למה תלם ושאילתא לא ידידותי בשבילי?

גרעאפס

New member
למה תלם ושאילתא לא ידידותי בשבילי?

אני מאמין שאני לא היחיד שמוטרד מחוסר הידידותיות של המערכות של האו"פ לדפדפנים (וגם נגני מדיה) אחרים מאלה של מיקרוסופט. לפחות מבין הסטודנטים למדעי המחשב, אני מצפה שתהיה התקוממות לא קטנה על חוסר ההתחשבות המינימלית במשתמשי מק או לינוקס או אחר. שלחתי לפני כמה זמן אימייל לאחד בשם בוריס, שאמור להיות הוובמאסטר של האתר, בנוגע לכך. הוא ענה לי בפשטות, שהדפדפן אקספלורר ניתן להורדה בחינם מהאתר של מיקרוסופט. כמובן, זה לא מספק אותי (נכון שהדפדפן בחינם, אבל המערכת ההפעלה היחידה שמריצה אותו - לא. וגם, מה אם אני מעדיף להשתמש בדפדפן אחר על ווינדוז?). עכשיו נשאלת השאלה, מה עושים? עם חלוף הזמן, המערכות הממוחשבות נהיות יותר ויותר מרכזיות, ונהיה קשה מאד לוותר עליהם. כנראה עם בוריס לא נגיע לדו שיח פורה. אז עם מי כן? למישהו יש הצעה איך לפתח את הנושא? אולי בכלל אתם לא מוטרדים מזה כמוני?
 

SilentWave

New member
תלם ושאילתא

באופן כללי אני מסכים איתך, זה לא בסדר שלא מתחשבים בדפדפנים אחרים. אבל.. אני יכול להבין מאיפה זה בא: 1. לפתח עבור שני הדפדפנים העיקריים אתר אחד (ברמה של תלם ושאילתא) זה למעשה לפתח שני אתרים שונים.. ומה יגידו אז אילו שמשתמשים באופרה ודפדפנים אחרים כשלא יעבדו להם דברים מסויימים? 2. אחוז משתמשי נטסקייפ (שלא כמו בעבר) הוא זניח, הרוב המוחלט של האנשים עובדים עם אקספלורר. (אני לדוגמא - יש לי מחשב ישן לינוקס בתור שרת, אבל את תחנת העבודה שלי היא ווינדוס (ואני מעדיף לעבוד עם אקספלורר כיוון שרוב האתרים תומכים רק באקספלורר). בנוסף, אני חושב שבמקרה של נטסקייפ האשמה היא בהם, הם פשוט נעלמו מגירסא 4.7 ועד גירסא 6 (שהייתה גרועה גרועה גרועה), אבל גירסא 7 שהיא מצויינת, הגיעה מאוחר מידי. (סטיתי קצת מהנושא...
) מה אפשר לעשות? לא הרבה אני מניח. מהנסיון שלי, כדי לגרום לאתר "מתוחכם" לעבוד עם יותר מגירסת דפדפן אחת, צריך להשקיע המון עבודה, ובנוסף לפעמים לוותר על פונקציות מסוימות (בכדי ליצור אחידות), אני מניח שבאו"פ בחרו באופציה השנייה.
 

גרעאפס

New member
תשמע,

הם לא יכולים להתנהג כמו גוף מסחרי ולהגיד "כמה אחוזים זה משתמשי דפדפן אחר? אפשר לוותר עליהם". דבר שני, העניין הוא לא פיתוח לכמה דפדפנים במקביל (אם כך באמת שלא היו לי תלונות). הם צריכים לפתח פעם אחת לפי התקנים, שמרבית הדפדפים האחרים עומדים בהם.
 

SilentWave

New member
כמו שאמרתי..

בעיקרון אני מסכים איתך, אבל אני חושב שזה קרב אבוד... המקסימום זה שהם יגידו שכל מה שאתה יכול לעשות באתר אתה יכול גם לעשות בטלפון ובדואר, ולכן אתה לא חייב להשתמש באתר...
 
למעלה