למה להפריט את שירותי התחבורה

מצב
הנושא נעול.
המונח הפרטה לא מתאים משתי סיבות:

למה להפריט את שירותי התחבורה

דווקא בשנת 1971 רצו לאחד את "אגד" ו- "דן" לחברה אחת

http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1971/03/09&page=3&rtl=true
המונח הפרטה לא מתאים משתי סיבות:
1. גם אגד ודן פרטיות.
2. זו לא באמת הפרטה כי בפועל משרד התחבורה הוא מונופול.
יותר נכון לכנות את זה "ביזור".
הביזור הזה מאפשר לחלק את המדינה לאשכולות ולבצע באשכולות מכרזים פעם במספר שנים. יש יתרונות לכך שתקופת "הכהונה" של מפעיל באשכול אינה בלתי מוגבלת.
אם הייתה רק מפעילה אחת, המדינה הייתה שבויה בידיה.
 

Shark Alarm

New member
צודק, עכשיו כשקראתי שוב ראיתי שטעיתי


המונח הפרטה לא מתאים משתי סיבות:
1. גם אגד ודן פרטיות.
2. זו לא באמת הפרטה כי בפועל משרד התחבורה הוא מונופול.
יותר נכון לכנות את זה "ביזור".
הביזור הזה מאפשר לחלק את המדינה לאשכולות ולבצע באשכולות מכרזים פעם במספר שנים. יש יתרונות לכך שתקופת "הכהונה" של מפעיל באשכול אינה בלתי מוגבלת.
אם הייתה רק מפעילה אחת, המדינה הייתה שבויה בידיה.
צודק, עכשיו כשקראתי שוב ראיתי שטעיתי

ואכן הייתי צריך לרשום "ביזור"...
&nbsp
ובנינו, ברוב המקומות זה לא שיש לנוסע בחירה אם לנסוע באמצעות מפעיל זה או אחר... :/
 
נכון, אין לנוסע בחירה ולכן לא מדובר בשוק תחרותי

צודק, עכשיו כשקראתי שוב ראיתי שטעיתי

ואכן הייתי צריך לרשום "ביזור"...
&nbsp
ובנינו, ברוב המקומות זה לא שיש לנוסע בחירה אם לנסוע באמצעות מפעיל זה או אחר... :/
נכון, אין לנוסע בחירה ולכן לא מדובר בשוק תחרותי
התחרות היא אך ורק בהליך המכרזי כאשר משרד התחבורה הוא הלקוח שבוחר איזו מפעילה תהיה מונופול משנה (למונופול העיקרי שהוא משרד התחבורה) באשכול נשוא המכרז.
מבחינת הנוסעים אין כאן תחרות. אבל מבחינת משרד התחבורה יש מדי מספר שנים אפשרות לבצע רענון.

מבחינת הנוסעים קיימת בשוליים תחרות בעיקר בקווים בינעירוניים ומטרופולינים בין הרכבת לאוטובוסים.
 

londonisrael

New member
התחבורה הציבורית השתפרה מאד ב10-15 שנים האחרונות

הייתי צריך להיות השבוע בקרית יערים, מישהו אמר לי שהדרך להגיע לשם מירושלים , היא לתפוס מונית שירות מהכניסה לעיר ולבקש מהנהג לעצור במחלף היישוב. הפעם האחרונה שהוא עשה את זה, היתה לפני כשמונה שנים. עדכנתי אותו, שכיום יש אוטובוס סדיר בתדירות של 20-30 דקות המפזר בתוך היישוב. באותו רגע הבנתי, עד כמה השתפרה התחבורה בשנים האחרונות. כיום אין כמעט מוניות שירות בירושלים, כולם עברו לאוטובוסים הנוסעים לטווח ארוך, וכל המרחב מסביב לירושלים, קיבל מסה תחבורתית אדירה נכון שמשרד התחבורה מחליט על קווים, על תדירויות ועל מחירים, אולם למכרזים הנעשים מידי תקופה חלק גדול בהעלאת רמת המחויבות של המפעילות, ביכולת וברצון של המשרד לחדש ולשפר את רמת השירות והידיעה של המפעילות ששום אשכול אינו מובן מאליו.
 

raminec

New member
זה לא נכון לומר "ביזור"

המונח הפרטה לא מתאים משתי סיבות:
1. גם אגד ודן פרטיות.
2. זו לא באמת הפרטה כי בפועל משרד התחבורה הוא מונופול.
יותר נכון לכנות את זה "ביזור".
הביזור הזה מאפשר לחלק את המדינה לאשכולות ולבצע באשכולות מכרזים פעם במספר שנים. יש יתרונות לכך שתקופת "הכהונה" של מפעיל באשכול אינה בלתי מוגבלת.
אם הייתה רק מפעילה אחת, המדינה הייתה שבויה בידיה.
זה לא נכון לומר "ביזור"
משרד התחבורה לא חילק את הסמכויות שלו לגופים אחרים.
מה שמשרד התחבורה עשה היה לחלק את כל הקווים לאשכולות על פי ראות עיניו ולהוציא באופן הדרגתי את האשכולות למכרז.
זה נועד להחליף את המצב שבו משרד התחבורה חילק את הקווים להפעלה בין שתי חברות פרטיות להפעלת אוטובוסים בכל מדינת ישראל ללא מכרז.
אני הייתי אומר שמשרד התחבורה עשה דה-קרטליזציה של חברות התחבורה הציבורית בישראל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה