למיכלי -שלום רב,- דרך הלוטוס

hannan

New member
למיכלי -שלום רב,- דרך הלוטוס

אני משאר שאני מבין בדיוק את ההרגשה שלך כרגע בנוגע לריקי- כולל את האכזבות מהעבר והתלבטיות לגבי העתיד. היה חשוב לי לציין כמה דברים - ראשית : העולם של העידן החדש יכול להיות מאוד מאוד אכזרי ומטעה - במיוחד כאשר מדובר באנשים חולים - ויש לי הרגשה שאת כמו רבים אחרים במישורין או בעקפין היית קורבן לא מודע לרוח הדברים. העולם מאוד מורכב ולא פשוט למרות הנסיון של העידן הזה להנציח את הסיסמה חייך ותהיה בריא. לפעמים נדמה כי מי שאינו בקטגוריה של אדם שמסוגל להבריא את עצמו - הוא נהיה כבשבה שחורה ואשמה- קל מאוד לאדם בריא להגיד לאדם חולה- אתה חולה בגלל האמונות שלך - אתה חולה בגלל שבתת מודע אינך בריא וכו´. זה נכון שלחשוב חיובי זה בריא יותר מלחשוב שלילי וזה נכון שגם יש קורלציה חזקה מאוד בין חשיבה והיכולת להבריא או להיות חולה - אבל - זה שקר גס להאמין שאם תעשה כך וכך או תאמין בכך וכך - אתה תבריא. הרמת הידיים והיאוש מהרפואה האלטרנטיבית במחלות סופניות או במחלות חשוכות מרפא נובעת מהבטחות שוא בנוסח שאם לא הברת- איפו שהוא זה בגללך או בגלל זה שהנפש שלך רצתה את זה. אקצין ואומר שאולי זה תאורתי נכון -אבל לאף אחד אין רשות להבטיח דבר או להתיימר שהוא יודע את סודות היקום והוא מבין למה אנשים חולים ומה הסיבות מאחורי המחלות. כל מה שנאמר זה אמונה או תאוריה - משמע שזה סוביקטיבי ולא אוביקטיבי. האמונה שאת בוחרת היא נכונה בשבילך אבל אסור להתיימר שאתה יודע מה זה נכון לאחרים או שאתה יודע מדוע אחרים חולים ואיך אפשר לרפות אותם. אזכיר בפעם האלף שאושו עצמו כתב שכל האמונה בחשיבה חיובית היא התפתחות של אמונה נוצרית שיש בבסיס שלה שקר. השקר הוא שהבעיה האמתית שלנו היא מעבר לחשיבה כפי שאנו מתיחסים לשכל המבקר (טוב\רע). תורות המזרח במהותן מדברות על הליכה למקום שהוא מעבר לשפיטה. האמרקאים בנוסח לואיז היי מאמנים שאם תחשוב חיובי אזי הכל פתאום יהיה ורוד- אך כל בר דעת יודע שזה אלוזיה מסוכנת וששני שליש מהעולם יכולים לחשוב חיובי ולמדוט ולחיות חיי רוח והם ימותו בגלל רעב עוני ומחלות. בודהה הבין שהעולם במהותו סבל - ולא שאם נחייך אז נתרפא. אי לכך ודאי שיש לך במודע או בתת מודע פחדים בנוגע לריקי. וכן - גם בעולם המסחרי שלנו משווקים אתו כתרופת פלא לכל מחלה פיזי או נפשי. ריקי הוא כלי נהדר - הוא כלי עזר להתפתחות נפשית -וכן גם לעזרה לריפוי גופני. אגב, אני לא שולל חלילה קשר הדוק ומתיע בין חסימות נפשיות וחסימות גופניות- וכן, יש מקרים בהם אפשר לרפא סרטן אם מרפאים את הבסיס של הבעיה במידה והוא בעיה נפשית. אני רק חוזר ואומר שלא כל הדברים כל כך פשוטים ולא כל מחלה פיזית ניתנת לפתרון על ידי חשיבה חיובי ריקי וכו. השאלה היא האם את יכולה למצוא מזור לכאב בגישה לחיים- כלומר לראות אושר גם כאשר המצב האוביקטיבי הוא על הפנים - והתשובה התאורתית והמעשית היא כן- וזה האומנות של הכאן ועכשיו. הבעיה שצריך המון תרגול וכלים כדי להגיע למצב בו את נמצאת בהווה ולא בעבר או בעתיד. כאשר את בהווה לא יכול להיות כאב ולא יכול להיות צער זולת אושר מכיון שאין לך צפיות אין לך השוואות ואין לך ביקורת - כל מה שיש לך זה הווה נטול זכרונות ונטול שאיפות. מתוך ההוה אפשר גם באמת לרפות משמעית את הגוף ולהקל עליו - ולמעשה כל הנסים קוראים רק כאשר אנשים מצלחים ולו לשניה להיות ממש ברגע האמתי. בכאן ועכשיו אין משמעות יותר לעובדה שהגוף מתפרק או שיש מוות. האומנות אינה לגבור על המוות ועל המחלות - האומנות זה למצוא אושר למרות שהם קיימים. הלוטוס הוא סמל הבודהיזם האמתי מכיון שהוא צומח מהבוץ והג´יפה. על מנת לחוות הארה יש להבין שקיים סבל - ולא להתכחש לו. אם תאמני שריקי יפתור את כל בעיות העולם והגוף - אז בתת מודע ובחוכמה רבה תתרחקי ממנו. אם תאמני שריקי הוא כלי חזק לנצל את המצב הנורא של הגוף והנפש והוא יעזור לך ללכת למימד שהוא מעבר- אז קנית את עולמך. אבל שוב אי אפשר להסתמך על מה שאני או אחרים אומרים. הצעד שלך הוא לנסות בעצמך. אני רק מאמין שכאשר לא מוכרים לך אשליות - וכאשר לא מנסים להאשים אותך בתת מודע בסבל שלך (כי את כנראה לא חושבת חיובי- או שהנפש שלך לא רוצה להתרפא וכו) את תהי רק יותר אומללה ומאוכזבת. להגיד לך שהגעתי לנרוונה או שמצאתי אתו- אז לא. אבל בניגוד לאין מוצא שאף אני הייתי ועודני בו - יש משהוא חדש- אתגר לפרוח כלוטוס מתוך הביצה ולא חלילה להגיד שהביצה אינה קיימת. מי יתן ותגעי לאושר הזה אם או בלי הריקי. שלך חנן
 
הביצה קיימת-טריה או מקולקלת

היא עדיין קיימת. רבים הבטיחו לי בריאות אבל מצבי מתדרדר. מיום שהמחלה פרצה והוחמרה עד היום שילמתי עבור הבטחות שווא להשבת בריאותי כ 67,350 ש"ח. והשווא ? רואים אותו ניפלא. בעיקר לאחר 2 תכניות במהלך הימים האחרונים שצפיתי בהן בטלויזיה. אחת של רפי גינת כלבוטק-על ה"מתקשרת מלי" שמרמה את כולם. והשניה של אמנון לוי על ה"מכשף המרפא עבד עמר". מקוה שלא טעיתי בשמות שאם כן אתם הסליחה. אושר? לא אין לי אושר כי אני לבד. אין לי משפחה. אין לי אף אחד. לא ילדים, בעל שכבר לא איתי. והיחידה שמארחת לי חברה 24 שעות ביממה היא מחלתי הארורה. הביצה קיימת. אי אפשר להתכחש לקיומה. היא יכולה להיות טריה וטובה והיא יכולה להיות מקולקלת בלתי ניתנת לאכילה. במקרה שלי? יש ביצה, אני ביצה, מקולקלת. שלך, מיכלי.
 

hannan

New member
למיכלי היקרה ,

אכן החיים של החומר נוראים- כולנו בסופו של דבר נמות -כולנו נסבול - וחלקינו יסבלו הרבה הרבה יותר מאחרים. גם האנשים הבראים - יעבדו את חייהם בסופו של דבר - כך שמה שבאמת נשאר זה למצות את הרגע טוב יותר מאחרים. יש ציטוט משיר על מצבה של ילדה שמתה מסרטן בגיל צעיר - הציטוט הוא מתוך אחד השרים האחרונים שהספיקה לכתוב בתוך הסבל הנורא שלה והוא: "חייך בן אדם חייך כי החיים זה כיף". אני לא יודע אם אני עצמי מסוגל לקבל את המסר מאחורי השיר- אני לא יודע אם הילדה המסקנה לא הייתה נאבית בצורה נוגעת ללב ולו רק בגלל שהיתה ילדה. מה שברור לי זה שאני מסיר בפניה את הכובע על זה שהצליחה למרות מצבה וידעת מותה בגיל צעיר כל כך לכתוב משהוא כזה. כולנו הולכים למות וחלקנו הולכים לסבול אם מוקדם יותר ואם אולי בימים האחרונים שלהם. -מעטים מאיתנו היצליחו לנצל את החיים הקצרים ולא רק לרגע למצוא סיבה לחיות או דקה של אושר אמיתי מהחיים. - זאת להבנתי האומנות האמתית וזה "למרות ודוקא בגלל מצבי אני אפיק משהוא טוב מהמצב" מהחיים שלי -הבנתי לאט לאט שיש יותר אנשים שחיים טוב והם "מאושרים" אבל הם הלכי רוח מתים - שלא ממש מערכים את הרגעים היפים של החיים. מאידך יש כאלה שהחיים שלהם היא בשיא השפל - אבל הם מצלחים להפיק משהוא שהאנשים הבראים מעולם לא הצליחו. אם החיים היו רק לחיות ללא סבל - אזי עצם המוות שנגזר על כולנו - מוריד את הסיבה כדי לחיות - הרי בסופו של דבר נמות- זדה רק שאלה של זמן. הייתי ממליץ לך לנסות אם ריקי משפיע אליך ומקל על סיבלך - מהסיבה הפשוטה ביותר - שלפי מה שאת כותבת אין לך מה להפסיד. וכשמגעים למצב שאין מה להפסיד כל דקה או שניה יכולה להפך לניצחון. לי לפחות הריקי גורם מדי פעם להאריך את היופי הפשוט של החיים. עד שאני אשית לא חליתי במחלה - לא ידעתי לנצל כל רגע טוב יותר לא ידעתי להעריך בכלל שיש כל כך הרבה אנשים אם לב זהב מסביב. וכפי שאני כותב לא פעם - אני לא ממש יודע אם ריקי עובד ובטח שאני לא יודע איך הוא פועל ואם בכלל כל העניין לא מופרך. דבר אחד אני יודע בודאות- מאז שהתעסקתי בריקי - פגשתי אנשים נהדרים אם לב זהב - שאולי לא הייתי פוגש ללא הריקי. וכשיש מסביבך אנשים שבאים לתת לאחרים מהלב - אזי הסבל האישי מוקל במידה רבה. ואני יכול להגיד על עצמי - שמחלה שנדבקת אליך לכל החיים היא האויב הגדול ביותר שלך -אבל אפשר גם לראות בה את המורה הגדול שלך. אני גם יודע שאם היו אומרים לי את זה אחרים שלא יודעים מהי חולי- הייתי כועס - והייתי אומר -"לכם קל להגיד.." לכן אני לא אומר שאצליח לעולם להבין אפילו בחצי את הקושי ואת המצוקה שלך. אני יכול לדבר רק על עצמי - ולכוות שלאחרים במצוקה יהיה קצת מזור. אגב, ההלרים הגדולים ביותר הם חולים- אז אולי זה יתן לך סיפוק אדיר אם מישהו אם מצוקה יבוא אליך ויקבל ממך טיפול. אולי הרגע הזה יהיה שווה הכל! לפחות הרעיון הזה נתן לי הרבה מוטיבציה ללמוד. לגבי לפחות האדם שסובל כל כך מהגורל האכזר שמתעתע בו - הוא גיבור כאשר הוא ניצב בפני הגורל ואומר: "למרות שאין לי שום כוח כנגד האופל שבגורלי- אני אוכיח לך שלא תצליח להביס אותי- גם אם נצחוני יהיה אפשרות לחייך לשניה" שלך חנן
 

חיה 36

New member
חנן המקסים../images/Emo24.gif

אני יכולה להגיד שאני פשוט מעריצה אותך???
 
שלום שוב חנן

הדברים שאתה כותב מעלים בי שאלות רבות מדוע אתה כותב שההילרים הגדולים הם חולים? במה חולים? ואתה חולה, חולה במה? שלך, מיכלי?
 

hannan

New member
למיכל היקרה,

הבהרה בנוגע למשפט שההלרים הגדולים חולים: הכוונה לא לכך שבהכרך כל ההילרים הגדולים הם חולים או להיפך. הכוונה לכך שאדם שהוא הילר וגם חולה יש בו מעלה מאוד מאוד גדולה בתור הילר. חלק נכבד מתהליך הריפוי הוא היכולת של האמפטיה ויכולת ההקשבה. מהנסיון שלך את בטח יודעת שיש הרבה -רופאים שהם נהדרים אבל.. הם פשוט לא יודעים מה עובר על בנאדם במצבך. ולכן הרבה יותר קל לתקשר עם אדם שמבין אותך. אחד הדברים המדהמים בריקי - זה שאתה יכול להיות במצב גופני נוראי - ובכל זאת יש לך את היכולת לעזור לאחרים ולו בגלל שאתה רק צינור לאנרגיה.
 
עד עכשיו דיברת לעניין, אבך עכשיו

כל מה שאני יכולה להגיד שאלו שטויות במיץ עגבניות. אתה יודע מה זה להיות חולה? על מה אתה מדבר?
 

נועיק

New member
מיכלי, כבר שאלתי אותך קודם

תגידי, מה את רוצה? להתווכח? לנצח? להיות תמיד צודקת? לשם מה השאלות שאת מפנה לכולם? אם יש בך כעס, השתמשי בו כמדרבן לפעול למען החיובי אם יש בך פחד, בעטי בו ותעלי דרגה אחת יותר למעלה, אבל בינתיים כל מה שאת עושה זה לשכנע את עצמך שאת הכי צודקת בעולם והכי אומללה גם. אז את יודעת - יכול להיות שאת צודקת, ויכול להיות שאת אומללה, אבל מה יוצא לך מזה? הרשית לעצמך כבר לטעות פעם אחת, ולהכנס לפורום אופטימי זה. תרשי לעצמך עוד טעות, ותסכימי לנאמר, אולי ככה באמת הכעס/פחד/כל מה שיש - יביא אותך למקום חדש, לא צפוי, מפחיד, אבל עם מעט אושר. מותר לך להיות מאושרת, אפילו שאת חולה במחלה שאת מגדירה אותה סופנית.
 

אסתי69

New member
וכל מילה נוספת מיותרת

בחיי שאפשר להיות חולים ומאושרים אפשר רצוי כדאי מגיע נועיק אני אוהבתותך }{
 

avivaht

New member
חבל מיכל....

חבל שאת דוחה אנשים שרוצים לעזור בפורום הזה תמצאי אנשים שאוהבים כל כך ושנותנים באמת... אני רואה את זה יום יום למרות שאינני שותפה לעשייה הזאת ON LINE בפורום. מצד שני האם צריכים להיות חולים כדי לדבר או לעזור לך? אם כן, אז הפנייה שלך אלינו איננה נכונה. אני בטוחה שתמצאי אנשים חולים בפורומים אחרים, נסי שם, נסי לא לפגוע במי שאוהב, כי זה מאוד כואב הזכרת לי פגישה אחת בקבוצת תמיכה של חולי סרטן שאני מרכזת. גם במחלה זו יש את המחשבה שרק מי שחולה יכול לעזור למי שחולה... אנשים שחשבו כך כמה שנים קודם לכן, חזרו לקבוצה אחרי תקופה של התנסות והודו שזה הפוך... דווקא ההמצאות עם אנשים בריאים היא זו שעוזרת... עזרה ואהבה באה ממקום שיש אותו גם אצל בריאים וגם אצל חולים... לאהבה, עזרה ותמיכה אין גבולות. אל תציבי אותם, כי כך את מבודדת את עצמך... וזה מקור הסבל שאת מדברת עליו... שולחת לך רכות למקום הכואב והקשה שאת נמצאת בו מקווה שתצליחי לרכך את הכעס ולפתוח ידיים למה שבא, בלי "מבחני כניסה"... כולנו אנשים, בני אדם, כל מה שרוצים לעשות כאן זה לעזור לך אל תפגעי, זה פוגע בך יום טוב חנן יקר - מרגישה צורך להגיד לך שאני מרגישה את הנתינה הענקית שלך דיברת אלי, למרות שאני לא קוראת הודעות ארוכות כל כך, פאק שלי, יום נהדר לך, זהו שיעור נוסף בדרך, לפעמים זה גם זה... אביבה
 
דיברתי על הכאב שלי, סליחה שנפגעתם

אם לדבר על הכאב שלי זה אומר לפגוע בכם אז סליחה מכולכם לא כולם רואים את הדברים בדרך שלכם ולא כולם מיד קופצים למים אני באמת מצטערת שפגעתי בכם
 

avivaht

New member
דברי על הכאב

בי לא פגעת, ממש לא לא ביקשנו ממך לראות את הדברים כמו שאנחנו רואים מאידך אל תפסלי את מי שלא חושב כמוך... אם את רוצה שנחכה עד שתקפצי למים, בכיף...אני אחכה כמה שתרצי גם אם לא תקפצי, אמתין איתך ליד הבריכה שניראית קרה ומאיימת כמה שתירצי, רק אל תגידי לי שהבריכה מלוכלכת, ועשויה מ"שטויות" אין כאן אף אחד שמדבר שטויות במיץ, חכי כמה שתירצי, הססי, פחדי, שאלי, בחני אותנו אני מבטיחה לך שיש לנו אויר רב, גם בשביל לחלוק איתך וזה מה שאנחנו עושים כל פעם שאת פוגעת את נפגעת, אין אפשרות לפגוע בלי להפגע, זה רק נדמה כך כאב הפגיעה כואב לכל הכיוונים, הוא לעולם לא חד כיווני כך גם האהבה, חובקת הכל מסביב, אין לה אבחנה בין מינים, גזעים, אנשים, דתות ועוד יום טוב לך אביבה
 

avivaht

New member
נועה - ריגשת אותי

מודה לך כל כך מחבקת ואוהבת גם אותך אלה המקומות שבהם אין לי כל כך מילים תודה לך יקרה...
אביבה
 

חיה 36

New member
אביבה ונועה../images/Emo45.gif../images/Emo23.gif

מעריצה אותכן על הדברים שכתבתן
כל כך זה בא מהלב !!!!
 

avivaht

New member
רויה

הערצה היא הדדית תודה על הרגישות נשיקות חמות ומתוקות
אביבה
 

magda

New member
מיכל יקרה כשאת מדברת על כאבייך../images/Emo70.gif

את מעוררת אצל כולנו את הכאבים הפרטיים שחשבנו שהתגברנו עליהם. כולם כאן מלאכים בגוף אדם אז עיסקת החבילה יש גם פחדים, גם כאבים בזה את לא לבד. המון אהבה
 
למעלה