למי שמתעסק עם גיטרות..

trancelover

New member
בוא אני יסביר לך משהו פשוט

במקום להסתכל על כללללללל התגובות האלו, תקרא את השאלות הכלליות, שם למעלה שפותחות את הנושא, מה יותר מסובך.. לא אמרתי שם שאני נגן מצויין, לא תקפתי אףאחד, זה לא היה העניין בכלל.. שאלתי דברים אחרים לגמריי.. שתבין משהו, יש אנשים שלא לומדים תווים זה לא ממש משהו שממש מעניין לי, עכשיו, אם אני לאיודע לקרוא תווים זה אומר שאני לא יודע לנגן? אז זה מה שמיצת פה בהודעה הדפוקה, אז טעית.. כל הרעש אתם עושים אני בסה"כ מנסה ללמוד לקרוא תווים בסה"כ יש כמה שירים טובים של פינקפלוייד שבמקום שאני יתחיל לנחש לפי השמיעה איזה באיזה אקורד כל מיתר אמור ליהיות בכל קטע, פשוט יותר שאני יילך על הדיוק יותר יכנס לזה ישר וזהו
 

prophit

New member
אחי, לפני שלומדים איך לרוץ......

צריך ללמוד לזחול........... אתה מתעסק עם דברים שסתן יבלבלו אותך, תתחיל עם קלאסית נחמדה, תלמד אקורדים ממישהו שמבין קצת ויוכל להסביר לך את העיקרון, רצוי לקחת כמה שיעורים עם מורה או עם חבר שיכול ללמד ואחרי זה תחליט מה אתה רוצה לעשות עם עצמך.......
 

trancelover

New member
אבל למה אתה לא קורא ??

תקראא טוב ותראה שאני על קלאסית כבר ממזמן אין לי שום בעיה איתה אין לי שום בעיה בניגון על גיטרה אין לי ממש בעיה בהבנה הבסיסית כללית על אקורדים אבל בצורה של שמות ותווים כל העעניין קצת פחות מסתדר אם אתה מבין..
 

BlindnDeaf

New member
טוב...

"צירופי האותיות" הללו הם לא הגדרות לצורות אצבוע אל שמות של אקורדים, הם חלים לגבי כל כלי ולא רק גיטרה. האקורדים היותר נפוצים והבסיסיים שסביר להניח שתתקל בהם הכי הרבה בעיקר בהתחלה הם אקורדים משולשים מינורים\מז'ורים. כל אחד מהם מורכב מ3 צלילים. האות הראשונה שב"צירוף האותיות" מציינת את התו שהוא הדרגה הראשונה של האקורד כאשר האותיות מציינות את התווים בצורה הבאה: A - לה B - סי C - דו D - רה E - מי F - פה G - סול לדוגמה: הדרגה הראשונה של אקורד E תהיה מי. כאשר מצורפת ל"צירוף האקורדים" האות m, סימןשהאקורד מינורי (m=minor) אם לא מצורפת האות m אז האקורד מז'ורי. בשני סוגי האקורדים המדוברים (מז'ורים ומינורים) יש את הדרגה הראשונה (צליל הבסיס) של האקורד (באקורד A לה, באקורד C דו, וכו'...) ואת הדרגה החמישית, זתומרת 3 וחצי טונים מעל הדרגה הראשונה (באקורד A מי, באקורד C סול, וכו'...). ההבדל בין האקורד המינורי למז'ורי בא לידי ביטוי בטרצה (הדרגה השלישית) זתומרת בשני סוגי האקורדים ינוגנו הדרגה הראשונה והדרגה החמישית, אבל באקורד מינורי תוסף הטרצה הקטנה (טון וחצי מעל הדרגה הראשונה) ובאקורד מז'ורי תוסף התרצה הגדולה (2 טונים מעל הדרגה הראשונה) דוגמא: Am - לה, דו, מי A - לה, דו דיאז, מי Cm - דו מי במול סול C - דו, מי, סול זה על קצה המזלג...
 

trancelover

New member
אוקי קצת קשה פעםראשונה אבל ממש תודה

למשל שרשמת על הבדל בין אקורד מינורי למיז'ורי שמינורי עם טרצה\הדרגה שלישית לאיודע קצת קשה לתפוס ת'ענין
 

trancelover

New member
יש עוד שאלות למעלה אם אתה מוכן..

הממ מה הקטע של דרגה חמישית ושלישית, זה הדרגות מבין האקורדים שרשמת ? ההבדל בין מיז'ורי ומינורי לא כלכך הסתדר לי בראש העניין עם ה- דיאז' ו במול'.. שאני מניח שמהווים את ה-דו וחצי טון או סול וחצי.. אין לי מושג..
 

BlindnDeaf

New member
השלמה

דיאז (#) זהו סימן שמעלה את הצליל בחצי טון ובמול (b) מוריד בחצי טון. זתומרת בין הצליל D לצליל E יבוא Eb לא בין כל הצלילים יש דיאזים ובמולים, בין סי לדו אין ובין מי לפה גם אין. זתומרת: A Bb B C #C D Eb E F #F G Ab בקשר לדרגות, אם יש לך אקורד F#m (פה דיאז מינור) כיצד תרכיב אותו? מאילו צלילם? 1. צליל הבסיס של האקורד - פה דיאז 2. דרגה חמש (3.5 טונים מעל דרגת הבסיס) - דו דיאז 3. דרגה שלוש: אם אקורד מזורי אז 2 טונים מעל דרגה ראשונה ואם מינורי אז טון וחצי מעל דרגה ראשונה, במקרה שלנו מינורי - לה הבנת?
 

BlindnDeaf

New member
לא

3.5 טון = 7 חצאי טונים... פה דיאז סול לה במול לה סי במול סי דו דו במול
 

StagaDish

New member
התכוונת לדו דיאז.. אני מניח..

אפשר להגיד שהסתבכת קצת אם אתה מתחיל מפה דיאז.. אז ממשיכים עם הדיאזים פה דיאז (1) סול סול דיאז לה (3) לה דיאז סי דו דו דיאז (5) וזהו F#m... אם היית הולך על הבמולים.. אז זה בכלל היה Gbm: סול במול (1) סול לה במול לה (3) סי במול סי דו רה במול (5) חשוב לזכור שהאקורד תמיד יקבע לפי הצליל הראשון.. ואפילו שכתבתי כאן שני אקורדים זהים לחלוטין מבחינת הצלילים - הם שונים בכתיבה.. וזה חשוב. את שניהם בניתי לפי החוקיות המינורית בבניית אקורד, בדיוק כפי שהבחור מעלי הסביר.. ובדיוק כפי שכתוב במאמר שנתתי לך.. למטה.
 

StagaDish

New member
זאת לא היתה הסיבה שהגבתי...

אתה יודע.. יש משמעות לצלילי האקורד.. (כל במול ודיאז) מבחינת כתיבה. טוב לא חשוב.. זה לא עניין של ליפול עליך בקטנות.. מצטער אם זה נראה ככה.. זאת לא המטרה
 
בקיצור

ישנם כל מיני מרווחים. למשל המרווח בי דו לרה זה סקונדה שזה טון. ובין דו לדו דיאז זה סקונדה קטנה שזה חצי טון. מה שאתה צריך לדעת זה שאקורד מז'ורי מורכב מ: טרצה גדולה + טרצה קטנה ואקורד מינורי מורכב מ: טרצה קטנה + טרצה גדולה לנחיותך: טרצה גדולה- שתי טונים טרצה קטנה- טון וחצי דוגמא: אקורד C (שהוא הפשוט ביותר) C- דו מי סול Cm - דו מי במול סול וזהו בהצלחה רבה
 

trancelover

New member
לאיזה פורום אני אמור לבוא עם השאלות

האלה אם לא לפה.. אז אףאחד פה לא מבין בענין או שסתם אנשים לא עונים "?
 

Papito

New member
בקשר לשאלה שלך

אתה יכול לנסות לשאול גם בפורום תאוריה
ולדעתי האישית זה די לא מכובד ששרשור שלם אנשים רק עוזרים לך ואחר כך אתה בהודעה "אז אףאחד פה לא מבין בענין או שסתם אנשים לא עונים" זה לא מכובד, לא יפה ולא נהוג. דבר אחרון, אחרי ההודעות זלזול שלך במורים והקביעה הנחרצת שלך ש"מורים זה לילדים קטנים" אנשים הסיקו (כל אחד לעצמו) איזה בנאדם אתה וכל אחד עושה את השיקולים שלו אם לענות לך או לא
 
למעלה