לפני זמן מה, הפטור ממע"מ בחבילות הועלה ל130 דולר. כל תומכי BB ממש התלהבו. קראתי היום שהורידו שוב ל75 דולר. זה טוב?

lemner40

Well-known member
ואני, הקטן, התנגדתי אז ואני שמח שהטפשות הזו תוקנה. מה יש לביביסטים להגיד?
אם ישראל היתה מדינה מתוקנת ונורמלית
זה היה לא תקין
אבל ישראל מדינה מושחתת ורקובה
ושום דבר לא מתפקד
אז כל דבר שישראלי יכול להרויח זה טוב
זה לא שאם יבטלו את זה
אתה תרויח שקל ממשהו אחר, או שירות יותר טוב
לא, את כל הכסף שהישראלים יפסידו כאן
יילך לחרדים ולמתנחלים

צריך להבין יש אלפי מוצרים בהמון תחומים שעולים בישראל בן פי 2 לפי 3 מהמחיר שלו בארצות הברית + משלוח
כל תוספי מזון, משחות שיניים, סכיני גילוח
מוצרי אופנה מותגיים
אותה חולצה עולה שליש דרך אמזון
זה לא המעמ שגונבים אותך
היבואנים בישראל מרויחים המון
ואין סיבה לעזור להם
 

boriska1

Well-known member
רק תיקון קטן: מכירה כמה שמאלנים מובהקים שקונים הרבה ברשת ושמחו מאד כשהפטור עלה.
איך זה קשור? אני לא שמאלני, אבל בהחלט קונה באי הרב וגם בעליאקספרס. אבל הממשלה החליטה החלטה שמאלנית וחזרה בה? ובלי ציניות, יש המון עסקים שרוצים וצריכים להתפרנס וזו תחרות לא הוגנת. גם אם שילמת 80 שקל למחט פטפון ובעליאקספרס קנית ב8.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא ענין של טוב או לא טוב. זה צביעות במידה רבה. יש שיקולים כבדי משקל מדוע לא לאפשר את העלאת הפטור. אבל המשמעות היא פגיעה ביוקר המחיה (כלומר יוקר מחיה מתמשך בקטע הזה וביטול פתרון יחסי).

הממשלה החליטה החלטה שמאלנית וחזרה בה?
יש קטע מגניב במחנה הלאומי (קרי בקואליציה הנוכחית), שקורה לעתים שלא כולם חושבים בדיוק את אותו הדבר ויש להם, רחמנא לצלן, דעות שונות בנושאים שעל הפרק. אז בעניינים מסוימים מטילים משמעת קואליציונית, אך לא תמיד. כשזה לא קורה כל אחת ואחד מצביע כראות עיניו והבנתו. נורא מוזר, אני יודע. לא ברור מהיכן נולד הרעיון הזה, ועוד במדינה דמוקרטית! אבל בכל זאת, כך מתרחש מעת לעת וזה בסדר גמור (מבחינה זו) ויש אפילו שיאמרו מבורך.

יש המון עסקים שרוצים וצריכים להתפרנס וזו תחרות לא הוגנת. גם אם שילמת 80 שקל למחט פטפון ובעליאקספרס קנית ב8.
אם יש מוצר ולא משנה איזה שבמקום X עולה 8 ש"ח ובמקום Y למשל 80, יואיל נא מקום Y להוזיל את המחיר ולהפסיק לנסות להתעשר על חשבון לקוחותיו.
 

boriska1

Well-known member
אם יש מוצר ולא משנה איזה שבמקום X עולה 8 ש"ח ובמקום Y למשל 80, יואיל נא מקום Y להוזיל את המחיר ולהפסיק לנסות להתעשר על חשבון לקוחותיו.
הוא לא יכול. זו דוגמה שהבאתי מהדיון הקודם של המשתפרת. במקרה זה מוצר שמעטים מאוד מזמינים, הוא צריך להחזיק מלאי "מת".... הוא משלם מע"מ,מסים אחזקת מבנה ועוד. ולא היה קורה כלום אם במקום 8 שקל 10 שקלים.
 

משתפרת1

Well-known member
הוא לא יכול. זו דוגמה שהבאתי מהדיון הקודם של המשתפרת. במקרה זה מוצר שמעטים מאוד מזמינים, הוא צריך להחזיק מלאי "מת".... הוא משלם מע"מ,מסים אחזקת מבנה ועוד. ולא היה קורה כלום אם במקום 8 שקל 10 שקלים.
אם הפער הוא בין 8 ל-10 שקלים לא הייתי טורחת לבזבז את זמני על כניסה לאפליקציה או לרשת ובהמשך על נסיעה לנקודת החלוקה של החבילות.
חיפשתי כיסוי-ארנק לפלאפון שלי. מצאתי ברשת במחירים של בין 150-170 ש"ח. באקספרס מצאנו אותו ב- 13 ש"ח כשהמשלוח היה חינם. הכיסוי-ארנק למכשיר של האיש שלי היה "יקר" ממש (הכל יחסי), 20 ש"ח. הארנק שלי מתפקד כבר 14 חדשים ונראה מצוין, כך שלא מדובר באיכות פח.
 

SupermanZW

Well-known member
זה יפגע בעסקים בישראל.
שילמדו לא להיות חזירים. נא לא לשכוח שבקניות ברשת משלמים דמי משלוח, בקניות בחנות לא. אם ילמדו לא להיות חזירים ימכרו יותר בחנויות פיזיות מאשר באינטרנט,בנוסף לכך אנשים מעדיפים לקבל מוצר מיד ולא להמתין לו ימים עד שבועות.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
שילמדו לא להיות חזירים. נא לא לשכוח שבקניות ברשת משלמים דמי משלוח, בקניות בחנות לא. אם ילמדו לא להיות חזירים ימכרו יותר בחנויות פיזיות מאשר באינטרנט,בנוסף לכך אנשים מעדיפים לקבל מוצר מיד ולא להמתין לו ימים עד שבועות.
איך הם חזירים?
דוגמה קטנה.
בעלי עסקים ניקח לדוגמה בית קפה.
הקפה קפסוליה עולה בבית עד שקל, עם חלב בלי חלב זה עוד כמה אגורות.

בבית קפה,
עולה למקום , תשלום למלצר, למצרכים, מים חשמל ארוננה, נקיון ועוד.
נעבור לדוגמה בינונית.
חנות בגדים בקניון מול חנות בשוק, למי יש יותר הוצאות?
בעל חנות בקניון יכול למכור במחיר השוק?
 

SupermanZW

Well-known member
איך הם חזירים?
דוגמה קטנה.
בעלי עסקים ניקח לדוגמה בית קפה.
הקפה קפסוליה עולה בבית עד שקל, עם חלב בלי חלב זה עוד כמה אגורות.

בבית קפה,
עולה למקום , תשלום למלצר, למצרכים, מים חשמל ארוננה, נקיון ועוד.
נעבור לדוגמה בינונית.
חנות בגדים בקניון מול חנות בשוק, למי יש יותר הוצאות?
בעל חנות בקניון יכול למכור במחיר השוק?
תראי, ברור שלעסק יש הוצאות והוא צריך גם להרוויח כדי להמשיך להתקיים, אבל צריך גם לקחת דברים בפרופורציה. בבית קפה משלמים לא רק על הקפה,אלא גם על החוויה והשירות וזה מגולם במחיר הקפה. אז נכון שמחיר הקפה שמכינים בבית הוא מקסימום שקל, אבל בחוץ המחיר צריך להיות מקסימום 3 שקלים, הרי התקורה היא לא פי 3 אלא פחות מכך.

אני קונה קפה בWendy's בדולר קנדי אחד, זה 2.08 ש"ח, ותהיי בטוחה שהם לא מפסידים על הקפה שאני קונה, אז די. צריך לחשוב על פרופורציות ולא להאמין לבכיינים.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
תראי, ברור שלעסק יש הוצאות והוא צריך גם להרוויח כדי להמשיך להתקיים, אבל צריך גם לקחת דברים בפרופורציה. בבית קפה משלמים לא רק על הקפה,אלא גם על החוויה והשירות וזה מכולם במחיר הקפה. אז נכון שמחיר הקפה שמבינים בבית הוא מקסימום שקל, אבל בחוץ המחיר צריך להיות מקסימום 3 שקלים, הרי התורה היא לא פי 3 אלא פחות מכך.

אני קונה קפה בWendy's בדולר קנדי אחד, זה 2.08 ש"ח, ותהיי בטוחה שהם לא מפסידים על הקפה שאני קונה, אז די. צריך לחשוב על פרופורציות ולא להאמין לבכיינים.
קפה בנוני בארץ עולה 12 שח.
ולדעתי המחיר טוב, ואחרי כל ההוצאות, ביטוח לאומי מע"מ מס הכסה, משכורות לעובדים , מאמינה שישאר לזכיין רווח להתפרנס.
 

SupermanZW

Well-known member
קפה בנוני בארץ עולה 12 שח.
ולדעתי המחיר טוב, ואחרי כל ההוצאות, ביטוח לאומי מע"מ מס הכסה, משכורות לעובדים , מאמינה שישאר לזכיין רווח להתפרנס.
12 ש"ח לכוס קפה זה סופר מוגזם. במסעדות שאני אוכל בהן, לא מזון מהיר, אלא Mid range, קפה איכותי עולה C$3.25 אבל עוד לפני שאני מרוקן את הכוס שואלים אותי אם אני רוצה עוד וממלאים לי כמה פעמים שאני רוצה, בלי הגבלה. C$3.25 זה 6.76 ש"ח.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
12 ש"ח לכוס קפה זה סופר מוגזם. במסעדות שאני אוכל בהן, לא מזון מהיר, אלא Mid range, קפה איכותי עולה C$3.25 אבל עוד לפני שאני מרוקן את הכוס שואלים אותי אם אני רוצה עוד וממלאים לי כמה פעמים שאני רוצה, בלי הגבלה. C$3.25 זה 6.76 ש"ח.
עוברת לגור בקנדה.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
תראי, ברור שלעסק יש הוצאות והוא צריך גם להרוויח כדי להמשיך להתקיים, אבל צריך גם לקחת דברים בפרופורציה. בבית קפה משלמים לא רק על הקפה,אלא גם על החוויה והשירות וזה מגולם במחיר הקפה. אז נכון שמחיר הקפה שמכינים בבית הוא מקסימום שקל, אבל בחוץ המחיר צריך להיות מקסימום 3 שקלים, הרי התקורה היא לא פי 3 אלא פחות מכך.

אני קונה קפה בWendy's בדולר קנדי אחד, זה 2.08 ש"ח, ותהיי בטוחה שהם לא מפסידים על הקפה שאני קונה, אז די. צריך לחשוב על פרופורציות ולא להאמין לבכיינים.
קח זמר שמופיע בקסריה, הכרטיס עולה ללא הנחות כ-200 ₪, כמה נשאר לדעתך מה200 שח נטו לזמר?
לא לשכוח שבזכות הזמר מתפרנסים כמה עשרות אנשים.
 

SupermanZW

Well-known member
קח זמר שמופיע בקסריה, הכרטיס עולה ללא הנחות כ-200 ₪, כמה נשאר לדעתך מה200 שח נטו לזמר?
לא לשכוח שבזכות הזמר מתפרנסים כמה עשרות אנשים.
יאללה, אזרום איתך, בואי נניח שלזמר נשאר רק 20 ש"ח נטו (לא הגיוני, אבל נניח, לצורך הדיון) ונניח שהוא מופיע רק מול 500 איש, הופעה סופר קטנה, ואז הוא עשה 10000 ש"ח נטו, בשעה אחת, ככה, חפיף. בואי נניח שלזמר המסכן הזה יש רק הופעות קטנטנות כאלה והוא מופיע רק פעם בשבוע,אז הוא עושה 520000 ש"ח נטו בשנה מההופעות המסכנות האלה, לא כולל אלבומים, לא כולל סינגלים, לא כולל אירועים.

עכשיו, למה זה לא הגיוני? כי כרטיס בהנחה עולה 100, אז מה, על אלה הזמר מפסיד? נטו זה חצי מברוטו בערך,לפי זה על כל כרטיס בהנחה הזמר צריך להפסיד 30 ש"ח, והרי זה לא יכול להיות שיסכים לצאת מופסד.
 

SupermanZW

Well-known member
מי יכול להסביר איך זה שלמרות התחזקות השקל שגרמה לשער החליפין של הדולר להיות 2.8 ש"ח לדולר מחירי המוצרים המיובאים לישראל עלו?

די עם מנטליות הקורבן! תפסיקו להצדיק את החזירות של העסקים ולהשלות את עצמכם שלמי שיש עסק אינטרנטי אין הוצאות. מה לעזאזל קורה לכם? כל הישראלים שעדיין בישראל סובלים מתסמונת סטוקהולם?
 
למעלה