"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."

מצב
הנושא נעול.
"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."

"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."
למה ליסוע מירושלים לתל אביב באוטובוס צפוף על כבישים פקוקים? למה ליסוע באוטובוס כשאפשר ליסוע ברכבות חדישות ממוזגות ומצוידות בשירותים, מול נוף עוצר נשימה, נסיעה בראש שקט? זה מה שאני תמיד חשבתי עד היום. העובדה שאני פריק של רכבות, בד"כ מספיקה לי כדי להחליט לבזבז את זמני וליסוע ברכבת לתל אביב במקום באוטובוס של אגד. לכל אמצעי תחבורה יש יתרונות וחסרונות. היום עליתי על הרכבת מירושלים בשעה 15:05 על מנת להגיע לתחנת תל אביב השלום בשעה 16:28 - כפי שמופיע בלוח הזמנים. שעה ו-23 דקות = 83 דקות נסיעה. הגעתי לרכבת. לדאבוני, היא הייתה עטופה בפרסומות שכיסו גם את החלונות. "לראות טלויזיה בפלאפון, רק בדור השלישי". יופי לי. באיחור אופיני, יצאנו לדרך בשעה 15:07. בסדר, לא נורא. רק שתי דקות איחור. לאחר מספר דקות נסיעה, הרכבת מאיטה ועוצרת סמוך לבתיר. אנחנו עומדים וממתינים למפגש הרכבות. הנסיעה ממשיכה. לאחר עוד פרק זמן של נסיעה - עצירה נוספת, - הפעם ארוכה יותר, למפגש רכבות בבר גיורא. המשכנו בנסיעה. בשלב מסוים, המזגן הפסיק לפעול בקרון. בשעה 16:48 הרכבת עצרה בתחנת תל אביב השלום. איחור של 20 דקות. בסה"כ: שעה אחת וארבעים ושתיים דקות = 102 דקות נסיעה מירושלים לתל אביב, ברכבת ישראל, בקו המשודרג, ברכבת עטופה בפרסומות מכוערות ובקרונות עם מזגן מקרטע. מחיר הנסיעה: 19 ש"ח. את הדרך חזרה לירושלים עשיתי בעזרת אוטובוס של אגד, קו 480 ממסוף 2000(ארלוזרוב) בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים. לפי הלו"ז, האוטובוס היה צפוי לצאת מהמסוף בשעה 22:30. בשעה 22:20 הוא כבר העלה נוסעים. כולם עמדו בתור בסבלנות. בשעה 22:30 בדיוק - יצאנו מהתחנה. התנועה זרמה, המזגן פעל, היה מקום ישיבה לכולם. לאחר 42 דקות, בשעה 23:12 כבר היינו בתחנה המרכזית בירושלים. מחיר הנסיעה: 17.7 ש"ח. לסיכום: נסיעה באוטובוס עולה 17.7 ש"ח. נסיעה ברכבת עולה 1.3 ש"ח יותר, והיא ארכה בדיוק שעה יותר מבאוטובוס. פיצוי מהרכבת לא יכולתי לקבל, כמובן - האיחור הפעוט היה בן 20 דקות "בלבד". אפילו אני, פריק של רכבות ושונא אוטובוסים לא קטן, הבנתי שהפערים כבר ממש מוגזמים. הרכבת יכולה להתאמץ יותר. להוריד מחירים, לצאצת מהתחנה בזמן (כמעט תמיד האיחור של היציאה מתחנת מלחה הוא לפחות 4 דקות) ולפסיק עם הפרסומות המגעילות על מערכי ה-IC3! רק רכבת? הצחקתם אותי.
 
זו בדיוק היתה התגובה שלי

"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."
למה ליסוע מירושלים לתל אביב באוטובוס צפוף על כבישים פקוקים? למה ליסוע באוטובוס כשאפשר ליסוע ברכבות חדישות ממוזגות ומצוידות בשירותים, מול נוף עוצר נשימה, נסיעה בראש שקט? זה מה שאני תמיד חשבתי עד היום. העובדה שאני פריק של רכבות, בד"כ מספיקה לי כדי להחליט לבזבז את זמני וליסוע ברכבת לתל אביב במקום באוטובוס של אגד. לכל אמצעי תחבורה יש יתרונות וחסרונות. היום עליתי על הרכבת מירושלים בשעה 15:05 על מנת להגיע לתחנת תל אביב השלום בשעה 16:28 - כפי שמופיע בלוח הזמנים. שעה ו-23 דקות = 83 דקות נסיעה. הגעתי לרכבת. לדאבוני, היא הייתה עטופה בפרסומות שכיסו גם את החלונות. "לראות טלויזיה בפלאפון, רק בדור השלישי". יופי לי. באיחור אופיני, יצאנו לדרך בשעה 15:07. בסדר, לא נורא. רק שתי דקות איחור. לאחר מספר דקות נסיעה, הרכבת מאיטה ועוצרת סמוך לבתיר. אנחנו עומדים וממתינים למפגש הרכבות. הנסיעה ממשיכה. לאחר עוד פרק זמן של נסיעה - עצירה נוספת, - הפעם ארוכה יותר, למפגש רכבות בבר גיורא. המשכנו בנסיעה. בשלב מסוים, המזגן הפסיק לפעול בקרון. בשעה 16:48 הרכבת עצרה בתחנת תל אביב השלום. איחור של 20 דקות. בסה"כ: שעה אחת וארבעים ושתיים דקות = 102 דקות נסיעה מירושלים לתל אביב, ברכבת ישראל, בקו המשודרג, ברכבת עטופה בפרסומות מכוערות ובקרונות עם מזגן מקרטע. מחיר הנסיעה: 19 ש"ח. את הדרך חזרה לירושלים עשיתי בעזרת אוטובוס של אגד, קו 480 ממסוף 2000(ארלוזרוב) בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים. לפי הלו"ז, האוטובוס היה צפוי לצאת מהמסוף בשעה 22:30. בשעה 22:20 הוא כבר העלה נוסעים. כולם עמדו בתור בסבלנות. בשעה 22:30 בדיוק - יצאנו מהתחנה. התנועה זרמה, המזגן פעל, היה מקום ישיבה לכולם. לאחר 42 דקות, בשעה 23:12 כבר היינו בתחנה המרכזית בירושלים. מחיר הנסיעה: 17.7 ש"ח. לסיכום: נסיעה באוטובוס עולה 17.7 ש"ח. נסיעה ברכבת עולה 1.3 ש"ח יותר, והיא ארכה בדיוק שעה יותר מבאוטובוס. פיצוי מהרכבת לא יכולתי לקבל, כמובן - האיחור הפעוט היה בן 20 דקות "בלבד". אפילו אני, פריק של רכבות ושונא אוטובוסים לא קטן, הבנתי שהפערים כבר ממש מוגזמים. הרכבת יכולה להתאמץ יותר. להוריד מחירים, לצאצת מהתחנה בזמן (כמעט תמיד האיחור של היציאה מתחנת מלחה הוא לפחות 4 דקות) ולפסיק עם הפרסומות המגעילות על מערכי ה-IC3! רק רכבת? הצחקתם אותי.
זו בדיוק היתה התגובה שלי
אחרי נסיעה ברכבת לירושלים. עם כל החיבה לרכבות, לירושלים רק ברכב פרטי או אוטובוס, ובכלל מה שפחות ברכבת עד שלא יסירו את הפרסומות המכוערות שמסתירות לי את הנוף ועד שדובר הרכבת החצוף יפסיק לענות:"....זו פעם ראשונה שאנחנו מקבלים תלונה כזו...." (וזה בתלונה השלישית שלי באותו נושא). נמאס לי.
 

apolo23

New member
*רכבת ישראל ביצעה פשעים חמורים!!!!

זו בדיוק היתה התגובה שלי
אחרי נסיעה ברכבת לירושלים. עם כל החיבה לרכבות, לירושלים רק ברכב פרטי או אוטובוס, ובכלל מה שפחות ברכבת עד שלא יסירו את הפרסומות המכוערות שמסתירות לי את הנוף ועד שדובר הרכבת החצוף יפסיק לענות:"....זו פעם ראשונה שאנחנו מקבלים תלונה כזו...." (וזה בתלונה השלישית שלי באותו נושא). נמאס לי.
*רכבת ישראל ביצעה פשעים חמורים!!!!
כנגד הטבע ובעלי החיים בשמורת נחל שורק ובר-גיורא!!!! רכבת ישראל בחרה בטוואי הכי הרסני לשמורות הטבע, כרתה מאות עצים השמידה מאות בתי גידול של בעלי חיים וזיהמה חלקים גדולים מהשמורות בפסולת בניין! ראשי רכבת ישראל אחראים באופן ישיר למותם של מאות בעלי חיים!!!!!!!!! חלקים גדולים משמורת הטבע באיזור המסילה פשוט הרוסים!!!!!!!!!!!!!!! אני בחרם על רכבת ישראל מאז!!! אני קורא לכל אלה שעוד איכפת להם איך תראה הארץ הזאת עוד 30 שנה להחרים אותן ומיד!!!!!
 
ועכשיו בונים את הקו החדש שיהרוס גם

*רכבת ישראל ביצעה פשעים חמורים!!!!
כנגד הטבע ובעלי החיים בשמורת נחל שורק ובר-גיורא!!!! רכבת ישראל בחרה בטוואי הכי הרסני לשמורות הטבע, כרתה מאות עצים השמידה מאות בתי גידול של בעלי חיים וזיהמה חלקים גדולים מהשמורות בפסולת בניין! ראשי רכבת ישראל אחראים באופן ישיר למותם של מאות בעלי חיים!!!!!!!!! חלקים גדולים משמורת הטבע באיזור המסילה פשוט הרוסים!!!!!!!!!!!!!!! אני בחרם על רכבת ישראל מאז!!! אני קורא לכל אלה שעוד איכפת להם איך תראה הארץ הזאת עוד 30 שנה להחרים אותן ומיד!!!!!
ועכשיו בונים את הקו החדש שיהרוס גם
 

levikon

New member
רכבת ישראל לא בחרה את התוואי הזה.

*רכבת ישראל ביצעה פשעים חמורים!!!!
כנגד הטבע ובעלי החיים בשמורת נחל שורק ובר-גיורא!!!! רכבת ישראל בחרה בטוואי הכי הרסני לשמורות הטבע, כרתה מאות עצים השמידה מאות בתי גידול של בעלי חיים וזיהמה חלקים גדולים מהשמורות בפסולת בניין! ראשי רכבת ישראל אחראים באופן ישיר למותם של מאות בעלי חיים!!!!!!!!! חלקים גדולים משמורת הטבע באיזור המסילה פשוט הרוסים!!!!!!!!!!!!!!! אני בחרם על רכבת ישראל מאז!!! אני קורא לכל אלה שעוד איכפת להם איך תראה הארץ הזאת עוד 30 שנה להחרים אותן ומיד!!!!!
רכבת ישראל לא בחרה את התוואי הזה.
כל התלונות בנוגע לבחירת התוואי אמורות להיות מופנות לאותם מהנדסים שבנו את הקו אי שם בתחילת שנות ה 90 של המאה ה 18.
 

mucool2

New member
התכוונת למאה ה-19

רכבת ישראל לא בחרה את התוואי הזה.
כל התלונות בנוגע לבחירת התוואי אמורות להיות מופנות לאותם מהנדסים שבנו את הקו אי שם בתחילת שנות ה 90 של המאה ה 18.
התכוונת למאה ה-19
ואני רואה שהשרשור הזה הפך לשרשור התנפלות על הרכבת, כצפוי.
 

levikon

New member
נכון. טעות שלי../images/Emo67.gif

התכוונת למאה ה-19
ואני רואה שהשרשור הזה הפך לשרשור התנפלות על הרכבת, כצפוי.
נכון. טעות שלי

עזוב אותם. התנפלות או לא התנפלות. אם זה מה שעושה להם טוב....
 

omer87

New member
......

"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."
למה ליסוע מירושלים לתל אביב באוטובוס צפוף על כבישים פקוקים? למה ליסוע באוטובוס כשאפשר ליסוע ברכבות חדישות ממוזגות ומצוידות בשירותים, מול נוף עוצר נשימה, נסיעה בראש שקט? זה מה שאני תמיד חשבתי עד היום. העובדה שאני פריק של רכבות, בד"כ מספיקה לי כדי להחליט לבזבז את זמני וליסוע ברכבת לתל אביב במקום באוטובוס של אגד. לכל אמצעי תחבורה יש יתרונות וחסרונות. היום עליתי על הרכבת מירושלים בשעה 15:05 על מנת להגיע לתחנת תל אביב השלום בשעה 16:28 - כפי שמופיע בלוח הזמנים. שעה ו-23 דקות = 83 דקות נסיעה. הגעתי לרכבת. לדאבוני, היא הייתה עטופה בפרסומות שכיסו גם את החלונות. "לראות טלויזיה בפלאפון, רק בדור השלישי". יופי לי. באיחור אופיני, יצאנו לדרך בשעה 15:07. בסדר, לא נורא. רק שתי דקות איחור. לאחר מספר דקות נסיעה, הרכבת מאיטה ועוצרת סמוך לבתיר. אנחנו עומדים וממתינים למפגש הרכבות. הנסיעה ממשיכה. לאחר עוד פרק זמן של נסיעה - עצירה נוספת, - הפעם ארוכה יותר, למפגש רכבות בבר גיורא. המשכנו בנסיעה. בשלב מסוים, המזגן הפסיק לפעול בקרון. בשעה 16:48 הרכבת עצרה בתחנת תל אביב השלום. איחור של 20 דקות. בסה"כ: שעה אחת וארבעים ושתיים דקות = 102 דקות נסיעה מירושלים לתל אביב, ברכבת ישראל, בקו המשודרג, ברכבת עטופה בפרסומות מכוערות ובקרונות עם מזגן מקרטע. מחיר הנסיעה: 19 ש"ח. את הדרך חזרה לירושלים עשיתי בעזרת אוטובוס של אגד, קו 480 ממסוף 2000(ארלוזרוב) בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים. לפי הלו"ז, האוטובוס היה צפוי לצאת מהמסוף בשעה 22:30. בשעה 22:20 הוא כבר העלה נוסעים. כולם עמדו בתור בסבלנות. בשעה 22:30 בדיוק - יצאנו מהתחנה. התנועה זרמה, המזגן פעל, היה מקום ישיבה לכולם. לאחר 42 דקות, בשעה 23:12 כבר היינו בתחנה המרכזית בירושלים. מחיר הנסיעה: 17.7 ש"ח. לסיכום: נסיעה באוטובוס עולה 17.7 ש"ח. נסיעה ברכבת עולה 1.3 ש"ח יותר, והיא ארכה בדיוק שעה יותר מבאוטובוס. פיצוי מהרכבת לא יכולתי לקבל, כמובן - האיחור הפעוט היה בן 20 דקות "בלבד". אפילו אני, פריק של רכבות ושונא אוטובוסים לא קטן, הבנתי שהפערים כבר ממש מוגזמים. הרכבת יכולה להתאמץ יותר. להוריד מחירים, לצאצת מהתחנה בזמן (כמעט תמיד האיחור של היציאה מתחנת מלחה הוא לפחות 4 דקות) ולפסיק עם הפרסומות המגעילות על מערכי ה-IC3! רק רכבת? הצחקתם אותי.
......
צריך להכיר בזה שהתשתית לירושלים במצבה הקיים לא תוכל לספק שירותי נסיעה סבירים לאלה שהזמן חשוב להם.
 
יש פה כמה נקודות

......
צריך להכיר בזה שהתשתית לירושלים במצבה הקיים לא תוכל לספק שירותי נסיעה סבירים לאלה שהזמן חשוב להם.
יש פה כמה נקודות
- נוחות הנסיעה, שמובטחת להיות טובה יותר מבאוטובוסים - זמן הנסיעה - מחיר הנסיעה על נוחות הנסיעה אין סיבה שאני אתפשר. למה שלא יהיה מזגן ברכבת? למה שכל הקרונות יהיו עטופים בפרסומות? על זמן הנסיעה כבר התפשרתי - הנסיעה היתה אמורה לקחת 82 דקות. היא ארכה 20 דקות יותר. אין סיבה שהם לא יעמדו בלו"ז, וזהלא פייר שמקבלים פיצוי רק על איחורשל מינימום 30 דקות. מה אתם אומרים?
 

davidfainshtein

New member
מנהל
מצד אחד - מסכים עם כל מילה,

יש פה כמה נקודות
- נוחות הנסיעה, שמובטחת להיות טובה יותר מבאוטובוסים - זמן הנסיעה - מחיר הנסיעה על נוחות הנסיעה אין סיבה שאני אתפשר. למה שלא יהיה מזגן ברכבת? למה שכל הקרונות יהיו עטופים בפרסומות? על זמן הנסיעה כבר התפשרתי - הנסיעה היתה אמורה לקחת 82 דקות. היא ארכה 20 דקות יותר. אין סיבה שהם לא יעמדו בלו"ז, וזהלא פייר שמקבלים פיצוי רק על איחורשל מינימום 30 דקות. מה אתם אומרים?
מצד אחד - מסכים עם כל מילה,
גם אני, כמוך, פריק של רכבות וכל פעם שאני נוסע לתל-אביב - משתדל לנסוע ברכבת. הדבר השנוא עליי ביותר - פרסומות! איחורים - כבר התרגלתי. מזגן לא עובד - פשע נגד האנושות ביום חם שכזה! כל מילה חקוקה בסלע. ... אבל ... מצד שני ... לשמוע את הקיטורים ממך, יובל - נו באמת! איפה הפטריוטיות, איפה?
 

idos2

New member
לגבי האיחור ביציאה

"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."
למה ליסוע מירושלים לתל אביב באוטובוס צפוף על כבישים פקוקים? למה ליסוע באוטובוס כשאפשר ליסוע ברכבות חדישות ממוזגות ומצוידות בשירותים, מול נוף עוצר נשימה, נסיעה בראש שקט? זה מה שאני תמיד חשבתי עד היום. העובדה שאני פריק של רכבות, בד"כ מספיקה לי כדי להחליט לבזבז את זמני וליסוע ברכבת לתל אביב במקום באוטובוס של אגד. לכל אמצעי תחבורה יש יתרונות וחסרונות. היום עליתי על הרכבת מירושלים בשעה 15:05 על מנת להגיע לתחנת תל אביב השלום בשעה 16:28 - כפי שמופיע בלוח הזמנים. שעה ו-23 דקות = 83 דקות נסיעה. הגעתי לרכבת. לדאבוני, היא הייתה עטופה בפרסומות שכיסו גם את החלונות. "לראות טלויזיה בפלאפון, רק בדור השלישי". יופי לי. באיחור אופיני, יצאנו לדרך בשעה 15:07. בסדר, לא נורא. רק שתי דקות איחור. לאחר מספר דקות נסיעה, הרכבת מאיטה ועוצרת סמוך לבתיר. אנחנו עומדים וממתינים למפגש הרכבות. הנסיעה ממשיכה. לאחר עוד פרק זמן של נסיעה - עצירה נוספת, - הפעם ארוכה יותר, למפגש רכבות בבר גיורא. המשכנו בנסיעה. בשלב מסוים, המזגן הפסיק לפעול בקרון. בשעה 16:48 הרכבת עצרה בתחנת תל אביב השלום. איחור של 20 דקות. בסה"כ: שעה אחת וארבעים ושתיים דקות = 102 דקות נסיעה מירושלים לתל אביב, ברכבת ישראל, בקו המשודרג, ברכבת עטופה בפרסומות מכוערות ובקרונות עם מזגן מקרטע. מחיר הנסיעה: 19 ש"ח. את הדרך חזרה לירושלים עשיתי בעזרת אוטובוס של אגד, קו 480 ממסוף 2000(ארלוזרוב) בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים. לפי הלו"ז, האוטובוס היה צפוי לצאת מהמסוף בשעה 22:30. בשעה 22:20 הוא כבר העלה נוסעים. כולם עמדו בתור בסבלנות. בשעה 22:30 בדיוק - יצאנו מהתחנה. התנועה זרמה, המזגן פעל, היה מקום ישיבה לכולם. לאחר 42 דקות, בשעה 23:12 כבר היינו בתחנה המרכזית בירושלים. מחיר הנסיעה: 17.7 ש"ח. לסיכום: נסיעה באוטובוס עולה 17.7 ש"ח. נסיעה ברכבת עולה 1.3 ש"ח יותר, והיא ארכה בדיוק שעה יותר מבאוטובוס. פיצוי מהרכבת לא יכולתי לקבל, כמובן - האיחור הפעוט היה בן 20 דקות "בלבד". אפילו אני, פריק של רכבות ושונא אוטובוסים לא קטן, הבנתי שהפערים כבר ממש מוגזמים. הרכבת יכולה להתאמץ יותר. להוריד מחירים, לצאצת מהתחנה בזמן (כמעט תמיד האיחור של היציאה מתחנת מלחה הוא לפחות 4 דקות) ולפסיק עם הפרסומות המגעילות על מערכי ה-IC3! רק רכבת? הצחקתם אותי.
לגבי האיחור ביציאה
זה לא ממש משנה אם הרכבת היתה יוצאת בזמן, שכן אז היא פשוט היתה צריכה להמתין יותר זמן למפגש בבתיר, אז עדיף להמתין עוד מספר דקות ברציף וככה יספיקו לעלות גם נוסעים שאיחרו. אתה חושב אחרת?
 
זה נקרא:"להפוך את העבירה לנורמה"

לגבי האיחור ביציאה
זה לא ממש משנה אם הרכבת היתה יוצאת בזמן, שכן אז היא פשוט היתה צריכה להמתין יותר זמן למפגש בבתיר, אז עדיף להמתין עוד מספר דקות ברציף וככה יספיקו לעלות גם נוסעים שאיחרו. אתה חושב אחרת?
זה נקרא:"להפוך את העבירה לנורמה"
הרכבת צריכה לצאת בזמן ולא להתעכב שלא לצורך בדרך. כל עיכוב מצביע רק על תיכנון זמן לקוי או תכנון תוואי לקוי.
 

idos2

New member
ממממ, אני יכול רק להעריך

זה נקרא:"להפוך את העבירה לנורמה"
הרכבת צריכה לצאת בזמן ולא להתעכב שלא לצורך בדרך. כל עיכוב מצביע רק על תיכנון זמן לקוי או תכנון תוואי לקוי.
ממממ, אני יכול רק להעריך
שהתכנון דווקא היה בגדר הסביר, אבל מכיוון שהרכבת שעולה לירושלים מאחרת, אזי גם זאתי שיוצאת מירושלים חייבת להתעכב, ואם כבר היא מתעכבת עדיף שתעשה זאת בתחנה.
 

קובי לו

New member
התכנון היה, בקושי רב, בגדר הסביר

ממממ, אני יכול רק להעריך
שהתכנון דווקא היה בגדר הסביר, אבל מכיוון שהרכבת שעולה לירושלים מאחרת, אזי גם זאתי שיוצאת מירושלים חייבת להתעכב, ואם כבר היא מתעכבת עדיף שתעשה זאת בתחנה.
התכנון היה, בקושי רב, בגדר הסביר
עובדה, היו ימים רבים בהן מרבית 15 הרכבות מירושלים וה-15 לירושלים הגיעו בזמן, ולעתים אפילו הקדימו ב-5 דקות להגיע לי-ם. אבל, מספיק שיהיה עיכוב "מוצדק" כגון תקלה זמנית באחד המערכים בדרך, וזה כבר מקרין על הכוון ההפוך מכיוון שאין מסילה כפולה ויש מפגשי רכבות. כל עכוב הכי קטן של מעל ל-3 דקות ברכבת מי-ם או ברכבת לי-ם משפיע גם על הרכבת בכוון ההפוך וזה סוג של מעגל קסמים.
 

JayZed

New member
לפני מספר ימים חזרתי מת"א

התכנון היה, בקושי רב, בגדר הסביר
עובדה, היו ימים רבים בהן מרבית 15 הרכבות מירושלים וה-15 לירושלים הגיעו בזמן, ולעתים אפילו הקדימו ב-5 דקות להגיע לי-ם. אבל, מספיק שיהיה עיכוב "מוצדק" כגון תקלה זמנית באחד המערכים בדרך, וזה כבר מקרין על הכוון ההפוך מכיוון שאין מסילה כפולה ויש מפגשי רכבות. כל עכוב הכי קטן של מעל ל-3 דקות ברכבת מי-ם או ברכבת לי-ם משפיע גם על הרכבת בכוון ההפוך וזה סוג של מעגל קסמים.
לפני מספר ימים חזרתי מת"א
לבית שמש והרכבת מבאר שבע איחרה. לכן, התעכבנו כ-8 דקות בלוד, בגלל הקטע החד מסילתי בין לוד לנען. הגענו לבית-שמש ב-10 דקות איחור, והרכבת שירדה באותו הזמן מירושלים כמובן נאלצה להתעכב. במקרה, באותו היום על הרכבת הזו היה אחי הקטן שהיה בדרך אליי - ולכן נשארתי לחכות לו בתחנה. הרכבת הנ"ל (שבאה מי-ם לכוון ת"א) נכנסה לרציף כבר ב-15 דקות איחור... זה מעגל קסום. ועד שר"י לא תשדרג את המקומות הבעיתיים או תלמד לטפל בבעיות של מפגשים בצורה יעילה יותר גלי האיחורים המטורפים ימשיכו בכל המערכת הדרומית. הרי אם החכם שיושב בבקרה היה חושב על כל זה מראש - הוא היה יכול לעכב את הרכבת מבאר-שבע ל-8 דקות נוספות ולמנוע את כל ההמולה... וככה, יצא שבמקום רכבת אחת שאיחרה היו 3 רכבות שאיחרו, אם לא יותר - כי אני די בטוח שהרכבת שיצאה באיחור של 15 דקות מבית-שמש לת"א עיכבה גם את הרכבת הבאה שהיתה בדרכה מת"א לי-ם. אפשר להאשים את הכל על התשתית, אבל אני סבור שהבעיה כאן הוא חוסר היעילות של ר"י. יש אלפי קווי רכבת באירופה שהם חד-מסילתיים ואין שום איחורים, מפגשי הרכבות מתבצעים ביעילות כמו שעון... ושלא נדבר על יפן, שגם שם אחוז גדול של הקווים הם קווים חד מסילתיים, ובכל זאת איחור של יותר מ-30 שניות נחשב לבלתי קביל.
 

בועז ל

New member
../images/Emo45.gif וזוהי כל האמת.

לפני מספר ימים חזרתי מת"א
לבית שמש והרכבת מבאר שבע איחרה. לכן, התעכבנו כ-8 דקות בלוד, בגלל הקטע החד מסילתי בין לוד לנען. הגענו לבית-שמש ב-10 דקות איחור, והרכבת שירדה באותו הזמן מירושלים כמובן נאלצה להתעכב. במקרה, באותו היום על הרכבת הזו היה אחי הקטן שהיה בדרך אליי - ולכן נשארתי לחכות לו בתחנה. הרכבת הנ"ל (שבאה מי-ם לכוון ת"א) נכנסה לרציף כבר ב-15 דקות איחור... זה מעגל קסום. ועד שר"י לא תשדרג את המקומות הבעיתיים או תלמד לטפל בבעיות של מפגשים בצורה יעילה יותר גלי האיחורים המטורפים ימשיכו בכל המערכת הדרומית. הרי אם החכם שיושב בבקרה היה חושב על כל זה מראש - הוא היה יכול לעכב את הרכבת מבאר-שבע ל-8 דקות נוספות ולמנוע את כל ההמולה... וככה, יצא שבמקום רכבת אחת שאיחרה היו 3 רכבות שאיחרו, אם לא יותר - כי אני די בטוח שהרכבת שיצאה באיחור של 15 דקות מבית-שמש לת"א עיכבה גם את הרכבת הבאה שהיתה בדרכה מת"א לי-ם. אפשר להאשים את הכל על התשתית, אבל אני סבור שהבעיה כאן הוא חוסר היעילות של ר"י. יש אלפי קווי רכבת באירופה שהם חד-מסילתיים ואין שום איחורים, מפגשי הרכבות מתבצעים ביעילות כמו שעון... ושלא נדבר על יפן, שגם שם אחוז גדול של הקווים הם קווים חד מסילתיים, ובכל זאת איחור של יותר מ-30 שניות נחשב לבלתי קביל.
וזוהי כל האמת.
 
לאור החדשות, דווקא אפשר להבין זאת..

"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."
למה ליסוע מירושלים לתל אביב באוטובוס צפוף על כבישים פקוקים? למה ליסוע באוטובוס כשאפשר ליסוע ברכבות חדישות ממוזגות ומצוידות בשירותים, מול נוף עוצר נשימה, נסיעה בראש שקט? זה מה שאני תמיד חשבתי עד היום. העובדה שאני פריק של רכבות, בד"כ מספיקה לי כדי להחליט לבזבז את זמני וליסוע ברכבת לתל אביב במקום באוטובוס של אגד. לכל אמצעי תחבורה יש יתרונות וחסרונות. היום עליתי על הרכבת מירושלים בשעה 15:05 על מנת להגיע לתחנת תל אביב השלום בשעה 16:28 - כפי שמופיע בלוח הזמנים. שעה ו-23 דקות = 83 דקות נסיעה. הגעתי לרכבת. לדאבוני, היא הייתה עטופה בפרסומות שכיסו גם את החלונות. "לראות טלויזיה בפלאפון, רק בדור השלישי". יופי לי. באיחור אופיני, יצאנו לדרך בשעה 15:07. בסדר, לא נורא. רק שתי דקות איחור. לאחר מספר דקות נסיעה, הרכבת מאיטה ועוצרת סמוך לבתיר. אנחנו עומדים וממתינים למפגש הרכבות. הנסיעה ממשיכה. לאחר עוד פרק זמן של נסיעה - עצירה נוספת, - הפעם ארוכה יותר, למפגש רכבות בבר גיורא. המשכנו בנסיעה. בשלב מסוים, המזגן הפסיק לפעול בקרון. בשעה 16:48 הרכבת עצרה בתחנת תל אביב השלום. איחור של 20 דקות. בסה"כ: שעה אחת וארבעים ושתיים דקות = 102 דקות נסיעה מירושלים לתל אביב, ברכבת ישראל, בקו המשודרג, ברכבת עטופה בפרסומות מכוערות ובקרונות עם מזגן מקרטע. מחיר הנסיעה: 19 ש"ח. את הדרך חזרה לירושלים עשיתי בעזרת אוטובוס של אגד, קו 480 ממסוף 2000(ארלוזרוב) בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים. לפי הלו"ז, האוטובוס היה צפוי לצאת מהמסוף בשעה 22:30. בשעה 22:20 הוא כבר העלה נוסעים. כולם עמדו בתור בסבלנות. בשעה 22:30 בדיוק - יצאנו מהתחנה. התנועה זרמה, המזגן פעל, היה מקום ישיבה לכולם. לאחר 42 דקות, בשעה 23:12 כבר היינו בתחנה המרכזית בירושלים. מחיר הנסיעה: 17.7 ש"ח. לסיכום: נסיעה באוטובוס עולה 17.7 ש"ח. נסיעה ברכבת עולה 1.3 ש"ח יותר, והיא ארכה בדיוק שעה יותר מבאוטובוס. פיצוי מהרכבת לא יכולתי לקבל, כמובן - האיחור הפעוט היה בן 20 דקות "בלבד". אפילו אני, פריק של רכבות ושונא אוטובוסים לא קטן, הבנתי שהפערים כבר ממש מוגזמים. הרכבת יכולה להתאמץ יותר. להוריד מחירים, לצאצת מהתחנה בזמן (כמעט תמיד האיחור של היציאה מתחנת מלחה הוא לפחות 4 דקות) ולפסיק עם הפרסומות המגעילות על מערכי ה-IC3! רק רכבת? הצחקתם אותי.
לאור החדשות, דווקא אפשר להבין זאת..
ברכבת, בדיוק כמו באוטובוסים ובעם ישראל, יש נהגים איטיים מאוד וזהירים מאוד, יש "ממוצעים", ויש מהירים ותזזיתיים. וזה מנסיון (כנוסע). ככלל,נהגים רבים של רכבת מפחדים להאיץ בעיקולים של נחל רפאים\שורק, גם אם זה עולה באיחור. ויש כאלה שנזהרים יותר, ואתה כנראה נפלת על אחד מהם. כך שהבעיה היא בתשתיות, ולדעתי כדאי להאריך מעט את זמן הנסיעה בלו"ז (גם אם זה יעלה ביחסי הציבור של הקו). ואגב, לדעתי הקו הזה חייב להתקיים למרות חסרונותיו, והוא יהיה רלוונטי אפילו כשהקו החדש יפתח (כי זה קיצור דרך לדרום ירושלים, כולל הקניון והאיצטדיון).
 
נצל"ש - סוג המערכים לירושלים

"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."
למה ליסוע מירושלים לתל אביב באוטובוס צפוף על כבישים פקוקים? למה ליסוע באוטובוס כשאפשר ליסוע ברכבות חדישות ממוזגות ומצוידות בשירותים, מול נוף עוצר נשימה, נסיעה בראש שקט? זה מה שאני תמיד חשבתי עד היום. העובדה שאני פריק של רכבות, בד"כ מספיקה לי כדי להחליט לבזבז את זמני וליסוע ברכבת לתל אביב במקום באוטובוס של אגד. לכל אמצעי תחבורה יש יתרונות וחסרונות. היום עליתי על הרכבת מירושלים בשעה 15:05 על מנת להגיע לתחנת תל אביב השלום בשעה 16:28 - כפי שמופיע בלוח הזמנים. שעה ו-23 דקות = 83 דקות נסיעה. הגעתי לרכבת. לדאבוני, היא הייתה עטופה בפרסומות שכיסו גם את החלונות. "לראות טלויזיה בפלאפון, רק בדור השלישי". יופי לי. באיחור אופיני, יצאנו לדרך בשעה 15:07. בסדר, לא נורא. רק שתי דקות איחור. לאחר מספר דקות נסיעה, הרכבת מאיטה ועוצרת סמוך לבתיר. אנחנו עומדים וממתינים למפגש הרכבות. הנסיעה ממשיכה. לאחר עוד פרק זמן של נסיעה - עצירה נוספת, - הפעם ארוכה יותר, למפגש רכבות בבר גיורא. המשכנו בנסיעה. בשלב מסוים, המזגן הפסיק לפעול בקרון. בשעה 16:48 הרכבת עצרה בתחנת תל אביב השלום. איחור של 20 דקות. בסה"כ: שעה אחת וארבעים ושתיים דקות = 102 דקות נסיעה מירושלים לתל אביב, ברכבת ישראל, בקו המשודרג, ברכבת עטופה בפרסומות מכוערות ובקרונות עם מזגן מקרטע. מחיר הנסיעה: 19 ש"ח. את הדרך חזרה לירושלים עשיתי בעזרת אוטובוס של אגד, קו 480 ממסוף 2000(ארלוזרוב) בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים. לפי הלו"ז, האוטובוס היה צפוי לצאת מהמסוף בשעה 22:30. בשעה 22:20 הוא כבר העלה נוסעים. כולם עמדו בתור בסבלנות. בשעה 22:30 בדיוק - יצאנו מהתחנה. התנועה זרמה, המזגן פעל, היה מקום ישיבה לכולם. לאחר 42 דקות, בשעה 23:12 כבר היינו בתחנה המרכזית בירושלים. מחיר הנסיעה: 17.7 ש"ח. לסיכום: נסיעה באוטובוס עולה 17.7 ש"ח. נסיעה ברכבת עולה 1.3 ש"ח יותר, והיא ארכה בדיוק שעה יותר מבאוטובוס. פיצוי מהרכבת לא יכולתי לקבל, כמובן - האיחור הפעוט היה בן 20 דקות "בלבד". אפילו אני, פריק של רכבות ושונא אוטובוסים לא קטן, הבנתי שהפערים כבר ממש מוגזמים. הרכבת יכולה להתאמץ יותר. להוריד מחירים, לצאצת מהתחנה בזמן (כמעט תמיד האיחור של היציאה מתחנת מלחה הוא לפחות 4 דקות) ולפסיק עם הפרסומות המגעילות על מערכי ה-IC3! רק רכבת? הצחקתם אותי.
נצל"ש - סוג המערכים לירושלים
מישהו יודע למה כל הרכבות העולות לירושלים הן קרונועים (IC3)? שאלות נלוות: האם רכבת קומתיים לא יכולה לעבור מתחת לגשר (היחיד) שיש בקו? או שיש סכנה בעיקולים בגלל גובהה? האם ברכבת גרורת קטר העליה תקח יותר זמן? או שנמנעים מגרורות קטר בגלל יחסי ציבור (כמו בקו לבאר שבע)?
 

euronitzan

New member
כמה תשובות

נצל"ש - סוג המערכים לירושלים
מישהו יודע למה כל הרכבות העולות לירושלים הן קרונועים (IC3)? שאלות נלוות: האם רכבת קומתיים לא יכולה לעבור מתחת לגשר (היחיד) שיש בקו? או שיש סכנה בעיקולים בגלל גובהה? האם ברכבת גרורת קטר העליה תקח יותר זמן? או שנמנעים מגרורות קטר בגלל יחסי ציבור (כמו בקו לבאר שבע)?
כמה תשובות
הבעיה עם רכבת קומתיים, שהיא בעיה זהה לרכבת מודו, היא אורך הקרונות - הקרונות ארוכים מדיי מכדי לעבור בעיקולים החדים בקו. רכבת גרורת קטר יכולה להיגרר בקו זה רק ע"י קטרי G12 (שוב עניין של אורך). גם עם שני קטרים, הזמן שלוקח להם לצבור תנופה מספקת הוא ארוך למדי, והפעלת גרורת קטר תאריך את זמן הנסיעה בכ-20 דקות. יש לציין שאחרי שיסיימו לשבור את כל החוגונים של הקרונועים, כנראה יפעילו גרורת קטר, בלית ברירה.
 

JayZed

New member
לא מדוייק. קרונות הקומותיים הם לא

כמה תשובות
הבעיה עם רכבת קומתיים, שהיא בעיה זהה לרכבת מודו, היא אורך הקרונות - הקרונות ארוכים מדיי מכדי לעבור בעיקולים החדים בקו. רכבת גרורת קטר יכולה להיגרר בקו זה רק ע"י קטרי G12 (שוב עניין של אורך). גם עם שני קטרים, הזמן שלוקח להם לצבור תנופה מספקת הוא ארוך למדי, והפעלת גרורת קטר תאריך את זמן הנסיעה בכ-20 דקות. יש לציין שאחרי שיסיימו לשבור את כל החוגונים של הקרונועים, כנראה יפעילו גרורת קטר, בלית ברירה.
לא מדוייק. קרונות הקומותיים הם לא
ארוכים מדי - אלא כבדים מדי. קטר בובו לא מסוגל למשוך מערך קומותיים עד לירושים בזמן מקובל על הדעת - יהיה צורך בשתי קטרים כדי לעלות לירושלים עם מערך כזה. קרונות המודו, לאומת זאת, באמת ארוכים מדי. בכלל, לרכבת גרורת קטר אין מקום בתוואי מסובך שכזה. אני זוכר איך ה-G12 נסעו שם בזמנו לפני שהקו נסגר - הקטר היה בקושי זוחל בעליה כאשר מאחוריו 2 קרונות בלבד! לקו הזה צריך קרונועים, ולא סתם קרונועים - אלא קרונועים רוכנים. כמובן שאין מצב שר"י יקנו כאלה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה