לציבור הגולשים והחברים

בועז ד

New member
לציבור הגולשים והחברים../images/Emo140.gif

לחברים שלום: בעשור האחרון אני נותן תחזיות עונתיות סטטיסטיות לחורף מידי שנה.תחזיות אילו באות לתת הערכה כללית בלבד לאיך יראה החורף הקרוב באזורינו. מהיום תוכלו למצוא באתר שלי אימות של התחזית העונתית לשנה זו. כמו כן כבר היום ובימים הקרובים צפויים לעלות לאתר שלי כל התחזיות העונתיות שערכתי מתחילת הדרך ועד היום ואימותם באותה צורה בדיוק.פרטים תוכלו לקבל באתר עצמו. בועז
 

בועז ד

New member
הערה

טל עמית שלום מהיום כל אימות התחזית השנתית שלי יהיה באתר שלי בלבד ולא כאן בפורום.כך שזוהי ההודעה האחרונה בנושא. בועז
 

בועז ד

New member
קבל לינק ישיר לארכיון../images/Emo140.gif

בקישור הערה: קצת סבלנות עד מחר בערב כל התחזיות יהיו שם.. בועז
 

natigr

New member
בועז, אחד הלקחים שאני הפקתי מהחורף

הנוכחי הוא שאין לתת תחזית עונתית לפני נובמבר. תחילת העונה נראתה מבטיחה מבחינת מיקום אפיק הרום וזה עוד לפני גשמי סוף אוקטובר. לקראת השליש האחרון של נובמבר כבר היה ברור לי שהעונה תיגמר כשחונה. ודצמבר יבש (כפי שכתבתי והותקפתי בפורום).
 
אני מקוה שבהמשך העונה תווכח שאי

אפשר לתת תחזית עונתית לפני מאי. אתה מדבר כאילו אנחנו במאי בתום שנה שחונה ואתה נזכר איך עלית על זה בסוף נובמבר. בינתיים חיזית נכון את המגמה ל-20 יום שמתוכם 10 ימים היו צפי מהימן יחסית של המודל יש עוד יותר מ- 4 חודשים שצריכים להתנהג על פי רוח הצפי שלך על מנת שתוכל לסכם לאחור את החיזוי המדוייק שלך. אני מקוה שהמציאות תטפח על פניך ותגלה שגם בסוף נובמבר חיזוי עונתי הוא עוד סוג של ניחוש בליגת שצ"ג.
 

natigr

New member
אין מישהו שיותר רוצה ממני שיתברר

שהתחזית העונתית שלי מסוף נובמבר תתברר כשגויה.
 

lilon1

New member
מה זה קשור? תענה על מה שהוא אמר!

לא ניתן לחזות עונה שלמה מראש, לא ע"פ הכלים שיש היום.
 

natigr

New member
איך קבעת שלא ניתן לחזות עונת חורף?

אני לא מנסה לחזות מזג אויר ליום מסוים אלא מגמה כללית של חורף. אתה טוען שלא ניתן ואילו אני סבור שניתן לזהות תבניות סינופטיות מסוימות ולהסתמך על עוד נתונים כדי לזהות מגמה.
 

natigr

New member
ועוד תוספת קטנה לכל האנשים שפוסלים

מראש תחזיות עונתיות. כל תחזית עונתית שאני או מישהו אחר יתן תהיה יותר אמינה מאשר מפות סינופטיות לטווח של 10 ימים ומעלה שאנשים כאן נכנסים לדיכאון או אקסטזה בגללן. מדוע אינך מתייחס לזה שהסילון הסובטרופי במיקום צפוני כל כך? שהשקע האיסלנדי השנה חזק מאוד ואפיק הרום לא הדרים עד 9 לדצמבר אפילו פעם אחת לעבר הים התיכון ואפילו לא הגיע למרכז אירופה? אלה אינדיקטורים ברורים לכך שאנו בפתחו שך חורף שחון ביותר, הייתי אומר ברמה של 98/9 אלמלא אוקטובר הגשום.
 

lilon1

New member
גם מפות החוזות מעל 10 ימים האמינות

שלהם בדומה לתחזיות עונתיות מגוחכות..
 
אפשר להגיד..

לא נשכח לעולם את החיזיון של ברקנל משנה שעברה, שלג בת"א זוכרים? ראינו למה זה הפך תוך זמן קצר מאוד.
 

Roy1232

New member
איך אתה יודע מה יקרה עם השקע

האיסלנדי החזק מאוד השנה בחודשים ינואר פברואר מרץ אפריל? איך אתה יודע שהאפיק לא ידרים יותר החורף בכלל? הבטן כואבת אז חוזים חורף שלם לפי שגעון גפ"סי ליותר משבוע?
 

Niv s

New member
הצעת ייעול../images/Emo62.gif.. איסלנד זה קצת

רחוק, בפברואר 2003 הסתדרנו יפה מאוד עם שקע עמוק ששרץ שם on ו-off רוב החודש עם ערכים של 980-970 מ"ב וגם פחות מכך. יש פה בעיה של הגדרה. הבעיה מתחילה כשיש שקע עמוק שרובץ ליד בריטניה, אז הוא מונע מעבר תדיר של מערכות חזיתיות מעל הים התיכון, כמו שקרה ב-3 שבועות האחרונים. אפשר לקרוא לו שקע איסלנדי, אני הייתי קורא לו שקע בריטי/אטלנטי וסוגר את העניין. קשה מאוד לדעת מה יקרה עם השקע הזה בעוד כמה שבועות, זו עדיין מערכת דינמית שנתונה לשינויים. בחורף 99/98 הבעיה אכן הייתה סטטית ונראתה כבר באוקטובר ואפילו באוגוסט- רמה סובטרופית חריגה בעוצמתה גם במזרח הים התיכון וגם במערבו. שקע עמוק באטלנטי קרוב לבריטניה היה ותרם את חלקו לבצורת שקיבלנו, אבל רוב הקרדיט שייך לדעתי לסובטרופית.
 

lilon1

New member
איך קבעתי? כי האטמוספירה היא לא

סטטית אלא דינמית, מיקום של אפיק רום בחודש נובמבר לא יכול להעיד על מיקומו בחודש ינואר-פברואר.
 

natigr

New member
אם כך אז גם השמ"ט וכל המודלים

העונתיים מגוכחים בדיוק כמוני. אני בחברה טובה
 

barnea1

New member
מה הקשר בכלל? אפילו למודלים קשה

להתמודד עם מיקום אפיקי הרום וריבוי גלי הרוסבי, וכמעט כל חודש משתנה תחזיתם בנוגע לחורף. השמ"ט גם כן מסתמך על המודלים הללו, כשלעצמם בקושי מדייקים בתחזיות כאלה. המסקנה היא שאין כמעט אפשרות לחזות את מיקומו של אפיק הרום לשלושה חודשים קדימה, ועוד בתחילת דצמבר כששום דבר לא בטוח אפילו בטווח של שבוע (זוכר איך נראתה המערכת הקרובה לפני יומיים ואיך היא נראית היום? זה רק מסביר את אי הוודאות אפילו בטווח של 5 ימים). אז כן, לצפי שלך אין שום ביסוס, הטענה שלך שאתה רואה כרגע את מיקום האפיק למשך *שבועיים* קדימה ונותן לה אפשרות להימשך באותה צורה עד סוף החורף, פשוט לא נכונה ולא מדוייקת. אגב, גם אחוזי ההצלחה של המודלים נמוך מאוד, לפעמים אפילו קורה ההיפך ממה שהם צופים, וההסתמכות עליהם באמת מיותרת.
 
למעלה