למשכן נכס על מנת לקחת משכנתא

REGINALE

New member
היי, האם ניתן למשכן *רבע מנכס קיים* (שזה החלק היחסי שמגיע כירושה עתידית בין האחים) על מנת לקחת משכנתא?
והאם זה מחייב את שאר האחים/ ההורים להיות "שותפים" רשומים על המשכנתא?
תודה :)
 

82little

Active member
מצב מורכב ולא רצוי.
אכן החיוב על המשכנתא הוא אישי ויוטל רק עליך, אבל הנכס ממושכן כולו לטובת הבנק ותהיה רשומה הערת אזהרה על שם הבנק.
לדעתי זה מצב בעייתי בסיטואציה המשפחתית.
אבל לא כל המשפחות אותו הדבר, ויש מצבים. אני מניח שצריך לערב עורך דין ולשבת על המדוכה. אולי אם יש אמון מלא חותמים על הסכם מתאים אצל עורך הדין. ? מניח שיהיה צורך בהערת אזהרה לטובת האחים וההורים עם יפויי כוח מתאימים, כך שהלווה לא יכול למכור את הנכס, כמובן, ושהורים או אחים בעתיד יכולים בכל עת למכור את הנכס ולסלק המשכנתא, ושהפרעון יהיה חלקו של הלווה בירושה. משהו כזה. אישית, לא הייתי נכנס לסיטואציה כזאת. אבל לטובת שאר משתתפי הפורום כדאי לשתף וללמוד מהמקרה.
 

REGINALE

New member
תודה על תשובתך
המצב לא רצוי עבור הלווה?
אם כן, מאיזו סיבה?
(הוא לוקח משכנתא רק בגובה של החלק הירושה העתידי)
 

82little

Active member
ראשית, לא רצוי להורים ולאחים.יות מפני שהנכס כולו משועבד לבנק גם אם גובה המשכנתא הוא רק רבע משווי הנכס הנוכחי. אם לדוגמא, נניח, הלווה לא משלם את המשכנתא הבנק רשאי למכור את הנכס, ובדרך כלל זה יהיה גם במכירת לחץ כלומר פחות משווי השוק. הבנק יקבל חלקו אבל ההורים והאחים.יות לא יהיו מרוצים -- גם נכפתה עליהם מכירה הנכס וגם קיבלו בתמורה פחות מהשווי שניתן לקבל עליו במכירה רגילה.
שנית, לא רצוי ללווה להיכנס לסיטואציה שבה מוטל צל מסויים על הנכס כולו ורק הוא נהנה מן המצב ולא האחרים. זה מצב של חוסר איזון שיכול ליצור תחושות לא טובות, ולא רצויות אצלו וכמובן במשפחה בכלל.
לכן כתבתי שזה מצב מורכב ולא רצוי. לא רצוי כלכלית להורים ואחים.יות וגם לא רצוי רגשית ומשפחתית ביחסים בין כולם.
אבל גם ציינתי שכל זה בערבון מוגבל ובמסגרת שיחה בפורום. ברור שיש מצבים שונים, ואילוצים, ואולי גם אפשרויות כלכליות (למשל אין שום צפי לבעיות אצל הלווה ויש עוד כספים רבים אחרים והנכס עצמו הוא השקעה וכו' וכו'.. אז יש מצבים... ) ויש גם יחסים כאלה ואחרים, אז אולי יש מצב שכן הולכים על מהלך כזה ובסיוע משפטי מתאים.
בהצלחה.
 
למעלה