לציבור הגולשים והחברים

Roy1232

New member
אז אני מבין שאין לך תשובות לשאלות

שהצגתי למעלה.. לפרש את זה כהודאה שהתחזית שלך לחורף בצורתי חסרת ביסוס?
 

natigr

New member
בכל חורף יש בד"כ מצבים סינופטיים

שנוטים לחזור על עצמם ועל כך מסתמכת התחזית העונתית שלי. למה שמצב סינופטי יחזור על עצמו? מדובר בד"כ באנומליה שגורמת למצב הסינופטי להיות דומיננטי בתקופה מסוימת. זה לא מדויק, זה סטטיסטי, לפעמים מערכת אחת חזקה סוגרת ממוצע של חודש שלם, אבל זו כרגע ההערכה הכי טובה שאפשר לתת לטווח שהוא מחוץ לחיזוי הרגיל. חיזוי עונתי זה לא שחור או לבן, אין בטחון מלא, יש רק הערכות,סטטיסטיקות וקצת תחושות בטן. זה לא אומר שלא צריך לנסות ולהמשיך...
 

lilon1

New member
אכן כן ../images/Emo45.gif אגב, לא אמרתי שאתה

מגוחך, אלא הניסיון לחזות שנה מראש זה מגוחך.
 

נָדָב

New member
אין ספק שתחזית עונתית שמבוססת על

סינופטיקה בצורה כזו או אחרת, שווה פי כמה מתחזית שמבוססת על סטטיסטיקה או קריאה בקפה (בטח ובטח כשהיא לא מתיימרת להיות מדוייקת עד כדי חיזוי מועד שלג באזור מדויק ובזמן מדויק). לדעתי קיים פונטציאל להגעה ליכולת של חיזוי, בעיקר של מגמה, כמה חודשים קדימה ע"י כמה סימנים סינופטיים ראשיים, שמוכח עצם המצאות ומהות הקשר בינם לבין אופי ומיקום גלי הרוסבי בחודשים שלאחר מכן. למרות זאת, כיום מספיקה הצצה חטופה באחוזי ההצלחה של כל מי שניסה לחזות לטווח רחוק, בשביל להבין שעדיין לא הגענו ליכולת הזאת.
 

lilon1

New member
אך ראה ההשוואה אל-ניניו= שנה גשומה

אצלנו, לא מוכח בינתיים, נכון שאנו רק בתחילת החורף, אך אם נצא בנקודת הנחה (ע"פ המפות כרגע) שגם דצמבר לא יהיה משהו, קשה לי לראות איך החורף נגמר כגשום מהממוצע. הקשרים שהצגת בהודעה שלך עדיין רחוקים מהוכחה והם בגדר תאוריה בלבד.
 

ipo18

New member
החורף היחיד שבו דצמבר היה יבש

באופן משמעותי והסתיים כגשום מהרגיל הוא 73-74. יש לציין שגם פברואר 74 לא היה מציאה. הדוגמה הנגדית היא חורף 88-89 שבו דצמבר היה גשום אך החורף יבש. בשאר החורפים אפשר למצוא קשר בין אופי דצמבר לאופי החורף.
 

תוכון1

New member
גם דצמבר 1996 היה יבש והחורף שאחריו

ממוצע לחלוטין [כאשר היו מקומות שירדה בהם כמות גבוהה מהממוצע, למשל בת"א ירדו כ-620 מ"מ באותה עונה]. מצד שני דצמבר 2004 היה יבש מאד וחורף 2005 היה מעט מתחת לממוצע [מבחינת אחוזים ממש לא דומה לדצמבר 2004 הגרוע].
 

תוכון1

New member
דוגמא נוספת שמצאתי - דצמבר 2000

די ממוצע [מקומות עם כמות משקעים מעט גבוהה מהממוצע לצד מקומות עם כמות משקעים מעט נמוכה מהממוצע] ובעונת 2001 בצורת.
 

נָדָב

New member
אתה בטוח שקראת את ההודעה שלי?

מה שכתבת זה בדיוק מה שניסיתי לחתור אליו במה שכתבתי. הקשר של אל-ניניו = שנה גשומה לא קיים, בטח שלא בצורה ברורה, על כן אנחנו צריכים לחפש קשרים אחרים, כנראה מורכבים יותר, שאולי יום אחד יביאו אותנו ליכולת לחזות מגמה כללית כמה חודשים מראש באחוזי הצלחה שמתקבלים על הדעת. כיום כל תחזית עונתית - מקומה בתחרות הניחושים של הספקן.
 

נָדָב

New member
ואגב

כשכתבת "נכון שאנו רק בתחילת החורף, אך אם נצא בנקודת הנחה (ע"פ המפות כרגע) שגם דצמבר לא יהיה משהו, קשה לי לראות איך החורף נגמר כגשום מהממוצע" - זה היה בקשר למה שכתבתי לגבי תחזית סטטיסטית?
 

termometer

New member
מצד אחד אתה טוען שהלקח שלך הוא

שאי אפשר לחזות תחזית עונתית,ומצד שני אתה מנבא שנה שחונה,כשהמצב שלנו יחסית לתחילת דצמבר מבחינת משקעים הוא לא ממש בקאנטים...מעניין...
 

natigr

New member
תגמור לקרוא את המשפט הראשון ותראה

שכתבתי שם שאין לתת תחזית עונתית לפני נובמבר!!! אני בהחלט חושב שאפשר לנסות ולעמוד על אופיו של החורף בהסתמך על המצב הסינופטי, מיקום אפיק הרום בספטמבר ואוקטובר, מצב האל ניניו, NAO חזוי, והמיקום המממוצע של הסילון הסובטרופי והפולארי.
 

termometer

New member
אם אתה מסתמך על נתונים מספט'

ואוקטובר,אז מה ההבדל אם אתה נותן את התחזית בסוף אוקטובר או תחילת דצמבר? ואם כבר הזכרת את כל הנתונים האלה-אף אחד מהם לא הוכח כמשפיע עלינו באופן מובהק. מה גם שחיזוי NAO לכמה חודשים לא תמיד מדויק. אז להסתמך על אותם נתונים באוקטובר או בדצמבר זה לא כל כך משנה לדעתי. תחזית עונתית אי אפשר לחזות.לא כרגע. לא עם הכלים שיש לנו כיום. דרך אגב,ביחס לתקופה המקבילה כמות המשקעים שירדו לא רעה.רחוק מבצורת,ואני מאמין שרוב תקופת היובש מאחורינו. חומר למחשבה.
 
למעלה