למה מתעקשים לסבך את משתמשי הרב-קו?

מצב
הנושא נעול.

ElFabuloso

New member
למה מתעקשים לסבך את משתמשי הרב-קו?

למה מתעקשים לסבך את משתמשי הרב-קו?
לפני כמה שנים כשהפיקו את הרב-קו הסבירו לכולנו שזה שימוש בכרטיס חכם, שהוא ידידותי לסביבה ויחסוך מלא זמן מיותר ונייר מיותר. מה קרה בפועל? יש יותר נייר מבוזבז ויותר עצבים.

לפני כמה שנים היה לי כרטיס של דן, הפסקתי להשתמש בו והחזרתי אותו כי הוא התקלקל. ביקשתי שיבטלו כי בדיוק עברתי לכרטיס אפיקמפוס (זה "סטודן" של אריאל והמרכז) לכמה שנים שלמדתי באריאל.
השנה סיימתי את רוב חובותיי האקדמיות בסמסטר א' ויצא שלא משתלם לי לעשות את זה שם בסמסטר השני (אני גר במרכז), אז רציתי לחזור לדן. הגעתי לתחנת שירות עם האפיקמפוס (רב קו רגיל לגמרי, כמובן!) וחשבתי שיעשו לי עליו סטודן. אבל סירבו להנפיק לי כרטיס סמסטריאלי או כל כרטיס כלשהו עליו, וזאת מפני שכאמור היה לי פעם כרטיס בדן. הם לא מוכנים לעשות לי חוזה חדש על הכרטיס הקיים שלי וגם לא להנפיק לי אחד על המקום. אז הזמינו לי כרטיס חדש, שלוקח לו להגיע 6 ימים רגילים לתחנת השירות.

אז אחרי שחיכיתי שבוע, וגם על הדרך כשהתקשרתי לברר אם הוא כבר הגיע או לא שמעתי ש"אין טלפונים לעמדות שירות" ונתנו לי מספר טלפון של מרכזיה של דן שתמיד מנותקת מהרגע שאתה מחייג אליה, הלכתי לאסוף את הכרטיס בתקווה שהוא אכן הגיע, למזלי לפחות זה קרה. בינתיים עשיתי חישוב נוסף וראיתי שדווקא ישתלם לי פחות לעשות סטודן וביקשתי ערך צבור או כרטיסיה. מה שכן, בסטודן אתה מקבל 50% הנחה ובערך צבור רק 33% על הנסיעות כסטודנט. למזלי זה עדיין משתלם יותר מכל אופציה אחרת, אבל למה האפליה המטופשת הזאת? נשמע כמו שיקול עסקי וכלכלי נטו במקום התחשבות באזרח.

לסיכומו של דבר, יש לי 2 כרטיסי רב-קו עכשיו, ואם מחברים את זה שבחודש האחרון של האפיקמפוס המכשיר הוציא לי כל פעם פתקית שכתוב עליה "הפרופיל עומד להיגמר נא לחדש", פלוס כמובן הפתקית שיוצאת עכשיו בכל נסיעה בכרטיסיה שעשיתי, אני חושב שאני מזהם את הסביבה פי 2 יותר מהתקופה בה נסעתי עם כרטיסית נייר.

ועל השירות המזעזע וההזוי של דן (שטוענים שמשרד התחבורה עושה את ההפרדות בין כרטיסי הרב-קו ואין להם שום חלק בזה), ונציגי השירות חסרי הסבלנות (במיוחד איזה איש מבוגר שלא מקשיב לך ומת להוריד אותך מהקו) אין לי בכלל מה להוסיף.
 
הנייר לא מיותר בכלל

למה מתעקשים לסבך את משתמשי הרב-קו?
לפני כמה שנים כשהפיקו את הרב-קו הסבירו לכולנו שזה שימוש בכרטיס חכם, שהוא ידידותי לסביבה ויחסוך מלא זמן מיותר ונייר מיותר. מה קרה בפועל? יש יותר נייר מבוזבז ויותר עצבים.

לפני כמה שנים היה לי כרטיס של דן, הפסקתי להשתמש בו והחזרתי אותו כי הוא התקלקל. ביקשתי שיבטלו כי בדיוק עברתי לכרטיס אפיקמפוס (זה "סטודן" של אריאל והמרכז) לכמה שנים שלמדתי באריאל.
השנה סיימתי את רוב חובותיי האקדמיות בסמסטר א' ויצא שלא משתלם לי לעשות את זה שם בסמסטר השני (אני גר במרכז), אז רציתי לחזור לדן. הגעתי לתחנת שירות עם האפיקמפוס (רב קו רגיל לגמרי, כמובן!) וחשבתי שיעשו לי עליו סטודן. אבל סירבו להנפיק לי כרטיס סמסטריאלי או כל כרטיס כלשהו עליו, וזאת מפני שכאמור היה לי פעם כרטיס בדן. הם לא מוכנים לעשות לי חוזה חדש על הכרטיס הקיים שלי וגם לא להנפיק לי אחד על המקום. אז הזמינו לי כרטיס חדש, שלוקח לו להגיע 6 ימים רגילים לתחנת השירות.

אז אחרי שחיכיתי שבוע, וגם על הדרך כשהתקשרתי לברר אם הוא כבר הגיע או לא שמעתי ש"אין טלפונים לעמדות שירות" ונתנו לי מספר טלפון של מרכזיה של דן שתמיד מנותקת מהרגע שאתה מחייג אליה, הלכתי לאסוף את הכרטיס בתקווה שהוא אכן הגיע, למזלי לפחות זה קרה. בינתיים עשיתי חישוב נוסף וראיתי שדווקא ישתלם לי פחות לעשות סטודן וביקשתי ערך צבור או כרטיסיה. מה שכן, בסטודן אתה מקבל 50% הנחה ובערך צבור רק 33% על הנסיעות כסטודנט. למזלי זה עדיין משתלם יותר מכל אופציה אחרת, אבל למה האפליה המטופשת הזאת? נשמע כמו שיקול עסקי וכלכלי נטו במקום התחשבות באזרח.

לסיכומו של דבר, יש לי 2 כרטיסי רב-קו עכשיו, ואם מחברים את זה שבחודש האחרון של האפיקמפוס המכשיר הוציא לי כל פעם פתקית שכתוב עליה "הפרופיל עומד להיגמר נא לחדש", פלוס כמובן הפתקית שיוצאת עכשיו בכל נסיעה בכרטיסיה שעשיתי, אני חושב שאני מזהם את הסביבה פי 2 יותר מהתקופה בה נסעתי עם כרטיסית נייר.

ועל השירות המזעזע וההזוי של דן (שטוענים שמשרד התחבורה עושה את ההפרדות בין כרטיסי הרב-קו ואין להם שום חלק בזה), ונציגי השירות חסרי הסבלנות (במיוחד איזה איש מבוגר שלא מקשיב לך ומת להוריד אותך מהקו) אין לי בכלל מה להוסיף.
הנייר לא מיותר בכלל
הצורך שלנו לדעת שלא גונבים מאיתנו, גדול בהרבה מהצורך שלך "לא לזהם את הסביבה"

נלחמנו באגד כשהחליטה לבטל את הפתקיות, ואם צריך נילחם גם בכל חברה אחרת שתחליט לעשות את זה.
 

ElFabuloso

New member
בוא לא נערבב שמחה בשמחה

הנייר לא מיותר בכלל
הצורך שלנו לדעת שלא גונבים מאיתנו, גדול בהרבה מהצורך שלך "לא לזהם את הסביבה"

נלחמנו באגד כשהחליטה לבטל את הפתקיות, ואם צריך נילחם גם בכל חברה אחרת שתחליט לעשות את זה.
בוא לא נערבב שמחה בשמחה
1. נא לקרוא את מה שרשמתי היטב, התייחסתי לפתקיות שבכל יום בחודש האחרון יצאו לי "נא לחדש את הפרופיל". אלא אם אני חולה אלצהיימר בן 80 אין סיבה לשלוף לי 30 פתקים אחד כל יום (בעצם כל נסיעה, תחשוב שנסעתי 5 פעמים ביום??) שמזכיר לי את זה. ומדובר גם בפתקית קטנה ולא בגודל רגיל, כזאת שנעלמת או נאבדת וגם אם אתה ממחזר קבוע אתה יכול לפספס בקלות
2. מסכים לגבי הקבלה על הנסיעה אבל גם לזה יש פתרונות יצירתיים בימינו - יש לי אפליקציה בשם רב קו על הטלפון וכשאני מצמיד אותה למכשיר אני רואה איזה חוזה מוטען וכמה כסף נשאר וכו'.
 

olli3

New member
מנהל
וכשהנהג יחייב אותך בטעות ותיגש אליו על מנת

בוא לא נערבב שמחה בשמחה
1. נא לקרוא את מה שרשמתי היטב, התייחסתי לפתקיות שבכל יום בחודש האחרון יצאו לי "נא לחדש את הפרופיל". אלא אם אני חולה אלצהיימר בן 80 אין סיבה לשלוף לי 30 פתקים אחד כל יום (בעצם כל נסיעה, תחשוב שנסעתי 5 פעמים ביום??) שמזכיר לי את זה. ומדובר גם בפתקית קטנה ולא בגודל רגיל, כזאת שנעלמת או נאבדת וגם אם אתה ממחזר קבוע אתה יכול לפספס בקלות
2. מסכים לגבי הקבלה על הנסיעה אבל גם לזה יש פתרונות יצירתיים בימינו - יש לי אפליקציה בשם רב קו על הטלפון וכשאני מצמיד אותה למכשיר אני רואה איזה חוזה מוטען וכמה כסף נשאר וכו'.
וכשהנהג יחייב אותך בטעות ותיגש אליו על מנת
לבטל את החיוב השגוי, מה תציג לו? את מסך הטלפון שלך? לא פרקטי.

לגבי כל מה שכתבת לפני כן, כן משרד התחבורה קבע שכך יהיה.

אפיקמפוס או סטודן (סתם שמות מטופשים למיתוג) זה בעצם חופשי שנתי או חופשי סמסטראלי. זה השם הרשמי וקיים למעלה מ100 סוגי חופשי סמסטריאלי/שנתי שונים ברחבי הארץ.

לגבי ההודעה של "נא לחדש את הפורפיל", המערכת לא מתוחכמת ויודעת לזהות שכבר הנפיקו לך כרטיס שכזה היום בבוקר או אתמול בערב. כמו כן, כשמכונות הכרטוס לא הנפיקו הודעות כאלו, לקוחות נזעמים שהרב קו לא עבר להם יותר באוטובוס כשיש להם יתרות שונות עליו, התעצבנו על לא מעט נהגים שזו חוצפה שהם נאלצים לשלם במזומן כי יש להם כרטיסיה או שהנהג אומר להם מזומן או שתטענו כרטיסיה וכו'.

אז המערכת צריכה לדעת שמספיק להנפיק פיתקית כזאת פעם ביום נניח. תציע הצעת ייעול לחברות השונות ולמשרד התחבורה. זה הדבר היחיד שנראה לי שניתן לעשות כדי להביא לשינוי בעניין זה.
 
אתה תתרום סמרטפון לכל נוסע?

בוא לא נערבב שמחה בשמחה
1. נא לקרוא את מה שרשמתי היטב, התייחסתי לפתקיות שבכל יום בחודש האחרון יצאו לי "נא לחדש את הפרופיל". אלא אם אני חולה אלצהיימר בן 80 אין סיבה לשלוף לי 30 פתקים אחד כל יום (בעצם כל נסיעה, תחשוב שנסעתי 5 פעמים ביום??) שמזכיר לי את זה. ומדובר גם בפתקית קטנה ולא בגודל רגיל, כזאת שנעלמת או נאבדת וגם אם אתה ממחזר קבוע אתה יכול לפספס בקלות
2. מסכים לגבי הקבלה על הנסיעה אבל גם לזה יש פתרונות יצירתיים בימינו - יש לי אפליקציה בשם רב קו על הטלפון וכשאני מצמיד אותה למכשיר אני רואה איזה חוזה מוטען וכמה כסף נשאר וכו'.
אתה תתרום סמרטפון לכל נוסע?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה