למה מטוסים רוסיים חדשים לא מצליחים?

ERJ145

New member
למה מטוסים רוסיים חדשים לא מצליחים?

ואני מדבר על: IL114 AN140 ובמיוחד על: TU204-214 IL96 מטוסים אלה הינם עם גלאס-קוקפיט (חוץ מאנטונוב 140) ב IL114 שהינו מטוס שמאד דומה ל ATP הבריטי אפילו יש PTV!! לדעתי האישית: כיוון שלרוסיה אין רקורד בטיחותי טוב בתעופה. מה אתם חושבים?
 

deepspace

New member
אני חושב שהבעיה של הרוסים היא

שהמטוסים שלהם לא חסכניים במיוחד. בגלל זה פותחו בעבר דגמים עם מנועים אמריקאים. ה AN-140 מוצע ללקוחות עם ה PW127 (שמעניקים לו טווח רב יותר). ל TU-204 יש מספר גרסאות שמוצעות עם מנועי רולס-רויס מסוגים שונים (120-, 122-, 220- ו 222-, וגרסאות המטען שלהם). טופולב שוקלת לפתוח את ה IL-114-100 שגם היא תצוייד במנועי PW127, ששוב, יעניקו טווח ארוך יותר וישפרו את חסכוניות המטוס. ל IL-96 יש שתי גרסאות עם מנועים אמריקאים, IL-96M ו IL-96T, שמצויידות במנועי ה PW2337. אבל אני מסכים איתך שגם אמינות משחקת תפקיד (אחד משלושת אבות הטיפוס של ה AN-140 התרסק באחת מטיסות הניסוי).
 

ERJ145

New member
אם פותחו עם דגמי מנועים

אמריקאיים ואוויאוניקה כפי שהבנתי אמריקאית לרוב אז למה באמת לא הצליחו?? לגבי אנטונוב-140 אני יודע שהמקבילה האירנית שלו התרסקה בטיסת ניסוי באירן.. ומה קורה עם טופולב 334 ?? (ברוסיה) היגיע הזמן להחליף את הגרוטאות (היפיפיות..) TU 134 ולשים TU 334, לא כך??
 

yuval yelin

New member
מן הסתם שיקולי עלות/תועלת

כאשר חברת תעופה רוצה לקנות מטוס היא בודקת כמה כסף הוא יוכל לייצר לה. אני לא מתמצא במחירי מטוסים (התירוץ העלוב - הכלב אכל לי את המחירון...), אבל אני מתאר לעצמי שאם חברת תעופה רוצה לשקול לקנות מטוס היא לא בודקת רק כמה עולה לה לקנות אותו ישירות אלא מה עלות התחזוקה, חלפים, צריכת דלק, ביטוח וכד'. בנוסף נשקלת התועלת שהוא יביא לה במכירת כרטיסים. נושאי בטיחות, אני מאמין שמשפיעים, אבל ייתכן שהמטוסים הרוסיים החדשים אמינים יותר, ולכן הם לא אמורים להשפיע באופן ישיר. לעומת זאת, ייתכן שחברה מסוימת לא תקנה טופולב (לדוגמא) כי היא תחשוש שהלקוחות שלה לא יסכימו לטוס אם הם ישמעו שהמטוס הוא מסוג טופולב (שוב רק כדוגמא) ולא משנה שזה לא 154 / 134 אלא 204 (וגם זה רק דוגמא). למרות זאת, לדעתי, מרבית האנשים אינם מתעניינים באיזה מטוס הם טסים ובסך הכך מקווים שהוא ינחת בשלום. לסיכום, כנראה שבשיקולי עלות / תועלת נופלים המטוסים הרוסיים החדשים מול המטוסים המערביים. אולי יש לך מישהו לשאול בחברה בה אתה עובד מה השיקולים שלהם ותוכל לשתף אותנו. יובל.
 

A r i e T

New member
ודעתי שלי:

בגלל קריסתה של ברית המועצות. פשוט בזמן המלחמה הקרה, כל דבר מתוצרת הגוש המזרחי יוצר בכמויות מטורפות. הרבה מדינות השתייכו אז לגוש הקומוניסטי ולא היו להן הרבה ברירות מאיזו תוצרת לרכוש מטוסים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
המדינות שהיו שייכות לגוש הקומוניסטי

אכן השתמשו רק במטוסים סובייטיים. השאלה המעניינת מאוד, יש לצייןף היא למה רוסיה לא מצליחה לשווק מטוסים למערב. התשובות שניתנו כאןף נכונות לדעתי. גם בגלל הרקורד הבטיחותי שלא תמיד נובע מאיכות המטוסים עצמם אלא לאיכות התחזוקה. אך הנזק התדמיתי כבר נגרם. כפועל יוצא מכך יהיה גם קשה לשווק טיסות כאלה ללקוחות. אינני בקיא בתמחורים ומחיריהם ומחירי אחזקתם מול מטוסים מערביים לכן לא אכנס לכך. אבל בהחלט ייתכן שמטוסים אלה ואפילו המתקדמים ביותר כמו ה-IL-96 לא עומדים בסטנדרטים המערבים בנושאים כמו רעש, זיהום אוויר, תצרוכת דלק וכו'. חלקם אפילו לא מרושיינים לטוס מעל אירופה.
 

ארזS

New member
לדעתי זה בגלל הסטיגמה

שיש על המטוסים הרוסיים הישנים. קשה כנראה לשנות דיעות מוקדמות, אפילו שחלק מהמטוסים הרוסיים החדשים מצויידים במנועים ובמערכות שונות אחרות מתוצרת המערב.
 

fighterpilot

New member
פוליטיקה

אתם צודקים במה שאתם אומרים... אולם החסרתם דבר אחד מאוד חשוב והוא-פוליטיקה. ברור לכם שחברות אירופאיות יטוסו באירבוס, או אם אין ברירה יקחו מטוסים אמריקאים, והאמריקאים אותו דבר רק הפוך, ומדינות כמו ישראל שרוצים קשרים עם האמריקאים יקחו מטוסים אמריקאים (כמו למשל קוריאה) ומדינות שרוצות קשר עם האיחוד האירופי (איחוד האמרויות) יקחו מטוסים אירופאים... ככה שכמה חברות כבר יחשבו על קניית מטוסים רוסיים? אבל אותי מפליא דבר אחר... למה חברות רוסיות כגון טראנס אירו לא משתמשות במטוסים רוסיים? וגם אירופלוט.... הם גם קנו מטוסים אירופאים... זה כמו שאלעל ביום מן הימים תחליט לעשות טיסות של VIP והיא תיקח מטוסים שלא קשורים בכלל לתעשיה האוירית... זה ניראה לי מגוחך!
 

ERJ145

New member
תדגיש ש דרום קוריאה ולא צפון

ולא צפון קוריאה חלילה...
 
למעלה