למה הוא לא משחק איתן?

בחיי, אני איתך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

איך שכחתי אותו, הוא מדהים נכון! גם אני חושבת שעם קצת תמיכה מהבית המזלזל הוא היה לוקח את רומא (אפילו בלי לשים אותה במצור, לא חושבת שהיו לא אמצעים לכך). למעשה תמיד כשאומרים שאלכסנדר לא הפסיד בשום קרב, אני חושבת על חניבעל שההפסד הראשון שלו חווה אי שם לקרת שנות הארבעים שלו, ומניחה שאלכסנדר פשוט הזדרז למות בזמן.
אבל הקירס בכל זאת לא ממש מפגר אחריו, הוא אכן לא הפסיד בשום קרב (ומת אחרי שנות החמישם שלו), ובכל זאת גם בגליה עשה דברים מרהיבים, בנה ביצורים בלתי אפשריים לאותה תקופה וכד', וגם אחרי זה ניצח כמה רומאים שנחשבו לשווים (לא שאני מחזיקה משהו מפומפיי). אל תגע בקיסר
גם אני בAA
כבר למעלה מארבע שנים, מאז נולד הבכור. בעלי ניסה להסית אותי מדרכי היושר וקנה לי ליום הולדת את "רומא" (אז לפני שנתיים המילה האחרונה בtotal war), אבל אני מחזיקה מעמד - זה עומד על המדף ועושה לי עיניים
 
אהה...אז זה בסדר!

לא סתם השכלה פילוסופית יכולה לשנות את העולם. אלכסנדר גדל על ברכי אריסטו (מקווה שלא תרתי משמע) כי אביו היה עסוק בלכבוש עוד ועוד מדינות. אלכסנדר הצעיר נכנס ללחץ שלא ישאירו לו מה לכבוד, אבל הוא קיבל במהירה את ההזדמנות שלו. מה שכן- הוא נתן כבוד לכבושים. לא החליף אוכלוסיות כמו הבבלים והרומאים. לא כפף את האוכלוסיה ל"אלים" אחרים- כמו היוונים. הוא כיבד אותם ו"רק" לקח מהם מס, כך שחוץ מכסף (שכנראה היה סביר) הוא לא שינה את אורח חייהם של המקומיים. ההיפך- בכל מקום שהגיע (כמעט) נתן תפילה קטנה והראה שהוא מכבד את ה"אל" המקומי. וכך הפילוסופיה עליה התחנך הפכה אותו לא רק לכובש הגדול ביותר מאז ומתמיד, אלא גם לכובש הנאור ביותר שלא היה צריך להתמודד אפילו אם מרידה פנימית אחת (מלבד של המקדונים עצמם). וזו שאלה לעפר- במה אפשר לכבוד יותר? ביצר רצחני או ביד מושטת לשלום?
 
גם את המיסים הוא לא ממש טרח לגבות

אחרי זמן מה (כשכבר הגיע להודו, אם אני לא טועה, וגם בפרס לא ממש הקפיד), ולדעתי דווקא זה מצביע על תאוות כיבוש/רצח נטו. הוא לא רצה לשלוט או אפילו לכבוש אלא רק להלחם. לא ראויי לכבוד בעיניי, ילדותי מפונק משהו, מלחמות ללא מטרה. אם זאת אני מסכימה שאי כפיה בענייני חופש הפולחן והמנהגים ראויה לכבוד. (אגב, אם אני לא טועה הוא היה מסוכסך עם אריסטו תקופה ארוכה כל שהיא)
 
על שתי התוספות שלך- לא יודע...

יכול להיות שכל כובש הוא אגואיסט ילדותי. אבל לכי תשפטי משהו שקרה לפני 3000 שנה.... ותגידי לי- כאן כבר ביקרת? www.pagim.net/yomhapag
 

palachinta

New member
../images/Emo45.gif הידד לרוטינות המשמימות

או. ככה משחקים. יושבים ומסרקים בובה. רוחצים אותה. משכיבים אותה לישון. מעירים אותה. משיטים אותה בסירה של הפליימוביל. זה משחק מרתק. על מה אתה מדבר?
 
היום הבת שלי שיכנעה אותי לשחק איתה

מונופול. ממש לא רציתי, כי המשחק הזה אף פעם לא היה חביב עליי והוא אף פעם לא נגמר...אז תחמתי את זה לשעה גג. להגיד לך שנהנתי? לא ממש, אבל לפחות היא שאלה כל הזמן "כמה זמן נשאר?" ואמרתי לה "עוד 5 דקות" כשבאמת נשארו עוד 5 דקות ולהפתעתי היא ארזה את המשחק בזמן. איזה שיעמום המשחק הזה, אלוהים.
 
גם אני שונאת לשחק

ואני כמעט ולא משחקת איתה...מקסימום משחק קופסא אחד אחהצ ועוד קצת "מסירות" בכדור...אבל מצד שני אני אוהבת ללכת איתה לטייל...ולגן שעשועים...ואני קוראת לה המון...וצופה איתה בטלויזיה תוך כדי שאנחנו מתחבקות ומתנשקות...ואני נורא אוהבת סתם לשבת ולשוחח איתה תוך כדי שאני מלטפת לה את הראש...וזה הקשר שלי איתה...אין לי בכלל ספק שבטווח הארוך מה שהיא תזכור זה את תשומת הלב שהקדשתי לה ולא אם ישבתי איתה על השטיח לשחק הרבה משחקי קופסא במקום אחד ליום...
 
נראה לי מיותר

לעשות משהו עם הילדים רק כי צריך (אם יש מי שעושה זאת בשמחה). הן ירגישו שהוא משחק איתן ולא נהנה. דברי איתו על כל המכלול של גידול הילדים. בעיני זה אחלה שאפשר להתחלק ולא חייבים לעשות הכל. סכמו ביחד מה הדברים המשותפים, מה הדברים שלך ומה הדברים שלו. מקווה שהבנת את כוונתי. בהצלחה!
 

1שייכת

New member
שנינו לא משחקים עם הבנות.

אני משחקת לעתים רחוקות מאוד. שונאת את זה. ואל תחשבי שאין לי רגשות אשמה על זה... אבל אני חושבת שבאמת אין טעם לעשות משהו רק כי הוא חובה. תשמחי על כך שלפחות את משחקת איתן - זה המון. תני לו להיות אבא בדרכו שלו.
 
בניגוד לכולם

כאן שתמכו בזכותו של האב לא לשחק עם הילדות, אני חושבת שההתנהגות שלו די מרגיזה ולא רגישה מספיק לילדות. זה לא שהוא חייב כל אחה"צ לזחול על הרצפה איתן, אבל כן נשמע שיש התעלמות שלו מהצרכים שלהן (להשכיב את הילדה לפני הזמן שלה רק בשביל שיהיה לו שקט?). מצד שני- ככל שאת תתערבי יותר בצורה בוטה ("תקריא לה סיפור") זה רק ירחיק אותו. את צריכה להתערב בצורה קצת יותר מתחכמת. למשל להשאיר מספר פעילויות שרק אבא יודע לעשותף לתת לו תחומים משלו (אופניים, משחקי מחשב, טיולים בשכונה), לדעת להעלם מהשטח כשכן יש אינטרקציה בינו לבין הבנות ולא להתערב .
 

אור88

New member
מה זה "אבא בדרכו שלו"?

לטחון זמן מול הטלוויזיה זה אבהות? זו דרך נוחה להעביר את הזמן ותו לא. יש הבדל בין לראות תוכנית למשך חצי שעה עם הילד לבין לפתוח טלוויזיה ברגע שאתה לבד עם הילד.
 
למעלה