למיכלי -שלום רב,- דרך הלוטוס
אני משאר שאני מבין בדיוק את ההרגשה שלך כרגע בנוגע לריקי- כולל את האכזבות מהעבר והתלבטיות לגבי העתיד. היה חשוב לי לציין כמה דברים - ראשית : העולם של העידן החדש יכול להיות מאוד מאוד אכזרי ומטעה - במיוחד כאשר מדובר באנשים חולים - ויש לי הרגשה שאת כמו רבים אחרים במישורין או בעקפין היית קורבן לא מודע לרוח הדברים. העולם מאוד מורכב ולא פשוט למרות הנסיון של העידן הזה להנציח את הסיסמה חייך ותהיה בריא. לפעמים נדמה כי מי שאינו בקטגוריה של אדם שמסוגל להבריא את עצמו - הוא נהיה כבשבה שחורה ואשמה- קל מאוד לאדם בריא להגיד לאדם חולה- אתה חולה בגלל האמונות שלך - אתה חולה בגלל שבתת מודע אינך בריא וכו´. זה נכון שלחשוב חיובי זה בריא יותר מלחשוב שלילי וזה נכון שגם יש קורלציה חזקה מאוד בין חשיבה והיכולת להבריא או להיות חולה - אבל - זה שקר גס להאמין שאם תעשה כך וכך או תאמין בכך וכך - אתה תבריא. הרמת הידיים והיאוש מהרפואה האלטרנטיבית במחלות סופניות או במחלות חשוכות מרפא נובעת מהבטחות שוא בנוסח שאם לא הברת- איפו שהוא זה בגללך או בגלל זה שהנפש שלך רצתה את זה. אקצין ואומר שאולי זה תאורתי נכון -אבל לאף אחד אין רשות להבטיח דבר או להתיימר שהוא יודע את סודות היקום והוא מבין למה אנשים חולים ומה הסיבות מאחורי המחלות. כל מה שנאמר זה אמונה או תאוריה - משמע שזה סוביקטיבי ולא אוביקטיבי. האמונה שאת בוחרת היא נכונה בשבילך אבל אסור להתיימר שאתה יודע מה זה נכון לאחרים או שאתה יודע מדוע אחרים חולים ואיך אפשר לרפות אותם. אזכיר בפעם האלף שאושו עצמו כתב שכל האמונה בחשיבה חיובית היא התפתחות של אמונה נוצרית שיש בבסיס שלה שקר. השקר הוא שהבעיה האמתית שלנו היא מעבר לחשיבה כפי שאנו מתיחסים לשכל המבקר (טוב\רע). תורות המזרח במהותן מדברות על הליכה למקום שהוא מעבר לשפיטה. האמרקאים בנוסח לואיז היי מאמנים שאם תחשוב חיובי אזי הכל פתאום יהיה ורוד- אך כל בר דעת יודע שזה אלוזיה מסוכנת וששני שליש מהעולם יכולים לחשוב חיובי ולמדוט ולחיות חיי רוח והם ימותו בגלל רעב עוני ומחלות. בודהה הבין שהעולם במהותו סבל - ולא שאם נחייך אז נתרפא. אי לכך ודאי שיש לך במודע או בתת מודע פחדים בנוגע לריקי. וכן - גם בעולם המסחרי שלנו משווקים אתו כתרופת פלא לכל מחלה פיזי או נפשי. ריקי הוא כלי נהדר - הוא כלי עזר להתפתחות נפשית -וכן גם לעזרה לריפוי גופני. אגב, אני לא שולל חלילה קשר הדוק ומתיע בין חסימות נפשיות וחסימות גופניות- וכן, יש מקרים בהם אפשר לרפא סרטן אם מרפאים את הבסיס של הבעיה במידה והוא בעיה נפשית. אני רק חוזר ואומר שלא כל הדברים כל כך פשוטים ולא כל מחלה פיזית ניתנת לפתרון על ידי חשיבה חיובי ריקי וכו. השאלה היא האם את יכולה למצוא מזור לכאב בגישה לחיים- כלומר לראות אושר גם כאשר המצב האוביקטיבי הוא על הפנים - והתשובה התאורתית והמעשית היא כן- וזה האומנות של הכאן ועכשיו. הבעיה שצריך המון תרגול וכלים כדי להגיע למצב בו את נמצאת בהווה ולא בעבר או בעתיד. כאשר את בהווה לא יכול להיות כאב ולא יכול להיות צער זולת אושר מכיון שאין לך צפיות אין לך השוואות ואין לך ביקורת - כל מה שיש לך זה הווה נטול זכרונות ונטול שאיפות. מתוך ההוה אפשר גם באמת לרפות משמעית את הגוף ולהקל עליו - ולמעשה כל הנסים קוראים רק כאשר אנשים מצלחים ולו לשניה להיות ממש ברגע האמתי. בכאן ועכשיו אין משמעות יותר לעובדה שהגוף מתפרק או שיש מוות. האומנות אינה לגבור על המוות ועל המחלות - האומנות זה למצוא אושר למרות שהם קיימים. הלוטוס הוא סמל הבודהיזם האמתי מכיון שהוא צומח מהבוץ והג´יפה. על מנת לחוות הארה יש להבין שקיים סבל - ולא להתכחש לו. אם תאמני שריקי יפתור את כל בעיות העולם והגוף - אז בתת מודע ובחוכמה רבה תתרחקי ממנו. אם תאמני שריקי הוא כלי חזק לנצל את המצב הנורא של הגוף והנפש והוא יעזור לך ללכת למימד שהוא מעבר- אז קנית את עולמך. אבל שוב אי אפשר להסתמך על מה שאני או אחרים אומרים. הצעד שלך הוא לנסות בעצמך. אני רק מאמין שכאשר לא מוכרים לך אשליות - וכאשר לא מנסים להאשים אותך בתת מודע בסבל שלך (כי את כנראה לא חושבת חיובי- או שהנפש שלך לא רוצה להתרפא וכו) את תהי רק יותר אומללה ומאוכזבת. להגיד לך שהגעתי לנרוונה או שמצאתי אתו- אז לא. אבל בניגוד לאין מוצא שאף אני הייתי ועודני בו - יש משהוא חדש- אתגר לפרוח כלוטוס מתוך הביצה ולא חלילה להגיד שהביצה אינה קיימת. מי יתן ותגעי לאושר הזה אם או בלי הריקי. שלך חנן
אני משאר שאני מבין בדיוק את ההרגשה שלך כרגע בנוגע לריקי- כולל את האכזבות מהעבר והתלבטיות לגבי העתיד. היה חשוב לי לציין כמה דברים - ראשית : העולם של העידן החדש יכול להיות מאוד מאוד אכזרי ומטעה - במיוחד כאשר מדובר באנשים חולים - ויש לי הרגשה שאת כמו רבים אחרים במישורין או בעקפין היית קורבן לא מודע לרוח הדברים. העולם מאוד מורכב ולא פשוט למרות הנסיון של העידן הזה להנציח את הסיסמה חייך ותהיה בריא. לפעמים נדמה כי מי שאינו בקטגוריה של אדם שמסוגל להבריא את עצמו - הוא נהיה כבשבה שחורה ואשמה- קל מאוד לאדם בריא להגיד לאדם חולה- אתה חולה בגלל האמונות שלך - אתה חולה בגלל שבתת מודע אינך בריא וכו´. זה נכון שלחשוב חיובי זה בריא יותר מלחשוב שלילי וזה נכון שגם יש קורלציה חזקה מאוד בין חשיבה והיכולת להבריא או להיות חולה - אבל - זה שקר גס להאמין שאם תעשה כך וכך או תאמין בכך וכך - אתה תבריא. הרמת הידיים והיאוש מהרפואה האלטרנטיבית במחלות סופניות או במחלות חשוכות מרפא נובעת מהבטחות שוא בנוסח שאם לא הברת- איפו שהוא זה בגללך או בגלל זה שהנפש שלך רצתה את זה. אקצין ואומר שאולי זה תאורתי נכון -אבל לאף אחד אין רשות להבטיח דבר או להתיימר שהוא יודע את סודות היקום והוא מבין למה אנשים חולים ומה הסיבות מאחורי המחלות. כל מה שנאמר זה אמונה או תאוריה - משמע שזה סוביקטיבי ולא אוביקטיבי. האמונה שאת בוחרת היא נכונה בשבילך אבל אסור להתיימר שאתה יודע מה זה נכון לאחרים או שאתה יודע מדוע אחרים חולים ואיך אפשר לרפות אותם. אזכיר בפעם האלף שאושו עצמו כתב שכל האמונה בחשיבה חיובית היא התפתחות של אמונה נוצרית שיש בבסיס שלה שקר. השקר הוא שהבעיה האמתית שלנו היא מעבר לחשיבה כפי שאנו מתיחסים לשכל המבקר (טוב\רע). תורות המזרח במהותן מדברות על הליכה למקום שהוא מעבר לשפיטה. האמרקאים בנוסח לואיז היי מאמנים שאם תחשוב חיובי אזי הכל פתאום יהיה ורוד- אך כל בר דעת יודע שזה אלוזיה מסוכנת וששני שליש מהעולם יכולים לחשוב חיובי ולמדוט ולחיות חיי רוח והם ימותו בגלל רעב עוני ומחלות. בודהה הבין שהעולם במהותו סבל - ולא שאם נחייך אז נתרפא. אי לכך ודאי שיש לך במודע או בתת מודע פחדים בנוגע לריקי. וכן - גם בעולם המסחרי שלנו משווקים אתו כתרופת פלא לכל מחלה פיזי או נפשי. ריקי הוא כלי נהדר - הוא כלי עזר להתפתחות נפשית -וכן גם לעזרה לריפוי גופני. אגב, אני לא שולל חלילה קשר הדוק ומתיע בין חסימות נפשיות וחסימות גופניות- וכן, יש מקרים בהם אפשר לרפא סרטן אם מרפאים את הבסיס של הבעיה במידה והוא בעיה נפשית. אני רק חוזר ואומר שלא כל הדברים כל כך פשוטים ולא כל מחלה פיזית ניתנת לפתרון על ידי חשיבה חיובי ריקי וכו. השאלה היא האם את יכולה למצוא מזור לכאב בגישה לחיים- כלומר לראות אושר גם כאשר המצב האוביקטיבי הוא על הפנים - והתשובה התאורתית והמעשית היא כן- וזה האומנות של הכאן ועכשיו. הבעיה שצריך המון תרגול וכלים כדי להגיע למצב בו את נמצאת בהווה ולא בעבר או בעתיד. כאשר את בהווה לא יכול להיות כאב ולא יכול להיות צער זולת אושר מכיון שאין לך צפיות אין לך השוואות ואין לך ביקורת - כל מה שיש לך זה הווה נטול זכרונות ונטול שאיפות. מתוך ההוה אפשר גם באמת לרפות משמעית את הגוף ולהקל עליו - ולמעשה כל הנסים קוראים רק כאשר אנשים מצלחים ולו לשניה להיות ממש ברגע האמתי. בכאן ועכשיו אין משמעות יותר לעובדה שהגוף מתפרק או שיש מוות. האומנות אינה לגבור על המוות ועל המחלות - האומנות זה למצוא אושר למרות שהם קיימים. הלוטוס הוא סמל הבודהיזם האמתי מכיון שהוא צומח מהבוץ והג´יפה. על מנת לחוות הארה יש להבין שקיים סבל - ולא להתכחש לו. אם תאמני שריקי יפתור את כל בעיות העולם והגוף - אז בתת מודע ובחוכמה רבה תתרחקי ממנו. אם תאמני שריקי הוא כלי חזק לנצל את המצב הנורא של הגוף והנפש והוא יעזור לך ללכת למימד שהוא מעבר- אז קנית את עולמך. אבל שוב אי אפשר להסתמך על מה שאני או אחרים אומרים. הצעד שלך הוא לנסות בעצמך. אני רק מאמין שכאשר לא מוכרים לך אשליות - וכאשר לא מנסים להאשים אותך בתת מודע בסבל שלך (כי את כנראה לא חושבת חיובי- או שהנפש שלך לא רוצה להתרפא וכו) את תהי רק יותר אומללה ומאוכזבת. להגיד לך שהגעתי לנרוונה או שמצאתי אתו- אז לא. אבל בניגוד לאין מוצא שאף אני הייתי ועודני בו - יש משהוא חדש- אתגר לפרוח כלוטוס מתוך הביצה ולא חלילה להגיד שהביצה אינה קיימת. מי יתן ותגעי לאושר הזה אם או בלי הריקי. שלך חנן