למה לא מיצרים בארץ אוטובוסים?

מצב
הנושא נעול.

צחקן

New member
למה לא מיצרים בארץ אוטובוסים?

למה לא מיצרים בארץ אוטובוסים?
ב"ה אם בארופה יש אז למה לא בארץ הרי אנחנו ה"זיוף" של ארופה ואמריקה רק אנחנו באסיה (במזרח התכון) למה אצלנו לא מיצרים (פעם היה סוסיטה ועוד 1 כזכור לי)
 

krause

New member
ייצרו בעבר סוסיתא, כרמל דוכס במספר

למה לא מיצרים בארץ אוטובוסים?
ב"ה אם בארופה יש אז למה לא בארץ הרי אנחנו ה"זיוף" של ארופה ואמריקה רק אנחנו באסיה (במזרח התכון) למה אצלנו לא מיצרים (פעם היה סוסיטה ועוד 1 כזכור לי)
ייצרו בעבר סוסיתא, כרמל דוכס במספר
דגמים. ואפילו מכונית ספורט בשם "סברה"אם זכרוני אינו מטעני. הכרמל דוכס היה רכב הקצינים של צהל במשך כמעט כל שנות ה 70. היה רכב מצוין!!
 
"קייזר-פרייזר" - חיפה

ייצרו בעבר סוסיתא, כרמל דוכס במספר
דגמים. ואפילו מכונית ספורט בשם "סברה"אם זכרוני אינו מטעני. הכרמל דוכס היה רכב הקצינים של צהל במשך כמעט כל שנות ה 70. היה רכב מצוין!!
"קייזר-פרייזר" - חיפה
גם שם הרכיבו מכוניות מנהלים בשנות ה-50 ודרך אגב: הם היו היבואנים של ה-"שוסון".
 

צחקן

New member
אפשר תמונות של הדגמים ?

ייצרו בעבר סוסיתא, כרמל דוכס במספר
דגמים. ואפילו מכונית ספורט בשם "סברה"אם זכרוני אינו מטעני. הכרמל דוכס היה רכב הקצינים של צהל במשך כמעט כל שנות ה 70. היה רכב מצוין!!
אפשר תמונות של הדגמים ?
ב"ה למה היום לא מיצרים?
 
קצת סדר

למה לא מיצרים בארץ אוטובוסים?
ב"ה אם בארופה יש אז למה לא בארץ הרי אנחנו ה"זיוף" של ארופה ואמריקה רק אנחנו באסיה (במזרח התכון) למה אצלנו לא מיצרים (פעם היה סוסיטה ועוד 1 כזכור לי)
קצת סדר
ייצור מכוניות בארץ אין ייצור אלא הרכבה של דגמים שתוכננו בחו"ל. בפעם הראשונה זה היה בשנת 1934 כאשר הורכבו כאן כמה מכוניות מתוצרת חברת סטנדרט הבריטית וכמה משאיות של סקמל. היצרן היה החברה הארץ ישראלית למובילים. הנסיון נכשל כאמור אחרי כ 20 מכוניות מכל הסוגים הנ"ל. בשנת 1951 חנך כאן אפרים אילין את מפעל ה"קייזר פרייזר לישראל" בחיפה. המפעל הרכיב את ה"קייזר מנהטן" ו"קייזר דה לוקס" הנראית בתמונה משמאל למעלה ואת ההנרי ג´יי, אמריקאית קטנה ומצלחת יותר. שנה אחר כך הרכיבו כאן את הויליסים למיניהם:סטיישן, טנדר, ג´יפ, שייצורו נמשך עד היום כ"סופה" בנצרת ואת הויליס ארו,מכונית פרטית. בשנת 1955 הוחל בהרכבת מכוניות רנו: קטרשוו, דופין ופרגונט וגם כמה יחידות של רנו פריגט - רכב נוסעים גדול יותר. בשנת 1960 החלה תקופה חדשה: המפעל הזה שינה את שמו ל"קייזר אילין" והחל לייצר את תוצרת סטודיבייקר האמריקאית: לארק לנוסעים, צ´מפ - טנדר ומשאית 5 טון בערך. במקביל החלו להרכיב את הקונטסה והבריסקה מתוצרת הינו היפנית: בתחילה בדגמי 900 ואחר כך בדגמי 1300. אוטוקרס: הם החלו לייצר עןד בשנות החמישים תלת גלגלית קטנה תוצרת רליאנט: ומשנת 1958 את הסוסיתא, הכרמל, הגילבוע, הסברה-ספורט, הדרגון (רכב 4X4) כולם מפיברגלס. אחר כך את הטריומפים מדגמי 1300 ו 1500. כפי שאתם רואים, רק הסוסיתות, הכרמלים, הגילבוע (והקסטל שלא נכנס לייצור) היו בתיכנון עבור הארץ בלבד. הייתר היו מכוניות שכבר יוצרו באירופה. משאיות: פרט לסקמל משנות השלושים הורכבו בליילנד אשדוד משאיות ליילנד מהדגמים בייבר, סופר בייבר, היפו וסופר היפו ואחר כך משאיות מק. אוטובוסים: זה הדבר הכי קרוב לרכב מייצור מקומי. בעצם כמעט כל האוטובוסים בעולם מורכבים על שלדות שמיוצרות במקום אחר. בארץ החלו לתכנן ולהרכיב מרכבים מקומיים על שלדות מוכנות כבר בשנות השלושים: בית חרושת "המומחה", מגן צטווד שהפך למרכבים ובית חרושת הארגז. הם צברו המון נסיון ולימים ניסו גם ליצור שילדה בארץ. בשנות השבעים הורכבו ונבנו שני אוטובוסים כולל הכל פרט למנוע ולתיבת ההילוכים. אבל זה לא הצליח. כיום, אוטובוס המטאור הוא הכי קרוב לרכב ישראלי כחול לבן. למה לא שווה לייצר כאן? בגלל שהוצאות הפיתוח והקמת אמצעי הייצור כל כך גבוהות שצריך לייצר המון עותקים על מנת לכסות את ההוצאה. ועדה ממשלתית מסוף שנות הששים קבעה מה שכל אחד יודע שיותר זול לייבא מכוניות... בהודעות הקרובות אביא לכם כמה פירסומות רלונטיות. בתמונה הצמודה להודעה הזאת תראו את האוטובוס של מגן צטווד
 
ועכשיו הרכבת אוטובוסים בהארגז 1951

קצת סדר
ייצור מכוניות בארץ אין ייצור אלא הרכבה של דגמים שתוכננו בחו"ל. בפעם הראשונה זה היה בשנת 1934 כאשר הורכבו כאן כמה מכוניות מתוצרת חברת סטנדרט הבריטית וכמה משאיות של סקמל. היצרן היה החברה הארץ ישראלית למובילים. הנסיון נכשל כאמור אחרי כ 20 מכוניות מכל הסוגים הנ"ל. בשנת 1951 חנך כאן אפרים אילין את מפעל ה"קייזר פרייזר לישראל" בחיפה. המפעל הרכיב את ה"קייזר מנהטן" ו"קייזר דה לוקס" הנראית בתמונה משמאל למעלה ואת ההנרי ג´יי, אמריקאית קטנה ומצלחת יותר. שנה אחר כך הרכיבו כאן את הויליסים למיניהם:סטיישן, טנדר, ג´יפ, שייצורו נמשך עד היום כ"סופה" בנצרת ואת הויליס ארו,מכונית פרטית. בשנת 1955 הוחל בהרכבת מכוניות רנו: קטרשוו, דופין ופרגונט וגם כמה יחידות של רנו פריגט - רכב נוסעים גדול יותר. בשנת 1960 החלה תקופה חדשה: המפעל הזה שינה את שמו ל"קייזר אילין" והחל לייצר את תוצרת סטודיבייקר האמריקאית: לארק לנוסעים, צ´מפ - טנדר ומשאית 5 טון בערך. במקביל החלו להרכיב את הקונטסה והבריסקה מתוצרת הינו היפנית: בתחילה בדגמי 900 ואחר כך בדגמי 1300. אוטוקרס: הם החלו לייצר עןד בשנות החמישים תלת גלגלית קטנה תוצרת רליאנט: ומשנת 1958 את הסוסיתא, הכרמל, הגילבוע, הסברה-ספורט, הדרגון (רכב 4X4) כולם מפיברגלס. אחר כך את הטריומפים מדגמי 1300 ו 1500. כפי שאתם רואים, רק הסוסיתות, הכרמלים, הגילבוע (והקסטל שלא נכנס לייצור) היו בתיכנון עבור הארץ בלבד. הייתר היו מכוניות שכבר יוצרו באירופה. משאיות: פרט לסקמל משנות השלושים הורכבו בליילנד אשדוד משאיות ליילנד מהדגמים בייבר, סופר בייבר, היפו וסופר היפו ואחר כך משאיות מק. אוטובוסים: זה הדבר הכי קרוב לרכב מייצור מקומי. בעצם כמעט כל האוטובוסים בעולם מורכבים על שלדות שמיוצרות במקום אחר. בארץ החלו לתכנן ולהרכיב מרכבים מקומיים על שלדות מוכנות כבר בשנות השלושים: בית חרושת "המומחה", מגן צטווד שהפך למרכבים ובית חרושת הארגז. הם צברו המון נסיון ולימים ניסו גם ליצור שילדה בארץ. בשנות השבעים הורכבו ונבנו שני אוטובוסים כולל הכל פרט למנוע ולתיבת ההילוכים. אבל זה לא הצליח. כיום, אוטובוס המטאור הוא הכי קרוב לרכב ישראלי כחול לבן. למה לא שווה לייצר כאן? בגלל שהוצאות הפיתוח והקמת אמצעי הייצור כל כך גבוהות שצריך לייצר המון עותקים על מנת לכסות את ההוצאה. ועדה ממשלתית מסוף שנות הששים קבעה מה שכל אחד יודע שיותר זול לייבא מכוניות... בהודעות הקרובות אביא לכם כמה פירסומות רלונטיות. בתמונה הצמודה להודעה הזאת תראו את האוטובוס של מגן צטווד
ועכשיו הרכבת אוטובוסים בהארגז 1951
האוטובוסים הפ פורד F8
 
ומה עם רום-כרמל???

ןאחרונה חביבה סוסיתא
משנת 1966 והפירסומת היא משוויץ. היה להם סוכן בלוזאן שניסה למכור סברות וסוסיתות
ומה עם רום-כרמל???
עם מנוע קרייזלר- הילמן מודל 81. לי היתה סטיישן - היחידה מודל 82 עם פנסים מרובעים והיא היתה נפלאה. לא נתקעה גם לאחר 217,000 ק"מ.
 
רום כרמל

ומה עם רום-כרמל???
עם מנוע קרייזלר- הילמן מודל 81. לי היתה סטיישן - היחידה מודל 82 עם פנסים מרובעים והיא היתה נפלאה. לא נתקעה גם לאחר 217,000 ק"מ.
רום כרמל
רום כרמל היה המשכו של מפעל אוטוקרס. לאחר פירוק המפעל הוא נמכר לחברת אורדן מקונצרן כור דאז ושמו הוסב לרום כרמל. הם תכננו ופיתחו רכב חדש מפיברגלס ובתצורת סטיישן עם ובלי חלונות, פרטית 4 דלתות וטנדר. בשנים 1977 - 1979 הן היו עם מנוע פורד. בשנים 1980 - 1981 הן היו עם מנוע קרייזלר בריטניה, דבר שאילץ לשנות את מבנה החזית ואז הופיעו הפנסים המרובעים... המפעל נסגר בשנת 1981
 
נסגר בינואר 1982

רום כרמל
רום כרמל היה המשכו של מפעל אוטוקרס. לאחר פירוק המפעל הוא נמכר לחברת אורדן מקונצרן כור דאז ושמו הוסב לרום כרמל. הם תכננו ופיתחו רכב חדש מפיברגלס ובתצורת סטיישן עם ובלי חלונות, פרטית 4 דלתות וטנדר. בשנים 1977 - 1979 הן היו עם מנוע פורד. בשנים 1980 - 1981 הן היו עם מנוע קרייזלר בריטניה, דבר שאילץ לשנות את מבנה החזית ואז הופיעו הפנסים המרובעים... המפעל נסגר בשנת 1981
נסגר בינואר 1982
ואבא שלי קיבל את האוטו האחרון שמספרו היה 62-591-82 - רום סטיישן לבנה. אני זוכר שלקחנו אותה ישירות מהמפעל בטירה ביום שישי ומיד אח"כ נסגר המפעל.
 

יהוושע

New member
זהו לדעתי דגם שנקרא " סוסיתא כרמל "

ןאחרונה חביבה סוסיתא
משנת 1966 והפירסומת היא משוויץ. היה להם סוכן בלוזאן שניסה למכור סברות וסוסיתות
זהו לדעתי דגם שנקרא " סוסיתא כרמל "
היו עוד סוגים כמו " כרמל דוכס " ( היה רכב של אנשי צבא בתחילת שנות ה - 70 ) . דגם נוסף ושונה קצת של הרכב שמוצג בתמונה , וכמובן הסוסיתא הקלאסית שצורתה מעוגלת - אליפטית .
 
קצת סדר בסוסיתות

זהו לדעתי דגם שנקרא " סוסיתא כרמל "
היו עוד סוגים כמו " כרמל דוכס " ( היה רכב של אנשי צבא בתחילת שנות ה - 70 ) . דגם נוסף ושונה קצת של הרכב שמוצג בתמונה , וכמובן הסוסיתא הקלאסית שצורתה מעוגלת - אליפטית .
קצת סדר בסוסיתות
אז הסוסיתא הראשונה היתה אכן מרובעת יותר והכינוי שלה היה "קוביה" היא יוצרה באותה צורה, פחות או יותר עד 1966. בשנת 1966 באה סוסיתא חדשה, זאת המופיעה בפירסומת שהראיתי למעלה. היא נוצרה עד 1972 בערך ואז הופיעה סוסיתא שלישית, מעוגלת ובעלת קוים מודרניים. היא נוצרה עד 1975 בערך. הפירסומת משמאל - הקוביה
 
וקצת סדר בכרמלים

קצת סדר בסוסיתות
אז הסוסיתא הראשונה היתה אכן מרובעת יותר והכינוי שלה היה "קוביה" היא יוצרה באותה צורה, פחות או יותר עד 1966. בשנת 1966 באה סוסיתא חדשה, זאת המופיעה בפירסומת שהראיתי למעלה. היא נוצרה עד 1972 בערך ואז הופיעה סוסיתא שלישית, מעוגלת ובעלת קוים מודרניים. היא נוצרה עד 1975 בערך. הפירסומת משמאל - הקוביה
וקצת סדר בכרמלים
כרמל/גלבוע/קסטל היו שמות למכונית נוסעים המבוססת על הסוסיתות. הכרמל הופיעה בשנת 1961 עם מנוע 1000 סמ"ק ובתצורה שלא היתה מוצלחת. בשנת 1963 היא הופיעה שוב עם מנוע 1200, אגב, מנועי פורד, בתצורה מוצלחת למדי. המופיעה בצד שמאל. בשנת 1968 הופיע הדגם המשודרג עם מנועי טריומף, הוא הדגם שנכנס לשירות צבאי ויוצר עד 1976. הגילבוע היתה ורסיה של 4 דלתות, שלא נחלה הצלחה (תמונה מצורפת בזאת). הקסטל היה נסיון לייצר דגם אזרחי מפואר של הגלבוע. נדמה לי שנמכרו רק 2-3 מכוניות כאלה. אחת מהן היתה שנים רבות ליד האוניברסיטה ברמת אביב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה