שונה, גוף שונה, פרצוף שונה, אופי שונה וכדומה...אבל עם אותם מאפיינים שגרמו לו להתנהג כמו שהוא התנהג. למשל, אם מישהו (דוד) אומר לאדם אחר (שלמה): "הי התקרחת!" אז זה לא אישי כלפי שלמה. דוד שאמר לשלמה שהוא התקרח, אמר את זה אולי כי הוא בעצמו סובל מהתקרחות או כי הוא רגיש למראה חיצוני.... וגם אם היה עומד שם אדם אחר ולא שלמה, עם שם אחר, גוף אחר, פנים אחרות, אבל עם אותו השיער כמו של שלמה, גם לו הוא היה אומר את זה. יכול להיות שבאמת שלמה מקריח, אבל האמירה שנאמרה אליו היא לא אישית. היא לא נובעת משלמה....אלא מהסרט של דוד. זאת הכוונה. אם יש שאלות, תשאלו...
 

keoser

New member
את מוכנה להפסיק להשתמש

בדוגמא של הקרחה כל הזמן? :) פעם אחת אומרים לה על סרט עם חבר ואז הוא הופך לדוגמא תמידית! :) לול :))) סתם צוחק, במידה ולא הובנתי
:)
 

kung fu

New member
חה חה חה ../images/Emo6.gif ../images/Emo24.gif

ברור שאתה צוחק!!!!! אני אכן משתמשת בדוגמא הזאת הרבה! כי היא לא קשורה אלי, אז קל לי להשתמש בה
 
למעלה