ייצרו בעבר סוסיתא, כרמל דוכס במספרלמה לא מיצרים בארץ אוטובוסים?
ב"ה אם בארופה יש אז למה לא בארץ הרי אנחנו ה"זיוף" של ארופה ואמריקה רק אנחנו באסיה (במזרח התכון) למה אצלנו לא מיצרים (פעם היה סוסיטה ועוד 1 כזכור לי)
"קייזר-פרייזר" - חיפהייצרו בעבר סוסיתא, כרמל דוכס במספר
דגמים. ואפילו מכונית ספורט בשם "סברה"אם זכרוני אינו מטעני. הכרמל דוכס היה רכב הקצינים של צהל במשך כמעט כל שנות ה 70. היה רכב מצוין!!
אביתר נכון,קראו להם lark ?"קייזר-פרייזר" - חיפה
גם שם הרכיבו מכוניות מנהלים בשנות ה-50 ודרך אגב: הם היו היבואנים של ה-"שוסון".
כן יקירי. לארק מתוצרת סטיודי-בייקר.אביתר נכון,קראו להם lark ?
אפשר תמונות של הדגמים ?ייצרו בעבר סוסיתא, כרמל דוכס במספר
דגמים. ואפילו מכונית ספורט בשם "סברה"אם זכרוני אינו מטעני. הכרמל דוכס היה רכב הקצינים של צהל במשך כמעט כל שנות ה 70. היה רכב מצוין!!
קצת סדרלמה לא מיצרים בארץ אוטובוסים?
ב"ה אם בארופה יש אז למה לא בארץ הרי אנחנו ה"זיוף" של ארופה ואמריקה רק אנחנו באסיה (במזרח התכון) למה אצלנו לא מיצרים (פעם היה סוסיטה ועוד 1 כזכור לי)
ועכשיו הרכבת אוטובוסים בהארגז 1951קצת סדר
ייצור מכוניות בארץ אין ייצור אלא הרכבה של דגמים שתוכננו בחו"ל. בפעם הראשונה זה היה בשנת 1934 כאשר הורכבו כאן כמה מכוניות מתוצרת חברת סטנדרט הבריטית וכמה משאיות של סקמל. היצרן היה החברה הארץ ישראלית למובילים. הנסיון נכשל כאמור אחרי כ 20 מכוניות מכל הסוגים הנ"ל. בשנת 1951 חנך כאן אפרים אילין את מפעל ה"קייזר פרייזר לישראל" בחיפה. המפעל הרכיב את ה"קייזר מנהטן" ו"קייזר דה לוקס" הנראית בתמונה משמאל למעלה ואת ההנרי ג´יי, אמריקאית קטנה ומצלחת יותר. שנה אחר כך הרכיבו כאן את הויליסים למיניהם:סטיישן, טנדר, ג´יפ, שייצורו נמשך עד היום כ"סופה" בנצרת ואת הויליס ארו,מכונית פרטית. בשנת 1955 הוחל בהרכבת מכוניות רנו: קטרשוו, דופין ופרגונט וגם כמה יחידות של רנו פריגט - רכב נוסעים גדול יותר. בשנת 1960 החלה תקופה חדשה: המפעל הזה שינה את שמו ל"קייזר אילין" והחל לייצר את תוצרת סטודיבייקר האמריקאית: לארק לנוסעים, צ´מפ - טנדר ומשאית 5 טון בערך. במקביל החלו להרכיב את הקונטסה והבריסקה מתוצרת הינו היפנית: בתחילה בדגמי 900 ואחר כך בדגמי 1300. אוטוקרס: הם החלו לייצר עןד בשנות החמישים תלת גלגלית קטנה תוצרת רליאנט: ומשנת 1958 את הסוסיתא, הכרמל, הגילבוע, הסברה-ספורט, הדרגון (רכב 4X4) כולם מפיברגלס. אחר כך את הטריומפים מדגמי 1300 ו 1500. כפי שאתם רואים, רק הסוסיתות, הכרמלים, הגילבוע (והקסטל שלא נכנס לייצור) היו בתיכנון עבור הארץ בלבד. הייתר היו מכוניות שכבר יוצרו באירופה. משאיות: פרט לסקמל משנות השלושים הורכבו בליילנד אשדוד משאיות ליילנד מהדגמים בייבר, סופר בייבר, היפו וסופר היפו ואחר כך משאיות מק. אוטובוסים: זה הדבר הכי קרוב לרכב מייצור מקומי. בעצם כמעט כל האוטובוסים בעולם מורכבים על שלדות שמיוצרות במקום אחר. בארץ החלו לתכנן ולהרכיב מרכבים מקומיים על שלדות מוכנות כבר בשנות השלושים: בית חרושת "המומחה", מגן צטווד שהפך למרכבים ובית חרושת הארגז. הם צברו המון נסיון ולימים ניסו גם ליצור שילדה בארץ. בשנות השבעים הורכבו ונבנו שני אוטובוסים כולל הכל פרט למנוע ולתיבת ההילוכים. אבל זה לא הצליח. כיום, אוטובוס המטאור הוא הכי קרוב לרכב ישראלי כחול לבן. למה לא שווה לייצר כאן? בגלל שהוצאות הפיתוח והקמת אמצעי הייצור כל כך גבוהות שצריך לייצר המון עותקים על מנת לכסות את ההוצאה. ועדה ממשלתית מסוף שנות הששים קבעה מה שכל אחד יודע שיותר זול לייבא מכוניות... בהודעות הקרובות אביא לכם כמה פירסומות רלונטיות. בתמונה הצמודה להודעה הזאת תראו את האוטובוס של מגן צטווד
ועכשיו פרסומת של קייזר פרייזרועכשיו הרכבת אוטובוסים בהארגז 1951
האוטובוסים הפ פורד F8
ועכשיו לארקועכשיו פרסומת של קייזר פרייזר
המכונית העליונה היא הנרי ג´יי והתחתונה היא קייזר מנהטן/דה לוקס
ןאחרונה חביבה סוסיתאוקונטסה
ומה עם רום-כרמל???ןאחרונה חביבה סוסיתא
משנת 1966 והפירסומת היא משוויץ. היה להם סוכן בלוזאן שניסה למכור סברות וסוסיתות
רום כרמלומה עם רום-כרמל???
עם מנוע קרייזלר- הילמן מודל 81. לי היתה סטיישן - היחידה מודל 82 עם פנסים מרובעים והיא היתה נפלאה. לא נתקעה גם לאחר 217,000 ק"מ.
נסגר בינואר 1982רום כרמל
רום כרמל היה המשכו של מפעל אוטוקרס. לאחר פירוק המפעל הוא נמכר לחברת אורדן מקונצרן כור דאז ושמו הוסב לרום כרמל. הם תכננו ופיתחו רכב חדש מפיברגלס ובתצורת סטיישן עם ובלי חלונות, פרטית 4 דלתות וטנדר. בשנים 1977 - 1979 הן היו עם מנוע פורד. בשנים 1980 - 1981 הן היו עם מנוע קרייזלר בריטניה, דבר שאילץ לשנות את מבנה החזית ואז הופיעו הפנסים המרובעים... המפעל נסגר בשנת 1981
תודה רבה לך (בני הספל)ןאחרונה חביבה סוסיתא
משנת 1966 והפירסומת היא משוויץ. היה להם סוכן בלוזאן שניסה למכור סברות וסוסיתות
זהו לדעתי דגם שנקרא " סוסיתא כרמל "ןאחרונה חביבה סוסיתא
משנת 1966 והפירסומת היא משוויץ. היה להם סוכן בלוזאן שניסה למכור סברות וסוסיתות
קצת סדר בסוסיתותזהו לדעתי דגם שנקרא " סוסיתא כרמל "
היו עוד סוגים כמו " כרמל דוכס " ( היה רכב של אנשי צבא בתחילת שנות ה - 70 ) . דגם נוסף ושונה קצת של הרכב שמוצג בתמונה , וכמובן הסוסיתא הקלאסית שצורתה מעוגלת - אליפטית .
וקצת סדר בכרמליםקצת סדר בסוסיתות
אז הסוסיתא הראשונה היתה אכן מרובעת יותר והכינוי שלה היה "קוביה" היא יוצרה באותה צורה, פחות או יותר עד 1966. בשנת 1966 באה סוסיתא חדשה, זאת המופיעה בפירסומת שהראיתי למעלה. היא נוצרה עד 1972 בערך ואז הופיעה סוסיתא שלישית, מעוגלת ובעלת קוים מודרניים. היא נוצרה עד 1975 בערך. הפירסומת משמאל - הקוביה
אח אח , נוסטלגיה חביבה . היה סוגוקונטסה
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.