למישהו יש מושג כמה עולה בארץ אוטובוס חדש מהיבואן?

Cמן רשום

New member
למישהו יש מושג כמה עולה בארץ אוטובוס חדש מהיבואן?

נניח אחד מהסיניים שמתחילים להופיע בכל מקום?

כן, למי שתוהה, הכוונה להפוך אותו למגורים.
 

חן 1111

Active member
המפוארים והיקרים קרוב למיליון שקל.

ייתכן שאפשר למצוא משהו בסיסי וזול, עדיין בטח לא פחות מ-700 אלף. נראה לי שאפשר למצוא דירה במחיר הזה.
ואם כבר אוטובוס, אם הוא לא ממש צריך לנסוע, תקנה משומש ישן. יעלה הרבה פחות.
 

Cמן רשום

New member
תודה

חשבתי על לקנות משומש, אפילו הצצתי ביד 2. הבעייה, מה אני מבין באוטובוסים? נאדה. לא הייתי יודע אפילו מה לבדוק. הרעיון בהחלט שיהיה כשיר לנסיעה ולא גרוטאה. כלומר שיהיה אפשר לקחת לטיול לאילת או לחרמון, לא סתם להעמיד באיזה חניון.

אני גר בחו"ל אבל נמצאים לא מעט גם בארץ. אז חשבתי על אלטרנטיבה הרבה יותר קולית ל airbnb. יכול להוציא על זה כמה מאות אלפי שקלים אבל כמיליון ש"ח לפני הסבה זה כבר באמת מטורף.
 

חן 1111

Active member
מצד שני, ירידת הערך שלהם גבוהה מאוד

כי חברות האוטובוסים חייבות להחליף אותם בגיל מסוים. אז אפשר למצוא אוטובוס משומש במצב נסיעה במחיר הרבה יותר נמוך. אולי אפילו משהו כמו 150 אלף.
מצד שני שני, אם אתה מתכוון לנסוע בו, זה אומר לשמור אותו במצב נסיעה, כולל טסט כל שנה, ביטוח (יקר מאוד) וכל היתר.
 

The S t i g

New member
הביטוח הוא לא של אוטובוס, כולם עוברים הסבה ל C1

מידי פעם קופץ כזה למכירה ביד 2, אחרי הסבה פיזית ושינוי רשיונות ל"עד 15 טון" והמחיר הוא סביב 250K למרכב בן 15-20 שנה וחצי מליון עד מליון ק"מ
(סתם הסתכלתי עכשיו וראיתי שניים כאלה ביד2)
&nbsp
 

Cמן רשום

New member
יש להם קטגוריה מיוחדת ברישוי

"רכב משא אחוד למגורים". החברות שעושות את ההסבה הפיזית, מטפלות גם ברישוי. מהנדס מורשה ע"י משרד הרישוי צריך לאשר את התכנית וכשזה מוכן, צריך לקחת אותו לבדיקה בטכניון.

מה שראיתי עכשיו זה אוטובוס עם כמעט חצי מיליון ק"מ שמבקשים עליו 380K + מע"מ. אני יודע שאוטובוסים נוסעים יותר ממכוניות פרטיות אבל זה נשמע בסוף הדרך...
 

חן 1111

Active member
ממש לא סוף הדרך.

אוטובוסים בדרך כלל מטופלים היטב, ומי שקונה כזה דבר למגורים בדרך כלל נוסע מעט מאוד, אז זה לא מאוד קריטי. מה שכן, המחיר הזה נשמע לי יקר מאוד. בדרך כלל מחירים של אוטובוסים נופלים חזק כי אין הרבה ביקוש לאוטובוסים משומשים.
&nbsp
 

WarDog

New member
"בדרך כלל" כנראה שלא נסעת באוטובוסים לאחרונה

יש לא מאט אוטובוסים "חדשים" (אפילו לא שנה וחצי על כביש) שכבר מתפרקים, לרוב הסינים והעירוניים, וגם בבין עירוניים לא חסר כאלו שהם ברמה נמוכה.
מה שמשפיע זה החברה שמפעילה אותם.
&nbsp
ממליץ לבדוק בפורום תח"צ על מצב האוטובוסים בחברות השונות.
 
זה בגלל נהגי מכונת התפירה

הם לא יודעים לנהוג נורמלי , הם נוהגים כאילו זו מכונת תפירה.
או פול גז או פול ברקס, אין ביניים .
באשר לאוטובוסים הארוכים פול טריילר
אני חושד בהם שאין להם בולמי זעזועים בכלל . לכן הפנים שלהם מדרדר מהר.
לעומת האוטובוסים הגבוהים הבין עירוניים שנשמרים הרבה יותר טוב .
 

enigo

New member
חצי מליון ק"מ זה עוד במחזור החיים הראשון

משמע בחברה שקנתה את האוטובוס מהיבואן.
לגבי המחיר - השונות עצומה. אוטובוס תיירות של מותג מערבי יכול בקלות לעלות כפול מאוטובוס עירוני של מותג סיני.
 

Cמן רשום

New member
השאלה אם ב 250,000 שקל אפשר לקנות אוטובוס אמין מבחינה מכנית

אוטובוס מסוג תיירים בינעירוני. לא עירוני. לא מעניין אותי איך הוא בפנים, רק שהמכלולים המכניים יהיו במצב סביר. שיוכלו לתת מענה לקילומטראז' נמוך לאורך שנים.
 

Cמן רשום

New member
תודה, אני מעריך


 

enigo

New member
קצרה יותר, יש עלות ארגז

ויש הפרדה בין קבינה לארגז, כך שאתה מאבד "כיוון אוויר" אחד.
גם הכניסה פחות נוחה.
 

the annonymous

New member
8 מטר שלדה

ומבחינת עלות איסוזו חדשה עולה פחות מ 230 על הכביש לפני ארגז.
 

Cמן רשום

New member
כפי שאניגו כתב, אוטובוס יותר מתאים לזה מבחינת מבנה

וגם המתלים שלו יותר רכים ונוחים. יש אפשרות להסב וואן גדול כמו הגרסאות הארוכות של איווקו דיילי או מרצדס ספרינטר איפה שאין קבינה נפרדת אבל מוותרים על הרבה שטח רצפה. אבל מדובר יותר על מכונית טיולים משודרגת מאשר בית על גלגלים. דורש מחשבה, יתרונות מול חסרונות.

נ. ב. נדמה לי שלאיווקו יש אפילו גרסה 4x4
 

the annonymous

New member
יותר מתאים אבל עולה פי 4

ולגבי המתלים כשזה רכב ייעודי אפשר להוריד עלים ולרכך אותם.
&nbsp
השאלה היא כמה שווה לך להשקיע ואם ההפרש שווה את התוצאה העדיפה.
 

Cמן רשום

New member
משאית פחות עושה לי את זה

מדובר או במשהו קטן מאד כמו ספרינטר או לגור בתוך ארגז שזה לא מי יודע מה מושך.

בגדול אם זה משהו כדאי מבחינה כלכלית, כנראה שלא. 250,000 על הכלי ועוד 150,000 עד 300,000 על ההסבה זה סכום לא מבוטל. וגם זה בהנחה שאצליח לפנות לי זמן לפרויקט הזה. אפשר להעביר הרבה חופשות ב airbnb בסכום הזה. וזאת אפילו לא דירה שיש לה ערך נדלני כלשהו. אז התשובה היא כרגיל שזה בעיקר בשביל הכיף.
 
למעלה