ההלכה
לא מחפשת את מה שהכי נח לי לעשות, ההלכה מחפשת את מה צריך לעשות, כל איסור שהוא מן התורה כל ציווי שהוא מהתורה ההלכה דשה וחופר בו עד שהיא מגיעה לרמה של פרטי הפרטים בו, זאת בעצם הגמרא, אחרי זה באים ומבארים ופותחים עוד נקודות שכנראה לא היו במציאות של הגמרא או שהיו פשוטות לכותבי הגמרא או שפשוט לא דנו בהם בגמרא. זהו הייחס לכל דין תורה, נבירה עמוקה בפרטים עפ"י התורה (ולפעמים גם עפ"י סברות והגיון) עד להגעה לנקודה האמיתית שיוצאת מן הפסוקים...
ביחס לכל הסייגים והגדרות שהם מדין חכמים,(כמעט) הכל בא כדי שלא נגיע לידי איסור תורה, חכמים ראו לנכון לגזור גזירות בעניים שהציבור חיפף בהם או שהמון היו נכשלים בו וכך להרחיק אותם מליפול באיסורי תורה (דוגמא טובה לכך היא כל דיני העריות שחכמים גדרו גדר לגדר מכיוון שהנושא רגיש ונכשלים בו בקלות).
ככה שלא סתם המציאו איזה איסור וכל מיני הלכות בשביל להקשות לך את החיים, בקשר למציאות משתנה אז כל הפוסקים בני זמננו דנים במציאות של ימנו ומנסים לראות לאן זה מושלך לפי הכללים שיש בגמרא ובראשונים לפניהם, לא כל דבר חדש ישר באים ואומרים לא זה אסור.
בנוסף לכך יש גם פסקי הלכות עפ"י תורת הסוד, ששם רובנו לא מבינים באמת למה כמה ואיך, דברים עליונים ורוחניים, נכון בד"כ לא פוסקים לפי הסוד לפחות לא לכל העם, אבל בכל זאת דברים אולי שיכולים להיות ולהתקבל בעם והם לא דרישה גבוהה מדיי יש רבנים ופוסקים שמכניסים את פסיקה זו לפסיקתם (כדוגמת הבן-איש-חי וממשיכו בדורנו הרב אליהו זצ"ל).
חייו של האדם הם התורה, הם המצוות, הם עבודת ה' שלו, כל החיים צריכים לסבוב סביב זה, להיות דבק בקב"ה, שוב אנחנו לא מחפשים מה לעשות כדי שיהיו לנו קל אנחנו מחפשים לעשות את מה שצריך, אם מאמינים שיש מצוות ויש בורא שנתן אותם וככה צריך לנהוג אז עושים מה שהוא אמר ואיך שהוא אמר לעשות (וזה מתברר עפ"י החכמים והרבנים) ולא מה שאנחנו רוצים ונוח לנו לעשות.
לגבי כל השאלות על השירותים אתה מוזמן לפתוח את אותו שולחן ערוך לראות את המפרשים עליו, שמסבירים בדיוק למה כמה ואיך. ואם זה מעניין בטח שזה מעניין אותו, מענייין אותו כל שניה ושניה מה אני עושה, כי גם בשירותים הוא נמצא וגם בשירותים הוא איתי, וגם שם הוא רוצה שאני יתנהג כמו יהודי ולא כמו בהמה, אז יש לי הדרכה איך גם בשירותים להתנהג כמו יהודי.
לגבי כל השאלות והפרטים אתה מוזמן לפתוח מפרשים על אותו שולחן ערוך ולראות שמה מה למה מי וכמה, ובעניין הנטילה לגבי 3 פעמים ואיזה יד וכו', זה בעניין של טומאה וטהרה ולא רק רחיצה הגיינית, לגבי למה בדיוק ככה שוב צריך ללמוד ואין זה המקום פה.
שבת- כי שבת פשוט לא נועדה בשביל לרבוץ במיטה עם איזה עיתון, נכון שבת היא יום מנוחה, מנוחה מעבודה של כל השבוע, אבל שבתות וימים טובים נתנו לעמ"י כדי שילמדו תורה לא כדי שיתבטלו וייישנו כל היום.