לסיכום:אני מזמינה את קוראי אנגלית

לסיכום:אני מזמינה את קוראי אנגלית

לפנות לאנציקלופדיה של הנלפ של דילטס במושג gestalt theory & gestaly therapy ותגלו מאיפה בנדלר "המציא" את רוב הטכניקות שעליהן הדביק שמות מפוצצים.ריבקה
 
איזה מיקום אלגנטי להודעה

בטח לא שמעת משהו על זה שבנדלר בעצם הוא -הוא- (הוא) הוו שכתב או שיכתב את ספריו האחרונים (והמסודרים להפליא) של פריץ פרלס ("אבי תורת הגשטאלט"??) בעוד זה היה,מה שנקרא, על ערש דווי ?
 
ריבקה

למירב הבנתי, הויכוח הוא לא על מי שהמציא את השיטות אלא מי שייעל אותן. ובתכל'ס, כל מה שבנדלר וגרינדר עשו - והם טענו זאת מההתחלה - זה לבחון אנשים מסוימים שהשיגו תוצאות מרשימות וללמוד איך הם עשו זאת... כדי לפרק את היכולות האלו לאסטרטגיות שאפשר ללמד, הם השתמשו בתאוריות וכלים מתחום הבלשנות, הפסיכולוגיה הקוגנטיבית, גשטאלט והמדע הבדיוני הפופולרי. התרומה שלהם לא היתה ב"רעיון" חדש אלא בעובדה שNLP הוא בעצם תחום שלא קיים בזכות עצמו, אלא בוחן תחומים אחרים ולומד את האסטרטגיות בהם. לכן דימיון מודרך לא יהיה אפקטיבי עבור צלף בצבא אבל NLP כן. וNLP יהיה פחות מעניין לילד חולה סרטן מדימיון מודרך. וכן הלאה. אני באופן אישי חושב שבנדלר הוא שקרן פתלוגי, אבל רק עבור מה שהוא הציע לעולם שזו גישה של למידה גמישה, רק על זה מגיע לו קרדיט רציני מאוד. מעבר לזה, במקומך הייתי נזהר מלצטט ספרים של NLP, כי יש כל כך הרבה מהם שסותרים אחד את השני, ולמי תאמיני?
 

DARKban

New member
חוצמזה...

לא נמאס לכם מכל המריבות המטופשות בסגנון של "מי יותר טוב הגברים או הנשים" ו"של מי השיטה יותר טובה דמיון מודרך מול NLP" או "את מי אני מעריץ יותר מבני הזוג רטר"??? מה ההגדרה של דילטס לחוסר בגרות?
 
חוסר בגרות=

אינפנטיליות. משהו אומר לי שזו לא שאלה לתשובה. היי, יש שאלה לתשובה ושאלה לשאלה?
 
1)הציטוט היחיד הוא מDilts

2)אין לי ויכוח עם כל מה שכתבת כאן,להוציא את הקביעה על יעלותה של הדימיון מודרך,שעושה לא רע בכלל גם בסרטן.אני לא טוענת שבנדלר וגרינדר לא טרמו,אני מתקוממת שהופכים אותם לממציאי הגלגל.לולא הערכתי את תרומתם לא הייתי טורחת להעמקת הגישה שלהם,ואת ספריהם קראתי הרבה לפני שהגעתי לרטר!!!לילה טוב.ריבקה
 
למעלה