למי שיכול לעזור, ראש בראש עם בזק

למי שיכול לעזור, ראש בראש עם בזק

יש לי ברשת 4 מחשבים שמחוברים לסימנס ויש בעיות של קפיאת אינטרנט משום מה כאשר מעמיסים קצת על האינטרנט (קפיאה הכוונה היא פינג לוסטים של כחצי דקה ולעיתים ניתוקים של ה-PPP). זה דופק לי אפליקציה חשובה שרצה ברשת לכיוון האינטרנט ושצריכה תקשורת כל הזמן. בהתחלה חשבתי שזה מהספק, היות ונתוני קו ה-ADSL היו מצויינים (יותר מ-20db מרגיין) ובמשך חודשיים רבננו כמו חתול ועכבר. זה עד שלקחתי לחודש נסיון יוזר בנטוויז'ן, והנה הבעיה קיימת גם שם באופן זהה. הבנתי שהפתרון הוא ללכת ראש בראש עם בזק שתמיד התחסדו וטענו שהספקית אשמה. זה הגיע למצב כזה שנציגת שירות שלא מבינה כלום חוץ ממה שרשום לה במחשב מולה טוענת בבטחון "זה רק הספק שלך אשם, תמיד הוא אשם במצבים כאלו, תפנה אליו" ונציגים אחרים השתיקו אותי בכך שהנתונים מצויינים. במצב מסויים חשדתי בסימנס, למרות ששנתיים טחן עבודה מצויין, אז הבאתי לינקסיס עם מודם רגיל. אותה הבעיה. ציוד קצה (מודם ראוטר) תקין, ספקית תקינה, נתוני קו טובים (נחושת עד לבזק), מה הבעיה? חשדתי בפורט ה-ADSL שאולי דפוק. אני יודע שקורים דברים כאלו. עשיתי כמה בירורים, והתברר שאני עובד מול DSLAM של אלקטל בבזק. פניתי לאלקטל ותיארתי להם את הבעיה. באלקטל טענו שהפורט יכול להיות באמת תקול ושינסו להחליף אותו. עם זה הלכתי לבזק והתעקשתי, עד שהחליפו פורט, היות ופשוט הם היו בטוחים שהם סתם שולחים טכנאי בשבילי לרכזת, ופלא, קיבלתי שיחה מבזק שבה אמרו שצדקתי. בעיית הניתוקים נפתרה, אבל לא בעית האיבוד פאקטות. כאשר אני נכנס לדוגמא מאחד המחשבים לסטרימינג באינטרנט, או למערכון של ארץ נהדרת, הפינגים מתחילים להשתגע ואני מקבל לוסים. (צירפתי תמונה) האם תוכלו לבדוק אם זה המצב אצלכם? שאתם מבצעים פינג לסתם IP באינטרנט, לפתוח מערכון של ארץ נהדרת בשביל האינדיקציה ולנגן אותו עד הסוף ולבדוק מצב הפינגים (t-)? תודה!!!
 

סקרמנטה

New member
קישור? רוחב פס?

וסתם שתדע, בערך 95% מתקלות האינטרנט בכלל לא קשורות לספק התוכן. חלקן באשמת ספק התשתית (והם יודעים את זה!!! אבל הרבה יותר זול ופשוט להאשים אחרים, במיוחד כשהלקוח תמים ואין בפועל מתחרים לתשתית), חלקן באשמת הציוד הפרטי של הלקוח (מחשבים, מע' הפעלה וכו'), וחלקן באשמת הלקוח עצמו (כן, יש כאלה שאפילו להחזיק עכבר לא יודעים...).
 

rafid1

Active member
מנהל
--->

זה עלול לקרות לעיתים, והסיבה עלולה להיות גם בציוד שלך (כשל בניתוב תחת עומס - או תעבורה או כמות חיבורים). נסה לבודד ע"י חיבור ללא נתב, וגם פינג לשרת "קרוב" יותר של הספקית שלך. אגב, margin טוב הוא בסביבות 30 לדעתי (כמו אצלי ב1.5...) ... יתכן בהחלט ומהירות החבילה/רוחק מהמרכזת תורמים לזה אצלך.
 
אני אבדוק חיבור ישיר

למרות שאני בטוח שזהו לא כשל בניתוב. הסימנס עבד יפה שנתיים כמעט באותה התצורה. וגם ניסינו לינקסיס עם מודם רגיל בקצה. אותו דבר. בעת הטכנת סטרים, או פתיחת מיול יש איבוד פאקטות בקצב מטורף ביציאה לאינטרנט. כרגע אנו מתלבשים על רשת ציבורית אחרת ככקילומטר מאיתנו - עובד ללא תקלות. (תתפלאו מה אפשר לאלתר בשתיים בלילה) לא יודע מי צריך להתבייש יותר, אנחנו או בזק... אני אשמח מאד אם תעשו את הניסוי של פינג + הטענת סטרימ מאתר ארץ נהדרת (זו פשוט האינדיקציה) ותגידו מה קורה לכם במצב כזה, ועם התוצאות נלך לבזק. אגב, יש "חוק" שירות אינטרנטי כזה נגד איבוד פאקטות? האם איבוד פאקטות נחשב לתקלה שדורשת תיקון?
 

סקרמנטה

New member
אולי יש "חוק", ואולי זה חלק מהרשיון שלהם

יש הרבה סעיפים ברשיון שנותן משרד התקשורת לספקים, ביניהם סעיפים טכניים שמחוייבים לעמוד בהם, אבל אני לא בטוחה שהם יורדים עד לרמה כזו של פירוט. ואם יש להם גם תו תקן ISO אז הסעיפים האלה אמורים להיות מעוגנים בנהלי החברה.
 

rafid1

Active member
מנהל
שאל במשטרת האינטרנט... יש קנס שקל לפקטה...

אין חיה כזאת... גבול האחריות אמנם עד נקודת הקישור לעולם, אבל על בסיס Best effort תוכל לנסות אולי ישירות בנגן , ולא בדפדפן... mms://sv3wm.castup.net/server12/549/847/84706364-61.wmv ללא קשר, כאמור - יש לשאוף לכmargin 30 db בתשתית. 20 נראה לי טיפה נמוך
 

rafid1

Active member
מנהל
--->

פרט לכותרת (לא נשאר מקום ל
... ), גם התשובה רצינית
 

dudi4321

Member
בונא

ציפור חירבנה על השופר. או שזה מארך אלמנטים שלא רואים?! כי לשופר אין 14dB
 
אכן חירבנה - וזה הוריד לי 0.0001db ../images/Emo13.gif

ברפא"ל עשו לזה בדיקה בזמנו (כמו שאתה רואה לפני המון שנים) ומצאו שהיא בתדר 2452Mhz היא בעלת שבח של 14db...איש איש באמונתו יחיה. בשבילי היא טובה - אני משתמש בה בדר"כ לסקרי אתר כדי לבדוק ספקטרום. וכמו שאתה רואה האנטנה הזו הצילה אותי היות וכרגע אנו עובדים דרכה...
 

wa11a

New member
בדיקה- חיבור כבלים

טוב בדקתי לך.. חיבור כבלים 5/0.5 ספקית בזקאינט הנה התוצאות בתמונה המצורפת לא נתקלתי בשום בעיה תוך כדי streaming לyoutube.
 

aidsbepita

New member
אתה רוצה אינדיקציה אמיתית?

דרך אמיתית ולא תלוייה בדבר על מנת לדעת אם התקלה שלך מקורה בבזק או בספק? פשוט מאוד.... תתחבר ל@1. - רשת פנימית של בזק אני מתאר לעצמי שאתה מכיר את זה טוב, אני לא חושב שאני צריך לציין שפה אתה מחובר אך ורק לבזק. ללא ספק ללא כלום רק בזק. כאשר אתה מחובר ל@1 תתן פינג ארוך (-T) לכתובת IP 147.235.246.92 זהו אתר המחשת המהירות של בזק בפורטל הפנימי @1. ותבדוק מה קורה. אם אין איבוד פאקטים - התקלה לא בבזק! אם יש איבוד פאקטים - התקלה בבזק. במידה ואכן אבדו פאקטים יש לך כרגע הוכחה חד משמעית לכך שהתקלה בבזק והם מחוייבים לטפל בזה. במידה ואין איבוד פאקטים בפינג ארוך ב@1 - אתה מתקשר לחבר טוב מבקש ממנו להתנתק שנייה מהאינטרנט, "משאיל" ממנו את היוזר והססמא שלו (בספק אחר! לא נטוויז'ן!) ומתחבר איתם. מבצע פינג ארוך לכל אתר שרירותי שרק תרצה (לא מבין למה בדיוק נתפסת על ארץ נהדרת אבל שיהיה :) ) ורואה אם יש איבוד פאקטים אם לא היה איבוד פאקטים ב@1 אני מבטיח לך שלא יהיה איבוד פאקטים גם עם ספק אחר. ואז תכנס באמא של נטוויז'ן (במידה וזה המצב). וזו הבדיקה הכי יסודית שאתה יכול לעשות בשלב זה על מנת לבודד את התקלה. מקווה שעזרתי
 

rafid1

Active member
מנהל
---->

יש לי הרגשה שכאחד שמדבר על מרג'ין - הוא כבר עבר את כל המסלול הזה..
 
חשבתי על פתרון

להזמין הוט 1x1 מובטח, עבור האפליקציה הקריטית (שידורי הסטרימינג שלנו) את ה-ADSL להנמיך לאזור ה-2.5 מגה. שני המודמים/ראוטרים יחוברו לאותו הסוויצ' כאשר שלושת המחשבים יעבדו מול בזק והאחד הקריטי יעבוד לבד על ההוט. כך גם כולם ישתפו משאבים רשת הפנימית. אין לי כוח כבר לבזק האלו - שברו אותי.
 

aidsbepita

New member
בואו נעמיד דברים על דיוקם.

זה שאתם יודעים מה זה נויז מרג'ין זה נהדר ויפה אבל אתם צריכים גם להבין מה הערכים אומרים על מנת לקרוא אותם. 30 כפי שציינת קודם זה ה"אידיאלי", המושלם מבחינת מרג'ין בקו ADSL. 20 זה תקין וסביר לחלוטין ומ20 נויז לא יקרה לעולם מצב כמו שהוא מתאר!. 15 ומטה זה כבר מגמגם עד לא תקין. ב20 נויז מרג'ין הכל תקין אצלו מבחינת נתוני הקו. ראיתי קווים שהריצו נתונים בצורה תקינה גם עם 10 נויז מרג'ין ופורט יציב. בכל אופן הפתרון שהצעת של הוט הוא דבילי למדיי סלח לי מכיוון שככה אתה לא פותר בעיה אלא אתה פשוט מתחמק ממנה בצורה לא צורה. נמאס לך מבזק? אין בעיה זכותך - תתנתק מהם. אם אתה רוצה פתרון, תעשה את מה שאמרתי ולכולם פה, אני מבטיח לכם שהאדון הנכבד פה לא ביצע את הבדיקה כפי שאני תיארתי לו אותה אחרת היו לו ממצאים קצת יותר חד משמעיים מ"תחושת בטן חזקה שהתקלה בבזק" וזה שספק אומר שהתקלה לא אצלו זה גם כן סוג של בדיחה כי זו התגובה הראשונית של כל הספקיות וכן, יש מקרים ומנסיוני אני גם ראיתי במו עיני מקרים בדיוק כמו שהבחור פה מתאר שבסופו של דבר התגלה לאחר הבדיקה שציינתי שיעשה שהתקלה אכן היתה למרות הכל בספק. בזמנו היה מדובר על 014 ולא משנה כמה דיברו איתם הם סירבו לקחת אחריות על התקלה וטענו לתקלות תשתית כל הזמן וכשאותו בן אדם עבר ספק ל012 אם אני לא טועה הכל עבד לו בצורה מושלמת. תבצע את הבדיקה שאמרתי - כמו שאמרתי. תהיה לך תשובה חד משמעית איפה התקלה נמצאת בין אם בבזק ובין אם בספק. אם אתה עדיין מאבד פאקטים ב@1 יש לך קייס אמיתי ואף נציג תמיכה לא יוכל להתווכח איתך! וזה עדיף בהרבה על איזו תחושת בטן או הרגשה עם כל הכבוד. אם אתה לא מאבד פאקטים ב@1 - התקלה בספק! חד משמעית! ללא כל ספק וללא צורך בבדיקות נוספות! תבדוק את זה תגיע למסקנות ותפעל בהתאם למה שאתה מרגיש לנכון ממתין בסקרנות לתוצאות שלך
 

rafid1

Active member
מנהל
לא ראיתי... "רשת ציבורית" =ספק+תשתית+אלחוטי

קשה לבודד מבזק+014+חוטי
 
אוקיי, לא נוותר.

אני מאמין שבדיקה דרך @1 היא הכי טובה, אבל יש בעיה: הפינג לוסים מתחילים כאשר אני נכנס לשידורי סטרימינג או פותח אימיול למשל (טורנט עובד טוב), או מוריד קובץ גדול (רק לפעמים) דרך @1 אני לא יכול לבדוק דבר חוץ מלהוריד קובץ גדול...הלכה לי האינדיקציה במקרה הזה. השאלה היא מה קורה שבגללו הפינג לוסים מתחילים? ממה יכול להיגרם דבר כזה?
 
למעלה