למי שמלמדת בחשבון 10כתה ב'

חן Y

New member
למי שמלמדת בחשבון 10כתה ב'

האם אתן גם משתמשות בדיסק ובחוברות הנוספות על הספרים והחוברות לתלמיד? האם בחנתם על ידי המבחנים של חשבון 10 או בניתם איבחון אחר?
 
מכיוון שאין הבניית אביזרים בתוך

השיטה - כל אביזר מתאים. כמובן כמות תמיד אני אמליץ בראש וראשונה על לבני דיג'י. אבל כשיש בעיה העוסקת במכוניות ניתן להשתמש במכוניות.... בכל מקרה כדאי לקרוא את המדריך למורה הוא מפרט יפה מה ואיפה ומתי...
 

קרן פרץ

New member
חשבון 10

אני מלמדת בחשבון 10 כיתה ב' רק בעזרת הספר והחוברת ומאוד לא מרוצה, לכל נושא מוקדשים 2, 3 עמודים איך אפשר ללמד כך?
 

חן Y

New member
צודקת בהחלט

מה שמוצע בחוברת ההדרכה שהיא אגב נהדרת, זה את הדיסק ואת החוברות שיש בהן מבחנים ודפי עבודה לתירגול נוסף. גם אני מצטערת מאוד ואין מה להשוות ל"ועוד אחת" שהיא יותר מאורגנת וממוקדת ועם המון תירגולים. מרגישה שחזרתי אחורה המון שנים כיון שלא מאפשרים לנו לשכפל והמון תירגולים על הלוח מה שמבזבז לי זמן יקר . אולי טעינו ? אבל גם ועוד אחת יש בה את המינוסים שלה. אז מה כן?
 
מה כן...

המורה בכתה היא הכן..... והיכולת שלה ליצור למידה אקלקטית על-פי תוכנית הלימודים - זה כן...
 
ושוב אומרת - דפים זה הדבר האחרון

קודם מלמדים בדרכים חוויתיות ואקטיביות ורק א"כ נגשים לדפים. מה גם שבחשבון 10 התוכנת מחשב היא לא אופציה אלא חלק מהתוכנית ומהתירגול. התוכנה חשובה לא פחות ואולי אפילו יותר. כמו כן יש חוברת נספרחים למי שזקוק לתירגול נוסף. אני בטוחה שאם תשתמשו בעזרים דידקטיים מאתימים מחיי היום יום או לבני דיג'י ולא תצטרכו אין סוף דפים בהצלחה דפנה
 

d i n a l

New member
מלמדים נושא ולא ספר

דפנה, את כל כך צודקת. המורות צריכות להבין שניתן ללמד כמעט כל נושא ללא ספרים וללא דפים. יש להרבות באמצעי המחשה מגוונים להבנת הרעיון המתמטי ורק אח"כ לתרגל.גם אני חושבת שתלמידים שהבינו באמצעות לבני דיג'י או אמצעי המחשה אחרים את המבנה העשורי או כל נושא אחר, לא זקוקים לעוד ועוד דפים. ברצוני להציג דוגמה המוכיחה את מה שדפנה אמרה. באחת מכיתות ב' הפעלתי את התלמידים בפעילות הבאה (במסגרת ההדרכה) התלמידים התבקשו לחלק 12 ילדים לקבוצות שוות.(הם השתמשו בפקקים לצורך ההמחשה) הם ניסו לחלק ל 1 ל-2 והצליחו, הצליחו לחלק ל-3, ל-4 ל-6 ול-12 הגיעו למסקנה ש 12 מתחלק ל-1, 2, 3, 4, 6, 12 לאחר מכן בקשתי שיחלקו את המספר 13 לקבוצות שוות (נוסף ילד לקבוצת ה-12) הם ניסו ל 1 והצליחו . ל-2 לא הצליחו. המשיכו ל-3, 4, וכו'ולא הצליחו עד שהגיעו ל-13 מסקנתם הייתה ש13 מתחלק רק ל 1 ול 13 המשכנו לנסות את המספר 14 ואחכ את 17.(גילו ש17 מתחלק רק ל-1 ול- 17 הילדים עסקו למעשה במספרים פריקים וראשונים. כאשר הסברתי להם שהמספר 12 נקרא מספר פריק כיוון שהוא מתחלק (מתפרק) להרבה מספרים. אז אחד התלמיד אמר שלמספר 13 נקרא אי- פריק (והכוונה כמובן למספר ראשוני.) התלמידים חוו ולמדו באמצעות התנסות אישית את המושגים מספר פריק וראשוני למרות שזה חומר של כיתה ד' ברצוני לציין שכאשר בקרתי באותה כיתה לאחר שבועיים , כולם זכרו את המושגים ואף ידעו להסביר לי שוב את משמעותם. יש להרבות בהצגת בעיות (אפילו בע"פ) ולאפשר לתלמידים לפתור באמצעות אביזרים שונים. הם זוכרים יותר כאשר הלמידה קשורה בהפעלה אקטיבית וחוויתית. דינה
 
למעלה