למי שמאמין ברוב איוולתו שיש אלהים - שיתנדב במחלקה אונקולוגית ילדים

Harrington

Well-known member
מנהל
אל תנסה אפילו להתחמק
כתבתי תגובה ארוכה ומפורטת שהתייחסה לכל פיפס שהעלית. לקרוא לזה התחמקות, ובכן, זו בדיחה :).
זו הגדרה של רבנים מופלגת בשכיחותה
שמעתי לא מעט רבנים בחיי. מעודי לא שמעתי רב מדבר על "נשמות חוטאות" של זאטוטים. כנראה שאתה מגיע ליותר שיעורי תורה ממני. אשריך!
עד היום ללא יכולת של הציבור להגיב היום נפרק את האמונה האווילית הזו לפרקי פרקים כמוך
לא הבנתי מה זה "ללא יכולת של הציבור להגיב". וכי הציבור מתישהו היה מנוע מלהגיב על משהו? וכי זה השתנה בשבוע האחרון? וכי מישהו נזקק להגיגיך כדי שיבין שהוא רשאי להגיב על משהו? אני שואל ברצינות למקרה שזה לא ברור.
הנה חזרת בך
אהה לא, דווקא לא עשיתי זאת. בשום מקום ובשום הקשר. אגב אם כן אעשה זאת, לא אתבייש בכך לרגע. רק כסיל לא משנה את דעתו. אלא שהסיכוי שכך יקרה בלי שאשמע טיעונים ענייניים שישכנעו אותי, נמוך למדי. לצערי הרב במקביל, הסיכוי לשמוע כאן ועוד ממך טיעונים ענייניים, נמוך באותה מידה. התוצאה ברורה.
״היהודי המאמין יאמין שהיתה סיבה למוות בטרם עת.
כקורא זה נדמה כציטוט שלי, אך מבלי שבדקתי, לא זכור לי שכתבתי את המשפט הזה היום. תוכל להפנות אותי אולי, או שמא מדובר שוב בעיוות/סילוף של דברי בהתאם להשקפתך כדי להקל עליך את נוחות התקיפה?
האמונה שאלהים רצח את יקירו אמורה לדעתך לחיות אותו?
גם את זאת לא אמרתי. פרשנות חביבה שלך על דברי, אבל אני דיברתי על אמונה בקל (על סמך הציטוט שאתה הבאת לראשונה, 'איש באמונתו יחיה'). לא על אמונה באיזה "רצח" מדומיין.
דע לך שהחיים הם שגורמים לרוב מי ששכל את קרוביו להמשיך
בלי קשר.
גם, ללא ספק. אלא שמה לעשות, הבאת אמירה ("איש באמונתו יחיה") ועליה הגבתי. כשתציג אמירה 'איש מכוח המשך חייו יחיה' אשמח להתייחס (גם) אליה.
האמונה היא סרח עודף שפוגע בכח החיים וביכולת להתגבר מבפנים על הזוועות שיש בטבע.
דעה מעניינת, אבל דעתי כאמור שונה. גם הדעה שמתבטאת באותה אמירה שהצגת מלמדת על מתווה אחר ותוצאה אחרת (רק נמחיש, בניגוד למחשבה לפיה "איש באמונתו יחיה" באה לומר שכל אחד יחיה ע"פ אמונתו, האמירה במקור מכוונת לומר שאמונתו של אדם היא זו שמחייה אותו).

אין ספק שכושרו של אדם להתגבר גם היא מסייעת לנפגע אירוע טרגי להמשיך ולהתקדם בחייו. לא חלקתי על כך בשום מקום.
 

R 1 3

Well-known member
ללא יכולת של הציבור להגיב". וכי הציבור מתישהו היה מנוע מלהגיב על משהו?
במפורש בגלל אנשים כמוך שיוצאים ברטוריקה והתפלפלות נגד הכפירה מעל במות ציבוריות.
לא היתה לציבור הרחב נגישות לרשתות חברתיות לפרק את השטויות האלו ומי שהיה מעז אפילו לפקפק
היה מודר מהחברה - אני עצמי לא מסתפק הרי במרשתת ומנסה לפנות לאנשים מאמינים שטופי מח
התשובה שלהם לרוב הפחדה ואיומים שצפוי לי עונש - על הסחטנות הזאת
נשבעתי להציל כל נפש מישראל מהמרמה אליה נפל העם לפני אלפי שנה.
מיגור האמונה חשוב לא פחות ממיגור מגיפה ביולוגית, כי היא גורמת לאדם להרכין ראש
בפני שקרים ומרמה. או להפוך רמאי בדרכו ,כי נהיר לו שיש כאן הונאה קלאסית.
האדם צריך להאמין בעצמו ובחבריו ולא ברוחות על ענן !
אם לא היתה אמונה שקרית גם לא היו נטבחים 6 מליון יהודים בשואה - הם היו נסים על נפשם.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
במפורש בגלל אנשים כמוך שיוצאים ברטוריקה והתפלפלות נגד הכפירה מעל במות ציבוריות.
לא היתה לציבור הרחב נגישות לרשתות חברתיות לפרק את השטויות האלו
לא נראה לי שזה קשור בדרך כלשהי לבמות שניתנו למאמינים דווקא (מה גם שמעולם לא היו כאן עודף במות לדתיים). כמובן שלפני הרשתות החברתיות, היו פחות התקפות או פחות דיונים ברשתות החברתיות :). זה נכון בכל נושא ועניין. גם כשיש צורך מוגבר לתקוף דווקא את הדתיים, זה לא אומר שהם קשורים בדרך כלשהי לנושא :).
ומי שהיה מעז אפילו לפקפק היה מודר מהחברה
אין לי מושג. לא מכיר את זה במרחב הציבורי הכללי. אכן בקהילות מסוימות מי שמתרחק מהדת (ולא מי שמסתפק בפקפוק), מודר על-ידה. טוב? רע? תחליט כל קהילה לעצמה. אבל באופן כללי-גורף במרחב הציבורי? מי שרצה לתקוף או לפקפק עשה זאת מאז ומתמיד. גם לפני עידן הרשתות החברתיות. העובדה שקיומן היום נותן לכך במה נרחבת יותר, לא קשורה בשום צורה לדת או לדתיים.
אני עצמי לא מסתפק הרי במרשתת ומנסה לפנות לאנשים מאמינים שטופי מח
אשריך צדיק שכמותך!
מאוד חשוב מה שאתה עושה. ניסית להירשם למאגר המסיונרים?
התשובה שלהם לרוב הפחדה ואיומים שצפוי לי עונש
כנראה שאתה לא פונה לאנשים הנכונים. נסה להחליף את קהל היעד.
על הסחטנות הזאת
לא הבנתי. אתה פונה אליהם בנסיון לשכנעם שאין אלוקים, או שאתה מנסה לסחוט אותם?
נשבעתי להציל כל נפש מישראל מהמרמה אליה נפל העם לפני אלפי שנה.
כל הכבוד כאמור מעלה. הלוואי וכל עם ישראל היה פועל ברמת מעורבות כזאת. אמנם במקומך הייתי נוטה יותר להשקיע את המאמצים בעניינים פוזיטיביים (כמו למשל קריאה ודרבון להתנדבות שציינת מעלה). אבל זה כבר לשיקולך כמובן :).
מיגור האמונה חשוב לא פחות ממיגור מגיפה ביולוגית, כי היא גורמת לאדם להרכין ראש
בפני שקרים ומרמה.
המממ... זאת כבר סתם השוואה חולונית. אין שום דבר מסוכן באמונה (זו שאנחנו מדברים עליה). גם לא אם היית צודק שהיא גורמת לאדם להרכין ראש וכו'.
או להפוך רמאי בדרכו
שאלה של השקפת עולם. לטעמי למשל אתה רמאי ופועל בדרכי מרמה. אתה מן הסתם רואה זאת אחרת. לגיטימי.
כי נהיר לו שיש כאן הונאה קלאסית.
כנראה שלא כל כך נהיר לו :). לפי דבריך, אתה גם לא כל כך מצליח לשכנע את ציבור שומעיך. למעשה, נראה שרוב שומעיך אם לא כולם סבורים שאתה זה שמבצע, או נכון יותר, מנסה לבצע עליהם "הונאה קלאסית" :). כך או אחרת, איש באמונתו יחיה כבר אמרנו היום?
האדם צריך להאמין בעצמו ובחבריו ולא ברוחות על ענן !
אכן מסכים שאין עניין להאמין ברוחות על ענן. להאמין בעצמו? בהחלט חשוב. ודאי היום בעידן של דרבון להגשמה עצמית. אולם מעבר לכך? מה שייך לי להאמין בעצמי? וכי בראתי את העולם? וכי אני חי בזכותי? וכי אני מקיים את החיים על פני כדור הארץ?
אם לא היתה אמונה שקרית גם לא היו נטבחים 6 מליון יהודים בשואה - הם היו נסים על נפשם.
אין קשר מיוחד בין הדברים. ראשית עובדתית, לא 100% מהנספים היו יהודים מאמינים. די בכך כדי לשלול את טענתך. העובדה שגם יהודים אתאיסטים ושאינם מאמינים נטבחו ונספו, מלמדת שלא הייתה זו ה"אמונה השקרית" שהובילה לכך או מנעה את מנוסתם.
שנית האמונה לא שללה כמובן את המנוסה. למעשה ההיפך הוא הנכון. במסגרת הכלל היהודי "ונשמרתם לנפשכם" חלה חובה על כל יהודי לנוס מפני הטובחים. הבעיה לא הייתה באמונה, אלא בהיעדר המידע מה עומד לקרות ו/או בהיעדר האפשרות לנוס (בשלבים מאוחרים יותר, כשהדברים היו יותר ברורים).
מעבר לכך איני רואה צורך מיוחד להיכנס לנושא השואה בדיון הזה (שאגב מעניין על אף הציניות בין לבין ואני מודה לך על כך). מי שלא יכול לטעון את טיעוניו ללא השואה, שייצא וילמד ויתאפס על עצמו לפני שהוא ממשיך. לא שיש לי בעיה עם התייחסות לשואה בהקשר לנושא הדיון, אבל ראשית זה בעיני נושא בפני עצמו, חשוב דיו כדי להקים עבורו שרשור נפרד וייעודי, ושנית אין באמת צורך להזדקק לשואה כדי to make a point בנושא הדיון.
 

R 1 3

Well-known member
נשמות חוטאות
זהו הסבר מקובל - שמעתי אמנם בע״פ הוא חלק מהטפה של רבנים מפורסמים.
לדוגמא הרב עובדיה וחבריו שאף מאשימים באסונות את הגלגול הנוכחי של החילונים אוכלי השפנים
בציטוט״
הוא חזר על דעתו שמדובר בגלגולי נשמות ואמר: "הכל תורה ושום דבר לא אמרתי בדעתי".
קודם לכן אמר הרב למקורביו, בעקבות הסערה שחוללו דבריו אמש, "דיברתי אמת, רשעים מרושעים עיוותו את דברי". מדובר בדברים שאמר הרב בדרשתו השבועית, כי "ששת המיליונים שנהרגו בשואה הם גלגול נשמות של אנשים שחטאו בגלגול הקודם"
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זהו הסבר מקובל
אולי. אולי גם לא. מקובל בכלל על מי?
כך או אחרת, טענת שרבנים אומרים זאת. השאלה אם זה הסבר מקובל או לא, נתונה בעיני המתבונן. אני אמרתי שרבנים כלל לא משתמשים במונח הזה. בכל אופן לא הרבים שאני זכיתי לשמוע במהלך חיי.
שמעתי אמנם בע״פ הוא חלק מהטפה של רבנים מפורסמים.
שמעת את אותם רבנים עצמם מתבטאים כך, או ששמעת שמישהו שמע שאיזה רב אמר וכל הסיפור כאן הוא בערך וקצת ונדמה לי?
לדוגמא הרב עובדיה וחבריו שאף מאשימים באסונות את הגלגול הנוכחי של החילונים אוכלי השפנים
וזה קשור לדיון זוטה שאנו באמצעיתו, כיצד בדיוק?
הוא חזר על דעתו שמדובר בגלגולי נשמות ואמר: "הכל תורה ושום דבר לא אמרתי בדעתי".
ברור. לא שזה קשור לדיון שלנו בדרך כלשהי, אבל זה תמיד הצחיק אותי. הרב עובדיה היה מצטט ממקורות תורניים והתשקורת הישראלית הרדודה הייתה לוקחת רבע משפט מתוך שיעור שלם של שעה וחצי, הופכת אותו לכותרת, ומציגה אותו לציבור כאילו מדובר בדברי הרב מפי עצמו ו/או בדעתו האישית. והציבור? אלו שלא יודעים שיעור תורה מהו היו אוכלים את הלוקש שהתשקורת מכרה להם בחדווה ומשתמשים בו, חלקם עד היום, כדי לנגח ולתקוף את הרב הסורר :). פשוט מגוחך ברמות על אבל כרגיל, צריך טיפה היכרות עם העולם היהודי בשביל להבין זאת.
קודם לכן אמר הרב למקורביו, בעקבות הסערה שחוללו דבריו אמש, "דיברתי אמת, רשעים מרושעים עיוותו את דברי".
יפה. אפילו לא קראתי משפט זה לפני שכתבתי את תגובתי בפסקה הקודמת :). ברור היה גם בזמן אמת לכל בר דעת שזה היה המצב ברוב המוחלט של המקרים (אמנם היו גם דברים שנאמרו באופן שונה, אך לא אליהם אנו מתייחסים כעת).
מדובר בדברים שאמר הרב בדרשתו השבועית, כי "ששת המיליונים שנהרגו בשואה הם גלגול נשמות של אנשים שחטאו בגלגול הקודם"
אוקיי. אמירה לוגית פשוטה למי שמאמין בגלגול נשמות. אכן זאת אחת הדרכים בה מסבירים המפרשים את מותם של צעירים או הקשיים שהם חווים על אף שברי שלא הספיקו כלל לחטוא. עדיין, מכאן לציטוט שאתה ביקשת להכניס לפי הרבנים שהם בוודאי ובוודאי מעולם לא אמרו, יש מרחק. גם אם אני מבין את הקפיצה שאתה מבצע כאן, המצג השווא שהצגת עדיין חוטא לאמת ולכוונת המשורר.
 

R 1 3

Well-known member
רצוי שכל יהודי יתנדב, שם ובמקומות אחרים.
הפניה שלי אמורה להיות לא ליהודים אלא ישראלים - בישראל חיים ישראלים.
או מי שמשתתף בפורום כמדבר עברית שפה של ישראלים לא יהודים
יהודים ברובם המכריע הם דוברי יידיש לדינו או שפות זרות. רוב היהודים אינם משלנו.
יהדות העולם כולל מי שמגדיר עצמו בארץ מונה כ 20 מליון רובם אינם חברים בתפוז..
- רצוי שכל אדם יתנדב בלי קשר לזהותו הלאומית
בתורה שלך אין שום הוראה להתנדב.
אגב התורה נכתבה בשרלטנות והונאה + העתקה של מיתולוגיות וספורי בדים
עבור עם ישראל לא עבור יהודים שכלל לא מוזכרים בה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הפניה שלי אמורה להיות לא ליהודים אלא ישראלים - בישראל חיים ישראלים.
אכן. וגם לא מעט יהודים כמדומני.
או מי שמשתתף בפורום כמדבר עברית שפה של ישראלים לא יהודים
עברית במקור היא שפה יהודית, סתם להשכלתך הכללית :).
יהודים ברובם המכריע הם דוברי יידיש לדינו או שפות זרות.
האמת שרוב היהודים לא מדברים יידיש. אבל זה לא משנה. גם אלו שכן עושים זאת, ברובם המוחלט מדברים גם עברית.
רוב היהודים אינם משלנו.
לא יודע מה זה "משלנו". אני יהודי ושייך לעם היהודי. כך גם כל שאר היהודים בעולם :).
יהדות העולם כולל מי שמגדיר עצמו בארץ מונה כ 20 מליון רובם אינם חברים בתפוז..
ואני מאחל לכולם בריאות איתנה והרבה אושר.
רצוי שכל אדם יתנדב בלי קשר לזהותו הלאומית
בהחלט מסכים.
בתורה שלך אין שום הוראה להתנדב.
האמת שיש. אפילו יותר מפעם אחת. אבל זה כבר דיון מעמיק וארוך יותר. אמנם כבר הסקנו שאתה משתתף בלא מעט שיעורי תורה וכנראה יותר ממני. על כן תוכל להתעניין שם בנושא אם הוא מעניין אותך.
אגב התורה נכתבה בשרלטנות והונאה + העתקה של מיתולוגיות וספורי בדים
אולי. אולי גם לא. כאן אשתמש בפירוש המקובל כיום (והשגוי במקור) של האמירה 'איש באמונתו יחיה'. אתה ואמונתך, אני ואמונתי. יפה העולם הזה שהוא מאפשר את שתי הדעות/אמונות :).
עבור עם ישראל לא עבור יהודים שכלל לא מוזכרים בה.
גם זה לא נכון. אבל מאחר ואין לזה שום קשר לדיון, אין לי אלא לשוב ולהפנות אותך בעניין לשיעורים התורניים בהם אתה שומע כל כך הרבה רבנים. בטוחני שתוכל למצוא אחד שיסביר לך את הנושא וישמח להתעמק איתך בו.
 
למעלה