למה מחיר התחבורה הציבורית לא ירד אחרי ירידת 60 אג במחיר דלק?

מצב
הנושא נעול.

axelcoon

New member
למה מחיר התחבורה הציבורית לא ירד אחרי ירידת 60 אג במחיר דלק?

למה מחיר התחבורה הציבורית לא ירד אחרי ירידת 60 אג במחיר דלק?
לא יודע אם זה הפורום הנכון לשאול, אבל מאוד מעניין אותי לדעת למה אחרי שהייתה ירידה משמעותית במחיר הדלקים (כ 60 אגורות שזה כ 10% ממחיר הדלק לפני ה 01.01.2015) למה מחיר נסיעה בתחבורה ציבורית לא ירד?

הרי מעדכנים ב01.01.2015 מחירים- אז למה לא עדכנו מחיר של תחבורה ציבורית לאור הירידה במחירי הדלק והנפט?
 

olli3

New member
מנהל
התחבורה הציבורית גם לא עולה או יורדת כשמשנים את אחוזי המע"מ.

למה מחיר התחבורה הציבורית לא ירד אחרי ירידת 60 אג במחיר דלק?
לא יודע אם זה הפורום הנכון לשאול, אבל מאוד מעניין אותי לדעת למה אחרי שהייתה ירידה משמעותית במחיר הדלקים (כ 60 אגורות שזה כ 10% ממחיר הדלק לפני ה 01.01.2015) למה מחיר נסיעה בתחבורה ציבורית לא ירד?

הרי מעדכנים ב01.01.2015 מחירים- אז למה לא עדכנו מחיר של תחבורה ציבורית לאור הירידה במחירי הדלק והנפט?
התחבורה הציבורית גם לא עולה או יורדת כשמשנים את אחוזי המע"מ.
התחבורה הציבורית עולה או יורדת אך ורק בתלות במדד. אם המדד עלה ב3% או יותר, המחיר עולה. אם המדד ירד ב3% או יותר, המחיר יורד. אם המדד הינו בטווח שבין שני אלו - המחיר לא משתנה.
&nbsp
הדלק הוא סולר והמפעילות מזדכות עליו. כמו כן במכרזים החדשים הכסף שאתה משלם לנהג הולך ישירות למדינה, המפעיל מקבל סובסידיה על פי מספר הקילומטרים שהוא מבצע. במכרזים ישנים הכסף הולך למפעיל ובקווים של אגד שלא עברו רפורמה כלשהי מדובר בסובסידיה עוד יותר מורכבת.
&nbsp
ככה שהדלק יכול לעלות תוך כמה חודשים פי 2 ממה שהוא כיום ותעריפי התח"צ לא יזוזו מטר.
 
אם התגמול הוא אך ורק לפי קילומטרים

התחבורה הציבורית גם לא עולה או יורדת כשמשנים את אחוזי המע"מ.
התחבורה הציבורית עולה או יורדת אך ורק בתלות במדד. אם המדד עלה ב3% או יותר, המחיר עולה. אם המדד ירד ב3% או יותר, המחיר יורד. אם המדד הינו בטווח שבין שני אלו - המחיר לא משתנה.
&nbsp
הדלק הוא סולר והמפעילות מזדכות עליו. כמו כן במכרזים החדשים הכסף שאתה משלם לנהג הולך ישירות למדינה, המפעיל מקבל סובסידיה על פי מספר הקילומטרים שהוא מבצע. במכרזים ישנים הכסף הולך למפעיל ובקווים של אגד שלא עברו רפורמה כלשהי מדובר בסובסידיה עוד יותר מורכבת.
&nbsp
ככה שהדלק יכול לעלות תוך כמה חודשים פי 2 ממה שהוא כיום ותעריפי התח"צ לא יזוזו מטר.
אם התגמול הוא אך ורק לפי קילומטרים
איך המדינה יודעת כמה נוסעים נסעו אצל מפעיל מסוים?
 

olli3

New member
מנהל
רק במכרזים החדשים ומותקנים באחזו מסויים מצי האוטובוסים חיישנ

אם התגמול הוא אך ורק לפי קילומטרים
איך המדינה יודעת כמה נוסעים נסעו אצל מפעיל מסוים?
רק במכרזים החדשים ומותקנים באחזו מסויים מצי האוטובוסים חיישנ
חיישנים בדלתות שמזהים בעצם את מספר העולים והיורדים. מפעילים את כל האוטובוסים בקו או קווים מסויימים ועושים רוטציה.
&nbsp
כמו כן, מבצעים מעת לעת ספירות נוסעים ידניות על ידי בקרים שנוסעים באוטובוסים ו/או בודקים את מספר העולים בתחנות המוצא.
&nbsp
ויש עוד דרכים שאני פחות בקיא באיך טכנית הם עובדים אבל הם פשוט מתבססים על מערכת הכרטוס שמציגה גם לנהג, גם למחלקת הבקרה ורושמת את כל הנתונים האלו, כמה נוסעים כבר עלו.
 
במילים אחרות - אין להם מושג

רק במכרזים החדשים ומותקנים באחזו מסויים מצי האוטובוסים חיישנ
חיישנים בדלתות שמזהים בעצם את מספר העולים והיורדים. מפעילים את כל האוטובוסים בקו או קווים מסויימים ועושים רוטציה.
&nbsp
כמו כן, מבצעים מעת לעת ספירות נוסעים ידניות על ידי בקרים שנוסעים באוטובוסים ו/או בודקים את מספר העולים בתחנות המוצא.
&nbsp
ויש עוד דרכים שאני פחות בקיא באיך טכנית הם עובדים אבל הם פשוט מתבססים על מערכת הכרטוס שמציגה גם לנהג, גם למחלקת הבקרה ורושמת את כל הנתונים האלו, כמה נוסעים כבר עלו.
במילים אחרות - אין להם מושג
 
כן זה ההגיון המופרך שלי

אם זה ההיגיון שלך, אדע להבא לא להגיב וזהו.
כן זה ההגיון המופרך שלי
שאומר שאם רק בחלק מהמכרזים החדשים ובחלק מהאוטובוסים יש חיישנים (שלא ידועה אמינותם)
ולפעמים מבצעים ספירת נוסעים ידנית אז בפועל למשרד התחבורה אין מושג
 

olli3

New member
מנהל
איןיום שלא מבצעים בו ספירות נוסעים, אתה מסיק מסקנות

כן זה ההגיון המופרך שלי
שאומר שאם רק בחלק מהמכרזים החדשים ובחלק מהאוטובוסים יש חיישנים (שלא ידועה אמינותם)
ולפעמים מבצעים ספירת נוסעים ידנית אז בפועל למשרד התחבורה אין מושג
איןיום שלא מבצעים בו ספירות נוסעים, אתה מסיק מסקנות
מתוך נקודת מוצא שקבעת מראש שהיא שמשרד התחבורה לא יודע דבר וחצי דבר.
&nbsp
התעלמת ממה שרשמתי שיש אמצעים אחרים שאין לי דרך להסביר איך הם עובדים אבל הם עובדים והם דווקא עיקר קבלת הנתונים.
 
איך אתה היית מתייחס

איןיום שלא מבצעים בו ספירות נוסעים, אתה מסיק מסקנות
מתוך נקודת מוצא שקבעת מראש שהיא שמשרד התחבורה לא יודע דבר וחצי דבר.
&nbsp
התעלמת ממה שרשמתי שיש אמצעים אחרים שאין לי דרך להסביר איך הם עובדים אבל הם עובדים והם דווקא עיקר קבלת הנתונים.
איך אתה היית מתייחס
אם הייתי אומר לך שיש משהו שעובד, אין לי מושג איך הוא עובד אבל תסמוך עלי שהוא עובד?
 

olli3

New member
מנהל
לא אמרתי שאין לי מושג, אין לי מושג איך להסביר כי זה מורכב.

איך אתה היית מתייחס
אם הייתי אומר לך שיש משהו שעובד, אין לי מושג איך הוא עובד אבל תסמוך עלי שהוא עובד?
לא אמרתי שאין לי מושג, אין לי מושג איך להסביר כי זה מורכב.
זה כמו שאין לי מושג איך להסביר לאנשים איך פיסיקה בסיסית עובדת וכמו שאין לי מושג איך להסביר לאנשים דברים שעבורי הם פשוטים ועבור אחרים ממש ממש לא.
&nbsp
גם להסביר איך עובדת כל סובסידיה בדיוק עם הנוסחאות המתמטיות שעומדות מאחוריהן זה לא דבר פשוט להסביר.
 

בישגד

New member
אשמח לנסות להבין לבד את הנוסחאות של הסובסידיות

לא אמרתי שאין לי מושג, אין לי מושג איך להסביר כי זה מורכב.
זה כמו שאין לי מושג איך להסביר לאנשים איך פיסיקה בסיסית עובדת וכמו שאין לי מושג איך להסביר לאנשים דברים שעבורי הם פשוטים ועבור אחרים ממש ממש לא.
&nbsp
גם להסביר איך עובדת כל סובסידיה בדיוק עם הנוסחאות המתמטיות שעומדות מאחוריהן זה לא דבר פשוט להסביר.
אשמח לנסות להבין לבד את הנוסחאות של הסובסידיות
איפה אפשר לראות אותן?
 

olli3

New member
מנהל
מפורטות במכרזים החדשים, פרסומים קיימים באתר משרד התחבורה

אשמח לנסות להבין לבד את הנוסחאות של הסובסידיות
איפה אפשר לראות אותן?
מפורטות במכרזים החדשים, פרסומים קיימים באתר משרד התחבורה
או שתתסכל כאן בדף הבא של הפורום או זה שאחריו בשרשר על המכרזים בפתח תקווה,ב.אונו ואלעד, יש שם קישורים למכרזים.
 

amit1270

New member
שאלה מצוינת

למה מחיר התחבורה הציבורית לא ירד אחרי ירידת 60 אג במחיר דלק?
לא יודע אם זה הפורום הנכון לשאול, אבל מאוד מעניין אותי לדעת למה אחרי שהייתה ירידה משמעותית במחיר הדלקים (כ 60 אגורות שזה כ 10% ממחיר הדלק לפני ה 01.01.2015) למה מחיר נסיעה בתחבורה ציבורית לא ירד?

הרי מעדכנים ב01.01.2015 מחירים- אז למה לא עדכנו מחיר של תחבורה ציבורית לאור הירידה במחירי הדלק והנפט?
שאלה מצוינת
מחיר הנסיעה בתח"צ צריך להתחשב במחיר הדלק, כי הרכב הפרטי הוא המתחרה של התח"צ והרי המדינה אמורה לעודד שימוש בתח"צ...
אבל המנגנון שנקבע מצמיד את מחיר הנסיעה למדד, אלא אם כן שר התחבורה מחליט אחרת (גם זה קרה). אני חושב שיש מקום לשינוי המנגנון כך שתיווצר תחרות אמיתית לרכב הפרטי (ראה גם מאמר ב-ynet שמישהו העלה כאן, שבו מסביר הכותב תושב הצפון למה כדאי לו יותר להשתמש ברכב פרטי לנסיעה למרכז הארץ).
 

amit1270

New member
מאמר של יקיר הפורום ש. הזלקורן

שאלה מצוינת
מחיר הנסיעה בתח"צ צריך להתחשב במחיר הדלק, כי הרכב הפרטי הוא המתחרה של התח"צ והרי המדינה אמורה לעודד שימוש בתח"צ...
אבל המנגנון שנקבע מצמיד את מחיר הנסיעה למדד, אלא אם כן שר התחבורה מחליט אחרת (גם זה קרה). אני חושב שיש מקום לשינוי המנגנון כך שתיווצר תחרות אמיתית לרכב הפרטי (ראה גם מאמר ב-ynet שמישהו העלה כאן, שבו מסביר הכותב תושב הצפון למה כדאי לו יותר להשתמש ברכב פרטי לנסיעה למרכז הארץ).
מאמר של יקיר הפורום ש. הזלקורן
מדבר בדיוק על כך, ועל העיוות שמיטיב דווקא עם החזקים.

http://www.thecar.co.il/archives/12068
 

yblumann

New member
fuel price

שאלה מצוינת
מחיר הנסיעה בתח"צ צריך להתחשב במחיר הדלק, כי הרכב הפרטי הוא המתחרה של התח"צ והרי המדינה אמורה לעודד שימוש בתח"צ...
אבל המנגנון שנקבע מצמיד את מחיר הנסיעה למדד, אלא אם כן שר התחבורה מחליט אחרת (גם זה קרה). אני חושב שיש מקום לשינוי המנגנון כך שתיווצר תחרות אמיתית לרכב הפרטי (ראה גם מאמר ב-ynet שמישהו העלה כאן, שבו מסביר הכותב תושב הצפון למה כדאי לו יותר להשתמש ברכב פרטי לנסיעה למרכז הארץ).
fuel price
The headline prices for petrol mentioned in the general news is the spot price.

At least in the Uk & HK, the major bus companies negotiate a long term purchasing agreement with oil suppliers; the price is fixed or agreed upton at the start of the contract, revised periodically, and is not always dependent on the spot market price.

What both sides gain by that is a certainty of supply and price.
and this price does not reach dramatic high or low peaks.
So the dramatic fall of spot prices from $110 to $50 per barrel today will not have a direct impact on the prices bus companies pay

Small companies have no choice but to buy their petrol at the station- just like any other motorist.

So what about tender prices?
here in London, the operator bids for the cost of operating a bus route according to the service level specified by TfL.
about 1/3 of the tender price is for oil. the tender contract is for 5 yrs extendable to 7 years.
The longest term fixed price for oil is for one year.
so when bus companies bid for route, the issue is fairly obvious- uncertainty over future oil price.
At least in London, TfL recognises this uncertainty, so bus companies and TfL share the risk of very high oil prices.

what about the passenger? well, bus fares are fixed annually by the politicians and not by the bus companies.
there must be a link between oil prices and ticket prices, but I am yet to find clear and logical evidence showing this link
 

amit1270

New member
תודה על ההערות המעניינות.

fuel price
The headline prices for petrol mentioned in the general news is the spot price.

At least in the Uk & HK, the major bus companies negotiate a long term purchasing agreement with oil suppliers; the price is fixed or agreed upton at the start of the contract, revised periodically, and is not always dependent on the spot market price.

What both sides gain by that is a certainty of supply and price.
and this price does not reach dramatic high or low peaks.
So the dramatic fall of spot prices from $110 to $50 per barrel today will not have a direct impact on the prices bus companies pay

Small companies have no choice but to buy their petrol at the station- just like any other motorist.

So what about tender prices?
here in London, the operator bids for the cost of operating a bus route according to the service level specified by TfL.
about 1/3 of the tender price is for oil. the tender contract is for 5 yrs extendable to 7 years.
The longest term fixed price for oil is for one year.
so when bus companies bid for route, the issue is fairly obvious- uncertainty over future oil price.
At least in London, TfL recognises this uncertainty, so bus companies and TfL share the risk of very high oil prices.

what about the passenger? well, bus fares are fixed annually by the politicians and not by the bus companies.
there must be a link between oil prices and ticket prices, but I am yet to find clear and logical evidence showing this link
תודה על ההערות המעניינות.
אני לא יודע איך זה עובד בארץ. בכל אופן, שיטת עדכון התעריפים הנוכחית היא מעוותת וצריך לשנות אותה גם במחיר של סובסידיות גבוהות יותר, כי קידום התח"צ מול הרכב הפרטי הוא אינטרס של המדינה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה