"לעצור את אלימות המתנחלים"

"לעצור את אלימות המתנחלים"

"לעצור את אלימות המתנחלים"
נכתב ע"י: אריאל שמידברג

מומחים קבעו כי "על ישראל לבצע הקלות במחסומים ולעצור את האלימות המילולית והפיזית של מתנחלים נגד פלשתינים"

"על ישראל לבצע הקלות במחסומים ולעצור את האלימות המילולית והפיזית שמפעילים מתנחלים נגד הפלשתינים". כך קבעה ועדת האו"ם נגד אפליה על-רקע גזעי. סוכנויות הידיעות מסרו, כי הוועדה קובעת כי יש לשקול מחדש את האמצעים בהם נוקטת ישראל כדי למנוע פיגועי התאבדות בשטחה. זאת, על-מנת להימנע מאפליה נגד ערביי ישראל והפלשתינים בעזה ובגדה המערבית.

18 מומחים עצמאיים בוועדה, שבודקת 13 מדינות בסדרת פגישות שנמשכו כארבעה שבועות בז´נבה, קבעו גם כי על ישראל להפסיק לבנות מחסומים ביהודה ושומרון, ולחדול מבניית גדר ההפרדה. עם זאת, חשוב להדגיש כי המלצותיה של הוועדה אינן מחייבות את ישראל מבחינה חוקית.

בנוסף, הביעו חברי הוועדה דאגה נוכח אי-השוויון בחלוקת מקורות המים בין ישראלים לפלשתינים, יחס לקוי בהריסת בתים של פלשתינים ו"הכחשת זכויותיהם של פלשתינים רבים" לחזור לאדמתם. עוד קבעו המומחים כי "תלונות נבדלות של ערבים ויהודים בפשעים זהים גרמו לענישה חמורה יותר כלפי הפלשתינים". כמו כן, ציינו חברי הוועדה כי מספר גבוה של תלונות שהוגשו על-ידי ערביי ישראל נגד שוטרים אינן נחקרות באופן ראוי, וכי אזרחים ערביים רבים סובלים מאפליה בקבלה לעבודה, מה שמשפיע שיעור אבטלה גבוה במגזר.

הוועדה התייחסה גם לעבודות שמבצעת ישראל באזור מעלה המוגרבים בהר הבית שבירושלים, ואמרה כי על ישראל לוודא כי עבודות הבנייה "לא יפגעו במסגד אל-אקצה או בגישה אליו".

לפי הדוח, ישראל טענה בתגובה לממצאים כי אשרור העקרונות שמתקבלים בוועדת האו"ם נגד אפליה על-רקע גזעי אינם חלים על שטחי הרשות הפלשתינית, אך חברי הוועדה דחו עמדה זו. שגריר ישראל באו"ם בז´נבה, יצחק לבנון, אמר לחברי הוועדה בחודש שעבר כי חיוני להבין את האיומים הביטחוניים עימם מתמודדת מדינת ישראל בטרם מסיקים מסקנות.

עודכן ב- 09/03/2007 23:05:00
 

שלדר

New member
תרשום אותי, אני בעד!

כאילו , מי שמתנגד לכותרת הנ"ל הוא בעד האלימות?
ומי יעצור את האלימות? הממשלה הנוכחית? איך?
הם עסוקים מידי בלשמור על התחת של עצמם
 

סוהי

New member
גמני בעד...כמובן../images/Emo70.gif

והפיתרון לכך הוא ללא ספק - הפסקת הטרור והאלימות הפלשתינאית...בעיני רקטה המשוגרת לעבר בית ספר גרועה עשרת מונים משרמוטה מכוערת ככל שתהיה או ממחסום המנסה לאתר אישה בהריון הנושאת על ביטנה חגורת נפץ בת יומה....
 
אתה עדיין לא השכלת להבין

שאין שום משוואה מקבילה בין רצחנות הפלשתינים לבין "אלימות" המתנחלים כלפיהם. מה שאתם רואים בטלויזיה שלכם אלה כתבות יזומות ומזמינות שהמתנחלים נופלים בהם בפח פעם אחר פעם. את הפרובוקציות של הפלשתינים כמובן מסתירים ומבליטים את התגובה של המתנחלים. מבחינת האזרח הישראלי הוא אינו רואה כבר את הפיגועים והרצח ביהודים כמשהו חמור ביותר. האזרח הישראלי הממוצע בוודאי זה שיושב בבטחה במרכז מדינת ישראל התרגל כבר לפיגועים. בזמנו כתבתי שהיעדר תגובה ישראלית הולמת לטירור המתאבדים או לטירור הרקטי יביאו למצב שהאיזור יתרגל לכך ויציב את רף המשוואה בין התנהגות הפלשתינים והיהודים באותו הלוול. בעיני ישראלי שמעמיד את התנהגות היהודים בארץ ישראל ככובש אכזר של עם מסכן וכבוש מסוכן בהרבה יותר מאשר אותה רקטה מתפוצצת בשדרות או קטיושה של החזבאללה מתפוצצת בחיפה. האוייב הגדול ביותר שלכם זה השמאל שכל הזמן מפיץ שקרים ועלילות דם באירופה וארה,ב כל פעם שנדמה שהעולם קצת מבין את הבעייה שלכם ומחזיר את השנאה והאנטישמיות נגד העם היהודי ונגד ההתיישבות בארץ ישראל.
 

סוהי

New member
אני השכלתי להבין...

אם תעיין שוב בדברי אולי תבין גם אתה מה שאני הבנתי...אבל אתה נתון רחוק בפנטזיית אמריקה שלך,לכן קשה לך - את זה אני מבין...
 

אלי.

New member
פרץ, פרץ יעצור את האלימות.

אחרי שכבר גמר בהצלחה לפנות את כל המאחזים הבלתי-חוקיים, הוא יתפנה לבער את האלימות של המתנחלים כלפי הפלשתינאים. איזה מזל שיש לנו שר בטחון נפלא שכזה. מה היינו עושים בלעדיו ?
 

אלי.

New member
לא טוב שהיום הוא עסוק.

מה פתאום היום ? בגלל זה, מחר עלול אורלב להגיש אי-אמון על רקע חילול שבת.
 

אלי.

New member
יתפנה, תרתי משמע ?

או אולי תלתי-משמע ? אינשאללה. לאלוהי הארגזים פתרונים.
 

אלי.

New member
לעתים נדמה שמאז נובמבר

לא היה ה-29 חשוב כ"כ להמשך דרכה של המדינה היהודית
 

אלי.

New member
"עם כל הצעעעעער שבדבר"

הרי לא חשבנו לרגע שלכל צמרת המפלגה יתיישר השכל. היהפוך פואד עורו וברק חברבורותיו ? הפריימריס הם חיינו.
 

אלי.

New member
סביר להניח.

הרי אף אחד שם לא מתכוון לתת 100 ימי חסד לאף אחד אחר.
 

שלדר

New member
אם זה היה תלוי בפרץ...

אבל לא! זה תלוי בראש ממשלה היושב במכונית ריקה! מצטער, הגיע הזמן לרדת מפרץ למרות שזה נוח...להסתלבט עליו... ולהביט על המחדלניק האמיתי! רגע אחרי שילך, שגם פרץ ילך לכל הרוחות! שבת שלום
 
למעלה