למי שייך השטח בתחנת הרכבת הישנה בפתח תקווה ?

מצב
הנושא נעול.

mishmish

New member
למי שייך השטח בתחנת הרכבת הישנה בפתח תקווה ?

למי שייך השטח בתחנת הרכבת הישנה בפתח תקווה ?
כמי שגר כיום בפתח תקווה החלטתי לסוע לעבר תחנת הרכבת הישנה בגיסין ולבדוק מה נשאר ממנה...האמת שתכננתי לצלם ולהעלות לכאן תמונות
אבל חשכו עיני כשגילתי שלא נשאר כלום לצלם חוץ מבניין התחנה שהפך בנתיים לבית פרטי של מישהו (זה לא שטח של רכבת ישראל ? ) שרציתי לצלם את השלט שנשאר
שם היו כמו טיפוסים מפוקפקים ודי חששתי להוציא את המצלמה ולצלם את זה...
לא נשאר זכר למחסנים או למסילות - פשוט שום דבר...פשוט הרסו את הכל ויש שם כיום רק אדמה...
גם במפגש של המסילות עם הכביש שממש קרוב לשם - החליטו לכסות את המסילות שעדיין הופיעו שם עד לפני חודש בשכבה של אספלט.
השאלה שלי - האם השטח של תחנת הרכבת הזו שייך לרכבת ישראל - האם הרכבת קיבלה כסף על הויתור שלה על התוואי של המסילה למקום ?
האם באופן כללי במקום שבו עברה מסילת ברזל - אפילו שלוחה תעשייתית כלשהי והחליטו מסיבה כלשהי לסגור את הקו - יש לרכבת עדיין זכויות על הקרקע ?

התמונה שצירפתי היא חלק מעבודה בנושא מסילת הרכבת פתח תקווה - ראש העין של רועי פרס משנת 1999
http://www.forklifts.co.il/forklifts/train/
 
התחנה הישנה היא לא בחלוצי הפרדסנות?

למי שייך השטח בתחנת הרכבת הישנה בפתח תקווה ?
כמי שגר כיום בפתח תקווה החלטתי לסוע לעבר תחנת הרכבת הישנה בגיסין ולבדוק מה נשאר ממנה...האמת שתכננתי לצלם ולהעלות לכאן תמונות
אבל חשכו עיני כשגילתי שלא נשאר כלום לצלם חוץ מבניין התחנה שהפך בנתיים לבית פרטי של מישהו (זה לא שטח של רכבת ישראל ? ) שרציתי לצלם את השלט שנשאר
שם היו כמו טיפוסים מפוקפקים ודי חששתי להוציא את המצלמה ולצלם את זה...
לא נשאר זכר למחסנים או למסילות - פשוט שום דבר...פשוט הרסו את הכל ויש שם כיום רק אדמה...
גם במפגש של המסילות עם הכביש שממש קרוב לשם - החליטו לכסות את המסילות שעדיין הופיעו שם עד לפני חודש בשכבה של אספלט.
השאלה שלי - האם השטח של תחנת הרכבת הזו שייך לרכבת ישראל - האם הרכבת קיבלה כסף על הויתור שלה על התוואי של המסילה למקום ?
האם באופן כללי במקום שבו עברה מסילת ברזל - אפילו שלוחה תעשייתית כלשהי והחליטו מסיבה כלשהי לסגור את הקו - יש לרכבת עדיין זכויות על הקרקע ?

התמונה שצירפתי היא חלק מעבודה בנושא מסילת הרכבת פתח תקווה - ראש העין של רועי פרס משנת 1999
http://www.forklifts.co.il/forklifts/train/
התחנה הישנה היא לא בחלוצי הפרדסנות?
 

rans778

New member
אשמח לדעת מיקום מדוייק

למי שייך השטח בתחנת הרכבת הישנה בפתח תקווה ?
כמי שגר כיום בפתח תקווה החלטתי לסוע לעבר תחנת הרכבת הישנה בגיסין ולבדוק מה נשאר ממנה...האמת שתכננתי לצלם ולהעלות לכאן תמונות
אבל חשכו עיני כשגילתי שלא נשאר כלום לצלם חוץ מבניין התחנה שהפך בנתיים לבית פרטי של מישהו (זה לא שטח של רכבת ישראל ? ) שרציתי לצלם את השלט שנשאר
שם היו כמו טיפוסים מפוקפקים ודי חששתי להוציא את המצלמה ולצלם את זה...
לא נשאר זכר למחסנים או למסילות - פשוט שום דבר...פשוט הרסו את הכל ויש שם כיום רק אדמה...
גם במפגש של המסילות עם הכביש שממש קרוב לשם - החליטו לכסות את המסילות שעדיין הופיעו שם עד לפני חודש בשכבה של אספלט.
השאלה שלי - האם השטח של תחנת הרכבת הזו שייך לרכבת ישראל - האם הרכבת קיבלה כסף על הויתור שלה על התוואי של המסילה למקום ?
האם באופן כללי במקום שבו עברה מסילת ברזל - אפילו שלוחה תעשייתית כלשהי והחליטו מסיבה כלשהי לסגור את הקו - יש לרכבת עדיין זכויות על הקרקע ?

התמונה שצירפתי היא חלק מעבודה בנושא מסילת הרכבת פתח תקווה - ראש העין של רועי פרס משנת 1999
http://www.forklifts.co.il/forklifts/train/
אשמח לדעת מיקום מדוייק
ידוע לי שהרכבת ויתרה על השלוחה שתוכננה לכיוון התחנה המרכזית אבל אין בידי מסמך רשמי.
לדעתי לא מדובר על קרקעות של הרכבת אלא על קרקעות פרטיות שחלקן הופקע כדי לבנות מסילת רכבת.
אני יודע שלפחות ב-2 מקומות נקנה חלק של הקרקע ע"י חברה קדישא, ליד מרכז צים ברח' פיינשטיין.
באחד מהם ברוב חוצפתה היא ממש הרחיבה את בית הקברות והוסיפה קברים.
אנחנו, התושבים גילינו את זה מאוחר מדי.
 
יש הבדל בין השלוחה שתוכננה ומעולם לא נבנתה

אשמח לדעת מיקום מדוייק
ידוע לי שהרכבת ויתרה על השלוחה שתוכננה לכיוון התחנה המרכזית אבל אין בידי מסמך רשמי.
לדעתי לא מדובר על קרקעות של הרכבת אלא על קרקעות פרטיות שחלקן הופקע כדי לבנות מסילת רכבת.
אני יודע שלפחות ב-2 מקומות נקנה חלק של הקרקע ע"י חברה קדישא, ליד מרכז צים ברח' פיינשטיין.
באחד מהם ברוב חוצפתה היא ממש הרחיבה את בית הקברות והוסיפה קברים.
אנחנו, התושבים גילינו את זה מאוחר מדי.
יש הבדל בין השלוחה שתוכננה ומעולם לא נבנתה
ולא תיבנה לבין המסילה הישנה שהגיעה לתחנת הרכבת הישנה בפתח תקוה בקצה הצפוני של רחוב רוטשילד.
המסילה הזו שירתה עד שנות התשעים את מפעל עץ לבוד.
 


יש הבדל בין השלוחה שתוכננה ומעולם לא נבנתה
ולא תיבנה לבין המסילה הישנה שהגיעה לתחנת הרכבת הישנה בפתח תקוה בקצה הצפוני של רחוב רוטשילד.
המסילה הזו שירתה עד שנות התשעים את מפעל עץ לבוד.

כוונתי באמת הייתה לרוטשילד פינת נתן רפפורט (בתור אחד שלמד באזור הזה 6 שנים לא מתאים לי לטעות...)
 

25306yosef

New member
במפת גוש חלקה ניתן לראות את המיקום המדוייק

אשמח לדעת מיקום מדוייק
ידוע לי שהרכבת ויתרה על השלוחה שתוכננה לכיוון התחנה המרכזית אבל אין בידי מסמך רשמי.
לדעתי לא מדובר על קרקעות של הרכבת אלא על קרקעות פרטיות שחלקן הופקע כדי לבנות מסילת רכבת.
אני יודע שלפחות ב-2 מקומות נקנה חלק של הקרקע ע"י חברה קדישא, ליד מרכז צים ברח' פיינשטיין.
באחד מהם ברוב חוצפתה היא ממש הרחיבה את בית הקברות והוסיפה קברים.
אנחנו, התושבים גילינו את זה מאוחר מדי.
במפת גוש חלקה ניתן לראות את המיקום המדוייק
במפת גוש חלקה ניתן גם לראות את התוואי של מסילת הרכבת מכיוון שהסדר המקרקעין (החלוקה לגושים ולחלקות ורישומן בטאבו) בוצע לאחר שכבר היתה במקום מסילת הרכבת.

ניתן לראות בתמונה המצורפת את השטח הנרחב של תחנת הרכבת בפתח תקוה. יש שם גם איזו צנרת תת קרקעית מתקופת המנדט הבריטי שהונחה בשנות ה-30, פרטים בהודעה הבאה.

למפת גוש חלקה:

http://www.govmap.gov.il/

יש להוסיף בהצגת שכבות את השכבות של גושים וחלקות על מנת לראות אותם על המפה.
 
עד לפני כמה שנים עוד היתה מסילה על הכביש

למי שייך השטח בתחנת הרכבת הישנה בפתח תקווה ?
כמי שגר כיום בפתח תקווה החלטתי לסוע לעבר תחנת הרכבת הישנה בגיסין ולבדוק מה נשאר ממנה...האמת שתכננתי לצלם ולהעלות לכאן תמונות
אבל חשכו עיני כשגילתי שלא נשאר כלום לצלם חוץ מבניין התחנה שהפך בנתיים לבית פרטי של מישהו (זה לא שטח של רכבת ישראל ? ) שרציתי לצלם את השלט שנשאר
שם היו כמו טיפוסים מפוקפקים ודי חששתי להוציא את המצלמה ולצלם את זה...
לא נשאר זכר למחסנים או למסילות - פשוט שום דבר...פשוט הרסו את הכל ויש שם כיום רק אדמה...
גם במפגש של המסילות עם הכביש שממש קרוב לשם - החליטו לכסות את המסילות שעדיין הופיעו שם עד לפני חודש בשכבה של אספלט.
השאלה שלי - האם השטח של תחנת הרכבת הזו שייך לרכבת ישראל - האם הרכבת קיבלה כסף על הויתור שלה על התוואי של המסילה למקום ?
האם באופן כללי במקום שבו עברה מסילת ברזל - אפילו שלוחה תעשייתית כלשהי והחליטו מסיבה כלשהי לסגור את הקו - יש לרכבת עדיין זכויות על הקרקע ?

התמונה שצירפתי היא חלק מעבודה בנושא מסילת הרכבת פתח תקווה - ראש העין של רועי פרס משנת 1999
http://www.forklifts.co.il/forklifts/train/
עד לפני כמה שנים עוד היתה מסילה על הכביש
בחלק הצפוני של רחוב פינסקר, מסילה שחצתה לרוחב את פינסקר
 

25306yosef

New member
על פי נסח הטאבו, השטח שייך למנהל מקרקעי ישראל

למי שייך השטח בתחנת הרכבת הישנה בפתח תקווה ?
כמי שגר כיום בפתח תקווה החלטתי לסוע לעבר תחנת הרכבת הישנה בגיסין ולבדוק מה נשאר ממנה...האמת שתכננתי לצלם ולהעלות לכאן תמונות
אבל חשכו עיני כשגילתי שלא נשאר כלום לצלם חוץ מבניין התחנה שהפך בנתיים לבית פרטי של מישהו (זה לא שטח של רכבת ישראל ? ) שרציתי לצלם את השלט שנשאר
שם היו כמו טיפוסים מפוקפקים ודי חששתי להוציא את המצלמה ולצלם את זה...
לא נשאר זכר למחסנים או למסילות - פשוט שום דבר...פשוט הרסו את הכל ויש שם כיום רק אדמה...
גם במפגש של המסילות עם הכביש שממש קרוב לשם - החליטו לכסות את המסילות שעדיין הופיעו שם עד לפני חודש בשכבה של אספלט.
השאלה שלי - האם השטח של תחנת הרכבת הזו שייך לרכבת ישראל - האם הרכבת קיבלה כסף על הויתור שלה על התוואי של המסילה למקום ?
האם באופן כללי במקום שבו עברה מסילת ברזל - אפילו שלוחה תעשייתית כלשהי והחליטו מסיבה כלשהי לסגור את הקו - יש לרכבת עדיין זכויות על הקרקע ?

התמונה שצירפתי היא חלק מעבודה בנושא מסילת הרכבת פתח תקווה - ראש העין של רועי פרס משנת 1999
http://www.forklifts.co.il/forklifts/train/
על פי נסח הטאבו, השטח שייך למנהל מקרקעי ישראל
תמונת החלקה צורפה להודעה של מי שביקש לדעת את המיקום המדוייק, ולכאן אני מצרף את נסח הטאבו של תחנת הרכבת בפתח תקווה.

ניתן לראות בנסח הטאבו שהמקרקעין הוא מסוג מירי ובבעלות על המקרקעין רשום מדינת ישראל (רשות מקרקעי ישראל, לפני כן מינהל מקרקעי ישראל).

כמו כן, יש שם איזו צנרת תת קרקעית שהונחה בתקופת המנדט הבריטי בשנות ה-30. אין לי שמץ של מושג באיזו צנרת תת קרקעית מדובר. מעבר לרישום בטאבו אין לי פרטים נוספים.
 

rans778

New member
על פי התגובות כאן...

למי שייך השטח בתחנת הרכבת הישנה בפתח תקווה ?
כמי שגר כיום בפתח תקווה החלטתי לסוע לעבר תחנת הרכבת הישנה בגיסין ולבדוק מה נשאר ממנה...האמת שתכננתי לצלם ולהעלות לכאן תמונות
אבל חשכו עיני כשגילתי שלא נשאר כלום לצלם חוץ מבניין התחנה שהפך בנתיים לבית פרטי של מישהו (זה לא שטח של רכבת ישראל ? ) שרציתי לצלם את השלט שנשאר
שם היו כמו טיפוסים מפוקפקים ודי חששתי להוציא את המצלמה ולצלם את זה...
לא נשאר זכר למחסנים או למסילות - פשוט שום דבר...פשוט הרסו את הכל ויש שם כיום רק אדמה...
גם במפגש של המסילות עם הכביש שממש קרוב לשם - החליטו לכסות את המסילות שעדיין הופיעו שם עד לפני חודש בשכבה של אספלט.
השאלה שלי - האם השטח של תחנת הרכבת הזו שייך לרכבת ישראל - האם הרכבת קיבלה כסף על הויתור שלה על התוואי של המסילה למקום ?
האם באופן כללי במקום שבו עברה מסילת ברזל - אפילו שלוחה תעשייתית כלשהי והחליטו מסיבה כלשהי לסגור את הקו - יש לרכבת עדיין זכויות על הקרקע ?

התמונה שצירפתי היא חלק מעבודה בנושא מסילת הרכבת פתח תקווה - ראש העין של רועי פרס משנת 1999
http://www.forklifts.co.il/forklifts/train/
על פי התגובות כאן...
נראה לי שהדרך הכי טובה לדעת אולי היא לשים שאלה בפייסבוק של ראש העיר (ברוורמן).
לא תמיד יש שם תשובות,
אבל בד"כ כלל פעיל שם.
 

25306yosef

New member
לגבי מה שכתבת שהקרקע נרכשה ע"י חברת קדישא

על פי התגובות כאן...
נראה לי שהדרך הכי טובה לדעת אולי היא לשים שאלה בפייסבוק של ראש העיר (ברוורמן).
לא תמיד יש שם תשובות,
אבל בד"כ כלל פעיל שם.
לגבי מה שכתבת שהקרקע נרכשה ע"י חברת קדישא
אז בדקתי בטאבו וכל הנתונים שם הם מתקופת המנדט הבריטי ורשום שהשטח הוא מסילת ברזל. אין שם כל נתונים לאחר הקמת המדינה למעט הודעה בדבר אתר עתיקות. מצ"ב נסח הטאבו של מסילת הרכבת.

לגבי אתר העתיקות המוזכר בנסח הטאבו, מדובר בכבשן זכוכית ושרידי ארכיטקטורה מן התקופה הרומית ביזנטית הנמצאים בסמוך לתוואי מסילת הרכבת ואין להם כל קשר עם הרכישה שציינת.

אבל מה שכן מצאתי שם זה פרטים לגבי הצנרת התת קרקעית שיש במקום. מי שזה מעניין אותו מוזמן להוסיף פרטים נוספים על הצנרת התת קרקעית הזו, פרטים בנסח הטאבו המצ"ב..
 

rans778

New member
תגובה

לגבי מה שכתבת שהקרקע נרכשה ע"י חברת קדישא
אז בדקתי בטאבו וכל הנתונים שם הם מתקופת המנדט הבריטי ורשום שהשטח הוא מסילת ברזל. אין שם כל נתונים לאחר הקמת המדינה למעט הודעה בדבר אתר עתיקות. מצ"ב נסח הטאבו של מסילת הרכבת.

לגבי אתר העתיקות המוזכר בנסח הטאבו, מדובר בכבשן זכוכית ושרידי ארכיטקטורה מן התקופה הרומית ביזנטית הנמצאים בסמוך לתוואי מסילת הרכבת ואין להם כל קשר עם הרכישה שציינת.

אבל מה שכן מצאתי שם זה פרטים לגבי הצנרת התת קרקעית שיש במקום. מי שזה מעניין אותו מוזמן להוסיף פרטים נוספים על הצנרת התת קרקעית הזו, פרטים בנסח הטאבו המצ"ב..
תגובה
שוב,
עורבבו כאן בשרשור 2 מיקומים שונים.
לגבי הקנייה של הקרקע ע"י חברת קדישא, דבריי כוונו למאחורי מרכז צים (כמעט חינם) ברח' פיינשטיין
לדעתי זה גוש 6356
חלקות 78-81
 

25306yosef

New member
חלקות 78-81 בגוש 6356 לא נמצאות בשטח הרכבת

תגובה
שוב,
עורבבו כאן בשרשור 2 מיקומים שונים.
לגבי הקנייה של הקרקע ע"י חברת קדישא, דבריי כוונו למאחורי מרכז צים (כמעט חינם) ברח' פיינשטיין
לדעתי זה גוש 6356
חלקות 78-81
חלקות 78-81 בגוש 6356 לא נמצאות בשטח הרכבת
לכן לא ניתן לטעון שחברת קדישא רכשה מקרקעין בשטח הרכבת.

שטח מסילת הרכבת נמצא מחוץ לשטח בין העלמין וניתן לראות בתצלום האויר המצורף את הרצועה של מסילת הרכבת (חלקה מספר 10).
 

rans778

New member
לא יודע ממתי הצילום הזה

חלקות 78-81 בגוש 6356 לא נמצאות בשטח הרכבת
לכן לא ניתן לטעון שחברת קדישא רכשה מקרקעין בשטח הרכבת.

שטח מסילת הרכבת נמצא מחוץ לשטח בין העלמין וניתן לראות בתצלום האויר המצורף את הרצועה של מסילת הרכבת (חלקה מספר 10).
לא יודע ממתי הצילום הזה
2 צילומים שמבהירים לגבי הנגיסה למיטב הבנתי
צילום א'
 

rans778

New member
והצילום עם הייעודים

חלקות 78-81 בגוש 6356 לא נמצאות בשטח הרכבת
לכן לא ניתן לטעון שחברת קדישא רכשה מקרקעין בשטח הרכבת.

שטח מסילת הרכבת נמצא מחוץ לשטח בין העלמין וניתן לראות בתצלום האויר המצורף את הרצועה של מסילת הרכבת (חלקה מספר 10).
והצילום עם הייעודים
 

rans778

New member
הבהרה

חלקות 78-81 בגוש 6356 לא נמצאות בשטח הרכבת
לכן לא ניתן לטעון שחברת קדישא רכשה מקרקעין בשטח הרכבת.

שטח מסילת הרכבת נמצא מחוץ לשטח בין העלמין וניתן לראות בתצלום האויר המצורף את הרצועה של מסילת הרכבת (חלקה מספר 10).
הבהרה
שים לב שבמיקום המסומן בחץ, הקברים כבר חרגו, למיטב הבנתי אם אני לא טועה, לתוך תחום הכביש העתידי.
ואילו שטח נוסף בתוך התחום כבר יושר ונוקה.
 

25306yosef

New member
החריגה לא נמצאת בשטח של מסילת הרכבת

הבהרה
שים לב שבמיקום המסומן בחץ, הקברים כבר חרגו, למיטב הבנתי אם אני לא טועה, לתוך תחום הכביש העתידי.
ואילו שטח נוסף בתוך התחום כבר יושר ונוקה.
החריגה לא נמצאת בשטח של מסילת הרכבת
גם בתצלומי האויר שהעלת רואים ששטח מסילת הרכבת נמצא מחוץ לשטח בית העלמין.
 

rans778

New member
אני אנסה לעשות את זה יותר ברור

החריגה לא נמצאת בשטח של מסילת הרכבת
גם בתצלומי האויר שהעלת רואים ששטח מסילת הרכבת נמצא מחוץ לשטח בית העלמין.
אני אנסה לעשות את זה יותר ברור
שים לב לקובץ המצורף:
השטח שתחמתי באדום מלא בקברים.
הוא מצוי באמצע המסילה שתוכננה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה