למה כואב לי???

rooster1

New member
למה כואב לי???

אני רץ כל יום 40 דקות בפארק הירקון. נעליים NEW BALANCE 661 ' חדשות, על דשא. יש לי כאבים בחלק הפנימי של שתי הברכיים. מה עושים????
 

niritb

New member
ברכיים

הרמת ברכיים אינה מעידה בהכרח על סגנון ריצה טוב. הזווית הרצויה במפרקי הירך והברך קשורה למהירות הריצה. בריצה ארוכה (בניגוד לספרינט) הזוויות צריכות להיות קטנות יותר, כדי לחסוך באנרגיה. יתכן שכאבי הברכים אינם נובעים מהנעלים (החדשות) או ממשטח הריצה, אלא, אכן, מסגנון ריצה לקוי, חולשה של שרירים שצריכים לייצב את הגוף במהלך הריצה ועוד. אני ממליצה לפנות לפזיותרפיסט שמטפל בפציעות ספורט.
 

JCohen17

New member
כמה שזה נשמע טיפשי, זו העצה הכי...

טובה - תפנה לאורטופד.
 

rooster1

New member
חולשת שרירים

אם אכן כאבי הברכיים נובעים מחולשת שרירים, אילו תרגילים מומלצים לשיפור חוזקם?
 

JCohen17

New member
יש אתר שיכול אולי לעזור לך

www.getfit.com אבל שוב - אני מציע ללכת קודם כל לאורטופד, ומשם לפיזיוטרפיה. לא מומלץ לעשות דברים לבד...
 

oggi2

New member
בחדר כושר- תרילים לחיזוק הארבע ראשי

בין היתר, ואם בבית אז עם גומיית כושר, שוכבים על הצד, שמים ת'גומייה סביב הקרסוליים ומרימים את הרגל העליונה. זו המלצה שקיבלתי פעם מפיזיוטרפיסט. כמובן, זה לא במקום לפנות לאורטופד! אם אתה צריך המלצות על אורטופדים, תציין קופ"ח
 

rooster1

New member
עשיתי דבר פשוט...

ונראה לי שזה דוקא עוזר. אני לתומי חשבתי שצריך לרוץ על משטחים "רכים" כמו דשא, חול כבוש וכו, אך אני רואה שכל הרצים בירקון דווקא רצים על שבילי האספלט. אז ניסיתי לרוץ על האספלט ואכן יש שיפור ניכר בכאבים בברכיים. האם מדובר בכך שהקרקע היציבה מקלה על השרירים לייצב את הברכיים???
 

yevgenis

New member
לפי הבנתי אתה צודק

בעיית ברכיים אצלך זה כנראה עומס על קבוצת השרירים קשורים לתפקוד של הברך (בלי להיכנס לאנטומיה). ריצה בחול עמוק או על הדשה מעמיסה מאוד על המרפקים והשרירים מהכף עד הברך בגלל חוסר יציבות. בצד שני,ריצה כזו מחזקת כל " מערכת תמסורת" ומאוד מומלצת-אבל במהירות נמוכה בהתחלה .
 

פרפר0011

New member
עם כאב ראש לא הולכים לרב !

עם כל הכוונות הטובות שיש כאן לאנשים ... לך לאורטופד !
 

niritb

New member
מסכימה! אין פתרונות אינסטנט

תרגיל שמתאים לאדם אחד יכול להחמיר בעיה של אדם אחר. כדי להמליץ לך על תרגילים צריך לבדוק אותך ולגלות מה הגורם לכאבים ובענין ההבדלים בריצה על משטחים שונים - לדעתי אתה בכיוון הנכון...
 

rooster1

New member
תודה נירית

נראה לי שזה באמת בעיית משטחי הריצה. האם יש יתרון ברור בתגילי כוח, או שניתן פשוט להמשיך בריצות בלבד על בסיס כמעט יומי?
 
כאבי ברכיים בעת ריצה

שלום רוסטר, הדשא אכן בולם חלק מהזעזועים שנגרמים בעת ריצה. יחד עם זה, הוא משטח שאינו יציב ומאמץ את השרירים הצידיים בכל רגל (פנימיים וחיצוניים) – במטרה לייצב את הרגל. ריצה על אספלט מייצבת את הרגל, מצד אחד, אך מאידך גורמת זעזועים למפרקים. לא ראיתי אותך. איני יודע האם רגליך ישרות, או שהן רגלי איקס (X), או רגלי או (O). ברגלי איקס עלול להיות בצד המדיאלי (פנימי) של הברכיים – מתח. ברגלי או עלול להיות בצד הפנימי – לחץ. במידה שמדובר ברגלי איקס או או, מדרסים עשויים לסייע לך. באופן כללי, בכל רגליים שהן – כשמעמיסים עליהן מאמצים – מדרסים מביאים להבדל גדול. מדרסים יש סוגים רבים וברמות שונות. פירוט על כך יש במאמר שהתפרסם באתר "שוונג" וצירפתי לינק אליו. בברכה, יעקב חיים וינברג – מומחה לפתרון בעיות רגליים
 

niritb

New member
תשובה מאוחרת...

מצטערת על האיחור בתגובה, ולענין: יש יתרון רב להוספת תרגילים לחיזוק השרירים למסגרת האימונים. אצל רצים למרחקים הדגש בתרגילים צריך להיות על פיתוח סבולת השריר ע"י ביצוע חזרות מרובות בעומס נמוך. כפי שהזכרתי בשבוע שעבר, לעיתים רבות הגורם לכאבים הוא חולשה של שרירים מיצבים וחוסר איזון בחוזק של קבוצות שרירים שונות. מכיוון שרוב התנועות בגפיים מבוצעות ע"י יותר משריר אחד, אם שריר אחד חזק יותר, הוא יעשה את רוב העבודה ויפצה על החולשה של השריר האחר. לכן, לפני ביצוע תרגילים חשוב לדעת מה המטרה: איזה שריר צריך לחזק ולוודא שהוא אכן עובד לכל אורך התרגיל.
 
למעלה