מומחה לקנונית הסדר העולמי
Well-known member
לדעתי לא בגלל הפרסומות ושטיפת המוח(ז"א זה משפיע אבל לא הגורם העיקרי).היה ליפטון והיה פעם גם תה טטלי, (נדמה לי אי שם בשנות ה-60) אבל אז, עדיין היה לויסוצקי ה-"74" המקורי, שאף אחד לא הצליח להתחרות בו.
רוב הישראלים עורכים את הקניות שלהם בסופר, כך שגם את התה והקפה שם קונים שם.
הוא התחיל איכותי ועבר לפסולת. זה מקובל במקומותינו. גם עלית, כשהתחיל עם קפה אלדין בוואקום, זה היה קפה טורקי נהדר, חזק עם חמיצות עדינה, שהתייצב מול הקפה מוקה, בשקיות הרגילות. כבר שנים רבות, שמאלדין נשאר רק השם והקפה ברמה כל כך ירודה, שפלא בעיני שמישהו עדיין קונה אותו. בשקיות הרגילות, לעומת זאת, החליפו את ה"מוקה" ב"טורקי" והישראלי המצוי קיבל את השינוי בלי להתמרד. חובבי קפה עקשניים, קונים פולים קלויים, לפי זנים, טוחנים ועושים תערובות בבית ומבשלים, או חולטים במכונות קפה. ולפני שאתה מזכיר קפסולות, אז הקפה בקפסולות סגור במנות קצובות ואל תתפלא, אם יתברר לך, שדחפו לתוכן חמרי טעם וריח, שלא נולדו עם הקפה. אז למה קונים? כי הפרסומות שוטפות את המוח, לא צריך לחשוב ולהחליט, אין זמן, טוענים את הקפסולה למכונה, כמו ברובה עם מחסנית בוכנה ויאללה, יש קפה כאיללו. עכשיו גם ויסוצקי יצא עם קמפיין שטיפת מוח ...וסגרנו מעגל.
הסיבה העיקרית היא
האנשים נהיים עניים יותר תתעורר זקן מצומק שכמוך.
ולכן הם מעדיפים לחסוך על הקפה והתה ושיהיה יותר כסף לדברים חשובים יותר כמו דירה,מכונית הכרחית אוכל ועוד.
בקיצור המחיר של הקפה והתה האיכותיים כמו של פעם עלה משמעותית.
אפשר לראות את זה בהמון דברים.