למישהו יש את התוים

drorblu

New member
למישהו יש את התוים

של music for a while לשלוח לי? לא משנה באיזה סולם, העיקר שיהיו תוים.. תודה מראש!!
 
אם בא לכן לחכות שבוע

אני פשוט צריכה להגיע הביתה (לצפון) בשביל לסרוק את זה. יש לי בפה מינור, לה מינור ופה# מינור hand-made (שיניתי את סימני המפתח ל-3 דיאזים, עברתי עם טיפקס ושיניתי את כל הבמולים לבקארים ואת כל הבקארים לדיאזים. מה לא עושים בשביל לשיר בסולם שיושב בול על הקול שלי?).
 

Noa L

New member
אחכה בששון.

איזה מהם ישב בול על הקול שלי
? אני בעיקרון אלטית אבל לאחרונה המורה שלי דוחף לכיוון מצו.
 

Noa L

New member
למה אתה מתכוון? מה, גבוה=קטן?

בינתיים נראה שמה שמקטין לי את הקול, ועושה לי אותו קצת יותר מדי breathy לפרקים, זה השירה האינטנסיבית במקהלות. עכשיו כל אחד מושך לכיוון שלו - המורה שלי רוצה שאכוון לשירת סולו ואני נהנית מהמקהלות...
 

drorblu

New member
אם את אלטית אז תהיי אלטית -

שהוא לא יעשה ממך מצו דקיקה - הוא כנראה ינסה להוסיף לך גבוהים ע"י עשיית הקול שלך לדק יותר..
 

Noa L

New member
אבל, אני לא מבינה -

אבל אם למישהו יש מנעד גדול יחסית, זה לא אומר שהוא יכול להיות גם וגם?
 
אל תתני לו לבלבל אותך

כשיש לפנייך שיר כזה, שלא קשור לשום דבר, את יכולה לשיר אותו באיזה סולם שאת רוצה, ולא יקרה לך כלום. את צריכה לשיר בסולם שנוח לך בכל המנעד. את לא תהיי מצו דקיקה בגלל שהחלטת לשיר בסולם שקצת יותר גבוה מהסולם הרגיל לאלט.
 

Noa L

New member
No, no, no...

I think we got a bit mixed up: There was one discussion about the key of Music for a While which then developed into one about ranges and identity issues. Of course I will only sing it in a key that's comfortable - but I have sung Mezzo arias before, Voi che Sapete to name one. And back to my more important question: Can one be both Alto and Mezzo? Or Tenor and Baritone. etc.? Sorry for writing in English - I'm not at home. Cheers Noa
 

drorblu

New member
באופן עקרוני אי אפשר..

אבל יש הרבה מאוד זמרות שיש להן צבע שמתאים גם לתפקידים של מצו או סופרן דרמטית למשל, כמו וולטראוד מאייר, או זמרות עם צבע מתאים למצו ולאלט (שזה יותר נפוץ..)
 
אין דבר כזה אי אפשר

וענית על כך בעצמך. אלט אמיתי זה קול שממילא כמעט ואינו קיים. רוב הזמרות הן בעצם מצו, והסיווג הפנימי נעשה לפי למי יש מנעד גבוה יותר או נמו ולמי יש צבע יותר בהיר או כהה. כל זמרות המצו שרות גם תפקידי מצו וגם תפקידי אלט. יוצאים מן הכלל הם תפקידי מצו דרמטי - אזוצ'נה, אבולי, דלילה ואחרות.
 

drorblu

New member
הוספתי לפני זה "באופן עקרוני"..

והכוונה שלי הייתה שאי אפשר להיות גם מצו מובהקת וגם אלט מובהקת בו זמנית. אפשר להיות מצו ולשיר גם תפקידי אלט.
 
אילו זמרות אשר מוגדרות "אלט"

הן בעצם "רק" מצו נמוך וכהה לדעתך? שאלה קצת עילגת, אבל אני מנסה להבין..
 

drorblu

New member
מצו זה מצו ואלט זה אלט..

אלט אמיתי היא למשל מירה זכאי, או קת'לין פרייר (למרות שלקראת סוף הקריירה שלה היא הצליחה לחדור למנעד המצו), או מריאן אנדרסון, או היותר עכשווית שרה מינגארדו. מצו שרות גם תפקידי אלט כי הנמוכים שלהן סבירים,שלא כמו אצל הסופרניות.
 
הממ..

אני יודעת מה פירוש אלט :) ובוודאי שאני מכירה את השמות הנ"ל. פשוט לא כלכך הבנתי את ההודעה של פיצי, וביקשתי הסבר לגבייה... כלומר לגביי אלטיות שהן לטענתו לא באמת אלט, אלא מצו.
 
בקשר למירה

מירה אומרת על עצמה עכשיו שלמעשה היא אלט-מצו, ופשוט אף פעם "לא ידעה" שהיא יכולה לשיר גם מצו. מבחינת הצבע המיוחד של קולה היא יחידה במינה, אבל מבחינת מנעד היא יכולה לבצע (וגם בצעה) חומרים במנעד של מצו (זה ניכר במיוחד כשהיא שרה לידר). ובנימה אישית - אני כרגע מוגדרת כמצו שכנראה יתפתח לכיוון הסופרן הדרמטי, בשיעור האישי שלי אני שרה חומר גם של מצו וגם של סופרן, אבל בהרכבים שונים באקדמיה ומחוצה לה אני תמיד שרה אלט - פשוט כי אני יכולה. למשל השבוע בצעו באקדמיה את "אליהו", ושרתי את האלט בטרצט של המלאכים (Hebe deine) - האלט יושב שם כל הזמן על לה נמוך, שהוא לא בדיוק הצליל הכי מבריק של הקול שלי, אבל אני יכולה לשיר אותו.
 
למעלה