למה כבישים הם בחינם ותחבורה ציבורית בתשלום?

מצב
הנושא נעול.
למה כבישים הם בחינם ותחבורה ציבורית בתשלום?

למה כבישים הם בחינם ותחבורה ציבורית בתשלום?
אם נסיעה על כבישים היא בחינם, כלומר האזרחים מממנים את נסיעת הרכב הפרטי ממיסיהם, למה שבמקום זאת לא יממנו ממיסיהם דווקא את התחבורה הציבורית?
שני ארועים הביאו אותי למחשבה הזאת.

בשבוע שעבר יצאתי עם חברים לעיר התחתית בחיפה. חנינו ליד קרית הממשלה (שני רכבים, 6 אנשים), ישבנו בבר ואז הלכנו ברגל עד המושבה הגרמנית. כשסיימנו את הבילוי, ניצלנו את העובדה שהמטרונית כרגע בחינם, וחזרנו ארבע תחנות עד החנייה.
ברור לי שלא היינו עושים את זה אם המטרונית היתה בתשלום. חלק מהאנשים אף פעם לא נוסעים בתחבורה ציבורית, וגם אלה שכן - היו נאלצים לשלם על הנסיעה. היינו יוצאים בנזק של כ-40 ש"ח, שזה כמעט כמו הדלק הדרוש כדי להגיע לחדרה (!)

ואז קראתי את התשובה המעניינת הזאת ב-Quora. בקיצור, הטענה היא שהפניית המיסים לתח"צ חינם במקום לשימוש בכבישים חינם הוא ניצול יעיל יותר של כספי המיסים ודרך הוגנת יותר לגבות מיסים.

ויש גם דיון מעניין ומסודר בשאלה: "מה הטיעונים בעד ונגד תחבורה ציבורית חינם".

מה דעתכם?
 
הבעיה היא שחינם גורר שימוש עודף.

למה כבישים הם בחינם ותחבורה ציבורית בתשלום?
אם נסיעה על כבישים היא בחינם, כלומר האזרחים מממנים את נסיעת הרכב הפרטי ממיסיהם, למה שבמקום זאת לא יממנו ממיסיהם דווקא את התחבורה הציבורית?
שני ארועים הביאו אותי למחשבה הזאת.

בשבוע שעבר יצאתי עם חברים לעיר התחתית בחיפה. חנינו ליד קרית הממשלה (שני רכבים, 6 אנשים), ישבנו בבר ואז הלכנו ברגל עד המושבה הגרמנית. כשסיימנו את הבילוי, ניצלנו את העובדה שהמטרונית כרגע בחינם, וחזרנו ארבע תחנות עד החנייה.
ברור לי שלא היינו עושים את זה אם המטרונית היתה בתשלום. חלק מהאנשים אף פעם לא נוסעים בתחבורה ציבורית, וגם אלה שכן - היו נאלצים לשלם על הנסיעה. היינו יוצאים בנזק של כ-40 ש"ח, שזה כמעט כמו הדלק הדרוש כדי להגיע לחדרה (!)

ואז קראתי את התשובה המעניינת הזאת ב-Quora. בקיצור, הטענה היא שהפניית המיסים לתח"צ חינם במקום לשימוש בכבישים חינם הוא ניצול יעיל יותר של כספי המיסים ודרך הוגנת יותר לגבות מיסים.

ויש גם דיון מעניין ומסודר בשאלה: "מה הטיעונים בעד ונגד תחבורה ציבורית חינם".

מה דעתכם?
הבעיה היא שחינם גורר שימוש עודף.
ראינו את זה גם ברכבת הקלה בירושלים וגם במטרונית בחיפה. אז במקום תחב"צ בחינם וכבישים בחינם, אני בעד תחב"צ בתשלום וכבישים בתשלום, כלומר כבישי אגרה.

החל מהק"מ הראשון, בכל מקום, בכל שעה. טכנולוגית, אין בעיה לממש את זה. על המחיר הראוי אפשר להתווכח. נסעת - שילמת.
 

eladts

New member
אבל כבר ממשים את זה

הבעיה היא שחינם גורר שימוש עודף.
ראינו את זה גם ברכבת הקלה בירושלים וגם במטרונית בחיפה. אז במקום תחב"צ בחינם וכבישים בחינם, אני בעד תחב"צ בתשלום וכבישים בתשלום, כלומר כבישי אגרה.

החל מהק"מ הראשון, בכל מקום, בכל שעה. טכנולוגית, אין בעיה לממש את זה. על המחיר הראוי אפשר להתווכח. נסעת - שילמת.
אבל כבר ממשים את זה
בצורה הרבה יותר פשוטה, בלי שום מעקב פולשני - ע״י מיסים על הדלק. החלק הארי של התשלום שאתה משלם בתחנת דלק הולך למדינה. מי שנוסע יותר צורך יותר דלק ומשלם יותר מיסים. זה פשוט, יעיל ואין שום צורך להמציא את הגלגל מחדש.
 

liorschwimmer

New member
שמעת על רישיון רכב?

הבעיה היא שחינם גורר שימוש עודף.
ראינו את זה גם ברכבת הקלה בירושלים וגם במטרונית בחיפה. אז במקום תחב"צ בחינם וכבישים בחינם, אני בעד תחב"צ בתשלום וכבישים בתשלום, כלומר כבישי אגרה.

החל מהק"מ הראשון, בכל מקום, בכל שעה. טכנולוגית, אין בעיה לממש את זה. על המחיר הראוי אפשר להתווכח. נסעת - שילמת.
שמעת על רישיון רכב?
מיסי דלק
אגרת רדיו
מעמ על עבודה במוסכים
כל אלו הם בהחלט אגרה על נסיעה ברכב.
 

olli3

New member
מנהל
ולמי שלא יודע, אגרת הרדיו נגבית באגרת הרישוי.

שמעת על רישיון רכב?
מיסי דלק
אגרת רדיו
מעמ על עבודה במוסכים
כל אלו הם בהחלט אגרה על נסיעה ברכב.
ולמי שלא יודע, אגרת הרדיו נגבית באגרת הרישוי.
 

אוהד11

New member
מה זה "שימוש עודף" ? איך אתה יכול לכמת שימוש

הבעיה היא שחינם גורר שימוש עודף.
ראינו את זה גם ברכבת הקלה בירושלים וגם במטרונית בחיפה. אז במקום תחב"צ בחינם וכבישים בחינם, אני בעד תחב"צ בתשלום וכבישים בתשלום, כלומר כבישי אגרה.

החל מהק"מ הראשון, בכל מקום, בכל שעה. טכנולוגית, אין בעיה לממש את זה. על המחיר הראוי אפשר להתווכח. נסעת - שילמת.
מה זה "שימוש עודף" ? איך אתה יכול לכמת שימוש
עודף, ביחוד כאשר אין בצמוד לרק"ל בירושלים או למטרונית בחיפה קווי אוטובוסים "מתחרים", ואמצעי התח"צ הללו הם היחידים בקטעים רבים
 

טשאפק 2

New member
בתקופת ההרצה של הרכבת הקלה

מה זה "שימוש עודף" ? איך אתה יכול לכמת שימוש
עודף, ביחוד כאשר אין בצמוד לרק"ל בירושלים או למטרונית בחיפה קווי אוטובוסים "מתחרים", ואמצעי התח"צ הללו הם היחידים בקטעים רבים
בתקופת ההרצה של הרכבת הקלה
היא שימשה יותר כלונה פארק מאשר כאמצעי תחבורה. זו דוגמה לשימוש עודף, סבסוד תחבורה צריך לסבסד תחבורה ולא בידור להמונים.
 

cwen

New member
כי זה היה חדש ואנשים התרגשו

בתקופת ההרצה של הרכבת הקלה
היא שימשה יותר כלונה פארק מאשר כאמצעי תחבורה. זו דוגמה לשימוש עודף, סבסוד תחבורה צריך לסבסד תחבורה ולא בידור להמונים.
כי זה היה חדש ואנשים התרגשו
אם התחבורה הציבורית תהיה בחינם, אנשים יהיו רגילים ולא יסעו סתם ככה בשביל הכיף.

מה שבטוח זה שזה לא מהלך שניתן לבצע מיידית, כי זה יגרום להרבה אנשים לעזוב את המכונית ולנסוע באוטובוס, ואין מצב שחברות התחבורה יוכלו לעמוד בביקוש.
הייתי הולכת על מהלך של הוזלה הדרגתית ובחינת ההשפעה על הביקושים, ואיך החברות מתמודדות עם זה מבחינת מכונות ונהגים.
 
היה בילוי מצוין למשפחות מרובות ילדים ומיעוטות

בתקופת ההרצה של הרכבת הקלה
היא שימשה יותר כלונה פארק מאשר כאמצעי תחבורה. זו דוגמה לשימוש עודף, סבסוד תחבורה צריך לסבסד תחבורה ולא בידור להמונים.
היה בילוי מצוין למשפחות מרובות ילדים ומיעוטות
ומעוטות הכנסה שיש רבות כאלה בירושלים.
באותה התקופה גם התדירות הייתה פחות טובה בגלל שהרקלת הייתה בחינם.
 

עלה13

New member
חינם בתגבור....

הבעיה היא שחינם גורר שימוש עודף.
ראינו את זה גם ברכבת הקלה בירושלים וגם במטרונית בחיפה. אז במקום תחב"צ בחינם וכבישים בחינם, אני בעד תחב"צ בתשלום וכבישים בתשלום, כלומר כבישי אגרה.

החל מהק"מ הראשון, בכל מקום, בכל שעה. טכנולוגית, אין בעיה לממש את זה. על המחיר הראוי אפשר להתווכח. נסעת - שילמת.
חינם בתגבור....
היום יש מצב מוזר לדוגמה קוים 18 25 40 42 קו הנע ברב קיבולת בעיקר, מתוגבר באוטובוס עירוני, בעני לא לעניין במיוחד שבקווים אלו נראה לעיתים שלוש עירונים עוקבים, אני הייתי רוצה לראות את הקו נוסע ברב קיבולת בלבד ובתדירות גבוהה משמעותית לאורך כל השירות, לגבי תגבורים שיהיו ברב קיבולת ללא מושבים ובחינם בלוח קבוע של לפחות שתי נסיעות בשעה ללא קשר ללוח הקבוע, נראה יותר נוסעים בתחבורה הציבורית בעלי רכב, נראה נוסעים יוממים שיעדיפו לעמוד ולא לשלם, זה נראה לי עירוב שימושים ראוי שיתרום רבות לתחבורה ציבורית ראויה
 

the new L

New member
הטיעונים שם נכונים לגבי ארה"ב אך לא ישראל

למה כבישים הם בחינם ותחבורה ציבורית בתשלום?
אם נסיעה על כבישים היא בחינם, כלומר האזרחים מממנים את נסיעת הרכב הפרטי ממיסיהם, למה שבמקום זאת לא יממנו ממיסיהם דווקא את התחבורה הציבורית?
שני ארועים הביאו אותי למחשבה הזאת.

בשבוע שעבר יצאתי עם חברים לעיר התחתית בחיפה. חנינו ליד קרית הממשלה (שני רכבים, 6 אנשים), ישבנו בבר ואז הלכנו ברגל עד המושבה הגרמנית. כשסיימנו את הבילוי, ניצלנו את העובדה שהמטרונית כרגע בחינם, וחזרנו ארבע תחנות עד החנייה.
ברור לי שלא היינו עושים את זה אם המטרונית היתה בתשלום. חלק מהאנשים אף פעם לא נוסעים בתחבורה ציבורית, וגם אלה שכן - היו נאלצים לשלם על הנסיעה. היינו יוצאים בנזק של כ-40 ש"ח, שזה כמעט כמו הדלק הדרוש כדי להגיע לחדרה (!)

ואז קראתי את התשובה המעניינת הזאת ב-Quora. בקיצור, הטענה היא שהפניית המיסים לתח"צ חינם במקום לשימוש בכבישים חינם הוא ניצול יעיל יותר של כספי המיסים ודרך הוגנת יותר לגבות מיסים.

ויש גם דיון מעניין ומסודר בשאלה: "מה הטיעונים בעד ונגד תחבורה ציבורית חינם".

מה דעתכם?
הטיעונים שם נכונים לגבי ארה"ב אך לא ישראל
זאת משום שבארצות הברית אין מיסים על הדלק ועל המכוניות עצמן. בישראל לעומת זאת יש מס של כ 100% על שניהם, כך שזה פשוט לא נכון שהנהגים לא משלמים על התשתיות. הם משלמים והמון.
 

טשאפק 2

New member
ודאי שיש מסים על הדלק בארה"ב

הטיעונים שם נכונים לגבי ארה"ב אך לא ישראל
זאת משום שבארצות הברית אין מיסים על הדלק ועל המכוניות עצמן. בישראל לעומת זאת יש מס של כ 100% על שניהם, כך שזה פשוט לא נכון שהנהגים לא משלמים על התשתיות. הם משלמים והמון.
ודאי שיש מסים על הדלק בארה"ב
אם כי זה לא מהווה בעייה, כי הרי הזהב מתגלגל שם ברחובות ורק צריך להתכופף ולהרים
 
ממתי כבישים בארץ בחינם?

למה כבישים הם בחינם ותחבורה ציבורית בתשלום?
אם נסיעה על כבישים היא בחינם, כלומר האזרחים מממנים את נסיעת הרכב הפרטי ממיסיהם, למה שבמקום זאת לא יממנו ממיסיהם דווקא את התחבורה הציבורית?
שני ארועים הביאו אותי למחשבה הזאת.

בשבוע שעבר יצאתי עם חברים לעיר התחתית בחיפה. חנינו ליד קרית הממשלה (שני רכבים, 6 אנשים), ישבנו בבר ואז הלכנו ברגל עד המושבה הגרמנית. כשסיימנו את הבילוי, ניצלנו את העובדה שהמטרונית כרגע בחינם, וחזרנו ארבע תחנות עד החנייה.
ברור לי שלא היינו עושים את זה אם המטרונית היתה בתשלום. חלק מהאנשים אף פעם לא נוסעים בתחבורה ציבורית, וגם אלה שכן - היו נאלצים לשלם על הנסיעה. היינו יוצאים בנזק של כ-40 ש"ח, שזה כמעט כמו הדלק הדרוש כדי להגיע לחדרה (!)

ואז קראתי את התשובה המעניינת הזאת ב-Quora. בקיצור, הטענה היא שהפניית המיסים לתח"צ חינם במקום לשימוש בכבישים חינם הוא ניצול יעיל יותר של כספי המיסים ודרך הוגנת יותר לגבות מיסים.

ויש גם דיון מעניין ומסודר בשאלה: "מה הטיעונים בעד ונגד תחבורה ציבורית חינם".

מה דעתכם?
ממתי כבישים בארץ בחינם?
מה עם מס הבלו על הדלק?
 
אני רוצה לראות נסיעה מחיפה לחדרה ב40 ש"ח

למה כבישים הם בחינם ותחבורה ציבורית בתשלום?
אם נסיעה על כבישים היא בחינם, כלומר האזרחים מממנים את נסיעת הרכב הפרטי ממיסיהם, למה שבמקום זאת לא יממנו ממיסיהם דווקא את התחבורה הציבורית?
שני ארועים הביאו אותי למחשבה הזאת.

בשבוע שעבר יצאתי עם חברים לעיר התחתית בחיפה. חנינו ליד קרית הממשלה (שני רכבים, 6 אנשים), ישבנו בבר ואז הלכנו ברגל עד המושבה הגרמנית. כשסיימנו את הבילוי, ניצלנו את העובדה שהמטרונית כרגע בחינם, וחזרנו ארבע תחנות עד החנייה.
ברור לי שלא היינו עושים את זה אם המטרונית היתה בתשלום. חלק מהאנשים אף פעם לא נוסעים בתחבורה ציבורית, וגם אלה שכן - היו נאלצים לשלם על הנסיעה. היינו יוצאים בנזק של כ-40 ש"ח, שזה כמעט כמו הדלק הדרוש כדי להגיע לחדרה (!)

ואז קראתי את התשובה המעניינת הזאת ב-Quora. בקיצור, הטענה היא שהפניית המיסים לתח"צ חינם במקום לשימוש בכבישים חינם הוא ניצול יעיל יותר של כספי המיסים ודרך הוגנת יותר לגבות מיסים.

ויש גם דיון מעניין ומסודר בשאלה: "מה הטיעונים בעד ונגד תחבורה ציבורית חינם".

מה דעתכם?
אני רוצה לראות נסיעה מחיפה לחדרה ב40 ש"ח
וזה רק להחשיב את הדלק, שכמובן זה חישוב ממש לא נכון, אבל נניח לזה.
אני יכול להעיד שמרחק קצר יותר מהיישוב הקודם שלי לנהריה היה עולה 50 ש"ח דלק.
 

down under

New member
הגזמת באבו אבוה או אפילו באבו אבוה

אני רוצה לראות נסיעה מחיפה לחדרה ב40 ש"ח
וזה רק להחשיב את הדלק, שכמובן זה חישוב ממש לא נכון, אבל נניח לזה.
אני יכול להעיד שמרחק קצר יותר מהיישוב הקודם שלי לנהריה היה עולה 50 ש"ח דלק.
הגזמת באבו אבוה או אפילו באבו אבוה
שהבוע פוע.
חיפה חדרה המרחק בכביש הוא כ-45 עד 50 ק"מ.
אתה יודע מה? בשבילך הוא יהיה 55 ק"מ, תיכף תבין מדוע אני אפילו סתם מגדיל (כאמור במציאות זה סביב 45 ק"מ).
מכונית שעושה 9 ק"מ לליטר בבין עירוני, כלומר מכונית בזבזנית לאללה בדלק, רק הדלק זה יוצא 6 ליטרים.
לפי 7 ₪ הליטר +- יוצא 42 ₪. לפי 8 ₪ לליטר זה יוצא 48 ₪.
ובבין עירוני כמעט כל המכוניות עושות בין 12 ק"מ לליטר ל-18 ק"מ לליטר.

לכן רק הדלק ועוד איך או אפילו ועוֹ ועוד איך פחות מ-40 שקלים חדשים לנסיעה מחיפה לחדרה.
 

טשאפק 2

New member
כאשר לאדם יש כרטיס תקופתי

למה כבישים הם בחינם ותחבורה ציבורית בתשלום?
אם נסיעה על כבישים היא בחינם, כלומר האזרחים מממנים את נסיעת הרכב הפרטי ממיסיהם, למה שבמקום זאת לא יממנו ממיסיהם דווקא את התחבורה הציבורית?
שני ארועים הביאו אותי למחשבה הזאת.

בשבוע שעבר יצאתי עם חברים לעיר התחתית בחיפה. חנינו ליד קרית הממשלה (שני רכבים, 6 אנשים), ישבנו בבר ואז הלכנו ברגל עד המושבה הגרמנית. כשסיימנו את הבילוי, ניצלנו את העובדה שהמטרונית כרגע בחינם, וחזרנו ארבע תחנות עד החנייה.
ברור לי שלא היינו עושים את זה אם המטרונית היתה בתשלום. חלק מהאנשים אף פעם לא נוסעים בתחבורה ציבורית, וגם אלה שכן - היו נאלצים לשלם על הנסיעה. היינו יוצאים בנזק של כ-40 ש"ח, שזה כמעט כמו הדלק הדרוש כדי להגיע לחדרה (!)

ואז קראתי את התשובה המעניינת הזאת ב-Quora. בקיצור, הטענה היא שהפניית המיסים לתח"צ חינם במקום לשימוש בכבישים חינם הוא ניצול יעיל יותר של כספי המיסים ודרך הוגנת יותר לגבות מיסים.

ויש גם דיון מעניין ומסודר בשאלה: "מה הטיעונים בעד ונגד תחבורה ציבורית חינם".

מה דעתכם?
כאשר לאדם יש כרטיס תקופתי
אז העובדה שאינו נדרש לתשלום נוסף עבור נסיעה היא תמריץ להשתמש בתחבורה הציבורית. בדוגמה שלך אם יהיה לך ולחבריך כרטיס תקופתי, תסעו במטרונית גם בעתיד.

במצב אידאלי, מבחינתי, התחבורה הציבורית אינה חינם אך לחלק ניכר מן הציבור יש כרטיס תקופתי. התמחור והסבסוד של התחבורה הציבורית ושל השימוש ברכב פרטי משקללים את כל העלויות, כולל העלויות הנסתרות של זיהום אוויר וחנייה (אנשים מצפים שמתחת לבית תהיה להם חנייה בחינם, ולי זה לא ברור למה - הרי זה שטח ציבורי, שבאיזורים מסוימים יכול להיות שווה המון כסף).
 

אבישי ק

New member
הכבישים לא בחינם, משלמים עליהם פעם בשנה

למה כבישים הם בחינם ותחבורה ציבורית בתשלום?
אם נסיעה על כבישים היא בחינם, כלומר האזרחים מממנים את נסיעת הרכב הפרטי ממיסיהם, למה שבמקום זאת לא יממנו ממיסיהם דווקא את התחבורה הציבורית?
שני ארועים הביאו אותי למחשבה הזאת.

בשבוע שעבר יצאתי עם חברים לעיר התחתית בחיפה. חנינו ליד קרית הממשלה (שני רכבים, 6 אנשים), ישבנו בבר ואז הלכנו ברגל עד המושבה הגרמנית. כשסיימנו את הבילוי, ניצלנו את העובדה שהמטרונית כרגע בחינם, וחזרנו ארבע תחנות עד החנייה.
ברור לי שלא היינו עושים את זה אם המטרונית היתה בתשלום. חלק מהאנשים אף פעם לא נוסעים בתחבורה ציבורית, וגם אלה שכן - היו נאלצים לשלם על הנסיעה. היינו יוצאים בנזק של כ-40 ש"ח, שזה כמעט כמו הדלק הדרוש כדי להגיע לחדרה (!)

ואז קראתי את התשובה המעניינת הזאת ב-Quora. בקיצור, הטענה היא שהפניית המיסים לתח"צ חינם במקום לשימוש בכבישים חינם הוא ניצול יעיל יותר של כספי המיסים ודרך הוגנת יותר לגבות מיסים.

ויש גם דיון מעניין ומסודר בשאלה: "מה הטיעונים בעד ונגד תחבורה ציבורית חינם".

מה דעתכם?
הכבישים לא בחינם, משלמים עליהם פעם בשנה
התשלום לטסט של האוטו מכיל מס על כבישים
אמנם הכסף לא מגיע ליעדו כמו כל גבייה של מסים
אבל המטרה היא גביית מס כבישים והסכום הוא לא קטן
התאוריה אומרת שפיתוח הכבישים והתחזוקה שלהם תמומן מהמס שנגבה
כך שאם יש יותר רכבים אז יהיה כסף ליותר כבישים, כמו שידוע שבמציאות זה לא כך.

תראה את זה כמו לעשות חופשי שנתי בתחבורה ציבורית כל שנה
 

benshap2

New member
מעבר לכל הטיעונים הנכונים שהעלו פה לפניי

למה כבישים הם בחינם ותחבורה ציבורית בתשלום?
אם נסיעה על כבישים היא בחינם, כלומר האזרחים מממנים את נסיעת הרכב הפרטי ממיסיהם, למה שבמקום זאת לא יממנו ממיסיהם דווקא את התחבורה הציבורית?
שני ארועים הביאו אותי למחשבה הזאת.

בשבוע שעבר יצאתי עם חברים לעיר התחתית בחיפה. חנינו ליד קרית הממשלה (שני רכבים, 6 אנשים), ישבנו בבר ואז הלכנו ברגל עד המושבה הגרמנית. כשסיימנו את הבילוי, ניצלנו את העובדה שהמטרונית כרגע בחינם, וחזרנו ארבע תחנות עד החנייה.
ברור לי שלא היינו עושים את זה אם המטרונית היתה בתשלום. חלק מהאנשים אף פעם לא נוסעים בתחבורה ציבורית, וגם אלה שכן - היו נאלצים לשלם על הנסיעה. היינו יוצאים בנזק של כ-40 ש"ח, שזה כמעט כמו הדלק הדרוש כדי להגיע לחדרה (!)

ואז קראתי את התשובה המעניינת הזאת ב-Quora. בקיצור, הטענה היא שהפניית המיסים לתח"צ חינם במקום לשימוש בכבישים חינם הוא ניצול יעיל יותר של כספי המיסים ודרך הוגנת יותר לגבות מיסים.

ויש גם דיון מעניין ומסודר בשאלה: "מה הטיעונים בעד ונגד תחבורה ציבורית חינם".

מה דעתכם?
מעבר לכל הטיעונים הנכונים שהעלו פה לפניי
אני חייב לציין שנראה כאילו אתה רוצה לגזור עונש של ריתוק לכל מי שאינו מאוד-עשיר במדינה, החל משישי בצהריים ועד שבת בערב...

#בישראל-זה-פשוט-לא-יעבוד
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה