לפי ההסכם הקואליציוני מרב מיכאלי - לתחבורה ! ברכותיי.

Ccyclist

Well-known member
אם יצא לפועל אז צריך למצוא דרך לסיים מילים באופן ללא מגדר.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
אני רק מדמיין מה הולך לקרות לכריזה ברכבת...

לדעתי יש שלוש אופציות:

1. סיומות חדשות על בסיס עברי, ארמי ,ערבי ואולי גם אנגלי. ריבוי "ין" ארמי למשל הוא אמנם זכר אבל מרוכך לעומת "ים" עברי. כנ"ל סיומת א ארמית בזכר (מלכא, כלבא) שהיא בזכר אבל שונה מספיק מהעברית. הריבוי האנגלי S או ס קיים בשימוש נרחב במילה טרנסג'נדרס.

2. סיומות גימאטריות. שפת מכונה די מסורבלת. זכר+נקבה÷2=ממוצע גימאטרי. צריך כלל שיעגל חצי (0+ה= 2.5 אז לא ברור אם התשובה ב, ב וחצי, ג, או איך מייצגים שברים בגימאטריה.

3. הפשטה וזניחת צורות ארוכות. חוסר המגדריות של האנגלית היא תוצאה של זניחת סיומות ובחירה באופציות הקלות. בעברית המודרנית יש תופעה של זניחת הטיות מסובכות בגוף שלישי נקבה ושימוש בזכר. אפשר להחליט שהצורה הפשוטה ביותר מתייחסת לשני המגדרים תוך נטישת הצורות המסובכות. לרוב זה אומר התייחסות בצורות שנחשבות כיום זכר, אבל בתפילות בארמית מתייחסים לאל בצורה הפשוטה "את".

באנגלית הפמיניסטיות היו צריכות לערוך כמה שינויים מינוריים כמו השמטת הסיומת man מכמה שמות מקצוע והעדפת השימוש במילים ניטראליות כמו Person, Individual, operative, worker, monarch שאין להן מגדר מובנה. כמו כן נהוג להציג תיכנון הנוגע לאדם שלישי כ "Their" הרב מגדרי שאינו מצביע על כמות במקום "his / hers" למשל " A passenger must show their ticket " שאין בו מגדר לא לנוסע/ת, לא לשייוך שלו/שלה ולא לכרטיס.

דוברי אנגלית תמיד מתרעמים על מגדרי חפצים דוממים בשפות זרות, קודם כל כי זה מסרבל את ההתייחסות עם כל ההטיות שצריך ללמוד לפי המגדר והמספר, ושנית בגלל שהחפצים האלו אינם באמת זכר או נקבה אלא חפצים דוממים אז למה צריך את כל זה על דבר שאינו קיים.
 

קו 415

Active member
זה לא בהכרח אומר שיהיה יותר טוב
אזכיר שישראל כץ התמקד באופן מדהים בקידום תשתיות (חוץ מהמסילה הרביעית והחשמול שאין עליו גזירת סרטים).
סמוטריץ הגיע למשרד הבין את העבודה ונתן גם את הצד שלו למשרד עם דלת פתוחה לציבור(ניסיתי את זה)
הגיע מירי רגב, והתעסוקה עם פופליזם ומינויים, וקצת תחבורה.
מירב מיכאלי לא בהכרח תחזיר את משרד התחבורה למשרד שמוביל בקידום התשתיות והתחבורה הציבורית בארץ. אך היא כנראה לא תהיה גרועה יותר במינויים פוליטים
 
למעלה