ElFabuloso
New member
למה מתעקשים לסבך את משתמשי הרב-קו?
למה מתעקשים לסבך את משתמשי הרב-קו?
לפני כמה שנים כשהפיקו את הרב-קו הסבירו לכולנו שזה שימוש בכרטיס חכם, שהוא ידידותי לסביבה ויחסוך מלא זמן מיותר ונייר מיותר. מה קרה בפועל? יש יותר נייר מבוזבז ויותר עצבים.
לפני כמה שנים היה לי כרטיס של דן, הפסקתי להשתמש בו והחזרתי אותו כי הוא התקלקל. ביקשתי שיבטלו כי בדיוק עברתי לכרטיס אפיקמפוס (זה "סטודן" של אריאל והמרכז) לכמה שנים שלמדתי באריאל.
השנה סיימתי את רוב חובותיי האקדמיות בסמסטר א' ויצא שלא משתלם לי לעשות את זה שם בסמסטר השני (אני גר במרכז), אז רציתי לחזור לדן. הגעתי לתחנת שירות עם האפיקמפוס (רב קו רגיל לגמרי, כמובן!) וחשבתי שיעשו לי עליו סטודן. אבל סירבו להנפיק לי כרטיס סמסטריאלי או כל כרטיס כלשהו עליו, וזאת מפני שכאמור היה לי פעם כרטיס בדן. הם לא מוכנים לעשות לי חוזה חדש על הכרטיס הקיים שלי וגם לא להנפיק לי אחד על המקום. אז הזמינו לי כרטיס חדש, שלוקח לו להגיע 6 ימים רגילים לתחנת השירות.
אז אחרי שחיכיתי שבוע, וגם על הדרך כשהתקשרתי לברר אם הוא כבר הגיע או לא שמעתי ש"אין טלפונים לעמדות שירות" ונתנו לי מספר טלפון של מרכזיה של דן שתמיד מנותקת מהרגע שאתה מחייג אליה, הלכתי לאסוף את הכרטיס בתקווה שהוא אכן הגיע, למזלי לפחות זה קרה. בינתיים עשיתי חישוב נוסף וראיתי שדווקא ישתלם לי פחות לעשות סטודן וביקשתי ערך צבור או כרטיסיה. מה שכן, בסטודן אתה מקבל 50% הנחה ובערך צבור רק 33% על הנסיעות כסטודנט. למזלי זה עדיין משתלם יותר מכל אופציה אחרת, אבל למה האפליה המטופשת הזאת? נשמע כמו שיקול עסקי וכלכלי נטו במקום התחשבות באזרח.
לסיכומו של דבר, יש לי 2 כרטיסי רב-קו עכשיו, ואם מחברים את זה שבחודש האחרון של האפיקמפוס המכשיר הוציא לי כל פעם פתקית שכתוב עליה "הפרופיל עומד להיגמר נא לחדש", פלוס כמובן הפתקית שיוצאת עכשיו בכל נסיעה בכרטיסיה שעשיתי, אני חושב שאני מזהם את הסביבה פי 2 יותר מהתקופה בה נסעתי עם כרטיסית נייר.
ועל השירות המזעזע וההזוי של דן (שטוענים שמשרד התחבורה עושה את ההפרדות בין כרטיסי הרב-קו ואין להם שום חלק בזה), ונציגי השירות חסרי הסבלנות (במיוחד איזה איש מבוגר שלא מקשיב לך ומת להוריד אותך מהקו) אין לי בכלל מה להוסיף.
למה מתעקשים לסבך את משתמשי הרב-קו?
לפני כמה שנים כשהפיקו את הרב-קו הסבירו לכולנו שזה שימוש בכרטיס חכם, שהוא ידידותי לסביבה ויחסוך מלא זמן מיותר ונייר מיותר. מה קרה בפועל? יש יותר נייר מבוזבז ויותר עצבים.
לפני כמה שנים היה לי כרטיס של דן, הפסקתי להשתמש בו והחזרתי אותו כי הוא התקלקל. ביקשתי שיבטלו כי בדיוק עברתי לכרטיס אפיקמפוס (זה "סטודן" של אריאל והמרכז) לכמה שנים שלמדתי באריאל.
השנה סיימתי את רוב חובותיי האקדמיות בסמסטר א' ויצא שלא משתלם לי לעשות את זה שם בסמסטר השני (אני גר במרכז), אז רציתי לחזור לדן. הגעתי לתחנת שירות עם האפיקמפוס (רב קו רגיל לגמרי, כמובן!) וחשבתי שיעשו לי עליו סטודן. אבל סירבו להנפיק לי כרטיס סמסטריאלי או כל כרטיס כלשהו עליו, וזאת מפני שכאמור היה לי פעם כרטיס בדן. הם לא מוכנים לעשות לי חוזה חדש על הכרטיס הקיים שלי וגם לא להנפיק לי אחד על המקום. אז הזמינו לי כרטיס חדש, שלוקח לו להגיע 6 ימים רגילים לתחנת השירות.
אז אחרי שחיכיתי שבוע, וגם על הדרך כשהתקשרתי לברר אם הוא כבר הגיע או לא שמעתי ש"אין טלפונים לעמדות שירות" ונתנו לי מספר טלפון של מרכזיה של דן שתמיד מנותקת מהרגע שאתה מחייג אליה, הלכתי לאסוף את הכרטיס בתקווה שהוא אכן הגיע, למזלי לפחות זה קרה. בינתיים עשיתי חישוב נוסף וראיתי שדווקא ישתלם לי פחות לעשות סטודן וביקשתי ערך צבור או כרטיסיה. מה שכן, בסטודן אתה מקבל 50% הנחה ובערך צבור רק 33% על הנסיעות כסטודנט. למזלי זה עדיין משתלם יותר מכל אופציה אחרת, אבל למה האפליה המטופשת הזאת? נשמע כמו שיקול עסקי וכלכלי נטו במקום התחשבות באזרח.
לסיכומו של דבר, יש לי 2 כרטיסי רב-קו עכשיו, ואם מחברים את זה שבחודש האחרון של האפיקמפוס המכשיר הוציא לי כל פעם פתקית שכתוב עליה "הפרופיל עומד להיגמר נא לחדש", פלוס כמובן הפתקית שיוצאת עכשיו בכל נסיעה בכרטיסיה שעשיתי, אני חושב שאני מזהם את הסביבה פי 2 יותר מהתקופה בה נסעתי עם כרטיסית נייר.
ועל השירות המזעזע וההזוי של דן (שטוענים שמשרד התחבורה עושה את ההפרדות בין כרטיסי הרב-קו ואין להם שום חלק בזה), ונציגי השירות חסרי הסבלנות (במיוחד איזה איש מבוגר שלא מקשיב לך ומת להוריד אותך מהקו) אין לי בכלל מה להוסיף.