לצוות שוונג, משהו עקרוני ...

גדיל100

New member
לצוות שוונג, משהו עקרוני ...

ברור וידוע שאחד המפרסמים שלכם מקדם את הקפה השחור על ידי באנרים באתר (שזה לגיטימי והגיוני לכל הדעות),
אבל היום ראיתי שיש מאמר של יעל דרור על יתרונות הקפה שברור לחלוטין שמדובר בכתבה פרסומית לכל דבר ועניין (שזה גם משהו שמקובל בעיתונות, לא שאני מסכים עם התופעה)
העניין הוא שכאשר יש כתבה פרסומית צריך לציין את זה בכתבה עצמה (אפשר לראות שעושים את זה בעיתונות הכתובה ואני מניח שזה מוכתב על ידי החוק ולא נעשה מתוך כוונה טובה),
אז אנא מכם, ציינו את מה שצריך לציין ....

לגבי תוכן הדברים, עד כמה שאני יודע אין שום הוכחה ששתיית קפה שחור עוזרת במשהו עם שותים אותה לפני פעילות גופנית.
תהיו הוגנים עם הגולשים שלכם .... עכשיו פרסמו מאמר שמציג את הדעה ההפוכה (בטוח שיש לא פחות טיעונים לכך).
 

RunKal

New member
צודק בגדול

לקפה שחור יש השפעות פיזיולוגיות, אבל אכן אין הוכחה מדעית, שהוא עוזר לשפר הישג.
מתפלא על התזונאית המכובדת שהסכימה לתת יד לכתבה כה רדודה ופרסומית בעליל.
 

Amir Shvoong

New member
בעד ונגד

נגד זה שיש מאמר שהוא שיווקי בתחפושת של אלמנט המשפר ביצועים.
מצד שני מה הקפה הזה שונה מכל הטכנולוגיות בגרוש של מותגי הריצה
המבטיחים לנו הרים וגבהות?

קפה עלית לא שונה מאף מותג ספורט אלא רק העובדה שאנחנו לא רגילים
לראות קפה מתנוסס מול העיניים לנו באתר שוונג.
אותי יותר מעצבן שאחד הספונסרים הגדולים ביותר בארץ מוכר מוצר
שהוא אחד הממכרים ביותר בעולם - הימורים בחסות החוק כמובן.
אמיר
 

גדיל100

New member
לא מקבל את דעתך ....

לעניין המאמר, אני חושב שמאמר כזה יכול להיחשב כהטעיה מכוונת (וזה לא משנה על איזה מוצר מדובר),
לכן מאמרים מהסוג הזה חייבים להיות מסומנים ככאלה בצורה שהקורא ידע בדיוק מה הוא קורא.

לגבי דברים אחרים, זה בהחלט לא מתחיל וניגמר בהימורים בחסות החוק אבל נראה לי שזה לא קשור או רלוונטי ....
אני חושב ששוונג נמצאים במעמד בתחום הספורט שהם לא יכולים לעשות את מה שהם עושים, אני לא עו"ד אבל זה בהחלט לא נראה חוקי.

ואחרי שקראתי את ה"מאמר" חשבתי מה עוד קראתי בשוונג שהיה באותו סגנון אבל לא שמתי לב,
האם בכלל להמשיך ולהתייחס /לקרוא את מה שרשום באתר ומוצג כמאמר?
 

Amir Shvoong

New member
כל אחד שיפעיל את האינטליגנציה הבסיסית שלו

"בהחלט לא נראה חוקי"? ממליץ לך לקרוא מאמרים בנושא קפאין שנחשב כסם המשפר ביצועים.
בנוגע לשוונג: העולם שלנו מתקיים על שיווק, ואני לא מאמין שאני הייתי עומד בפיתוי
לא לשווק חברה/עסק שמשלמים לי, שכן עם עקרונות לא מביאים פרנסה הביתה.

דרך אגב יש למעלה ממיליון וחצי דפים בגוגל העוסקים בפיזיולגיה של הספורט וקפאין (הרכיב הממריץ בקפה).
אמיר
 

גדיל100

New member
"כל אחד שיפעיל את האינטליגנציה הבסיסית שלו" ?

אני מכבד ומעריך וכמובן חושב שהכנסות מפרסום הם דבר לגיטימי לחלוטין,
שכל מי שרלוונטי לתחום ירצה ויפרסם אצלכם, אין עם זה שום בעיה - להיפך !

הנקודה הבעייתית היא אופן הפרסום .... כמו שאומרים:
with great power comes great responsibility

האם מומלץ לילד בן 10 שקורא את המאמר הזה להתחיל לשתות קפה לפני שהוא משחק כדורגל ?
או עושה פעילות גופנית כשלהיא שבה הוא מאוד רוצה להיות הכי טוב בכיתה ?
(ואולי התשובה היא כן ... היית נותן לילד שלך לשתות קפה כל יום?)

האם נהג מונית שבסך הכל רוצה להתפרנס יכול לנהוג איך שמתאים לו? האם בעל פיצוצייה יכול למכור כל דבר לכל אחד כי זו ההכנסה שלו ?
ואם זה היה כמו שרשמת ... "כל אחד שיפעיל את האינטליגנציה הבסיסית שלו" אז אנחנו היינו בצרות צרורות ...

אגב, בנוסף לפיזיולוגיה של הספורט והקופאין מצאתי מאמרים רבים מאוד שמדברים על התמכרות לקפאין ועל תופעות נוספות.

מה שאני אומר /חושב הוא ...
שכשיש מאמר פרסומי צריך /הוגן /מצופה שיהיה ברור שמדובר במאמר פרסומי. זהו. לא יותר מזה.
(מאחל לכם שתהיו גדולים יותר, רווחיים יותר, הכי טובים בעולם בספורט - זה פשוט לא קשור לעצם העניין)
 

alon372

New member
מסכים לדבריך אבל . . .

אתה יוצא מתוך הנחה שוונג הוא אתר לא פרסומי בשעה שכל "כתבה" שלו מעידה על ההיפך. חבל שאין אף אחד שירים אתר מקצועי שכותב, מדבר ומבקר את ענף הריצה.

אפשר ואולי אפילו רצוי שכל אתר ייעזר בפרסומים גלויים וסמויים על מנת לשרוד וליצור משאבים איכותיים לכתיבה אבל נדמה ששוונג בחר רק בדרך אחת. היוצא דופן הוא המאמרים המתורגמים של תומר גמינדר אבל הם נקודת אור בודדה וחבל.
 
גדי תודה על הארתך- תגובתי בפנים

אתחיל בציון העובדה כי טוב לראות גולש נאמן אשר אכפת לו עד כדי שיבוא לבית הקפה הווירטואלי שלנו ויעלה את הנושא.

עכשיו לנושא עצמו:
במסגרת קמפיין קפה טורקי בשוונג הועלו עד כה שש כתבות.

הנה הפירוט והסבר על כל אחד:
1. הסוד להצלחת הדיאטה - קפה!- כתבה יעל דרור
2. קפה, נשים ושריפת שומנים בספורט - פורסם כמערכת שוונג ויש ציון כי זה תוכן שיווקי
3. קפה ושרפת שומנים- כתבה יעל דרור
4. יתרונות הקפה לשיפור ההישגים בספורט - כתבה יעל דרור
5. קפה שחור: להתחיל הכי חזק, ולאט לאט להגביר - כתבה יעל דרור
6. קפה שחור- יתרון בזינוק מהצעד הראשון - כתבה יעל דרור

אמיר חסך לי את ההסבר על ההבדל בין כתיבה פרסומית נטו לבין כתיבה מקצועית, גם אם גויסה לטובת קמפיין. כשהביא למעלה כמעט שני מיליון קישורים (רק דרך גוגל) לאייטמים העוזקים בנושא הזה בדיוק.
כפי שאתה, גדי, ראית את ההקשר בין הכתבות של יעל דרור לקמפיין הקפה הטורקי באתר שוונג כך כל אחד ואחת ראו.

יעל דרור היא תזונאית מוכרת ומוערכת מאוד, ספורטאים רבים (בכל הרמות) הם לקוחות שלה, היא אלופת ישראל לשעבר ויש לה עוד שלל נתוני פתיחה המעניקים לה את הזכות לכתוב מאמר תזונה מקצועי בו לא נכון להוסיף את ההגדרה "תוכן שיווקי" גם כאשר הוא נכתב בהקשר כזה.

כפי שכתבתי כמה שורות למעלה- כשהכתבה אינה של מקצוען מוכר וידוע אז נכון לציין כי התוכן שיווקי (נטו) וכן עשינו.

כשמפורסם מאמר (לא כתבה- מאמר) מקצועי לא מוסיפים לו את הציון "תוכן שיווקי" גם הוא מפורסם בהקשר של קמפיין ומשום שהוא נשאר גם לאחר הקמפיין ובזכות עצמו ולא בתלוי בקמפיין כזה או אחר.


--
יאיר בן עמי
עורך ראשי - אתר שוונג - Shvoong
[email protected]
0528218822
 

alon372

New member
סליחה יאיר - אבל לא ענית כלל לשאלה

יעל דרור היא אולי תזונאית מוערכת אבל הערכתי האישית אליה פחתה לאחר הקמפין הפרסומי הבוטה הזה
 

גדיל100

New member
אחרון ודי ...

אהבתי את ההקבלה של הפורום לבית קפה דווקא ...

ברור שאתם עסק, ברור שאתם צריכים להציג רווחים, ברור שאתם רוצים לגדול ולהרוויח.
אם אני קהל היעד שלך, אם אני הלקוח שלך אז אתה יכול לראות את הדיון הזה כסימן לזה שאולי אתם צריכים למצוא אלטרנטיבה להכנסה מסוג כזה של פרסום.
(כמובן בהנחה שאתם לא רוצים לעייף את הקוראים שלכם ולהרחיק אותם מהתוכן באתר)

מבחינתי (ולדעתי גם מבחינתך) אין שום משמעות לעובדה שמי שכתב את המאמר הפרסומי מציג את דעתו על שימוש במוצר, זה מוטה וחסר ערך.
מאמר שיווקי הוא מאמר שיווקי לא משנה מי הקליד את הטקסט או במקרים אחרים בשם של מי משתמשים כדי לגבות את הטענות, ולדעתי יש מקום לציין שמדובר במאמר שיווקי.

אני קורא באתר שלכם הרבה שנים, מתייעץ פה בפורום עם הקהילה המגוונת (והשנויה במחלוקת לפעמים) ובגלל אופי האתר והציפייה לרמה מסוימת של תכנים העלתי את הנושא.
בסופו של דבר אתם מחליטים מה יהיה .... ולי הבחירה אם להגיע ואיך להתייחס לדברים (זה לא נכתב כאיום, זה המצב), לפעמים עדיף לחפש עוד אפשרויות הכנסה ולא להוריד את רמת השירות.

נראה לי שהבהרתי את עמדתי בצורה מקיפה יותר ממה שהתכוונתי,
שיהיה המון בהצלחה בתקווה לתוכן איכותי שמוצג בצורה הוגנת כלפי הגולשים שלכם כבר מהמאמר הבא.
 

dink11

New member
חומר פרסומי בשוונג

באתר יש לא מעט כתבות "כאילו" מקצועיות שמוכרות מוצרים ("שבמקרה" נמכרים בחנות של שוונג).

מוצרים אחרים שנמסרים לנסיינים, מקבלים סקירות מגוחכות שאפילו לא מסתירות במקצת שזו כתבה ...מטעם.

ניחא מי שיודע ויכול להפעיל שיקול דעת לגבי התכנים, אבל אני בכלל לא בטוח שהרוב הגדול יודע לעשות את ההבחנות הללו, מה עוד שזה שם את אתר שוונג בקונטקסט לא מקצועי ולא מחמיא.
 
למעלה