למה קשה לנו לקבל אי הסכמה?

למה קשה לנו לקבל אי הסכמה?

למה קשה לנו לקבל דעה שונה משלנו? מדוע כל הנהון בראש מסמן שאנחנו שווים,וההפך שם אותנו בקטגוריה של טיפשים? למה הביקורת כל כך מאיימת עד שגורמת לנו לתקוף בכל הכח? סתם כי בא לי להרהר............ מצטערת שלא הייתי כאן כמה ימים ,הרגשתי לא טוב גם ברובד הפיזי אך בעיקר ברגשי נפשי ורוחני..... ברוכים הבאים לחדשים,עוד תגלו כמה נפלא ותורם המקום הזה.
 

פרח 11

New member
שלום לך!!!

בדיוק היום בבוקר תהיתי להיכן נעלמת. טוב שאת שוב כאן
. תרגישי טוב
 
שתי תשובות - וטוב לראות אותך פה

התשובה הראשונה היא שכולנו כמהים לאישור. של הקרובים לנו, של הממונים עלינו, של החברה ככלל, של עצמנו. אנחנו מרגישים הרבה יותר טוב עם עצמנו אם גם אחרים מסכימים אתנו. לא מסובך מדי. הסיבה השנייה, לדעתי, נעוצה לא בקושי להתמודד עם אי-הסכמה, אלא בנטייה שיש לרבים מאתנו להשליך את אי-ההסכמה עם הדברים שנאמרו, על מי שאמר אותם. הרבה יותר נפוץ לראות תגובות מסוג "אתה מדבר שטויות, יא מטומטם" מאשר תגובות מסוג "אני ממש לא חושב ככה אבל מכבד את זכותך לחשוב אחרת ממני." המשפט השני הוא משפט שלא פוגע - או לא אמור לפגוע - בערכה העצמית של אף אחד. הראשון יפגע, במיוחד אם האדם המדובר לא חזק בהערכה עצמית גם ככה. אני לא חושבת שהביקורת, או האיום שבביקורת, הם שגורמים לנו לתקוף. מקווה שאת מרגישה יותר טוב, פיזית, רגשית ונפשית.
 
האמת

מתביישת להגיד שלא יחשבו שאין לי תשובה אבל אני חושבת ממש כמו קרן. אני מעריכה שמה שהיא כתבה די ממצה את העניין. רק מוסיפה דבר אחד, הכול שאלה של איך הביקורת נאמרת. אם היא נאמרת בלשון שופטת, זועפת, מתנשאת, מתיימרת, משתחצנת, אזי מקבל הביקורת נפגע וזכותו להיפגע. הוא לא בא לשמוע נימה כזו, זה מגעיל ובעיקר לא מנומס ולא מכבד את הזולת. וגם אני מקווה שהוטב לך ושמחה לראות את הניק שלך מככב כאן שוב. קחי נישוק וגם חיבוק,
 
באמת זה חשוב מאד אך הביקרות נאמרת

אולי תקראי את מה שכתבת בשירשור הקודם - ממש לא נאמרה מעמדת מבקר / שופט - תגידי מה זה באמת מגעיל אותך ובעיניך לא מנומס ולא מכבד את הזולת צורת הכתיבה שלך!!! המבקרת השופטת הזועפת ולא הייתי אומרת מתנשאת אולי הייתי קוראת לזה מנגון הגנה.
 

*יערית

New member
יונצו'ק../images/Emo24.gif מאושרת עד הגג../images/Emo24.gif

איזה חיים ארוכים....וואו
...אחח חסרת לי כאן בימים האחרונים..בטוחה שחסרת לכולם
תראי אני מתקשה לענות בשם כולם עונה רק בשם עצמי...הבעיה היחידה שיש לי אם אי הסכמה זה רק עם המשפחה הקרובה לי וכמובן עם בן זוגי, הדינאמיקה שם היא שונה מאשר אי הסכמה על גבי פורום, יש לי מטרה בחיים עם בן זוגי ולכן לברר איתו את עיניים האי הסכמה או להניעו אחרת {או להיפך} חשוב לי יותר מלהניע אנשים בגלובוס שיחשבו כמוני ויסכימו לכל דבר שאומר. לא מוצאת את עצמי מאויימת ע"י אי הסכמה..בכלל לא מרגישה מאויימת כשעונים לי בצורה משתלחת,אולי נעלבת ..יש כמה אנשים בעולם הורטואלי שסיווגתי כתת רמה ושם אני בשניות יכולה להכנס להתקפה מולם..זה נדיר..זה קורה לי בפעמים של חיסולי חשבונות בפורומים. מעבר לזה..כתבתי כבר על עצמי...אין לי בעיה עם ביקורת ,נראה לי מיותר להכנס להתהלמויות עם אנשים שכלל לא חיים את חיי..קוראת את הדברים יש שמסכימה ,יש שמחכימה,יש שמדפדפת הלאה ושמה פרח.. וזהו..שאני ארד לרמה כזו? לא ולא! ועוד דבר אם כבר את בעיניני פיזי ורוחני ונפשי... אוהבת אותך
 
אני..

כבר ממזמן יודעת שדעה אחרת לא אומר שהאדם טיפש/מטומטם/מפגר וכו' לרוב, גם אין טועים. יש נקודת מבט שונה. זה לאו דווקא אומר, שאם אדם לא חושב כמוך הוא טועה או חריג בצורה לא מחמיאה.
 
../images/Emo88.gifאני לא סובלת ביקורת

מכיון שהיתה לי ביקורת ממבקר מסויים.למרות שנפרדנו הביקורת עדיין גורם לא נעים עבורי. עובדת על עצמי בכיוון אך לא קל לי. אולי נעשנו רגישים יותר אחרי הגירושין?אולי משהו בכל זאת מתקלקל אחרי המשבר הזה למרות שאנו מנסים לשדר שהעניינים בסדר אצלנו?
 

*יערית

New member
את יודעת אסתי...

העבר שלנו תמיד משפיע על ההווה והעתיד שלנו יש הרבה חששות וכו'... אבל אם תהיי שלמה עם עצמך..שום ביקורת שבעולם לא תפרצוץ את השלמות הזו..אלא אם כן אלו דברים נכונים ולך קשה לקרוא אותם נכון. בהצלחה עם העבודה האישית
 
תודה למתגעגעים../images/Emo8.gif

האמת שאותי קצת מצחיקה ביקורת,אצלי מיד מצטייר לו אדם חלש שמחפש לבנות את בטחונו על אחר.....דרכי זה לא תמיד מצליח לו. אי הסכמות בדרך כלל מובילות אותי ללמוד שיש עוד כיוונים לראות את העולם ולא פעם אף מודה על כך. חייבת להודות שאם מסכימים איתי אני מאד נהנת וביטחוני אף מתחזק גם הערך העצמי מלטף בהנאה את האגו. אם אני נופלת למלכודת ומגיבה בהתפרצות אחר כך אני כועסת על עצמי שלא עמדתי בשיעור ויש לי עוד הרבה לילמוד ועוד המון שיעורי בית שלא הכנתי.... אני חייבת להודות שבמדיה הזאת הרבה יותר קל לעשות שיעורי בית מפני שיש לנו אפשרות לבחור את זמן התגובה ולתכנן אותה טוב טוב...
 
ולמרות הכל

אדם שחי בסביבה ביקורתית גם ילד הדבר משפיע עליו או שיהיה בעצמו אדם מבקר או שיהיה פגיע לביקורת. ושוב אני מדברת על סוג הביקורת ההרסני והמתנשא.לא על ביקורת בונה
 

*יערית

New member
כן....ולא!

ילד שחי בסביבה ביקורתית זה משפיע עליו ,הוא הופך לאדם כזה..וואלה צודקת אני אדם ביקורתי...וקודם כל כלפי עצמי
הביקורת שספגתי עד עצם היום הזה מעולם לא היתה בונה.. היא תמיד היתה עם אצבע מאשימה ..ושמה אותי בפינה הכי רחוקה בבית! זה לא הפך אותי ללא מקבלת ביקורות..אני מקשיבה לביקורות ורק מעטים מוציאים אותי מגדרי....הקרובים אליי..כי הם אמורים להכיר אותי הכי טוב..לא המדיה הזו..כך שביקורת כאן אולי מעליבה במידה ואני לא מסכימה...אבל משתדלת לחייך ואומרת לעצמי.."שזה לא יוציא אותך משלוותך"
 

החתולית

New member
למה ? ככה !!

נכון שהכל תלוי בצורת הביטוי, נכון שביקורת בונה מתקבלת אחרת מביקורת קוטלת, נכון שאם דברים נאמרים בצורה אישית הם מתקבלים רע... אבל... השורה התחתונה היא, שרובינו פשוט אוהבים להיות צודקים וחכמים, וקשה לנו שלא מקבלים אותנו ככאלה. אם נוסיף לזה את המימד הוירטואלי, היינו את העובדה שאין כאן אינטנציות והבעות פנים, שחלק מהאנשים כאן מעולם לא נפגש ואנחנו רק דמויות עלומות מאחורי שורות על מסך - נקבל צירוף "קטלני"... אולי בגלל זה, אני מוצאת עצמי מתנצלת מראש כל כך הרבה פעמים. אולי בגלל זה אני מרסנת מעט את הציניות שלי, שבמקומות אחרים פורצת כבר באופן טבעי (יערית, ספרי להם על מקלדתי החדה בתער ועל השמיכות שאני עושה בפורום השכן)... טוב לראות אותך שוב יונה לבנה :)
 

*יערית

New member
את טועה ובגדול../images/Emo70.gif

אני צודקת
סתם מתוקה...את מאופקת כאן ...וזו עובדה
או שפשוט אהבה עידנה אותך..וזה רב מוסיף לחן הטיבעי שלך
 

החתולית

New member
אני עושה הכל בגדול :)

אני אוהבת בגדול (אפילו שהוא קטן) אני חולה בגדול (כי משעמם רק מחלה אחת) אני לובשת מידה גדולה (ומקללת בשקט) אני טועה בגדול וצודקת בענק :)))) יש לי חן טבעי ???? זה כמו יופי טבעי ???
 
למעלה