למה הפעם אצביע לירוקים?

למה הפעם אצביע לירוקים?

אני לא טיפוס ירוק. אני מייצר די הרבה זבל, לא ממחזר את המים או האשפה. הצמחים במרפסת שלי נבלו מעודף שמש ומחסור במים ובכל זאת אני חושב שבבחירות הבאות אני אעדיף להצביע לירוקים מאשר למפלגה אחרת. נמאס לי שהמפלגות הגדולות מתמקדות במצע מדיני (ובטחוני) ולפעמים גם מדברים על הטבות אזרחיות. אם היתה מפלגה שכל המצע שלה על טהרת עניינים כלכליים וחברתיים ללא שום הצהרות מדיניות הייתי מצביע לה. אך מכיוון שאין אני מעדיף לנצל את הקול הבודד שלי על מפלגה שהמצע שלה לא מדבר על ענייני ביטחון ומדינה אלא על נושא שרבים מאיתנו מחשיבים אותו לנושא שולי, נושא איכות הסביבה. התקווה שלי היא שהקול שלי יצטרף לעשרות אלפי קולות נוספים שיצליחו אחרי נסיונות רבים להכניס את הירוקים לכנסת (אחרי הכל אנשים היו מוכנים להכניס את הגמלאים לכנסת). אבל התמורה אני מצפה ממפלגת הירוקים להתעקש על תיק המשרד להגנת הסביבה או איכות הסביבה, יפעלו לשימור אזורים ירוקים, פיתוח המיחזור וכו' אבל יותר מכל לנקוט בעמדות פומביות ומעשיות בתחום איכות הסביבה שישפיעו על פרמטרים נוספים. שיתעקשו להילחם על גידול בהתפלת מי ים, פיתוח תוכניות ארוכות טווח למען עתיד משק המים בישראל, ידאגו לשיפור התחבורה הציבורית ובעיקר את תשתית הרכבת הבינעירונית (כולל קידום החזון להפיכתה לרכבת חשמלית), יעודדו תוכניות לעידוד ההשקעה ברכבים ירוקים, יצמצמו זיהומים ממפעלי תעשייה, יעודדו חלופות ירוקות לייצור חשמל וכו'. הקול שלי יילך לירוקים כי אני מעדיף לתת להם צ'אנס מאשר לעוד קול שיילך לקדימה-עבודה או כל מפלגת אג'נדה פוליטית אחרת. אבל אני מעמיד אותם בזאת במבחן.
 

diy

New member
אתה תצביע "הרשימה הירוקה"

שלא תהיה כ"מפלגת הירוקים" המזיפת ירוק, והשבויה של ויסנר, משת"פ המימסד - סגן ראש העיר בת"א, ו.......חס וחלילה בכנסת. אנשי הסביבה האמיתיים במפלגה החדשה "התנועה הירוקה" http://yeruka.org.il/ התנועה הירוקה הינה תנועה פוליטית חדשה, שתפעל לשינוי סדר היום הסביבתי-חברתי-כלכלי של מדינת ישראל.
 
הבעיה היחידה היא

שלמפלגות כאלה אין סיכוי לעבור את אחוז החסימה בד"כ. לכן, מפלגות גדולות לוקחות אליהן את תיק איכות הסביבה ומקדמות אותו בקמפיין שלהן. חכם ונבון. הליכוד עושה את זה יפה ואני אתמוך בו.
 
למעלה