מן הסתם שיקולי עלות/תועלת
כאשר חברת תעופה רוצה לקנות מטוס היא בודקת כמה כסף הוא יוכל לייצר לה. אני לא מתמצא במחירי מטוסים (התירוץ העלוב - הכלב אכל לי את המחירון...), אבל אני מתאר לעצמי שאם חברת תעופה רוצה לשקול לקנות מטוס היא לא בודקת רק כמה עולה לה לקנות אותו ישירות אלא מה עלות התחזוקה, חלפים, צריכת דלק, ביטוח וכד'. בנוסף נשקלת התועלת שהוא יביא לה במכירת כרטיסים. נושאי בטיחות, אני מאמין שמשפיעים, אבל ייתכן שהמטוסים הרוסיים החדשים אמינים יותר, ולכן הם לא אמורים להשפיע באופן ישיר. לעומת זאת, ייתכן שחברה מסוימת לא תקנה טופולב (לדוגמא) כי היא תחשוש שהלקוחות שלה לא יסכימו לטוס אם הם ישמעו שהמטוס הוא מסוג טופולב (שוב רק כדוגמא) ולא משנה שזה לא 154 / 134 אלא 204 (וגם זה רק דוגמא). למרות זאת, לדעתי, מרבית האנשים אינם מתעניינים באיזה מטוס הם טסים ובסך הכך מקווים שהוא ינחת בשלום. לסיכום, כנראה שבשיקולי עלות / תועלת נופלים המטוסים הרוסיים החדשים מול המטוסים המערביים. אולי יש לך מישהו לשאול בחברה בה אתה עובד מה השיקולים שלהם ותוכל לשתף אותנו. יובל.