לעורר אהבות ישנות

טוב, הגיע הזמן לעורר אהבות ישנות

אחלה פורום יש לכם פה, מקווה להתארח בכבוד :) המלצה על מקל ? סוגים? אישית אני מעדיף את הכהים יותר - (רוזווד לא?) מה היתרונות וחסרונות של כל אחד מהסוגים?
 

9ball master

New member
לגבי מקל...

מה אתה משחק פול או סנוקר ? לכל משחק יש מקל בעל אופי שונה. רוזווד זה שם משפחה של קבוצת עצים אשר כוללת הרבה סוגי עצים ותת סוגים אבל רובם בעלי צבע חום אדמדם. בהרבה מקרים (כאשר מדובר במקל זול) צבע המקל הוא לאו דווקא צבע העץ האמיתי אלא צביעה של עץ אחר (בדר"כ מייפל) או כיסוי עם מדבקה. לגבי יתרונות וחסרונות - בעיקרון לעצים שונים יש משקל שונה ועל ידי שימוש בסוגים שונים של עץ ניתן להגיע למשקל רצוי וכן לנקודת שיווי משקל רצויה, אלו שני פרמטרים אשר הם אינדוידואלים ומה שמתאים לך לא בהכרח יתאים למישהו אחר. מעבר לכך השימוש בסוגי עצים שונים הוא למטרות אסטטיות בלבד. החלק שבאמת חשוב במקל הוא ה shaft - החלק הדק של המקל וה tip - אותה חתיחת עור בקצה המקל אשר היא בעצם נקודת המפגש בין המקל לכדור. אם תרצה עוד עזרה בבחירת מקל וכן בקניית מקל, אשמח לעזור 9ball master
 
אני משחק סנוקר. אני אישית מעדיף

כמו שאמרתי את המקלות עם ה"פסים" השחורים, אני מניח שמדובר על רוזווד. אני פחות אוהב מייפל, אלה כבדים יותר אם אני לא טועה. בכל מקרה אשמח ליותר אינפורמציה בנושא.
 

9ball master

New member
אנטומיה של מקל סנוקר

רוב מקלות הסנוקר בנויים בשיטה קלאסית שנקראת full splice, שבה מחברים שני סוגי עץ שונים אחד לשני כאשר כל חלק חתוך בצורת זיג זאג. החלק העליון של המקל, ה shaft עשוי בדרך כלל משני סוגי עץ, או מייפל או עץ שנקרא באנגלית ash (אין לי מושג איך קוראים לו בעברית) - זהו העץ "עם הפסים השחורים) עץ זה מתאים יותר למקלות סנוקר מאשר לפול וכל המקלות המקצוענים משתמשים בו, הלק התחתון עשוי מסוגים שונים של עץ כאשר מה שמכתיב ליצרן במה להשתמש הוא בדרך כלל הנושא האסטטי. האורך הסטנדרטי של מקל סנוקר הוא 57 אינטש', ניתן בהזמנה מיוחדת להזמין אורכים שונים אך אם אתה בגובה ממוצע אז אין צורך. המשקל המומלץ למקל סנוקר נא בין 17 ל 18 אונקיות (482 - 510 גרם) ה tip המומלץ למקל סנוקר הוא טיפ רך, רוב מקלות הסנוקר באים עם טיפ רך של חברת elk master. ההבדל העיקרי בין מקל שעולה 200 ש"ח לבין מקל שעולה 3000 ש"ח הוא בתהליכים שהעץ עבר על מנת לייצב אותו בכדי למנוע שהוא יתעקם בעתיד, אך כל מקל יתעקם אם לא תשמור עליו בצורה נכונה.
 

9ball master

New member
תוספת

כל הנאמר לעיל נכון אך ורק למקלות סנוקר, כשזה מגיע למקלות פול העניינים מתחילים קצת יותר להסתבך
 
אוקיי, הגיוני שזה ash (אשא בעברית)

לגבי המשקל, אם רשום 18oz אז לזה אתה מתכוון באונקיות? מה היתרונות והחסרונות במקל קל מול כבד? אני אישית מעדיף קל יחסית אבל לא סגור על זה. יש לי הרגשה שעם מקל כבד תהיה יותר עוצמה למכה ואולי המכה תהיה יציבה יותר...?
 

9ball master

New member
משקל המקל

כאשר מדברים על ביליארד (גם סנוקר) אז זה לא נכון לדבר על עוצמה אלא על מהירות, המהירות שבא ינוע הכדור הלבן היא פונקציה ישירה למהירות שבה המקל ינוע לעבר הכדור הלבן, המקל ינוע במהירות שהיד שלנו תניע אותו, עכשיו תחשוב שהמקל זה משקולת שמחוברת לנו ליד, מתי נוכל להוזיז את היד מהר יותר? כאשר יש לנו משקולת קלה או כבדה? מקל קל יאפשר לנו להניע את הכדור הלבן במהירות וחופשיות יותר גדולה. עכשיו תשאל למה לא לשחק עם מקל של 10oz (אונקיה בעברית - ounce או oz באנגלית ), התשובה היא ש: א. לא ניתן לייצר מקל באורך מלא במשקלים כל כך קלים ללא סיכון עמידות העץ בלחץ שמופעל עליו תוך כדי משחק) ב. על מנת לפתח את ה"רגש" למכה אנחנו אמורים עדיין להרגיש שיש לנו משהו ביד שנותן לנו feedback כל אחד מאיתנו שונה אחד מהשני במה שנוח לנו ואיך אנחנו מרגישים את המכה לכן ניתן להשיג מקלות במשקל שונה, תנסה ללכת לפי הכלל הבא: המשקל שמתאים לך הוא המשקל הכי קל שאתה עדיין מרגיש נוח עם המקל. עליך לנסות מקלות במשקל שונה לפני שאתה קונה, לכן כדי להכנס לאולם ביליארד או לחנות ולנסות מקלות שונים.
 

9ball master

New member
בסכום הזה....

בסכום הזה לא תוכל לעשות הרבה, כמה נקודות שיש לזכור שקונים מקל דרך האינטרנט או בחנות בחו"ל ושושים משלוח לארץ: 1. יש לשלם דמי משלוח - שעלולים לעלות הרבה כסף 2. יש לשלם מכס ומע"מ כלומר לא ישאר לך הרבה כסף למקל עצמו. בסכום הזה תקנה משהו בארץ, יש מקלות של חברת dufferin (קנדי) שעשויים מעץ ash והחלק התחתון הוא rosewood בעלות של סביבות 500 ש"ח, זה בין המקלות היותר טובים שניתן לקנות בארץ, יש לי אחד כזה שקיבלתי מתנה (ועוד אף פעם לא שיחקתי איתו, אני יותר בקטע של pool) והוא נראה לא לא רע בכלל. אני עדיין חושב שאם מישהו בקטע של סנוקר ורוצה לפנק את עצמו אז שיילך על הטוב ביותר וזה מקל של John Parris www.parris-cues.co.uk
 
אני מייבא באופן פרטי כבר כמה שנים

מחו"ל. אם המקל רשום כפחות מ50$ אז אין מכס ואין מע"מ. משלוח כמובן יש. האם החיהור של מקל 2 חתיכות מכביד עליו יותר ממקל חתיכה אחת? ?
 

9ball master

New member
לא כדאי

בסכום שאתה מעוניין לקנות לא כדאי להביא מחו"ל, מה שתקנה שם יהיה באותה רמה של המקלות הסינים או הקנדי שאתה יכול לקנות בארץ במחירים שנעים מ 300 עד 1000 ש"ח יש מספר יצרני מקלות סנוקר שושים מקלות טובים וגם יפים אך שוב זה קצת יקר, אפשר לקנות מקלות טובים מאד בסביבות ה 150-200 פאונד. לגבי נקודת החיבור (joint)- מקלות סנוקר שני חלקים מתחלקים לשני סוגים: 1. נקודת החיבור האמצע המקל 2. נקודת החיבור ב 3/4 המרחק של המקל מהסוף - בדר"כ 16 אינטש מהקצה האחורי בין שני הסוגים יש הבדל באיך שהמקל "מרגיש" כלומר הוא ירעד בצורה שונה וכו' המחבר (joint) מוסיף משקל אך היצרנים דואגים לאזן את המקל למשקל הרצוי וכן למקם את נקודת שיווי המשקל במקום הרצוי. רוב השחקנים המקצועיים משחקים עם מקל מהסוג השני, ישנה טענה כי מקל מסוג זה מרגיש יותר כמו מקל העשוי חלק אחד. היתרון של מקל עם מחבר באמצע המקל הוא שהוא יותר נוח לנשיאה כי הוא נכנס לתיק קצר יותר. בחלק מהמקלות ישנה הברגה מאחור על מנת להבריג מאריך למקל, זוהי עוד אופציה שאתה צריך לשקול האם אתה רוצה מקל שניתן להאריך - חשוב למי שמשחק על שולחנות 12 פיט (למרות שיש מאריכים "שמתלבשים" על המקל ומתאימים לכל מקל)
 

9ball master

New member
יש עוד מקומות

1. ביליארד סנטר - דרך השלום 22 ת"א, אם תכנס לאתר שלהם ( www.billiard.co.il ) אז תוכל להדפיס קופון שיתן לך הנחה 2. במועדון הקיוז שברחוב אבן גבירול (בבנין המאה, מה שהיה פעם השקם) הם הביאו קצת מקלות ויש להם מקל סנוקר שנראה לא רע ואם אני לא טועה אז הוא עולה בסביבות ה 300 שקל
 

9ball master

New member
חשוב בקניית מקל

1. לבדוק טוב טוב שאין על המקל שריטות או מכות (שקעים) בעץ. 2. לגלגל את המקל על השולחן כשהוא מורכב וכן כל חלק בנפרד על מנת לוודא שאף חלק לא עקום. ה"מקצוענים" שעובדים במקומות הנ"ל לא כל כך יודעים מה הם עושים והם ימכרו לך כל מקל פגום שיש להם מבלי לשים לב (או שזה בכוונה מה שעוד יותר מסריח)
 

9ball master

New member
תוספת

שכחתי כמה דברים: 3. לוודא שהמקל מוברג באופן חלק וכשהו מחובר אז ששני החלקים תואמים בצורה מושלמת ושלא מרגישים את החיבור כאשר מעבירים עליו את היד. 4. שה ferrule (טבעת המתכת בקצה ה shaft) יושב כמו שצריך, שהוא לא זז וגם שהוא לא דק יותר מהמקל אלה באותו עובי ושוב כאשר מעבירים את היד לא מרגישים שינוי בעובי. 5. שהטיפ מודבק טוב ולא נראה שהוא יעוף אחרי שני מכות, תבקש להכות קצת עם המקל על מנת להרגיש אותו (בביליארד סנטר ניתן להכות עם מקלות התצוגה) 6. שהגומיה בתחתית המקל (במקלות שאין הברגה עבור מאריך) יושבת כמו שצריך ולא עומדת ליפול. 7. במקל עם הברגה למאריך - לחבר מאריך גם אם אתה לא קונה מאריך רק על מנת לבדוק את תקינות ההברגה למקרה שאתה כן קונה מאריך או תקנה בעתיד. חשוב: על מנת לשמור על המקל בצורה טובה יש לקנות לו תיק טוב, על תתקמצן בקטע הזה. הבעיה היא שאין תיקים ברמה גבוהה בארץ (רמת הגנה על המקל, לא רק יופי) אל תקנה נרתיק כך, התיק שיספק הכי הרבה הגנה (ממה שניתן לקנות בארץ) זה תיק מזוודה, הוא לא כל כך נוח לנשיאה אן הוא יגן על המקל הכי טוב. בהצלחה בקניית מקל.
 

9ball master

New member
the tip

הטיפ הוא אחד החלקים החשובים במקל. בדר"כ אין מקלות סנוקר אם טיפ מתברג (זה קיים יותר במקלות פול פשוטים) ואם יש אז לשמור מהם מרחק כמו מאש בשדה קוצים :) יש לקנות אך ורק מקל עם טיפ מודבק. בדר"כ כאשר קונים מקל הטיפ קצת שטוח ורצוי לעגל אותו אך לא יותר מידי. הטיפים על מקלות סנוקר הם בדרך כלל רכים (מומלץ לסנוקר) דבר המקנה יותר שליטה במכה, החסרון של טיפ רך הוא שממכה למכה הוא מעבד צורה, הוא משטטח ומקבל גם צורת פטריה ולכן יש לתחזק את הטיפ ולשים לב לצורה שלו ומידי פעם יש לעצב אותו מחדש. לאחר תקופה מסוימת (תלוי כמה אתה משחק) שהטיפ כבר שחוק יש להחליף אותו, אם טיפ לא יוחלף בזמן המקל עלול להנזק.
 

9ball master

New member
עם דבק...

לאן אתה ממהר, הטיפ שבא עם המקל יחזיק לך מעמד לפחות שנה, וכשתצטרך להחליף טיפ תפנה אלי ונפנה אותך לאדם הנכון שעושה את העבודה הכי מקצועית בארץ
 
למעלה