לפרוק מהלב- חודש לפני החתונה והוא לא מחובר

shirpan

New member
לפרוק מהלב- חודש לפני החתונה והוא לא מחובר

הי חברות מאורסות, נשואות, מתחתנות טריות וכאלה שעוד מחכות לטבעת. חפירה לפניכן!
אנחנו מאורסים כבר שנה ושבוע ועוד חודש ו4 ימים סוף סוף החתונה!
כשהתחלנו לדבר עם זה, אז חשבנו שיהיה מגניב עם 150 איש בחצר של ההורים שלו. אבל כשההצעה ירדה מהפרק (בגלל כל מיני סיבות) ונפלה ההחלטה ללכת על מקום מסודר ומאורגן.. כבר התחיל החצי שלי להרגיש קצת לא מחובר. הוא זרם עם הבחירה ללכת על אולם, והבין שזו לא תהיה החתונה שהוא רצה אבל הולך ומתרחק מרגע לרגע מהתחושה שהאירוע הוא שלו.
חתונת החלומות שלו כוללת 150 איש בחצר של הוריו, אוכל שכל אורח מביא מהבית ומשתף עם כולם, שולחנות וכסאות משכנים ומוזיקה במערכת סטראו הביתית. אני מודה שהייתה תקופה שזה נשמע לי די מושך ואחר וצנוע.. אבל כשהתחלתי להתחבר למה שאני באמת רוצה- רציתי את חתונת החלומות שעליה אני מפנטזת מגיל ממש צעיר- השמלה, הצלם, המקום המיוחד, הרבה חברים ומשפחה נוכחים שם ושמחים בשמחתנו. וההחלטה ללכת על אולם (זה אפילו לא אולם, זה הרי באמצע היער- בנאות קדומים) מאוד טובה לי.
מכיוון שלא היה צריך להתקמצן באורחים (כי זה לא יהיה הרי בחצר של ההורים) אז הזמנתי עוד חברים של ההורים שאני מאוד אוהבת ושאיתם גדלתי מאז שאני קטנה, עוד משפחה שחשבתי שלא להזמין. והאירוע גדל ל- 280 מוזמנים (שכנראה מתוכם יגיעו כ- 250)

אבל מאותו רגע, שעברנו לאולם.. הוא הפסיק להרגיש שזה שלו. וכל התעסקות עם החתונה, מעיקה עליו ולא נעימה לו. כי זה מזכיר לו כמה זה לא אירוע שהוא רצה. דיברנו על כך שצריך ללכת ולהדפיס את ההזמנות וכשהוא שמע את המספר של ההזמנות אז ראיתי אותו מתבאס יותר. כשסיפרתי שאמא רוצה לקנות לנו מתנה ולהשקיע בעיצוב של המקום (ממש חשוב לה שיהיו פרחים בכל מקום, ואני לא מרגישה צורך עז אבל אם לה זה ממש חשוב, אז אין לי בעיה שיהיו פרחים שהיא תדאג להם) אז הוא עוד יותר התבאס כי הוא מרגיש שמתערבים לו באירוע והוא כבר לא שלו (מצד שני, הוא בכלל לא רוצה להיות מעורב ואני לא רוצה להרגיש בזה לבד.. מה שדי קורה)
כרגע אני מרגישה שלא משנה איך אני אנסה לגרום לו להרגיש מעורב, זה כבר לא מעניין אותו. הוא די מחכה שזה יעבור כבר ונהיה אחרי. חבל לי נורא כי שמעתי מחברות שההתארגנות זה חלק מההתרגשות כי הרי הערב עובר כל כך מהר.. אז למה לא להנות מהתהליך. וכמובן שאי אפשר להכריח מישהו להנות..
כשדיברתי איתו על זה, הוא אמר שהוא בטוח שביום החתונה יהיה לו כיף כי יהיו שם חברים שלו, ואני ומשפחה קרובה, אבל את ההתעסקות שלפני הוא ממש לא אוהב.
הוא יודע שלי יותר חשוב לעשות את החתונה כמו שאני רוצה מאשר שלו חשוב שהיא תהיה כמו שהוא רוצה. ואני אמרתי לו כמה אני מכבדת ומעריכה את זה שהוא מוותר לי ונותן לי לזרום עם מה שחלמתי עליו כל הזמן הזה. אבל, זה צורם.. אני מרגישה ממש לא נעים.. זה הרי אמור להיות אירוע של שנינו.. התרגשות של שנינו.. וזה לא. כרגע לפחות זה לא. כרגע - כפי שהוא מגדיר את זה- הוא לא מרגיש שזו חתונה שלו אלא מן אירוע שמארגנים והוא יגמר.
צריכה קצת מחשבות שלכן..
תודה מראש
 

arapax

New member
מבינה אותך

גם אני מצאתי את עצמי במצב דומה - בן הזוג שלי, כמו שלך, רצה חתונה קטנה, שבה אנחנו נכין את כל האוכל בעצמנו, בחצר של ההורים שלי

הבעיה העיקרית היתה שהמשפחה שלו ענקית, ורק הם בסופו של דבר היו יותר מ- 200 מוזמנים, וזה אחרי התקמצנות קשה ברשימות. מתישהו הצלחתי להבהיר לו שזה לא ריאלי, אבל לפני שהוא קלט את זה הוא היה מאד מתוסכל.

במסגרת הנסיונות שלי למצוא דרך אמצע, הפשרה שהגענו אליה היתה לעשות מסיבת אירוסין בחצר של ההורים שלי, שהכנו את כל האוכל לקראתה, והיו שם בערך 30 איש. אני יודעת שזה לא רלוונטי למקום שבו אתם נמצאים היום (אם כי בכיף אפשר להמיר את זה במסיבת רווקים/רווקות), אבל בכל זאת יש לי כמה דברים להגיד לך:

1. ביום של החתונה הוא ייהנה בכל מקרה. להתחתן זה כיף, וכמו שאמר לנו הצלם, כשאתם נכנסים למקום אתם לא יודע אם יש שם 250 או 350 איש, אתם רואים את מי שאתם אוהבים וזה מה שחשוב.
2. זה באמת מאד יפה וראוי להערכה שהוא ויתר על החתונה שהוא רצה. אני מבינה את הצרימה שאת חשה, אבל כשמסתכלים על זה מהזווית שלו, הוא ויתר על החלום שלו למען החלום שלך.
3. מעטים הם המקרים שבהם הצד הגברי בחתונה מרגיש קשור באותה מידה כמו הצד הנשי לתקופת התכנונים, וזה כולל גם את הבחור שלי, שבאמת היה מאד מעורב בכל אספקט של התכנון, באופן כמעט מעצבן (לא רוצה פרחים על השולחן? באמת?). זה יחזור בעוד תהליכים בהמשך החיים, אז כדאי ללמוד לחיות עם זה כבר עכשיו


אגב, אצלנו מספר המוזמנים גדל ל- 406 מ- 250 שהוא הסכים להתפשר עליו (שוב, בעיקר מהצד שלו, ובאמת אחרי שהבהרנו להורים באיזה דרגה באילן היוחסין עוצרים, וזה היה די קרוב לגזע). בסופו של דבר הגיעו... 252. אולי זה יעודד קצת את הבחור שלך?
 

shirpan

New member
תודה רבה על הדברים היפים :)

זה ממש קטע שזה נושא שחוזר אצל הרבה מהזוגות.
מה שהצלם שלכם אמר זה כל כך נכון! הבחור גם אומר לי כל הזמן שבפועל אנחנו נהיה סביב כמות מוגבת של אנשים ושלרוב האנשי רק נגיד שלום בכניסה ולהתראות בסוף (הרי אי אפשר באמת בכמה שעות להקדיש ל- 250 איש את מלוא תשומת הלב)
אני בונה על זה שיגיעו פחות מכמה שמוזמנים (מאמינה שבסוף נהיה 250-260), אצלכם היו יותר מ- 150 שלא הגיעו? וואו..
 

arapax

New member
כן..

משום מה דור שלם במשפחה שלו, שזה בעצם הבני דודים שהם בגיל שלו, החליט לא להגיע בצורה כמעט גורפת. הבחור היה מאד מבועס מזה, אבל היתה חתונה קטנה (יחסית) ושמחה, אז אנחנו מרוצים :)
 

ronitvas

New member
זה ממש מזכיר לי את הסיפור של עצמי

רק שאצלינו אני הייתי הפחות מעורבת.
כבר סיפרתי בעבר שאני שונאת להפיק אירועים לעצמי... כן יש חוסר הגיון בדברים, אבל זה המצב.
ואני יכולה להבטיח לך שמניסיוני - הוא יהנה עד השמיים וחזרה בחתונה.
קשה לי להאמין שלא...
למרות שאני הייתי בסוף מאוד לא מעורבת נהניתי בטירוף!!!
עד היום אנחנו זוכרים את ההיי המטורף הזה.
אפילו בלידות לא הרגשנו כזה היי. זה פשוט אחרת!
תהני את מההכנות ותנסי, למרות הקושי, להניח לו. אולי הוא עוד ידבק.... יש לו עוד קצת זמן.
כן הייתי ממשיכה לדבר איתו על ההרגשות והתהליך. כן הייתי משתפת אותו ומתייעצת.
זה חשוב גם לו, למרות שאולי הוא לא מראה את זה.
אם זה היה תלוי בי הייתי מתחתנת ברבנות (וזה גם בספק) ועושה מסיבה לחברים.
אבל אנחנו חלק ממשפחה גדולה מאוד (טפו טפו) ואין מה לעשות אלא להיות חלק.
אני היום, אגב, יודעת להעריך את המשפחה הרבה יותר. אולי הגיל, אולי המרחק....
גדלתי במשפחה כל כך גדולה זה היה תמיד כל כך כיף!!! אז למה כשמתחתנים פתאום לא רוצים את הקרבה?
אין לי את התשובות. רק זכור לי כמה אנטי הייתי.
והיום, אני מודה שהתרככתי, ואני אפילו מאוד מתגעגעת למשפחה המורחבת שלי... שהתרחקה (גם בגללי, כמובן)
סתם נקודה למחשבה, למרות שאני לא צריכה לשכנע אותך, אני יודעת
 

shirpan

New member
הוא היה יותר מעורב ממך? :)

בעצם הגיוני. מי החליט שדווקא הבנות הן אלה שמעורבות יותר :)
אהבתי בטירוף את השורה שלך:" ואני יכולה להבטיח לך שמניסיוני - הוא יהנה עד השמיים וחזרה בחתונה"
איזה כיף! אני בטוחה שאת צודקת.
אני מאוד אוהבת להיות מוקפת במשפחה, ואתמול גם הוחלט להזמין את הצד הזה של המשפחה שלא ממש נמצאים איתו בקשר. חתונות ואירועים משמחים זו הזדנות לגשר על פער שנוצר לאורך השנים או לחדש קשר. מי יודע, אולי זה יקרה גם בחתונה שלי :)
 

ronitvas

New member
כן, הוא היה יותר מעורב!

ובכלל בכל האירועים הפרטיים שלנו גילי ואחותי עושים ומפיקים ה-כ-ל!
אני לא מסוגלת.
רק מפנה לספקים, מייעצת ומבצעת משימות מוגדרות שמטילים עלי
 
בעיני, זו דרך מאד חיובית להסתכל על הדברים

והרבה פעמים החתונה היא אכן הזדמנות לפגוש אנשים שכן חשובים לנו - למרות שאנחנו לא רואים אותם ביום יום.
לפעמים נסיבות החיים מקשות עלינו לשמור על קשר יומיומי עם משפחה, למרות שהיינו רוצים והחתונה היא הזדמנות לכך!
 

simplicity83

New member
רעיון לפתרון ביניים

קודם כל כמו תמיד אני מסכימה עם מיכלי arapax.
אמנם אצלנו המצב היה שונה, אבל אני חושבת שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה היא להבין שזה המצב ולא להתבאס ממנו.
כמו שאמרת, זה באמת יפה שהוא זורם עם החלומות שלך, זה לא טריוויאלי וזה בהחלט משמח לדעת שבן זוגך מוכן לחרוג מרעיונותיו כדי לשמח אותך.

ובהיבט הפרקטי-
מה דעתכם לארגן בזריזות חופה/טקס אישי? משהו שיהיה יותר אינטימי ויכלול ממש רק את הקרובים לכם.
ככה תוכלו לעשות משהו בסגנון מה שבן זוגך דמיין -
אפשר שכל אחד יכין משהו מהאוכל או שאתם תכינו (תמיד אפשר גם קייטרינג פשוט), כנל לגבי כסאות ושולחנות וכו׳.
אנחנו היינו בחתונה כזו (של ג׳לי ושי) שהיתה סופר מרגשת ואח״כ, בחתונה ״הרשמית״ הם עשו טקס שהעביר חבר.

אמנם זה כבר קצת בזמנים אחרונים, אבל אני חושבת שאם זה ממש חשוב לאלון, זה בהחלט אפשרי!
 
הכי יפה זה חתונה אישית ולא באולם

בחצר של ההורים זה הכי יפה
יותר באשר באולם

כל פעם שתגיעו לשם עם הילדים - אז פה התחתנו

אולם סתם בזבוז כסף
 

shirpan

New member
זה נכון שצריך לקבל את המצב כמו שהוא

זה כל כך מדוייק- להבין שזה המצב וזהו.

אני מתה על זה את גם נותנת עצות עכשיויות וגם פתרונות אפשריים :)
מה שג'לי ושי עשו היו מקסים. היתי בחתונה הגדולה שהיתה מקסימה.
הצעתי לו אתמול את הרעיון ששבוע לפני, נזמין קרובים וחברים (יש כאלה שמגיעים מחול) ונעשה מפגש אצל ההורים שלו בחצר כמו שהוא רצה. אבל נראה שזה רק יותר מעיק עליו. שבוע לפני זהמסיבת הרווקים שלו.. והכל פצאום באמת לחוץ יותר. כי זה עוד חודש (מי היה מאמין שזה יגיע מהר כל כך!?) .. והרבה זמן אין..
 
לדעתי - תניחי לו

אם כל ההתעסקות בהכנות מעיקות עליו, ורק מבאסות אותו כי זה לא מה שהוא חלם, תניחי לו.
חבל לקבל רגשות שליליים בנושא, או להתעסק בהם.הוא ביטא את התחושה שלו - שהוא מעדיף לא להתעסק בזה, תשאלי אותו במה הוא רוצה (אם בכלל) להיות מעורב בכל הנוגע להכנות, ומכל מה שהוא לא רוצה - שחררי אותו.
ביום החתונה הוא יראה אותך. את הזוגיות שלכם. את העובדה שאתם הולכים להצהיר על האהבה והמחויבות שלכם מול כולם. וממש לא משנה מה הרקע מסביב.
 

shirpan

New member
האמת שזה מאוד נכון מה שאת כותבת

חשבתיעל זה הרבה
הוא כל כך כנה ואמיתי איתי לגבי התחושות שלו ואין לי באמת זכות לנסות לשנות אותן כי הן לא מתאימו לי.
 

shirleeey

New member
לדעתי, אפשר להבין אותו

בלי קשר לזה שכך הוא ראה בעיני רוחו את החתונה שלו וזה לא מתממש, יכול להיות שגם קשה לו עם ההמולה ואולי הוא לא בן אדם שאוהב להיות במרכז, סביב כל ההמולה.

לדעתי מאוד חשוב מעתה והלאה לתת לו את בחירה. אם הוא הרי כבר קיבל את העובדה שזה יהיה באולם, אז תלכי איתו ותתני לו את העיצוב לבחור לבד (לא באמת לבד) או את הטבעות או את מה שנשאר לכם, לא יודעת. תני לו לקחת חלק פעיל. אני חושבת שחשוב להפחית שיחות (כי אמרת שהוא התבאס למשל מלשמוע את מספר המוזמנים), אבל להיות יותר מעשיים ולתת לו את המושכות. למשל בעניין ההזמנה, פחות הייתי מערבת אותו במחירים ומספר ההזמנות ומעטפות וכו', אבל כן הייתי מתיישבת בערב נינוח, מראה לו שלושה עיצובים שאהבת ושואלת אל מה הוא הכי מתחבר, נותנת לו להגיד את המילה האחרונה.

מקווה שהבנת את הרעיון הכללי... לנסות (גם קצת על חשבונך) לאפשר לו לקבל החלטות.

ועוד משהו, בלי קשר הייתי לוקחת יומיים - שלושה בלי דיבורי חתונה בכלל (יודעת שזה קשה בגלל התאריך המתקרב) ומתמקדת בדברים הכיפיים שאתם נהנים לעשות יחד... יכול להיות שגם הלחץ לא עושה לו טוב.

בהצלחה
 
חתונה אף פעם לא היתה משהו שגברים התחברו אליו

גם אלו שמתאמצים עושים את זה כדי שהאשה תהנה
לא כי הם צריכים את זה

ומה תגידי על גברים שלא מתחברים לזה שהאשה שלהם בהריון ?
וממשיכים להתנהג כרגיל לגמרי ?
 
תתפלאי, יש גברים ש*ממש* מתחברים

נכון, אני בטוחה שיש אחוז גדול יותר של גברים שלא ממש בעניין אבל יצא לי לפגוש כמה וכמה חתנים שהיו בעניין החתונה שלהם (מרצון חופשי) יותר ממה שאני הייתי בחתונה שלי.
 

shirpan

New member
לגמרי אפשר להבין אותו

בגלל זה אני לא מדלגת לי עם חיוך ענק ואומרת: "איזה כיף לי! קיבלתי את כל מה שרציתי!" כי חשוב לי כל כך שהוא יהנה בחתונ וירגיש שזה שלו. אבל ההגדרה שלי ושלו היא כנראה אחרת במובן הזה.
העניין הוא שכבר לא מעניין אותו לבחור. לא איכפת לו מהעיצוב- מבחינתו שלא ייה עיצוב כי לא צרך להוסיף שום דבר, צבע המפיות והמפות ממש לא מעניין אותו.. אז אני לא יודעת כמה נכון לערב אותו כשהוא מרגיש שלא לא רלוונטי (הרי "מהרגע שהחלטנו לעשות באולם אז החתונה תראה ככל החתונות" למילותיו)

והאמת שי אצלנו ימים רבים שעוברים בלי דיבורי חתונה. נדמה לי.. האמת שלא חשבתי על ז כל כך. אבל שנינו עובדים נורא קשה וכל הזמן כך שאין הרבה זמן לדבר על ענייני חותנה. ואנחנו דווקא צריכים.. עו אין לנו רב נניח..
 
לספר לך סוד? גם אותי לא עניין

עם כל מה שהולך לי בחיים, נראה לי מיותר להתעסק בצבעי מפיות ולבוש שושבינים.

אני חלילה לא מבקרת את מי שעושה את זה. עכשיו למשל יש לי הרבה יותר זמן פנוי ואני יכולה לדסקס ארוכות גוונים של צלליות ולקים...אבל אז...

בכל מקרה, בהמשך למה שכתבתי למטה, אני לא חושבת שצריך להטריד אותך שצבעי המפיות לא מעניינים אותו אבל כן כדאי לך לדבר איתו כדי שהוא יבין שלרטון ולהתבאס לא יעזור מרגע שקיבלתם את ההחלטה.

רוצה דוגמא?
לבעלי היה מאוד חשוב שבת חתן (הוא מבית דתי) ואני, ראיתי את זה כסופ"ש שצריך "לבלות" אצל ההורים שלו (אני לא אוהבת לישון שם, שומרים שבת ואין הרבה פרטיות), אני צריכה להיות ייצוגית וערה ובבית כנסת בחלק מהזמן. בנוסף, מדובר בהמונים של אנשים, רעש וכו' וכו' וכל זה כשתחתנתי לפני שניה וחצי ועוד לא זכיתי בזמן איכות עם בעלי (חתונה ברביעי, ענייני בנקים בחמישי, שבת חתן בשישי-שבת).

אז כן, התבאסתי מאוד אבל ממש לא התכוונתי להכתים לו את האושר של השבת חתן. הרי תהיה לו בדיוק אחת כזו כל החיים ומגיע לו, ברגע שהסכמתי לזה, לקבל את העניין במלואו.

אגב, הפשרה שביקשתי היא שנישן במלון בלילה של החתונה ובחמישי בלילה ונגיע רק לשבת עצמה להורים שלו. לחזור לדירה שלנו לא היה מאוד ריאלי ביומיים האלה.

לכן אפשר לעשות פשרות ואפשר לתת לבן הזוג "מה שהוא רוצה" אבל לתת באמת, מכל הלב. כי האושר של בן הזוג גם חשוב.
 

shirpan

New member
מסכימה איתך במליון אחוז!

פשרות זה אחלה. והאושר של בן הזוג זה כל כך כל כך חשוב! ובאמת מכל הלב
 
למעלה