לקט ידיעות עיתונאיות בנושאי HUMINT

Boston Guy

New member
לקט ידיעות עיתונאיות בנושאי HUMINT

זה הופיע לראשונה כידיעה על ארוע שקרה בתשיעי לדצמבר
[URL]https://www.universalhub.com/2019/chinese-cancer-researcher-not-allowed-leave[/URL]

ואז התברר שזה בעצם הארוע השלישי מאותו סוג שקרה השנה עם חוקרים זרים באותה תישלובת רפואית בבוסטון
[URL]https://www.universalhub.com/2019/chinese-researcher-nabbed-liquid-filled-vials[/URL]

והיו "בערך" 18 תפיסות כאלה רק בשדה התעופה של בוסטון השנה.
 

metm98

New member
מה יש? אתה אף לא עובד מהבית?

ובנימה יותר רצינית - זה באמת מטריד. בעיקר אם יתגלה שההוראות הגיעו מהממשל הסיני.
&nbsp
 

vinney

Well-known member
למה מאיפה עוד הן יגיעו?

היה סיפור פה בעמק הסיליקון שעובד אפל סיני נסע לסין לחופשת לידה וחזר עם הצעת עבודה מחברה סינית. הוא היה טיפש מספיק להגיד למנהל שלו באפל איזו חברה הציעה לו עבודה, אחרת סביר שבכלל לא היה נתפס. תפסו אותו סוכני FBI כשהוא עולה על הטיסה מסן חוזה לבייג׳ין אחרי שאפל גילו שהוא העתיק תרשימי רכבים עצמאיים שלהם למחשב של אישתו.
&nbsp
זה סיפור של התפרסם של עובד שנתפס, כמה לא מתפרסמים וכמה בכלל לא נתפסים אנחנו כנראה לעולם לא נדע.
 

CANADA101010

New member
קשה במיוחד לסחור עם גנב

קשה במיוחד לסחור עם גנב, במיוחד כאשר הגנב רואה בחוזה מסחרי הזדמנות לגנוב עוד... פשיעה זו הכרחית כדי להוציא לפועל את המיזם השאפתני "תוצרת סין 2025" [שנועד להשיג שליטה ב-11 מגזרי טכנולוגיה חיוניים].
ואם לא די בכך, הרי שתכניותיו העתידיות של שי זדוניות במיוחד... האמריקאים יצטרכו להחליט: האם לקחת כסף סיני או לדבוק ברעיונות של שוק חופשי. התנתקותן של שתי הכלכלות זו מזו מצערת, כמובן, אולם היא הכרחית כיוון שסין לוחצת על האמריקאים ולא מותירה להם בררה במצב שבו עליהם להגן על חירויות וריבונות.
לנוכח העובדה שבייג'ינג הפרה הסכם סחר נוסף בימים האחרונים, ברור כי המשטר הקומוניסטי בסין אינו מסוגל לעבוד עם ארצות הברית - או עם כל מדינה אחרת לצורך העניין. אז בואו לא נסחור עם סין שמשקרת, מרמה וגונבת.
מאת גורדון ג. צ'נג
https://en.wikipedia.org/wiki/Gordon_G._Chang
כדאי לקרוא את ספרו
The Coming Collapse of China
 

vinney

Well-known member
איזה מצחיק אתה, האמריקאים הפסידו את המלחמה הזאת מזמן

נראה לך אמריקאים רוצים לעבוד בשכר רעב במפעלים ענקיים כדי להרכיב לעצמם את האייפונים?
&nbsp
מי צריך חרויות כשיש חנויות של הכל בדולר... האמריקאים רק מדברים על העקרונות שלהם, אבל חוץ מהנשק והאיברי רבייה של נשים לא מעניין אותם באמת כלום והם ימכרו את נשמתם תמורת הנחה של חצי דולר.
 

debby12

New member
מנהל
יוו - כמה שנאה וזעם קדוש


אם ה"אמריקאים" הם בעיניך הם כאלה תבוסתנים עצלנים, נטולי עקרונות, סוטים-מגעילים וימכרו את נשמתם בעבור 50 סנט - מדוע אתה בוחר לגור בקירבם? הרי יש לך עוד אפשרויות.
 

vinney

Well-known member
למה לא?

הרי אני פה בדיוק בגלל כל התכונות האלה שלהם. זה לא שחסר אנשים בארה"ב, אבל מסתבר שחסר אנשים משכילים ועם מוסר עבודה. בגלל זה אני פה, בגלל זה אני מרוויח הרבה כסף, ובגלל זה אמריקאים במדינות שמצביעות עבור רפובליקנים משלמים לי שכר דירה כשהם עובדים בשכר מינימום.

למה שלא אהיה פה?

לגבי שנאה... זה נראה שבפורום הזה לא מבדילים בין "ביקורת" לבין "שנאה" באופן די קבוע. אני לא שונא את האמריקאים, למה לי? אני מרוויח לא רע מהעצלנות וחוסר השכלה שלהם. זה לא אומר שאסור לי לבקר אותם, נכון?
 

JimmyGee

New member
יש פה באמת כמות אדירה של זבל אנושי

אני גר לא רחוק מהם ורואה את זה טוב מאוד.
זה לא רק בוחרי Trump אבל הם זה דוגמא מצוינת לאנשים שמוכנים ליתמוך בחלאת אדם כמו Trump (והם מודים שהוא כזה) רק בישביל הסיכוי שהכמות ה unprecedented של שופטים שהוא ממנה תביא יום אחד לאיסור על הפלות בארצות הברית.
 

Boston Guy

New member
הספר אליו אתה מפנה חזה שסין תתמוטט ב 2012. או ב 2016.

פעם אחרונה שבדקתי, סין לא ממש התמוטטה.
ואם תסתובב בעולם - בכל מדינה שהיא לא ארצות הברית - תראה שחברות התעשייה הכבדה ובעיקר חברות הבנייה הסיניות נמצאות בכל מקום.
ממה שאני שומע (וגם קצת ממראה עיניים) - כמעט כל יבשת אפריקה (משהו כמו 70% ממנה) כיום שייכת לסין.
כשאתה מסתובב בישראל - כל אתר בנייה שני וכל פרוייקט תשתיות באשר הוא מבוצע על ידי חברה קבלנית סינית.

האבחנות של האדון צ'אנג על ה"תרבות העיסקית" בסין ועל שאיפותיה די נכונות, אבל התחזיות של האדון צ'אנג לא ממש התממשו.
 

CANADA101010

New member
שורה תחתונה הפשע משתלם

נכון סין לא התמוטטה
התחזית לא התממשה
ההדגש על:
קשה במיוחד לסחור עם גנב, במיוחד כאשר הגנב רואה בחוזה מסחרי הזדמנות לגנוב עוד
שורה תחתונה הפשע משתלם
 

Ani15

New member
אני לא רוצה להמעיט מחשיבות התפיסות

אבל במקרה אני מכירה כמה חוקרים במוסדות אוניברסיטאים (יש הרבה מאלה שטסים דרך לוגאן, מטבע הדברים), ולפעמים פשוט מדובר בפוסטדוקים שטסים לשיתוף פעולה בינלאומי עם הדגמים שלהם. אז נכון שהם אמורים לשלוח את זה בפדקס (אבל זה לא לוקח 24 שעות אף פעם אלא אם שלחת את למרכז עיר גדולה בעולם המערבי. אז זהו, שמוסדות מחקר לא נוטים לשבת במרכזי ערים גדולות, ואין משהו מבאס מלקבל חבילה שהגיעה אחרי שבוע עם דגמים ז"ל מזמן ופוסטדוק שישב וחיכה להם חצי שבוע בסתלבט בעודך משלם לו על הטיול בחו"ל), ונכון שהם אמורים לצרף לזה מכתב רשמי מהמוסד השולח (בהצלחה לנסות להשיג מכתב כזה. במקומותינו מסתפקים במכתב מהחוקר הראשי על נייר המכתבים שלו, ומקווים לטוב. אף אחד אחר לא מוכן לכתוב מכתב כזה, מנסיון, גם באוניברסיטאות בארה"ב). ונכון שהם אמורים לצרף לזה גם דף מידע מפורט על הסיכונים MSDS (אבל זה חסר משמעות אם מדובר בפיתוח של חומר חדש שעוד אין לו משהו כזה). ונכון שאולי מדובר בהברחת מידע - אבל אם זה באמת פוסטדוק עם הדגמים שלו שנוסע לשת"פ, יש סיכוי סביר שהמידע נשלח המון זמן מראש במייל וזה רק הדגמים שחוסכים זמן לחוקר בצד השני, שכבר יודע מזמן איך להכין אותם בעצמו. ואם זה באמת פוסטדוק כזה לפעמים האנגלית שלו לא מספיק טובה כדי להסביר את זה כשעוצרים אותו, ואז זה גדל לכותרות סקסיות בכלי התקשורת, ודיונים על גניבת IP וכו. אולי זה נכון ובטח יש גניבות כאלה, אבל סביר להניח שזה לא כל המקרים האלה (ובאמת לא חייבים להאמין לכל מילה שמתפרסמת כלשונה).
 

Boston Guy

New member
במקרה הספציפי של הבחור שנתפס בלוגאן - זה היה "בדרך הביתה"

לפי הפירסומים, הבחור "נתפס" בדרך חזרה לסין - לא ברור אם זה היה פשוט סוף ה"סימסטר שלו בחו"ל" או שזה היה רק בדרך ל"חופשת מולדת" בסין.
לבחור קוראים Zaosong Zheng, והוא דוקטורנט שהגיע מאוניברסיטת Sun Yat-sen בגוואנג'ו, סין. והמחקר שבו הוא השתתף בארה"ב הוא בתחום הסרטן בדרכי השתן ובשלפוחית השתן.

לפי הדיווח בעיתונות, בהתחלה הבחור הכחיש שיש לו מבחנות במזוודה, אחר כך הוא שינה את גירסתו וטען שהוא "מעביר את המבחנות עבור חבר ושאין לו שום תכניות לעשות איתן משהו" (חוץ מלמסור אותן למשפחת החבר), ואחרי חקירה נוספת הוא מסר את התצהיר הבא:

As the interview progressed, ZHENG stated that the vials were given to him by a friend "Zhang Tao" and ZHENG had no plans to do anything with the vials, but ZHENG could not explain why he was attempting to leave the United States with the vials concealed in a sock in his checked bag.
Shortly thereafter, ZHENG was brought to an interview room where he confessed that he had stolen eight (8) vials from the research lab at Beth Israel Hospital and that no one else was aware of this. ZHENG also stated that he personally replicated 11 vials based on Zhang Tao’s research.
ZHENG stated that he replicated this research over a two to three month period while working at the Beth Israel laboratory and that Beth Israel was unaware of this. ZHENG stated that his plan was to take the vials to his lab at Sun Yat-Sen Memorial Hospital for further analysis.
ZHENG stated that upon his return to China, he was planning to immediately go to his lab in China and begin working on his research using the stolen vials. ZHENG explained that if the results of his research were successful in any way that he planned to publish a paper in his name.

לפי הגירסא הרישמית של פרטנר'ז (אירגון האם של בית החולים "BIDMC", מכון המחקר שבו הוא עבד) - לא היה לו אישור מטעם המכון שבו הוא עבד לקחת את החומרים הללו איתו.

אז יש כאן שתי אפשרויות:
אפשרות א': לוקחים את התצהיר של הבחור כלשונו - ואז יש כאן סיפור של חוקר שמנסה לגנוב ול"העתיק" את העבודה של חוקר אחר ולנסות לפרסם לפניו.

אפשרות ב': מניחים שמכיוון שהבחור סיפר מספר גירסאות שיקריות לפני שהחוקרים הגיעו איתו לגירסא שמצוטטת למעלה, יש מצב שגם גירסא זו אינה אמת.

הבעייה שקיימת היום היא שמרוב "לא חייבים להאמין לכל מילה שמתפרסמת" - אנשים כבר לא "מאמינים" לכלום.
לא "מאמינים" בחיסונים,
לא "מאמינים" ב Global Warming,
וכיוצ"ב...
 

JimmyGee

New member
ניראה לי שזה בעיה בידיוק הפוכה

הבעייה שקיימת היום היא שמרוב "לא חייבים להאמין לכל מילה שמתפרסמת" - אנשים כבר לא "מאמינים" לכלום.

לפי דעתי זה בידיוק ההפך. זה לא שאנשים לא "מאמינים" לכלום. זה שאנשים שטופי מוח (כמו תומכי Trump שצופים רק ב Fox News ) מאמינים בצורה עיוורת למה שיוצא מהפה של המנהיגים שלהם. אם Trump מחר יגיד שיש global warming אז הם יאמינו ב global warming. אם Trump אומר שכדור הארץ שטוח אז הם מאמינים שכדור הארץ שטוח.
 

vinney

Well-known member
יצא לי לנסוע פעם לחו"ל עם דגמים לצורך העבודה

הדגמים האלה היו חלקי חומרה שהיו "סוד מסחרי" של החברה בה עבדתי (שעסקה בבטחון מידע, לא פחות). כמות הניירת שהייתי צריך לסחוב איתי לקחה לי חצי מהתרמיל.
&nbsp
אז נכון, לא תמיד שולחים בפדקס (למעשה בחברה ההיא אף פעם לא שלחו, הכל מועבר רק עם שליחים עובדי החברה, כמוני). אבל גם לא לוקחים דברים עטופים בגרביים.
 
למעלה