למה מגיעה למורים משכורת גבוה יותר?

תמיר1991

New member
אז זהו, צריך להעלות את השכר בעיקר למורים

מתחילים, כדי למשוך כמה שפחות מורים גרועים למערכת - שכר גבוה ימשוך אנשים איכותיים. למורים הותיקים צריך להעלות, אבל לא באופן קיצוני, לא יותר מ- 30%. בטח לא כשהרמה של רוב המורים היא כמו שתיארת (ומטה...).
 

Sernas

New member
אבל צריך באותה מידה גם להקשות

קבל תעודת ההוראה ולהוציא חוק על איסור העסקה של מורה בלי תעודת הוראה, כי אצלנו רוב המורים ללא תעודת הוראה!
 
מסכימה עם מה שנאמר פה,

שאם עושים רפורמה ומעלים משכורות, מעלים גם את רף ההתקבלות ללימודי הוראה. פתאום כל אדיוט שלא עשה בגרות יכול להיות מורה, וזה לא בסדר. מורה חייב להיות עם ידיעות רבות, ולדעת לעבוד עם ילדים או בני נוער. אולי גם הכשרה לעבודה עם בני נוער תשפר את המצב, אני לא יודעת אם עושים את זה- אבל חייב לעשות את זה. אם מורה מחנך יהיה גם חבר, מישהו קרוב לתלמידים, זה ירים פלאים את מעמד המורה בכיתה. תלמידים ילמדו אם הם מכבדים את המורה שעומד מולם, הם לא יפריעו לו בגלל רגשות האשמה והקשר שלהם איתו, הם יראו אותו כבן אדם ולא כמורה נחות. העלת המשכורת בלי השקעה במורים עצמם לא תגרום לשינוי. זה ימשיך למשוך אנשים שאין להם ברירה אחרת, ואין שום סיבה שזה יגרום להערכה של המורים מצד התלמידים ואפילו ההורים.
 
ועוד תוספת קטנה,

הכרתי בחיים שלי כמה מורים שכל מה שידעו היה רק המקצוע שהם מלמדים. מורה לתנ"ך ידעה רק תנ"ך. מורה ללשון ידעה רק עיברית! פגשתי כאלה שהיו גרועים במתמטיקה וידעו אנגלית בסיסית. זאת לגמרי בדיחה!
 
למה מורה לתנ"ך צריך לדעת אנגלית ומתמטיקה?

לעומת זאת, אני נתקלתי במורים שלא ידעו מילימטר מחוץ לחומר שלהם. כלומר, מורה לגאוגרפיה ידעה רק את החומר שהיא לימדה בג"ג, מילה במילה מהספר (לא מקרה יחיד). הכי נפוץ, לדעתי, הם מורים לאנגלית שהתלמידים כבר יודעים יותר טוב מהם.
 
"למה?"?!

מגיל קטן כל הסביבה תוקעת לנו בשכל שהמקצועות הכי חשובים, שיבנו לנו את העתיד, זה מתמטיקה ואנגלית. בתיכון הכל מונע ע"י זה- כדי להתקבל למגמה טובה צריך אנגלית ומתמטיקה, כדי להתקבל לאוניברסיטה בד"כ צריך לפחות 4 יח"ל של המקצועות הנ"ל. בסופו של דבר, בחיים לא תצטרך תנ"ך, או ספרות [למרות שמומלץ לדעת- אל תתפסו אותי במילה], אבל אנגלית ומתמטיקה הם בסיס שמשמשים בהרבה תחומים. למה מישהו בלי בגרות במתמטיקה, כל הדלתות נסגרות בפניו- ודווקא הדלת להיות מורה פתוחה לרווחה? איפה שומעים על דבר כזה? כמובן שאני מדברת בהקצנה, אבל בסופו של דבר אנשים עם ידיעות, ברובם, מתקדמים יותר בחיים. מקצוע מורה זה נחות בשבילם. הוראה קיבל את הרושם כ"מקצוע לאנשים שדלתות אחרות סגורות בפניהם"/"ברירה אחרונה" וכו', מעטים הם המורים שבאמת אכפת להם מחינוך. ושוב, אני מדברת בהקצנה, אנא לא להעלב. וזה מתחיל עם העניין הזה, אנשים בד"כ רוצים להצליח ולהגיע גבוה בחיים שלהם. מורים בישראל לא מקבלים כבוד אפילו מרוב התלמידים שלהם. למה שמישהו שיש לו ידיעות טובות, שסיים אוניברסיטה, עם שאיפות בחיים- ירצה להיות מורה עם שכר מינימום ועמידה יום יום מול כיתה של 40 פרזיטים שלא אכפת להם מכלום?
 
מתמטיקה ואנגלית יבנו את העתיד?

כדי להתקבל למגמה טובה מס' יחידות האנגלית ומתמטיקה ממש לא משנה (חוץ מפיזיקה), לפחות בבה"ס שלי. למה אני צריכה לדעת את משפט פיתגורס? אם אני מורה לתנ"ך או ספרות? או בכלל רוב העבודות לא מצריכות את המתמטיקה ברמה שמלמדים אותנו. כנראה שבגרות במתמטיקה או אנגלית מראה על רצינות, ולכן זה תנאי קבלה וצריך לעשות תנאי קבלה דומים בשביל מורים. אבל זה לא אומר שמורה שלא עשה בגרות 5 יחידות הוא לא מורה טוב. אני מסכימה לגבי "הוראה קיבל את הרושם כ"מקצוע לאנשים שדלתות אחרות סגורות בפניהם"/"ברירה אחרונה"" ואכן אנשים טובים בורחים מהמקצוע. זה אחד הסיבות שצריך משכורות יותר גבוהות.
 
הכוונה למגמות ריאליות.

מגמות שנחשבות יוקרתיות, כאלה שיראו טוב בקורות חיים [מגמות כמו טכ"מ, פיזיקה]. "אבל זה לא אומר שמורה שלא עשה בגרות 5 יחידות הוא לא מורה טוב." זה נכון, אני תמיד אומרת את זה, שבן אדם שמתקשה עם מתמטיקה לא אומר שהוא טיפש. אבל מדובר פה על מורים, מישהו שאמור לשמש דוגמא ולהיות מודל לילדים ולנוער, אם הוא עומד כמו בור ולא יכול לפתור בעיה פשוטה של תלמידים בכיתה ד'- זה נראה רע בעיני התלמידים שלו, זאת לגמרי דוגמא רעה. אני אצטט את מה שרולנד ריד כתב מתחתיי ולגמריי הסכמתי: אם המורים שלנו לא יודעים את המקצועות שהם דורשים מאיתנו ללמוד, איך אתה באמת מצפה שתלמידים ישקיעו בחינוך. זו צביעות, והנערים קולטים אותה.
 
טכ"מ?

המורה אומנם אמור לשמש כדוגמא, אבל לא בנושאים האלה. מורה בלי מתמטיקה בסיסית זה נשמע נדיר. אם באמת יש כאלו מורים אז אולי צריך לשקול להציב תנאי של מתמטיקה בסיסית. מורה לתנ"ך דורש מתלמידיו ללמוד תנ"ך, הוא לא יבוא אלייך בטענות לגבי הציונים שלך באנגלית.
 

noamgk

New member
רק בדרך ארץ והליכות, לדעתי.

אין שום סיבה נראית לעין שמורה לאנגלית תדע תנ"ך, ושמורה להיסטוריה ידע ספורט.
 
אבל אתה מצפה מתלמיד לדעת

היסטוריה, אזרחות, ספרות, תנ"ך, מתמטיקה, אנגלית וכל שאר מקצועות החובה. אם המורים שלנו לא יודעים את המקצועות שהם דורשים מאיתנו ללמוד, איך אתה באמת מצפה שתלמידים ישקיעו בחינוך. זו צביעות, והנערים קולטים אותה, וזה פוגע במערכת החינוך.
 
לא מדובר פה בכלל בשכר גבוה

אלא בשכר מכובד, וכאן כל ההבדל. המורים לא ביקשו לעצמם 10 אלף שקל לחודש. אתה בטוח במה שאתה כותב בכך שאתה יודע הרבה יותר ממה שהמורים שלך יודעים? זאת לא קצת השתחצנות? אתה יודע עוד כמה יש לך להשכיל וללמוד בחיים? המורה שלך בביולויגה מכתיבה לך על הדף כי ככה נראת לה הדרך הכי יעילה ללמד אותך, דרך היד, וגם אולי ממגבלת הזמן, בגלל המורים מבקשים להחזיר שעות למערכת שנלקחו, מה לעשות שלמורים אין זמן להסביר הכל הכל לפרטי פרטים? אתה קורה לזה לחרוש, אני קורה לזה שינון, מה לעשות שחלק מעיינין של לימודים זה לשנן, ככה הדתיים עושים משננים בתורה, משננים דף גמרא...
 
למעלה